Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 23
61
Nawet nie ma takiej możliwości. Telefoniczne zapowiadanie stosuje się zazwyczaj właśnie w momencie, kiedy to owa blokada jest niesprawna. Najstarsza metoda prowadzenia ruchu. Tak naprawdę to cały czas stosuje się TZP. Blokady tylko eliminują ew. pomyłki i podają godziny do dokumentów bez dodatkowego dzwonienia. Na PKP również nie ma systemów padającego numer, rodzaj itp. pociągu. Pojęcie tego pełnego TZP pojawia się, gdy telefoniczne podawane są godziny w których pociąg odjechał/przyjechał i to właśnie stosuje się podczas, gdy blokada nie może tego w prosty sposób przekazać. Oczywiście inaczej to wygląda w różnych miejscach. Zależy to od dyżurnych, miejsca TZ i innych czynników. Ale wszystko opiera się na instrukcjach. Chyba rozdział 4 Ir-1, ale nie pamiętam dokładnie.

62
No to jest chyba naturalna rzecz. To nie jest TZP, aby nie trzeba było obsługiwać blokady. Zapytanie o pozwolenie na pociąg inny niż osobowy nie zwalnia ani Ciebie, ani Pani/Pana ze stacji obok od obsługi blokady liniowej.

63
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 16 Marzec 2015, 20:02:26 »
Tak. Rzędy to jest 0,x
0,8 to rząd, który powinno przeczytać każde zdrowe oko. A rzędów jest 11. Tych po 0,8 najczęściej się nie używa, bo mało kto je przeczyta.

Drugi od góry to naprawdę nie sztuka przeczytać... Chyba że:
a) badano mnie z błędnej odległości - a badano w dwóch różnych gabinetach, raz w szkole, dwa w prywatnym gabinecie
b) mam nienormalne oczy
c) panowie trochę przegięli z złagodzeniem przepisów
d) dziwne to...  :o

64
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 16 Marzec 2015, 19:48:00 »
Czyli jak mam wadę 4,75... I ostrość wzroku BEZ KOREKCJI taką, iż mogę przeczytać te dwie kobyły w drugim rzędzie, to mogę przejść badania i pracować BEZ KOREKCJI, bo tak przeszedłem badania? Naprawdę...? Dioptrie nic nie mają podczas badań?  No bo inaczej tego nie rozumiem. Przecież ja na tym oku jestem ślepy jak kret, ale te 0,2 przeczytam. Szczęście w całym, że na drugim mam 1,5 dioptrii.

65
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 16 Marzec 2015, 14:44:22 »
0,2 D to lepszy wzrok niż 0,8 D to jak mam przy 0,2 D przeczytać drugi rząd od góry...
Jak przy 0,8 D mam przeczytać ostatni to przy 0,2 D te kobyły?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9f/Snellen_chart.svg/640px-Snellen_chart.svg.png
Teoretycznie rzecz ujmując po tym co piszesz to ja przy wadzie 4,75 D, czytając drugi rząd od góry bez okularów (bo nie ma w tym najmniejszego problemu) powinienem przejść badania. Ale jak mam okulary, w których już nie przeczytam ósmego rzędu (max. 5) - już nie. Ciekawa teoria.

My tu nie mówimy o ostrości wzroku, lecz o zdolności skupiającej, czyli o zjawisku znanym jako zmiana struktury soczewki, a dalej mówiąc o wadzie wzroku. A Twoje dane powinieneś podać właśnie w dioptriach.

66
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 11 Marzec 2015, 14:01:15 »
Są. To tzw. kategorie zdrowia z podziałem na wzrok i słuch. To jest w załączniku w którejś tam ustawie. Ściśle ustalone - jakbyś leciał w kosmos. Na pewno są to wartości dziesiętne (0,8 D) czy coś koło tego.
Jak wszystko będzie dobrze i nadal będzie jakieś miejsce - to Cię przyjmą. Wtedy nie będą mieli żadnego haczyka. Mało ich rusza, że miałeś laser. Jak Ci się pogorszy przy następnych badaniach (bo też może tak być przy tym laserze - niestety - jak sam napisałeś u niektórych szybciej u niektórych wolniej, a to również dotyczy ewentualnego pogorszenia wzroku) to po prostu dadzą papierek i pa pa.
Znam (poprzez PW) maszynistę po laserze i aż miło jeździ sobie w InterCity. Powiedział mi, że wzrok nie jest żadną przeszkodą w pracy na kolei. Ty ten najważniejszy krok masz już za sobą. Jak nie czytasz tylko ostatniego to i tak jest wyśmienicie.  ;) Ja już się poddaję w połowie...

67
ctrl + PPM

68
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 18 Styczeń 2015, 16:31:06 »
Nie wiem czy tu nie wchodzi do sprawy gwarancja producenta, że ew. naprawy może dokonać tylko wyspecjalizowana ekipa. Ale jeden bezpiecznik...

69
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 16 Styczeń 2015, 22:56:51 »
Dżizas... Kiedy ja to napisałem. Ponad dwa lata temu. :o

A co odmówisz jak nie będzie innej pracy?

Cytuj
No bo przecież od naprawy jest warsztat a maszynista jest tylko od "kieracenia".
No właśnie. A potem zatrzyma Ci się taki Elf, bo mu komputer siadł i bezpiecznik wywaliło, a ten nie wie co zrobić i ściąga z miejscowości x oddalonej o x km całą ekipę, żeby bezpiecznik prztyknąć - też żywy przykład - i 1 h w polu.

70
Urządzenia srk / Odp: Pytanie do znawców: Co to za sygnalizator?
« dnia: 28 Listopad 2014, 20:20:29 »
Łoj się czepiacie... Po co wydawać pieniążki na dodatkową, kolorową blachę jak i tak ten semafor jest używany raz na nieokreślony czas... To się nazywa MODERNIZACJA. Grunt, że coś się świeci...
A to nie jest przypadkiem LK nr 1?

71
Cytuj
OT - instrukcje dopuszczają obsługę podróżnych na torach bez krawędzi ;)
Ale chyba nie non-stop.  ???

72
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 18 Listopad 2014, 21:57:54 »
Przede wszystkim jeśli chcesz robić to tylko dla pieniędzy to sobie odpuść... To nie jest praca, tylko służba (wg. starokolejarskiej filozofii). Tu nie wystarczy przychodzić, robić, wychodzić. To trzeba też przynajmniej lubić.
Wpierw przejdź badania lekarskie - jak w kosmos - potem się targuj z... państwową spółką.

73
Urządzenia srk / Dziwne komory
« dnia: 09 Październik 2014, 22:28:42 »
Jaki jest cel tego, że po modernizacji komory zostały umieszczone w taki sposób? Znam pozycję tylko czerwonego i o ten mi głównie chodzi.
Chodzi o posterunek odgałęźny Józefinów. Po wymianie wszystkich urządzeń sterowanie zostało przeniesione do Pruszkowa i są takie semafory.

74
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja 2
« dnia: 04 Październik 2014, 10:49:59 »
A dlaczego (do Ls) jak podobno chciałeś do SPEDPOLU?  :)
Chociaż właśnie... Przecież SPEDPOL jest w Ls... Musisz się pytać autora jaki tam jest skrót. Jak jeżdżą pociągi do SPEDPOLU to nie mają napisane (Lisków) tylko (SPEDPOL).

75
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja 2
« dnia: 03 Październik 2014, 22:07:29 »
Dokumentacja użytkownika Edytora rozkładu jazdy dla ISDR
Rozdział 3.
Ostatnia pozycja w tabeli.
Czwarty akapit.

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 23