Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ganc

Strony: [1]
1
Testowo / Odp: Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 08 Styczeń 2021, 19:52:05 »
Kolejna rzecz, która mnie nurtuje. Mianowicie w opisie czynności przy przyjmowaniu i wyprawianiu pociągów dla Testowa a także w Dokumentacji do symulatora wspomniana jest tylko jedna metoda powiadamiana posterunków dróżników przejazdowych poprzez odpowiedni sygnał dzwonkowy i nadanie telegramu o odjeździe a widzę, że Ir-1 na dwu i wielotorówkach przy ruchu jednokierunkowym dopuszcza zawiadomienie samym dzwonkiem jeżeli wypuszczamy pociąg ujęty w wyciągu do WRJ nie później niż 60 min od ostatniego pociągu. Czyli na Testowie nie popełniam błędu sygnalizując samym dzwonkiem Posterunkowi 17 wyjazd pociągów do Ślemienia, gdy kursują one częściej niż 60 min?

2
Testowo / Odp: Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 07 Styczeń 2021, 22:53:37 »
Przyjąłem do wiadomości. Symulując dalej różne scenariusze zauważyłem, że jednak AI używa telefonogramu "Pociąg nr przyjechał o godz.". Dzieje się tak, gdy przy ruchu jednotorowym dwukierunkowym przy działającej blokadzie, sąsiedni posterunek żąda pozwolenia na wyprawienie pociągu, ja go wstrzymuje i wyprawiam swój do niego i ten wyprawiony prze zemnie pociąg przybywa do posterunku, który wcześniej żądał pozwolenia. Dzieje się tak nie tylko na SBL-ce ale też na półsamoczynnych. Dlaczego w takich sytuacjach posterunek po prostu nie żąda ponownie pozwolenia na pociąg, który chciał wyprawić wcześniej?

3
Testowo / Odp: Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 07 Styczeń 2021, 15:24:11 »
Przedstawię mój tok interpretacji §26 ust. 1:
1. W powyższym ustępie pojawia się sformułowanie "na szlaku z ruchem jednotorowym dwukierunkowym podzielonym na odstępy".
2. W §24 ust. 1 ruch jednotorowy dwukierunkowy zdefiniowany jest jako prowadzony bez blokady liniowej lub z blokadą liniową. Dodatkowo w punkcie 2) tego ustępu jest opisana nasza sytuacja (na dwutorówce jeden tor zamknięty, po drugim ruch dwukierunkowy).

Wiem, że w §29, który stricte odnosi się do ruchu na SBL-kach, nie jest napisane nic na ten temat, ale czy nie należy patrzeć też na zapisy innych paragrafów?

4
Testowo / Odp: Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 06 Styczeń 2021, 21:49:26 »
Dzięki za odpowiedź.
Odnośnie ad. 1 to rzeczywiście podany wzór telegramu to wzór nr 2a z Ir-1 odnoszący się, tak jak napisałeś do sytuacji z §24 ust. 6. Jednak czytając §26 ust. 1 uważam, że Ślemień przy chęci zmiany kierunku blokady i puszczeniu do Testowa pociągu powinien:
1. Nadać telegram "Pociąg nr przyjechał o godz." a po potwierdzeniu owego przez Testowo następnie nadać "Czy droga dla pociągu nr jest wolna?"
albo
2. Nadać pierwotnie omawiany telegram "Pociąg nr przyjechał o godz. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?" co jest zgodne z §26 ust. 5.

5
Testowo / Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 05 Styczeń 2021, 22:04:13 »
Cześć,
Symulowałem na aktualnym Testowie i rozkładzie 2020 sytuację z defektem na szlaku dwutorowym i co zauważyłem:

1. Przy zamkniętym jednym torze i prowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego na SBL-ce, Ślemień przy chęci zmiany kierunku blokady i puszczeniu do mnie pociągu nie daje informacji o ostatnim pociągu jaki do niego przyjechał w formie "Pociąg nr przyjechał o godz. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?". W starszej wersji taki telegram nadawał, a nie widzę, żeby pod tym kątem w przepisach coś się zmieniło.
2. Gdy nadawałem do Ślemienia telegram żądania wyprawienia roboczego po torze zamkniętym do km i z powrotem, po wyskoczeniu okienka z już wpisaną formułą do uzupełnienia tylko kilometr, po wpisaniu kilometra nie pojawia się on w telefonogramie. Trzeba ręcznie wprowadzić całą formułkę z kilometrem po przez menu rozwijane "inne".
3. Dostając pozwolenie na wyprawienie roboczego do kilometra i z powrotem, Ślemień awaryjnym przyciskiem odwraca blokadę do siebie. To chyba niepotrzebne działanie.
4. Po akcji ściągnięcia defektu do Testowa, gdzie w trakcie nadawałem do Ślemienia telefonogramy:
  - "Pociąg 1 odjechał o godzinie 06:54 po zamkniętym torze lewym nr 1 do kilometra 17.650 i z powrotem."
  - "Pociąg 1 przyjechał o godzinie 07:32."
  i po otwarciu toru Ślemień już nie chciał puścić żadnego pociągu od siebie po tym torze tak jakby cały czas oczekiwał, że roboczy 1 przyjedzie do niego.

6
Ruch kolejowy / Odp: Wyprawianie do km i z powrotem
« dnia: 02 Styczeń 2021, 22:25:54 »
Dzięki za informację, jednak zwracam uwagę, że w podawanym przykładzie nie pisałem, że jest blokada jednokierunkowa. W związku powyższym dalej nurtuje mnie to zagadnienie, gdyż §28 ust.16, pkt 1 wymienia:
...
b) w razie wyprawienia pociągu po torze zamkniętym,
...
d) w razie wyprawienia pociągu do określonego kilometra na
szlaku i z powrotem,
e) w razie wyprawienia pociągu z postojem na kilometrze celem
obsługi bocznicy, jak również w razie wyprawienia pociągu
na bocznicę lub z bocznicy, przy której jest posterunek pomocniczy lub bocznicowy,

więc dla mnie skoro przypadki są wymienione w oddzielnych punktach to mogą wystąpić osobno, wszystkie razem lub kilka razem. Tak więc instrukcja przewiduje przypadek wyprawienia pociągu do km i z powrotem po torze czynnym nie tylko do obsługi bocznicy i nie jako roboczy, bo roboczy można tylko po torze zamkniętym.

Dlaczego §28 ust.16 dotyczy sytuacji gdy na szlaku jest blokada dwukierunkowa? Gdyby tak było to pkt 1, lit. a z §28 ust.16 nie miałby sensu.

7
Ruch kolejowy / Odp: Wyprawianie do km i z powrotem
« dnia: 02 Styczeń 2021, 20:08:56 »
Jest to wyimaginowana sytuacja. Czytając Ir-1 rozumiem, że jazda do km i z powrotem nie jest zarezerwowana tylko dla pociągów roboczych i tym podobnych i nie jest przewidziana tylko na torze zamkniętym, ale też na torze otwartym dla ruchu. Jeżeli powyższe jest prawdą i mamy sytuację opisaną w pierwszym poście, teraz wymyślam czysto hipotetycznie:

Szlak dwutorowy, prowadzony ruchu jednokierunkowy po każdym z torów z jednoodstępową półsamoczynną blokadą liniową - pociąg osobowy, EZT jedzie do p.o., zmienia kierunek i wraca z powrotem.

Zgodnie z §28 ust.16, pkt 1, lit. a na pewno trzeba zastosować telefoniczne zapowiadanie pociągów bez osobnego
wprowadzania telefonogramem. Ja to zinterpretowałem tak:
1. §24 ust.12 mówi: "Jeżeli pociąg ma zatrzymać się na szlaku i wrócić na stację wyprawienia, wówczas w telefonogramach zawierających żądanie i danie pozwolenia na wyprawienie pociągu należy po numerze pociągu dodać
słowa: „do kilometra km z postojem minut min. i z powrotem”." - ja to interpretuję, że gdy nadaje się telefonogram żądania i dania pozwolenia, nie jest napisane, że zawsze przy wyprawianiu do km i z powrotem.
2. Idę do §23 ust. 4. Tak, taki ruch jest prowadzony na tym szlaku, więc oznajmię sąsiada o odjeździe i przyjeździe.

8
Ruch kolejowy / Wyprawianie do km i z powrotem
« dnia: 02 Styczeń 2021, 18:12:27 »
Witam,
Czy na szlaku dwutorowym przy prowadzeniu ruchu jednokierunkowego po każdym z torów z jednoodstępową półsamoczynną blokadą liniową, dyżurny chcąc wyprawić pociąg (nie roboczy) do kilometra i z powrotem po torze prawym musi żądać pozwolenia od sąsiedniego posterunku czy tylko oznajmić odjazd i potem przyjazd?
Czytając Ir-1 interpretuję, że nie musi ponieważ zgodnie z §23 ust. 4 ma oznajmić odjazd i potwierdzić przyjazd, lecz pytam jako laik niezwiązany zawodowo z prowadzeniem ruchu kolejowego.

9
Wilkowice Bystra / Odp: Kilka błędów
« dnia: 30 Grudzień 2020, 19:18:29 »
Witam,
Jeszcze w temacie posterunków dróżników. Mamy zarówno na Wilkowicach jak i Osielcu na łączu strążnicowym po dwa posterunki. I teraz np. na Wilkowicach chcąc wywołać tylko Post. 68, używając zgodnie z RT sygnału wywoławczego (− ∙ ∙) zgłasza mi się też Post. 65. Na Osielcu podobne sytuacje. Czy to tak jest w rzeczywistości, czy jest to jeszcze niedopracowane w symulatorze?

Strony: [1]