Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 11 Czerwca 2021, 20:56:13 »
   Teraz przejdźmy do ustaleń kolejowej komisji dochodzeniowej.
  Tak się szczęśliwie złożyło, że nikt z pasażerów ani też z obsługi pociągu pośpiesznego nie odniósł obrażeń, mimo że z 10 wagonów pasażerskich aż 8 zostało wykolejonych i uszkodzonych. Nawierzchnia toru nr 1 (w tym rozjazd) została zniszczona na długości 147 m oraz sieć trakcyjna nad torami nr 1, 2, 6, 8 i 104 wraz z ścięciem bramki trakcyjnej. Straty materialne wyniosły 2 576 000 zł, a koszty pracy pociągów ratunkowych (w tym też dźwigu) osiągnęły kwotę 1 446 000 zł. Całkowita przerwa w ruchu przez stację Ciechanów trwała ponad 7 godzin, a następnie odbywał się ruch pociągów torem nr 2 na dwóch przyległych do Ciechanowa szlakach z przeciąganiem  pociągów trakcją nieelektryczną.
   Ustalono też odpowiedzialność pracowników za wypadek.
   Mechanik pociągów pośpiesznego 14502 Włodzimierz Ł.:
- nie zatrzymał tego pociągu przed semaforem wjazdowym do stacji Ciechanów wskazującym sygnał "stój",
- przyjął dyktowanie treści rozkazu szczególnego "S" w czasie biegu pociągu bez jego zatrzymania oraz nie powtórzył brzmienia tego rozkazu zezwalającego na przejechanie obok semafora wjazdowego wskazującego sygnał "stój" na dowód jego zrozumienia,
- nie zmniejszył prędkości pociągu do 40 km/h, przez co bezpośrednio spowodował wykolejenie się pociągu 14502.
  Naruszył swym postępowaniem postanowienia:
- Przepisów ruchu R1 zawarte w: § 75 ust. 24; § 79 ust. 1; 9 pkt. 5; § 80 ust. 11;
- instrukcji R13c zawarte w § 14 ust. 5,
- instrukcji Mte 61 zawarte w § 4 ust. 2; § 5 ust. 1; § 6 ust. 1 pkt. 13; § 14 ust. 19.
  Młodszy mechanik pociągu pośpiesznego 14502 Marek P. nie reagował na to, że mechanik Włodzimierz Ł nie usiłował zatrzymać tego pociągu przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał "stój". Przyczynił się przez to do wykolejenia tego pociągu.
   Naruszył on postanowienia "Przepisów ruchu" R1 zawarte w § 80 ust. 3 w związku z dyspozycją § 79 ust. 1; 9 pkt. 5
tychże przepisów.
   Dyżurny ruchu dysponujący stacji Ciechanów, Adam W., przez to, że podyktował mechanikowi pociągu pośpiesznego 14502 treść rozkazu szczególnego "S" bez uprzedniego upewnienia się, czy pociąg ten zatrzymał się przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał "stój", naruszył postanowienia § 14 ust. 7 instrukcji R13c.
  Na marginesie tego należało zauważyć, że Adam W. mógł się upewnić, czy pociąg 14502 zatrzymał się przed semaforem wjazdowym przez otrzymanie przez radiotelefon meldunku mechanika. Gdyby jednak miał zastrzeżenia co do tego meldunku, mógł polecić dróżnikowi przejazdowemu przejazdu strzeżonego położonego przed semaforem wjazdowym K1/2 w odległości 36 m by sprawdził, czy pociąg 14502 się zatrzymał.
   Nadto wyciągnięto wnioski służbowe w stosunku do pracowników nadzoru różnych szczebli za zaniedbania lub przewinienia, o których była mowa w pierwszej części artykułu.
                                                                  tekst inż Władysław Ryński, uszczegółowienie EN57-002
2
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krystian dnia 06 Czerwca 2021, 17:43:09 »
Dziękuję bardzo za pomoc :)
3
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba759 dnia 06 Czerwca 2021, 16:14:06 »
Wystarczy przeczytać część ogólną dokumentacji użytkownika, a dokładnie punkt 2.3.3.2.3 "Obsługa blokady liniowej typu Eap w sytuacjach awaryjnych"
4
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krystian dnia 05 Czerwca 2021, 14:29:19 »
Witam, mam problem z pociągiem o numerze 06452, jak wjedzie mi na stacje to nie mogę potem odblokować żeby mi kolejny pociąg mógł przyjechać z Wilamowic, orientuje się ktoś może jak to naprawić albo co z tym zrobić, bo od nowa nie chce grać...


Poniże ss o co mi dokładnie chodzi
5
Urządzenia srk / Odp: ETCS/ERTMS - dokumentacja.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Malk_18 dnia 02 Czerwca 2021, 16:28:07 »
Dzięki :)
7
Urządzenia srk / ETCS/ERTMS - dokumentacja.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Malk_18 dnia 01 Czerwca 2021, 21:58:08 »
Cześć. Znów zwracam się do kogokolwiek, kto posiada jakąkolwiek dokumentację na temat urządzeń ETCS/ERTMS z prośbą o udostępnienie jej na użytek własny. Pozdrawiam wszystkie dobre dusze, które zdecydują się mi takową dokumentację udostępnić.

Miłego wieczoru.
8
Testowo / Odp: Jak zamknąć przejazd?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez W.F. dnia 31 Maja 2021, 20:31:06 »
W trzy dni? To niezły wynik!
9
Ruch kolejowy / Odp: praktyki zawodowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maszynista222 dnia 29 Maja 2021, 02:14:34 »
Zapraszam do kontaktu poprzez wiadomość prywatną.
10
Testowo / Odp: Jak zamknąć przejazd?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PociagowyAlex dnia 26 Maja 2021, 13:58:23 »
dotarłem do sedna problemu, nie trzeba kliknąć tylko przytrzymać :/
Strony: [1] 2 3 4 ... 10