Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EN57-002

Strony: 1 ... 48 49 50 [51] 52
751
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład jazdy "dp116"
« dnia: 20 Sierpień 2013, 18:27:35 »
No fajnie, tylko które to "Pociągi jeżdżą po torze 1." skoro w rozkładzie jazdy, ani jeden nie jest wytrasowany do i z Ślemienia? Po za tym czy sam przeszedłeś ten rozkład? Obawiam się, że nie bo błędów tam jest sporo.

752
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 18 Sierpień 2013, 13:46:08 »
Zaznajamiam się ze stacją i przyległymi szlakami w podglądzie sytuacji w terenie i b. mi się spodobały kształtowe tarcza i semafor wjazdowy do Borku. Inna sprawa - rozpakowałem grę i nie widzę oprócz plików .pdf rozkładu jazdy dla Liskowa, a chciałem przejrzeć wykres ruchu, aby rozpocząć z mniejszym natężeniem ruchu. Gdzie go mogę znaleźć?

753
Akurat Regulamin przydzielania tras poc. i korzystania z przydzielonych tras poc. jest mało przydatny przy kontstruowaniu samego RJ. One nie są zbieżne ze sobą i dot. innych spraw, ale aby się o tym przekonać tu link do owego regulaminu: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/18.07.2013/P_12-13_Regulamin_w.10a__po_zm.12_.pdf

754
Instrukcja R11 nazywała się "O rozkładzie jazdy pociągów" wydanie drugie ukazało się w 1979r w/g stanu na dzień 31-07-1979. Nie wiem czy później była jeszcze wznawiana więc nie jest to "instrukcja przydzielania tras R-11", a przynajmniej nie o tą mi chodziło w pomocy dla MiKol91.

755
Ponieważ już kiedyś pisałem uwagi do Twojego RJ to teraz napiszę inaczej. Jeżeli chcesz tworzyć RJ to poczytaj wpierw może dawną instrukcję R11 za nim zamieścisz kolejny rozkład z podstawowymi błędami na forum i to co już też ktoś Ci pisał: przejdź go wpierw w cyklu 24h sprawdź czy działa, a później zamieść. Możesz dla porównania ściągnąć mój RJ, który przeszedłem 24h i - działa. Pozdrawiam.

756
Testowo / Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 30 Lipiec 2013, 16:34:36 »
Niestety w symulatorze nie mogę wyjść do zwrotnicy, wyciągnąć sworzeń z napędu, albo rozkręcić inne podzespoły i zabezpieczyć aby wjechać.

757
Testowo / Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 29 Lipiec 2013, 22:25:03 »
Skoro po zgłoszeniu usterki podano mi czas naprawy 100min., a czas przejazdu nawet z prędkością 10km/h to 30min to i tak opłaca się cofnąć poc. i wysłać po drugim torze, ale "piotr1859" trzymałbyś go tam 2h. To dopiero dobre działanie. Po za tym jeżeli rozjazd jest uszkodzony w sposób uniemożliwiający przejazd poc. po nim to i tak byś go puścił, bo przecież to tylko rozjazd.

758
Testowo / Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 29 Lipiec 2013, 00:20:58 »
Trochę zaniedbałem własny wątek. Odnośnie ostatniego pytania co przepisy mówią o cofaniu ze szlaku to R1:
§69
Cofanie, dzielenie i zabieranie częściami składu pociągu ze szlaku

1.    Bez pozwolenia dyżurnego ruchu nie jest dozwolone cofanie pociągu z wyjątkiem nagle grożącego niebezpieczeństwa.

2.    Pociąg zatrzymany na szlaku może być cofnięty, jeżeli cofanie uzgodniono z dyżurnym ruchu posterunku zapowiadawczego, w kierunku którego pociąg ma się cofać i gdy na pierwszym wagonie w kierunku cofania, wyposażonym w dźwignię nagłego hamowania, będzie znajdował się pracownik, celem obserwacji toru szlakowego i zahamowania pociągu w razie potrzeby.
Drużyna trakcyjna powinna cofać pociąg ze szczególną ostrożnością, nie przekraczając prędkości wskazanej w § 62 ust. 6 pkt 15 i 16 i zatrzymać pociąg po spostrzeżeniu hamowania, zauważenia sygnału "Stój" oraz w miejscach, o których mowa w ust. 5.
4.    Cofanie pociągu ze szlaku bez uzgodnienia z dyżurnym ruchu może odbyć się z prędkością 5 km/h, pod warunkiem że w odległości drogi hamowania pociąg będzie poprzedzał właściwy pracownik z przepisowymi sygnałami i że widoczność nie jest mniejsza niż 100 m.
Wyjątek stanowią następujące przypadki, w których cofanie pociągu jest zabronione:
1)   gdy w czasie przerwy w łączności przewodowej za tym pociągiem miał być wyprawiony na szlak następny pociąg,
2)   jeżeli pociąg jedzie bez obsady konduktorskiej,
3)   na szlaku z blokadą samoczynną, jeżeli na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu,
4)   w czasie, gdy widoczność jest mniejsza niż 100 m, a cofanie nie zostało uzgodnione z dyżurnym ruchu,
5)   jeżeli pociąg jedzie na jednotorowym odcinku linii kolejowej bez obsady stacji oraz mijanek i bez urządzeń sterowania zdalnego, jeśli nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu odcinkowego.

5.    Cofany pociąg należy zatrzymać:
1)   przed obsługiwanym posterunkiem odstępowym - 100 m przed semaforem odstępowym, odnoszącym się do toru i kierunku jazdy pociągu przed cofaniem, jeżeli:
a)    na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu stacji, do której pociąg ma się cofać,
b)   pozwolenie takie otrzymano, lecz dyżurny ruchu z posterunku blokowego nie podaje sygnału Rm 1 "Do mnie",
2)   przed posterunkiem zapowiadawczym:
a)    przed urządzeniem sygnałowym, ważnym dla cofanego pociągu,
b)   gdy urządzenia takiego nie ma - obok semafora wjazdowego, znajdującego się przy sąsiednim torze z prawej strony w kierunku cofania,
c)    gdy semafora przy sąsiednim torze nie widać - w odległości 100 m przed pierwszym rozjazdem (skrzyżowaniem) na drodze cofanego pociągu.

Tyle przepisy odnośnie cofania ze szlaku całego składu poc. W częściach paragrafy są inne.

759
Testowo / Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 21 Lipiec 2013, 20:21:44 »
Hmm, na moim symulatorze w km. 17.665 mam p.o. Piaski, a drugi raz już czytam, że jest p.o. Łęki Dolne. Czyżby aż taka zmiana zaszła? Wnioskuję, że symulator nie przewiduje cofnięcia do Ślemienia i ponowne puszczenie poc. po torze 2 w ruchu dwukierunkowym.

760
ISDR - Rozkłady jazdy / Rozkład od EN57-002 dla Testowa
« dnia: 21 Lipiec 2013, 18:20:28 »
Witam, na bazie podstawowego rozkładu jazdy dla Testowa zrobiłem znacznie różniący się od wersji podstawowej. Jest to pierwsza odsłona tego rozkładu, mile widziane uwagi do ewentualnych poprawek lub konstrukcji następnego. Jest to rozkład w miare pełny z dużą ilością poc. Zwiększona jest również ilość poc. zbiorowych i ich praca na stacji. Dodane są poc. zmieniające czoło w stacji, jak również te łączone. Numeracja poc. została skrócona do max. 5 cyfrowej, a końcówki w/g dawnej numeracji, czyli poc. ex. i posp. 00-10;
11-49: osobowe,
50-54: osobowo-towarowe,
55-59: towarowo-osobowe,
60-64: towarowe przesyłkowo-ekspresowe,
65-69: towarowe pospieszne,
70-79: towarowe zbiorowe,
80-99: towarowe pozostałe,
co wydaje mi się ułatwia pracę, bo mniej więcej wiadomo co jedzie, a wszak chodzi o uczenie się pracy urządzeń. Życzę przyjemnej "służby".

761
Testowo / Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 20 Lipiec 2013, 23:01:34 »
Ale co ma dać zmiana nr-u? W tym samym czasie po 2-ce jadą poc. nieparzyste. Uruchomiłem ponownie symulator z wcześniej zapisanym stanem i dałem rozkaz N, wcześniej dzwoniłem do Ślemienia podałem nr po lewym, przyjęto wyrażono zgodę na wyprawienie, Ślemień obrócił blokadę i pojechał pod wjazdowy i tam ugrzązł. Nie wiem czy symulator przewiduje coś takiego jak cofanie ze szlaku i przyjęcie do Ślemienia

762
Testowo / Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 20 Lipiec 2013, 12:35:21 »
Oczywiście, że zamknąłem tor 1 (jest to napisane w pierwszym poście) wraz z trzema poc. na szlaku i ruch jest prowadzony po torze 2 w pakietach dwukierunkowo ze zmiana blokady, ale co z tymi poc., które ugrzęzły na szlaku?

763
Testowo / Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 20 Lipiec 2013, 10:18:53 »
Witam, nastąpiła usterka w rozjeździe nr2 - zablokowanie iglic w położeniu minus. Stał się niemożliwy wjazd ze Ślemienia z toru 1 do stacji. Postanowiłem cofnąć skład do Ślemienia. Zamknąłem tor nr 1, dla poc. podyktowałem rozkaz S na przejechanie obok (ciemnego) wskazującego sygnał stój semafora 185N. Skład pojechał pod Ślemień i stanął pod wjazdowym na torze lewym. Ślemień nie chciał go brać. W prowadziłem TZP i podałem odj. składu, ale również go nie bierze. Jak prawidłowo powinno w symulatorze wyglądać cofanie poc. ze szlaku? W R1 jest o porozumieniu dyżurnych ruchu przy cofaniu ze szlaku, ale tu w centralce takiej opcji nie ma.

764
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nazwy plików w dokumentacji
« dnia: 10 Lipiec 2013, 11:36:05 »
Nie będę uruchamiał nowego wątku, bo i tak jest ich dużo. Mam ubuntu 10.04 LTS, pod wine gra, jak ktoś wcześniej napisał plomby są czarne, ale z tym akurat daję sobie radę, natomiast prawie za każdym razem jak gram to po ok. 5min grania wyłącza się dźwięk, przy czym w ogóle w systemie dźwięk działa (wyłącza się tylko w symulatorze). Co może być powodem? Pozdrawiam.

765
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« dnia: 11 Czerwiec 2013, 15:38:14 »
Najbardziej urzekają mnie krzyżowania na jednotorze, a także jazda po jednotorowym w jednym kierunku dwu poc. na raz.

Strony: 1 ... 48 49 50 [51] 52