Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - marcinw

Strony: 1 [2] 3
16
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 17 Czerwiec 2015, 23:35:04 »
Ok, ten posterunek wygląda teraz tak:
https://www.dropbox.com/s/7drz7x2e7jhxb66/grab_k_3_plan.png?dl=0

Są uzależnione wykluczając niektóre przebiegi pociągowe - po to im drążki.
Ok, jak wyznaczać, które przebiegi powinny być wykluczone? Jest jakaś ogólna zasada na to? Nie wiem, czy od końca kumam rozpiskę w excelu, którą mi dałeś, ale zdaje mi się, że tam z manewrowymi są wykluczone wszystkie wjazdowe, zgadza się?

17
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 17 Czerwiec 2015, 14:55:06 »
Jak najbardziej wstawić można ten lepszy plan.

Hmm, skoro przebiegi manewrowe nie mają być od niczego uzależnione, to po co właściwie są drążki przebiegowe od nich?

Ok, powstawiałem brakujące semafory. Skoro z semafora A ma być wjazd na tor 2, to powinno coś tam stać zamiast tego F? Tymczasowo wstawiłem semafor, ale chyba powinno być coś innego, bo nigdzie wyjechać się z niego nie da.

Teraz takie przebiegi mi generuje:
https://www.dropbox.com/s/04r9ofktkrv5yh4/grab_k_3_nast.png?dl=0
Wyglądają podobnie, jak Twoje, tylko jeszcze nie mam tych indeksów przy nazwach semaforów dla PU :) No i ciągle jeszcze muszę rozdzielić wajchy od różnych sygnałów na jednym semaforze.

Pytanko co do tarcz ostrzegawczych. Czy ToA może być sterowana tymi samymi dźwigniami sygnałowymi, co semafor A? Wydaje mi się to logiczne, bo i tak zawsze są od siebie zależne, ale nie wiem, czy tak to działa w realu.

18
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 17 Czerwiec 2015, 12:16:07 »
Ten post miał być PW do uetam, ale jako, że rozważamy tutaj zagadnienia jak najbardziej związane z tematyka forum, więc myślę, że mogę dać na publiczny. Może kogoś jeszcze zainteresuje :)

Cytuj
Na semaforach wjazdowych z zasady nie można podać sygnałów manewrowych. Wszystkie jazdy na tor boczny nr 4 muszą odbywać się po manewrach z torów głównych.
Hmm, czyli jak chcesz wjechać na bocznicę, to musisz najpierw wjechać na tor 1 lub 2, potem wycofać i wjechać na 4?


Ufff, już prawie mam te moje cudactwa używalne, wyszło od cholery z tym roboty. Na razie musiałem sobie darować świetlne, zrobię później jak już kształtowe będą działać jak należy i zrobię import z .t3d.

Starałem się przerobić Grab na kształtowe. Edytor przy zapisie generuje taki badziewny planik do powieszenia w nastawni, aby coś było, jeśli komuś się nie chce rysować porządnego (plan to zwykły .png, więc można zawsze podmienić). Tak to aktualnie wygląda:
https://www.dropbox.com/s/0kdgu96868i47wm/grab_k_1_plan.png?dl=0

Jeszcze nie mam obsługi tarcz manewrowych, więc wygenerowane przebiegi ich nie uwzględniają. Edytor wygenerował mi takie oto przebiegi:
https://www.dropbox.com/s/1yreanpbufxqth8/grab_k_1_nast.png?dl=0
Przebiegi wydają mi się sensowne, za wyjątkiem ostatniego, bo domyślam się, że takiego 'przelotu' po bocznicy być nie powinno? :)

Właściwie to czy dany posterunek może mieć jednocześnie przebiegi 'na/z toru' oraz 'ze szlaku na szlak'?

Tu jeszcze inna wersja, gdzie zamieniłem tarcze manewrowe na zwykłe semafory. Semafor E chyba nie ma tu sensu, bo i tak przebiegu od niego zrobić się nie da...
https://www.dropbox.com/s/xoqiz85ff36seou/grab_k_2_plan.png?dl=0

Niemniej takie przebiegi mi wygenerowało:
https://www.dropbox.com/s/kttl1mjhwigb5y2/grab_k_2_nast.png?dl=0
I znowu, wydają się dobre, za wyjątkiem tego ostatniego 'przelotowego', zgadza się?

Jeszcze mam takie pytanie co do przebiegów manewrowych. Jeśli np. w przypadku pierwszej wersji powyższego posterunku chcę zapodać przebieg spod Tm1, czy ten przebieg powinien blokować jakieś rozjazdy?

19
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 10 Czerwiec 2015, 13:41:36 »
piotrulos:
O, super :) Czym się dotychczas w Unity zajmowałeś?

Masz rację, edytor wewnątrz staram się jakiś wydłubać z tego, co mam, dlatego czas pomiędzy nową wersją się wydłużył... Na razie będzie bardzo prostacki, taki, aby się dało porobić najprostsze stacyjki, później stopniowo dodam nowe bajery.

Jakbyś chciał się włączyć do współpracy to wal śmiało do mnie na maila (powinien być widoczny w profilu) :) Co Cię bardziej interesuje, część od prowadzenia ruchu czy też od prowadzenia pojazdów? Aktualnie np. prowadzenie pojazdów stoi odłogiem i się kurzy, bo mam rozgrzebaną logikę sieciowa, zapisywanie/wczytywanie scenerii, edycję itp.

Pawle:
Jak najbardziej taki tryb będzie. Widzę dwa możliwe rozwiązania:
1. Dać dyżurnemu możliwość podłączenia swojej stacji 'na stałe' do innej stacji (za obopólną zgodą). Wtedy takie połączenie będzie stałe i nic się tam 'z powietrza' nie pojawi. Jak się kilku takich zorganizowanych dyżurnych zbierze i się do siebie popodłączają, to będą mogli mieć całkiem sensowną scenerię i mogą nawet jakieś rozkłady jazdy ze sobą uzgodnić.
2. Ambitni mogą zrobić całą trasę jako jedną wielką scenerię (jak w Trainzie czy MaSzynie), wtedy to już w ogóle sceneria może być całkowicie realistyczna i wszyscy mogą jeździć zgodnie z realnymi rozkładami, wystarczy tylko się dogadać z grupą ludzi.

Ostatecznie pewnie będą dostępne obie możliwości, bo wydają się wzajemnie uzupełniać w zależności od tego, jak bardzo zorganizowaną mamy grupę ludzi. Ta druga jest prawie 'darmowa' w implementacji, bo do tego muszę tylko dorobić możliwość sterowania jedną scenerią przez kilku dyżurnych, a to i tak jest niezbędne chociażby dla większych stacji.

Co do sterowanie przez AI stacjami jak i pojazdami, to takie coś w przyszłości mogłyby spokojnie jakieś zewnętrzne 'boty' realizować.

20
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 08 Czerwiec 2015, 22:59:53 »
To może stacje nieobsadzone niech wyświetlają tylko sygnały na przelot( czyli jakby ich nie było), a obsadzone przez człowieka niech dopiero będą sterowalne.
I to jest świetny pomysł, tak na początek zrobię :)
Co w sytuacji gdy mamy stację węzłową? Wtedy nie można wyświetlić przelotów z dwóch kierunków jednocześnie.
Jak się nigdzie nie podłączysz to przejazd będzie offline, więc i tak stacja będzie pusta. Przelot oczywiście wyświetlimy odpowiedni dla pociągu, który nadjeżdża.

21
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 08 Czerwiec 2015, 10:01:48 »
To może stacje nieobsadzone niech wyświetlają tylko sygnały na przelot( czyli jakby ich nie było), a obsadzone przez człowieka niech dopiero będą sterowalne.
I to jest świetny pomysł, tak na początek zrobię :)

22
Najprościej chyba zerżnąć z rzeczywistości, czyli niech każdy pociąg ma rozkład, a stacje są zawsze w tej samej kolejności. W razie braku żywego dyżurnego obsługę może przejąć automat. Dodatkowo automat mógłby kontrolować działania dyżurnego i w przypadku rażącego niedopełnienia obowiązków wywalać go z roboty. No chyba że wolisz coś a'la Chuggington.
Tak całkowicie z rzeczywistości to się nie da, bo te rzeczywistości się nie do końca pokrywają. W realu masz powiedzmy 100 stacji ciągle obsadzonych, kiedy w grze to może być np 1000 stacji, gdzie tylko 10 jest obsadzonych w danym momencie. I teraz z tych 10 stacji trzeba poskładać jakiś układ, aby na każdej stacji ruch był odpowiedni, i jeszcze uwzględnić to, że jak się ktoś rozłączy, to unikać puszczania tam kolejnych pociągów, bo nie po to ktoś się bawi w multiplayera, aby potem większość stacji na jego trasie była automatami obsadzona.

Modułowcy od makiet rozwiązują to tak, że sobie szlak składają z tego, co mają dostępne i się potem na tym bawią. Chcę to podobnie rozwiązać, tyle, że musi być jakoś w miarę automatycznie i dynamicznie się dostosowywać. Zresztą jak wreszcie doprowadzę do stanu używalności możliwość zabawy różnymi stacjami (nie wiem, czy się wyrobię w na ten weekend, bo to się okazało wcale nie takie proste, dużo takich niby-drobiazgów do rozgryzienia), to będzie można posprawdzać różne rozwiązania.

23
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 03 Czerwiec 2015, 11:18:00 »
Czemu nie, inne rodzaje urządzeń można zrobić, ale to dopiero, kiedy dopracuję to, co jest.

Aktualnie staram się sprawić, aby podstawowa edycja stacji/posterunków była używalna przez każdego i tak stworzone stacje można było bezproblemowo użyć w grze. Trochę z tym roboty jest, ale powinienem mieć coś w miarę działającego do weekendu, więc będzie można potestować. Jak już zadziała, to raz na zawsze skończy się nuda z jeżdżeniem ciągle po tej samej stacji.

Trzeba będzie też podumać, jak ostatecznie rozwiązać sprawę połączeń pomiędzy stacjami/posterunkami, bo takie całkowicie losowe to trochę masakra jest, ale to później :)

24
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 02 Czerwiec 2015, 10:45:06 »
To jest chyba błąd u mnie, bo mam kawałek kodu, który blokuje zwrotnicę, kiedy jest na niej pojazd i nie wyłączyłem tego dla klientów. Jak to wyłączę to powinno być ok.

Meldunki mógłbym rozsyłać, tylko co nastawnia mogłaby zrobić w sytuacji, kiedy każdy pojazd przyśle jej inny? Nastawnia dowie się tylko, że dla gracza A zwrotnica się przestawiła a dla gracza B już nie. Mogłaby uznać, że w takim razie jej nie przestawi, tyle, że wtedy musiała by wysłać kolejny rozkaz do gracza A, aby przestawił z powrotem. W tym czasie gracz A mógłby uznać, że z powrotem nie przestawi, bo on sam już w nią zdążył wjechać, i ciągle mamy wszystko rozsynchronizowane... Masz jakiś pomysł, jak to łatwo rozwiązać?


25
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 02 Czerwiec 2015, 00:01:31 »
Tak, te semafory są na podstawie jakiś bardzo starych MaSzynowych.

1. Dobrze wiedzieć, nie zwróciłem uwagi :)

2-7. Stopniowo się poprawi.

8. W jakich sytuacjach i na jakim kompie spada poniżej 1 fps? Próbowałeś zmienić ustawiania jakości? Jeśli nie, to trzeba uruchomić program trzymając shift i wtedy można przestawić parę opcji.

Generalnie to zgłaszajcie, w których momentach macie problemy z wydajnością, bo ja to testuję na GeForce 460 GTX i tu mam zawsze płynnie, niemniej przez to mogę nie zauważyć, że coś jest niezbyt zoptymalizowane na słabszych kompach (a chciałbym, aby docelowo chodziło sensownie również na tych gorszych, z powyłączanymi bajerami oczywiście).

26
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 01 Czerwiec 2015, 01:07:00 »
Plany stacji będą, uetam już kilka zrobił :)

Tak, jak nie ma dyżurnego, to trzeba czekać. Docelowo planuje zrobić, że jak nie da rady się nigdzie podłączyć, to po prostu samo ustawi jakiś sensowny przebieg i nas wpuści na pustą stację, ale to później.

Słuchajcie, znacie kogoś, kto zrobił dobre modele różnych semaforów, kształtowych i świetlnych? Jeśli tak, to pokażcie mu projekt i skontaktujcie ze mną, jakoś się dogadamy, aby można było ich użyć :) Uetam mi przysłał plany różnych stacji i posterunków, a nie mam ich jak osemaforować...

Nie mniej na przyszły weekend postaram się zrobić wersje z co najmniej dwiema stacyjkami/posterunkami.

27
Jak się coś wam wysypie albo dziwnie działa, to wysyłajcie output_log.txt na marcin.eu@gmail.com. Jest w katalogu eu07_Data.

edit:
Gdyby ktoś się nie załapał na wczorajsze testy a chciałby zobaczyć, to wrzuciłem lekko poprawioną wersję (http://marcinw.eu/td2/eu07.7z), gdzie postarałem się usunąć co bardziej irytujące bugi. Jeśli dyżurny zbiegnie z posterunku, to teraz wszystkich rozłączy z sesji, więc już więcej problemów z martwymi sesjami być nie powinno. Dodałem też listę aktualnie podłączonych użytkowników (jest koło czatu), a w menu głównym jest też spis aktywnych sesji (tak informacyjnie). Logować do output_log.txt teraz powinien jeszcze więcej, nawet czat, więc powinien być bardziej przydatny. Więcej już też nie powinno być problemów z pociągami innych graczy latającymi po całej scenerii przy podłączaniu się do nowej sesji. Ograniczyłem też ilość przechowywanej historii z konsoli/czatu, bo chyba jak się rozrósł za bardzo to coś się chrzaniło i znikał całkowicie. Skompilowana na 32 bity, coby koledzy z 32 bitowymi systemami nie mieli problemów.

28
Jak skończycie się bawić, to nie zapomnijcie opisać, co się podobało i co najbardziej przeszkadzało. Na przyszły weekend postaram się pousuwać co bardziej poważne błędy i poprawię scenerię. Stopniowo doprowadzimy to do stanu używalności :)

29
Tu jest exe dla 32, trzeba podmienić wszystko  i powinno działać

http://marcinw.eu/td2/eu07.32.7z

30
Hmm, może być dlatego, że na 64 bity skompilowałem... Następnym razem dam dwie wersje.

Strony: 1 [2] 3