Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 43 44 45 [46] 47 48 49 ... 62
676
Ruch kolejowy / Odp: odstępy między semaforami
« dnia: 04 Luty 2012, 13:58:45 »
Nie szykam dziury w całym i niczego nie wymyslam, poprostu wskaźniki W19 i W20, jak każdy inny, jest bardzo ważny, szczególnie z punktu widzenia maszynisty. I nie jest to problem tylko jego. Sytuacje (warunki) mogą być różne. Chyba, że dla przytoczonego przykladu droga hamowania i predkości są małe.

Jest przecież wspomniane że jazda między tymi semaforami, jeżeli drugi wskazuje "stój", odbywa się z ograniczeniem do 40, więc droga hamowania nie jest skrócona.

677
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 04 Luty 2012, 11:53:40 »
Skoro postój zam. jest 0,0 to znaczy że nie musi się wcale zatrzymywać - ustawiasz mu przelot. Na planowy odjazd czekać muszą tylko pasażerskie.

678
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 03 Luty 2012, 23:41:38 »
Niektóre zdarzenia są logowane w oknie Diagnostyka, ale to głównie działanie AI, a nie polecenia wydawane przez użytkownika (czasem przydaje się to przy badaniu błędów). W planach jest rejestrator działania pulpitu (zapis użyć przycisków oraz stanów pulpitu, które można prześledzić jak film), ale nie wiem czy w najbliższym czasie będę się tym zajmował.

679
Ruch kolejowy / Odp: odstępy między semaforami
« dnia: 03 Luty 2012, 23:26:42 »
Przy starszych urządzeniach i zabudowie nowej blokady samoczynnej ustawienie semafora wyjazdowego i uzależnienie kolejności nastawiania starych semaforów wyjazdowych, które stają się drogowskazowymi, to właśnie sposób na uniknięcie komplikowania sobie życia.

680
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 03 Luty 2012, 23:14:58 »
Tak, tak, to jest doskonały pomysł. Możesz sobie zasymulować zimę.

681
Urządzenia srk / Odp: Zmiana kierunku SBL
« dnia: 03 Luty 2012, 20:06:05 »
Jest coś w stylu Pwl i nazywa się Uml. Blokuje możliwość zwolnienia blokady od czasu zwolnienia utwierdzenia przebiegu wyjazdowego do czasu zjechania taboru na pierwszy odstęp i zwolnienia odcinka za ostatnią zwrotnicą. Może jest jakiś błąd w obwodach tego przekaźnika.

682
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 31 Styczeń 2012, 14:30:15 »
Testowo Wschód to stara nazwa Testowa...

683
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 29 Styczeń 2012, 20:25:34 »
Instrukcje obsługi nowszych urządzeń i systemów nie są publicznie dostępne - są to instrukcje opracowane przez producenta, a nie PKP PLK i dostępne są jedynie dla pracowników którzy je obsługują. W Internecie można znaleźć trochę "lewych" instrukcji i DTR, ale do Kolibra nigdzie nie widziałem.

684
Urządzenia srk / Odp: Niewłaściwy odjazd
« dnia: 29 Styczeń 2012, 10:50:54 »
Tylko informuje o jeździe na lewy.

685
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 25 Styczeń 2012, 15:17:37 »
Jeżeli tarcza miga na pomarańczowo, maszynista wie że semafor jest podany na 40 i jak po tym zobaczy jedno zielone, może przejdzie mu przez myśl że coś jest nie tak. Jeżeli minie stałe pomarańczowe, po czym zobaczy z daleka zielone, to już niekoniecznie.

686
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 25 Styczeń 2012, 12:41:18 »
Zgadza się, ja też znam co najmniej jeden taki przypadek. Blokada jest przystosowana, ale nie ma przebiegów wyjazdowych na tor lewy. Wtedy wyświetla się Sz wraz z wskaźnikiem W24.

Po prostu blokada dwukierunkowa budowana była dużo później od urządzeń stacyjnych, w miejsce blokady jednokierunkowej, a dodatkowe przebiegi nie zostały utworzone ponieważ budowa urządzeń stacyjnych mocno to komplikuje (np. Pruszków - urządzenia suwakowe).

Co do słabo jarającej się żarówce pomarańczowej to pamiętajmy, że przy wjeździe jest zawsze dodatkowo To....

Podczas mijania której semafor mógł być jeszcze nie podany.

687
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 23 Styczeń 2012, 14:39:33 »
Nawet w Ebilocku "czarna skrzynka" pokazuje tylko stan zajętości odcinków o danej godzinie i położenie rozjazdów i sygnał na Tm i Semkach - ale tylko zezwalający lub stój.

Nie wiem jak jest w Ebilocku, np. w SIMIS-W rejestracja obejmuje najdrobniejsze szczegóły. Może masz na myśli jakiś uproszczony rejestrator dostępny dla dyżurnego ruchu na komputerach zobrazowania.

No tak, mając szlakową 40 tkę to w bok może być spokojnie S2 ;) Tylko, trzeba pamiętać jaka jest szlakowa...

Dokładnie tak jest to rozwiązane na kolejach piaskowych - prawie wszędzie się jeździ nie więcej niż 40 km/h, dzięki czemu można uprościć sygnalizację. Na PKP byłby to kiepski pomysł - podniesienie prędkości wymuszało by przerabianie sygnalizacji.

688
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 22 Styczeń 2012, 23:10:55 »
Jeśli chodzi o wypadek w Babach to trudno uwierzyć, żeby mechanik był samobójcą i dobrowolnie pojechał 120 jak ma semafor na 40. Trudno też uwierzyć, żeby ISDR coś kombinował, bo w jaki sposób i w jakim celu doprowadzałby do takiej różnicy stanu zwrotnicy i semafora (ponadto zostałyby zerwane plomby). Natomiast w nieprawidłowe wskazanie z powodu usterki urządzeń srk jak najbardziej można uwierzyc.

Mylisz się, błąd człowieka jest o wiele bardziej prawdopodobny (nie wiem dlaczego piszesz o celowym działaniu) niż błąd takich urządzeń. Nie bez powodu przekaźniki zabezpieczeniowe mają rozmiar cegły zamiast pudełka zapałek bądź są dodatkowo kontrolowane innymi obwodami, a urządzenia elektroniczne niezależnie przetwarzają dane różnymi kanałami. Usterki naruszające zależności i zagrażające bezpieczeństwu są naprawdę rzadkie - nie mylić z usterkami powodującymi jedynie utrudnienia w ruchu. Nie wiem też skąd wziąłeś informację że powodem wypadku Flirta na Mąkołowcu były źle działające urządzenia. Nie dziwi mnie, że maszynista się w takich przypadkach upiera że sygnał był niewłaściwy (a całe środowisko zawodowe mu wtóruje) - bo kto mu na 100% udowodni że nie, skoro stare urządzenia nie mają żadnych "czarnych skrzynek"? Dopóki nie będziemy mieli powszechnie stosowanej sygnalizacji kabinowej (a nie będziemy mieli długo, może poza paroma głównymi liniami), takie sytuacje będą się powtarzać.

689
Ruch kolejowy / Odp: Zamykanie przejazdów
« dnia: 22 Styczeń 2012, 20:29:52 »
Niestety tak właśnie jest, istnieją co prawda systemy sygnalizacji zbliżania ale najczęściej dróżnik dostaje tylko telefon i jest zdany sam na siebie - żadne urządzenia nie pilnują czy wie o pociągu i czy zamknął przed nim przejazd. Jak najszybciej dróżników powinna zastąpić automatyka. A przejazdy na szlaku obsługiwane z odległości to jakieś nieporozumienie - pomijając kwestię zamykania w odpowiednim czasie, co ma zrobić dróżnik w razie usterki przejazdu? Rozdwoić się i iść kilometr żeby go zabezpieczyć?

690
Ruch kolejowy / Odp: zmiana kierunku jazdy
« dnia: 22 Styczeń 2012, 16:57:59 »
Żądanie pozwolenia na jazdę po torze lewym nie oznacza, że trzeba wprowadzić ruch dwukierunkowy osobnym telefonogramem.

Strony: 1 ... 43 44 45 [46] 47 48 49 ... 62