Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - axtomek

Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8
91
@djuzi: Znasz stację, gdzie jest taki przypadek? Podaj, bo ciekawa rzecz została poruszona przez Maku.

92
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prace nad symulatorem
« dnia: 23 Kwiecień 2014, 12:38:51 »
krzysiuwroc... nie ma "planowanej >>premiery<< ISDR2014". To nie jest produkt komercyjny, więc nikt nie planuje żadnych eventów na tą okoliczność, a ponieważ autor poświęca swój prywatny czas na wykonanie pracy, za którą nie otrzymuje wynagrodzenia, nie można od niego oczekiwać wydania projektu w wyznaczonym terminie. Jeszcze jakieś pytania?

93
Urządzenia srk / Odp: Dawna sygnalizacja kolejowa
« dnia: 23 Kwiecień 2014, 11:38:56 »
Semafor na WSP nr K21 http://www.transportszynowy.pl/kolsem6komor1.html, ale przerobiony, szósta komora chyba ciemna.

Ciekawy opis historycznej sygnalizacji jest tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Dawne_sygna%C5%82y_na_semaforach_w_Polsce

94
Ruch kolejowy / Odp: Komunikacja w obrębie LCS
« dnia: 13 Kwiecień 2014, 00:30:43 »
Oj tam winny system... Jasne... system wygenerował pracownika PGR, który zamiast poszukać sobie pracy w dzisiejszych czasach woli żyć z zasiłków i zapomóg. Wygenerował też pracownika kolei nastawionego na chronienie "tajemnicy państwowej". Weźmy jednak pod uwagę, że to już III RP doprowadziła do przerostu zatrudnienia w administracji, do tego, że urzędnicy nie mają dużego nakładu obowiązków, więc bronią swój "czas wolny" w pracy stosując marne wykręty i gotowce. Takimi są wycieranie sobie nosa "tajemnicą służbową". Jestem przekonany, że są to wzorce stosowane przez osoby, które nie pracowały w "resorcie" przed 1990. To są osoby młode, powielające schematy, które są dla nich wygodne.

95
Testowo / Odp: Blok poczatkowy
« dnia: 13 Kwiecień 2014, 00:18:14 »
Tzn, tylko pytam, nie że tak się stało tylko tak z ciekawości. A możecie w tym nowym ISDR 2014 dołożyć takie zdanie ''zablokuj blok początkowy''?

No dobrze, ale w jakich okolicznościach byś to wykorzystywał... niech zgadnę... w żadnych?  :)

Skoncentrujmy się proszę na istotnych problemach :)

96
Ruch kolejowy / Odp: Komunikacja w obrębie LCS
« dnia: 08 Kwiecień 2014, 16:22:46 »
Co do picia wódy, to szacunek Panowie, niech wam wózek z toru wypadnie, to po pracy

Ha... i to jeszcze jak po pracy... być może nawet jakiejkolwiek... Można stanąć przed prokuratorem za spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym (o ile się nie mylę)

A te tajemnice służbowe w PLK to faktycznie kpina... No ale cóż... Jak się urzędasowi jednemu z drugim czegoś zrobić nie chce, to wystarczy gotowiec o tajemnicy służbowej i już można zgrywać osła... Do pracowników biurowych PLK miałem sprawę kiedyś... Zgadnijcie jaka była odpowiedź  ;)

97
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa-zmiany
« dnia: 03 Kwiecień 2014, 12:58:15 »
MPE26201 Zamówiony postój 2,0, ale nie zatrzymał się przy peronie, tylko podjechał pod sam semafor... postoju handlowego nie było...

98
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prace nad symulatorem
« dnia: 26 Marzec 2014, 12:03:31 »
Przecież Tefama coś wysyła. A właśnie co się w niej produkuję?

Załóżmy, że FIAT'y 126p na eksport do Mongolii. :)


To by nawet pasowało... TeFaMa - Testowa Fabryka Maluchów ;)

99
Testowo / Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« dnia: 23 Luty 2014, 20:24:22 »
Rzeczywiście sprawa z wyróżnieniem zakładki jest prosta, ale komplikuje się, jeżeli zakładka nie jest właściwą zakładką, tylko zadokowanym formularzem. Wtedy nie ma właściwości Highlighted (albo nie mogę jej znaleźć). Mogę wprowadzić ten sposób migania, ale trzeba by się zastanowić jak to rozwiązać po planowanej zmianie.

Hm... faktycznie sprawa trochę bardziej skomplikowana. W sumie nigdy nie miałem okazji robić tego: dokować formularzy w komponentach TPageControl. Jeśli forma po zadokowaniu jest czymś w rodzaju dynamicznie stworzonego TTabSheet, poszedłbym w kierunku pętli sprawdzającej po kolei komponenty aż do odnalezienia komponentu o właściwościach TTabSheet i nazwie... hmm... formy?
Czyli coś w rodzaju
For I:=0 to componentcount - 1 do
If (components[i] is TTabSheet) then
begin
 If TTabSheet(components[i]).name = 'Form1' then
 {i dalej prawie taki sam kod, co w poprzednim przykładzie z Highlighted}
end;
Taki kodzik daje nam możliwość odwołania się do komponentu stworzonego dynamicznie, którym (mam nadzieję) jest zadokowana forma. Ale ręki nie dam.

P.S. Mam nadzieję, że moje rady, nie brzmią dla Ciebie protekcjonalnie. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy. Napracowałeś się solidnie i czekam z zapartym tchem na każdy dalszy rozwój Twojej pracy, a szczególnie na pierwszą symulację nastawni istniejącej faktycznie, którą mam cichą nadzieję wkrótce zobaczyć :) . Nie jestem specem w sprawach prowadzenia ruchu etc., ale zawsze chętnie pomogę w kwestii kodowania, jeżeli tylko będę w stanie (tzn. wystarczy mi wiedzy i czasu). Pzdr.

100
Testowo / Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« dnia: 22 Luty 2014, 23:24:36 »
Można zrobić dodatkowo migotanie, ale nie mam pomysłu jak to zrobić dla formatek zadokowanych w TPageControl (rozwiązanie docelowe).

W zasadzie nie ma w tym nic skomplikowanego. Na pewno bez trudu byś do tego doszedł, jeśli miałbyś chęć przy tym posiedzieć, ale żeby oszczędzić Ci pracy, której na pewno Ci nie brakuje, podsyłam proste źródełko. Można zrobić to na pewno tak, a zapewne można również inaczej... wybór należy do Ciebie.

101
Ruch kolejowy / Komunikacja w obrębie LCS
« dnia: 15 Luty 2014, 23:31:50 »
Mam pytania odnośnie coraz popularniejszych w różnych zakątkach Polski Lokalnych Centr Sterowania (jakkolwiek to się odmienia). Wiadomo. Jest taki LCS, który ma szereg urządzeń sterowanych w różnych posterunkach. Czy dobrze sobie wyobrażam, że w LCS jest kilka stanowisk dyżurnych, którzy odpowiadają za poszczególne posterunki? A teraz do czego zmierzam: Weźmy na tapetę LCS w Mińsku Mazowieckim. Jeżdżę do pracy pociągami na linii Sulejówek - Warszawa. Rano ruch na linii jest bardzo intensywny, toteż często, gdy trafi się w pobliżu kierpoć, to słyszę komunikację między pociągami dojeżdżającymi do stacji S. Miłosna, a ... no właśnie... wywołania są adresowane do "Miłosna". Jednakże fizycznie w Miłośnie funkcjonuje tylko strażnica przejazdowa, ale z Ebiscreenem. Jeśli prawidłowo sobie to wyobrażam, w LCS w Mińsku siedzi gość, któy obsługuje posterunek "Miłosna" i odpowiada na te wywołania. On też zdalnie ustawia drogę i podaje sygnały w Miłośnie. A może się mylę? Może jest inaczej?

102
Ruch kolejowy / Odp: Tarcza manewrowa a tarcza zaporowa
« dnia: 31 Styczeń 2014, 11:24:23 »
Aż popatrzyłem z ciekawości na Lubliniec. Chodzi o tor nr 2 i 3, gdzie z toru przyperonowego nie ma wyjazdu na szlak (Jest tylko tarcza manewrowa, ale z zaciemnioną komorą białą)? Musi tam obowiązywać coś w rodzaju niepisanej umowy, że od strony Herbów/Kalet/Toszka można wpuszczać tam tylko poc. kończące bieg w Lublińcu... Czy nie jest tak? No bo zasadniczo jak nie ma semafora wyjazdowego a komora biała tarczy manewrowej jest nieużytkowana, to nie ma możliwości prowadzenia ani ruchu pociągowego, ani manewrowego, chyba, że na rozkaz szczególny.

103
Ruch kolejowy / Tarcza manewrowa a tarcza zaporowa
« dnia: 30 Styczeń 2014, 10:45:25 »
Witam. Mamy tarczę manewrową podającą sygnał Ms1/Ms2 oraz dwukomorową tarczę zaporową podającą S1/Ms2/Sz. Rozumiem różnicę co do zasady pomiędzy tymi dwoma. Chodzi mi jednak o pewien szczegół. Kiedy przy torach stacyjnych stosuje się dwukomorową tarczę zaporową z możliwością podania sygnału Ms2, a kiedy manewrową? Czy dobrze rozumuję, że tor, przy którym stoi tarcza zaporowa może przyjąć pociąg bezpośrednio ze szlaku i dalej służyć do obsługi pracy manewrowej, a tor przy którym jest tylko tarcza manewrowa zasadniczo nie może przyjąć pociągu ze szlaku?

104
Urządzenia srk / Odp: Nastawnica elektryczna przekaźnikowa
« dnia: 03 Grudzień 2013, 21:11:57 »
Dzięki za odpowiedź. Ostatnio trochę się dopiero zacząłem podciągać w kwestiach urządzeń srk. Wciągający temat. Nie chciałbym może zaczynać kolejnego wątku, więc może zadam kolejne pytanie tu i ew. pozostawię pod rozwagę administratorowi strony, czy temat całego wątku powinien zostać zmieniony, czy pozostać taki, jaki jest.

Moje pytanie dotyczy różnic pomiędzy urządzeniami mechanicznymi, suwakowymi a przekaźnikowymi. W przypadku urządzeń mechanicznych i elektromechanicznych suwakowych podstawowe urządzenia srk (tj. m.in. napędy zwrotnicowe) napędzane są pędniami. Jak jest w przypadku stacji wyposażonych w urządzenia przekaźnikowe? Czy stosuje się np. napędy zwrotnicowe obsługiwane pędniami? Czy może napędy zwrotnicowe są wyposażone w silnik elektryczny? a może na różnych stacjach stosuje się różne rozwiązania (zarówno jedne, jak i drugie)?

105
Ostatnio spotkałem się z nowym pojęciem nastawnicy elektrycznej suwakowej. Czym różni się ona od znanych mi urządzeń elektrycznych przekaźnikowych?
Dzięki.

Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8