31
Ruch kolejowy / Odp: Ograniczenie prędkości uruchamianemu pociągowi towarowemu
« dnia: 21 Lipiec 2015, 21:25:48 »
Yyyy... Rozwinąć prędkość 90> ?
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
O jeździe z opuszczonym patykiem decyduję najczęściej EnergetykaTak, lecz maszyniście informacje przekazuje człowiek odpowiedzialny za prowadzenie ruchu na posterunku i przyległych szlakach - dyżurny ruchu
długość odcinka na jakim można jechać z opuszczonymi pantografamiJak maszynista chce to MOŻE z opuszczonymi pantografami jechać nawet z Warszawy do Gdańska.
SPEŁNIAĆ PRACOWNICY ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA
WARUNKI ZDROWOTNE, FIZYCZNE I PSYCHICZNE, JAKIE SĄ OBOWIĄZANI SPEŁNIAĆ PRACOWNICY
1. Wymagania dotyczące ogólnego stanu zdrowia fizycznego i psychicznego
Pracownicy powinni mieć dobry stan zdrowia fizycznego i psychicznego, a w szczególności
nie powinny u nich występować choroby lub niesprawności, lub nie powinni przyjmować
leków lub innych substancji, które mogą powodować: nagłą utratę świadomości, osłabienie
uwagi lub zmniejszenie zdolności koncentracji, nagłą utratę sprawności, utratę równowagi lub
koordynacji, istotne ograniczenie czynności ruchowych, zachowania patologiczne.
2. Wymagania dotyczące narządu wzroku
2.1. Konieczne jest spełnienie następujących wymagań dotyczących narządu wzroku:
2.1.1. ostrość wzroku:
2.1.1.1 w przypadku osób, które nie były dotychczas zatrudnione na danym stanowisku
kolejowym:
2.1.1.1.1. bez korekcji 0,8/0,8 – w odniesieniu do stanowisk: manewrowy, ustawiacz,
prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik maszynisty pojazdów trakcyjnych,
2.1.1.1.2. z korekcją 0,8/0,6 (korekcja ±3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do
stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,
dróżnik przejazdowy oraz automatyk,
2.1.1.2 w przypadku osób, które były albo są zatrudnione na danym stanowisku kolejowym:
2.1.1.2.1. z korekcją 0,8/0,8 (korekcja ± 3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do
stanowisk: manewrowy, ustawiacz, prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik
maszynisty pojazdów trakcyjnych,
2.1.1.2.2. z korekcją 0,8/0,5 (korekcja ± 5,0 Dsph), bez korekcji 0,2/0,1 – w odniesieniu do
stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,
dróżnik przejazdowy oraz automatyk;
ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA STANOWISKACH KOLEJOWYCH
STANOWISKACH KOLEJOWYCH
a wszystkie te kierunki typu: "Technik elektroenergetyk transportu szynowego" jak jest np. w dawnej "Kolejówce" w Warszawie mnie nie interesują, bo praktycznie nic nie mają do dyżurnego ruchu.Na pewno łatwiej jest się ogarnąć na kursie na dyżurnego ruchu po takim kierunku w szkole średniej, niż po np. gastronomi i hotelarstwie. Oczywiście jeszcze stoi solidny mur w postaci PLK, które chętniej przyjmą osoby na które już na poziomie ich edukacji wyłożono pewną ilość pieniędzy, aby się one "zwróciły". Ale dla chcącego nic trudnego...
i komu to k.... przeszkadzało?....Powtórzę nauczyciela GOSP (Gospodarka / Podstawy Przedsiębiorczości).
Aby używać hamowania pneumatycznego w EN57 należy ustawić nastawnik kierunkowy w pozycję 0, lub wyłączyć "wisa" pod pulpitem.No to robię (tyle co MaSzyna może mi w tej sprawie zaoferować, czyli pierwszy sposób).
Na lokomotywach typu EU07/ET22 itp. opory są trwalsze, niż się wydajeTo też mi się osobiście wydaje, że są łatwiejsze przez to w prowadzeniu.