Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gumini_0317

Strony: [1] 2
1
Inne / Odp: Wersja "Lite" strony internetowej isdr.pl
« dnia: 30 Wrzesień 2023, 14:03:50 »
Witam, ostatnio przeglądając forum na telefonie spotkałem się z można powiedzieć słabszą wersją strony ISDR'a. Nie mam pojęcia jak na nią wszedłem, prawdopodobnie nie patrząc przez chwilę na telefon coś kliknąłem. Czy ktoś miał już z tym styczność i mógłby mi powiedzieć jak się tam dostałem? bądź w jaki sposób się tam dostać?
Oczywiście link do wspomnianej strony zamieszczam w poście: https://isdr.pl/index.php?wap2
Na samym dole zwyczajnej strony jest link WAP2
WAP był świetnym rozwiązaniem w czasach, gdy przeglądając strony na telefonie każdy drżał o ilość zużytych kilobajtów.

2
Wilkowice Bystra / Odp: Kilka błędów
« dnia: 27 Listopad 2020, 19:10:10 »
Nie mam pewności czy przejazdy były nieuzależnione, ale dawniej z zasady takich uzależnień nie stosowano.
To jest właśnie ogromną zaletą symulatora, że są także urządzenia, których samemu trzeba pilnować.

3
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bez rozjazdów
« dnia: 31 Październik 2020, 20:42:43 »
Dodatkowo transport towarów koleją przynosił ogromne dochody w porównaniu do kosztów budowy takiej nastawni. Nie było autostrad, TIRów — nie było konkurencji dla kolei. Pracownikom nie opłacono miliona składek ZUS. Na stacji był dworzec, poczekalnia, kasa, zaplecze dla tormistrza itd. Łącząc powyższe z tym co napisał jageer widzimy, że dawniej pojedyncza stacja była (według dzisiejszych kryteriów) małym przedsiębiorstwem.

4
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 12 Luty 2018, 19:53:15 »
Co do tego obrazu semafora, jeśli świeci się jedno pomarańczowe tylko te dolne,  jest to sygnał wątpliwy, nie mówcie że takiej możliwości nie ma, bo jak wiemy wszystko do okoła nas jest takie, a nie powinno mieć miejsca.
To Twoja teoria. W praktyce jest tak: https://youtu.be/zIxjcdHbBcg?t=22m37s

5
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 01:29:16 »
Cytuj
Paweł cały czas pisał w przypadku kiedy niewidac semafora, a Ty sobie wymyslasz zupełnie inną sytuację
No wymyślam sobie, bo takie są sytuacje na szlaku każdego dnia, że po minięciu tarczy wjazd zostanie podany i maszynista na bieżąco reguluje prędkość.
A nie jest tak, że semafora w ogóle nie widać. No chyba, że ukradli złomiarze :D Wtedy zwracam honor :D Jeśli bardzo semafora nie widać to się powtarzacz stawia, żeby z daleka było widać ;) Jeśli nadal z jakiegoś powodu nie widać (mgła/deszcz/mocne słońce), to ostrożnie podjeżdżamy, aż upewnimy się co do sygnału na semaforze – tu się zupełnie zgadzam, że 120 km/h to nieostrożność.
Cytuj
Nie wyobrażam sobie maszynisty przy zdrowych zmysłach, który widząc na tarczy ostrzegawczej sygnał Os1 do niewidocznego semafora wjazdowego, podjeżdża do tegoż semafora z prędkością 120 km/h...
Dla mnie te słowa są nadinterpretacją zasady
Cytuj
Maszynista ma OBOWIĄZEK tak regulować prędkość pociągu, by móc zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał S1.
Skoro maszynista orientuje się, że semafor (wbrew zapamiętanym wskazaniom tarczy) już nie wskazuje S1 ale np. S2 to jedziemy 120 km/h :)

6
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 00:42:43 »
Ale w miejscu minięcia tarczy semafor może być niewidoczny (tarcza na łuku, na skraju lasu), ale już kilkanaście metrów dalej sygnał na semaforze może być idealnie widoczny (szlak jednotorowy, brak przeszkód, idealne warunki pogodowe) i wyraźnie kilkukrotnie to zaznaczałem, że maszynista jest pewny sygnału. Dlaczego nie wolno mu dojechać do semafora z prędkością 120 km/h?

Kończąc już sprawę radiotelefonu:
Informacja dyżurnego miała być jedynie wskazówką – zwróceniem uwagi na semafor (bo jak dyżurny mówił, że podany, a sem. by np wygasł to zgłaszamy dyżurnemu, a nie stoimy jak osioł pod semaforem 15 minut, aż dyżurny domyśli się, że coś ten pociąg nie wjeżdża ;) ). Zasada ograniczonego zaufania jest oczywista – nawet jeśli dyżurny obiecuje na własna babcię podany wjazd, a jest okropna mgła to trzeba zachować szczególną ostrożność po minięciu tarczy z Os1 :)

7
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 00:30:12 »
Zakładamy, że dyżurny nie odzywa się na radiu. Milczy jak grób :) Zadowolony?
Przeczytaj to co napisałeś.
Maszynista ma "tak regulować prędkość pociągu, by móc zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał S1", ale ułamek sekundy po minięciu przez czoło pociągu tarczy z Os1 (Od1/Ot1) maszynista widzi, że semafor wskazuje już sygnał zezwalający na jazdę S2.
Dlaczego maszynista jadący 120 km/h, który widzi S2 na semaforze nie jest według Ciebie "przy zdrowych zmysłach"?

Skoro widzi, ze semafor nie wskazuje S1 to po co ma regulować prędkość?

8
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 04 Luty 2018, 23:21:35 »
Naturalnie, że sygnały na semaforze, ale wielokrotnie Ie-1 wspomina o urządzeniach łączności. Przez nie można podawać informacje o ostrzeżeniach, dyktować rozkaz pisemny etc. W tym wypadku informacja podana przez radiostację jest dodatkiem – zwróceniem uwagi, że sygnał na semaforze uległ zmianie.
Przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. Maszynista w kilka sekund po minięciu To wskazującej Os1 widzi sygnał S4 na semaforze oraz otrzymał wcześniej słowne zapewnienie dyżurnego, że wjazd jest podany.
Wg Ciebie powinien:
a) Zatrzymać pociąg – w końcu stosuje się do tarczy – pod semaforem, zatrąbić i ruszyć.
b) Powstrzymać się od (dalszego) hamowania pociągu i zastosować się do sygnału na semaforze, który na własne oczy widzi?
A może powinien zignorować słowa dyżurnego?

9
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 04 Luty 2018, 20:11:08 »
Nie wyobrażam sobie maszynisty przy zdrowych zmysłach, który widząc na tarczy ostrzegawczej sygnał Os1 do niewidocznego semafora wjazdowego, podjeżdża do tegoż semafora z prędkością 120 km/h...
Paweł Piotr, a co w tym niespotykanego?
[Tuż przed tarczą]
–Zadupie Dolne, co z wjazdem?
[Ułamek sekundy po minięciu tarczy]
–Mechaniku, właśnie podałam. Świeci!
[Maszynista wyjeżdża z łuku i widzi w oddali zmianę sygnału na semaforze]

10
Inne / Odp: PENDOLINO OPÓŹNIONE?!
« dnia: 03 Styczeń 2015, 18:40:46 »
Ktoś wie co się stało w Częstochowie?
A ponoć nie ma głupich pytań  :) 1607 nie nabił opóźnienia w stojąc na stacji w Częstochowie tylko przyjechał już opóźniony ;) I to widać na tym zrzucie ekranu. "Opóźnienie przyjazdu 110 min."
Co do przyczyny to gdzieś była awaria SRK i wiele Pendolin zyskało opóźnienia. Czy i ten konkretny z tego powodu to nie wiem, bo nie znam miejsca awarii.

11
Urządzenia srk / Odp: Nazwy/numery posterunków
« dnia: 02 Styczeń 2015, 14:18:27 »
Numer to część całkowita z kilometrażu. I tak:
-W symulatorze Testowo na kilometrze 17,758 stoi przejazd obsługiwany przez "Post. 17"
-W symulatorze Lisków Miasto na kilometrze 3,460 jest przejazd obsługiwany przez "Post. 3"
Nie znalazłem SKP 11 w Testowie. Chyba coś pomyliłeś.

12
Inne / Odp: Poznajmy się anonimowi dyżurni
« dnia: 24 Październik 2014, 23:14:06 »
Kiedyś był isdr.blog.pl autorstwa "Dyżurny Ruchu z autoryzacją na LuC Poznań Dębiec i na LuA Luboń k./Poznania"

13
Urządzenia srk / Odp: Dziwne komory
« dnia: 09 Październik 2014, 23:29:52 »
Liczy się obraz na semaforze, a nie kolejność komór.

14
Testowo / Odp: Nie możność utwierdzenia szlaku z TW do Borku
« dnia: 25 Wrzesień 2014, 00:48:59 »
Odkąd to się powiadamia SKP przy jeździe do Borku?
W Testowie od zawsze ;)
Niby czemu?

15
Ruch kolejowy / Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« dnia: 12 Wrzesień 2014, 11:29:35 »
G) Uzgadniam z energetykami  ;) minimalizację skutków, ściągam spalinowe lokomotywy i przeciągamy nimi składy na danym odcinku. W dogodnym czasie sieć zostaje naprawiona.

Strony: [1] 2