Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - stanislaw57

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 14
31
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 27 Czerwiec 2013, 12:19:59 »
Jeżeli pociąg jest kierowany drogą okrężną i dr. poc. otrzymuje dodatkowo rozkład jazdy na odcinek drogi okrężnej, czy mimo wszystko powinna też otrzymać rozkaz pisemny, a dodatkowy rozkład jazdy dla drogi okrężnej jest wypełnieniem danych niezbędnych dla jazdy drogą okrężną?
Jeżeli nie ma rozkładu jazdy dla drogi okrężnej, to skąd ISDR ma wziąć dane o czym mówi Ir-1 par 57 ust. 3? A tak na marginesie, gdzie można się "dokopać" do dodatków 1 do wrjp w wersji elektronicznej?

32
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 16 Kwiecień 2013, 21:11:04 »
Nie ważne kto co lubi , ważne aby bezpieczeństwo i przepisy w tym zakresie były zachowane.  A donośnie  rozbieżności w przepisach, błędach i ewentualnych propozycji zmian itp., teraz każdy może je zgłosić do UTK, bo UTK jest zainteresowane wydaniem zunifikowanych instrukcji obowiązujących wszystkich, zarówno zarządcę infrastruktury jak i przewoźników. Niektóre zostały już przedłożone jako propozycje na stronie UTK. Tak więc warto chyba temat przedyskutować i zaproponować istotne zmiany, a nie tylko utyskiwać.

33
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 15 Kwiecień 2013, 22:16:34 »
Ludzie. Nie w tym rzecz. Nie oto mi chodzi pokazuję luki i sprzeczności (niekompatybilność) Ie-1 z Ir-1. ale widzę że mamy to w nosie, więc nie ma co dalej dyskutować. Bawmy się symulatorem.

34
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 15 Kwiecień 2013, 21:57:38 »
No i mamy ruch w interesie. Forum się obudziło. I oto chodzi.
Negatywna odpowiedź też jest wartościowa. A jeżeli ktoś uważa, że przepisy są w porządku, jego sprawa.
Odnośnie tarczy ostrzegawczej nie należy jej mylić z semaforem sbl. Jak ktoś chce zobaczyć To na pulpicie kostkowym, niech zajrzy do Raportu PKBWK ws wypadku pod Szczekocinami. A może ktoś wie dlaczego na pulpitach z sbl nie ma ostatniego semafora z W18?
Do ataku !!!

35
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 14 Kwiecień 2013, 17:55:16 »
ISDR nie ma powtarzacza tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego? Nie słyszałem o takiej organizacji pracy ISDR-a. A jak ma, to widzi czy To jest ciemna czy nie. A skoro widzi to w jego obowiązku jest o tym powiadomić maszynistę i o wszystkim co ma wpływ na bezpieczne i prawidłowe prowadzenie pociągu (Ir-1 par 57 ust. 1 i ust. 3 pkt. 2 lit f). Przecież chodzi cały czas o bezpieczne przeprowadzenie pociągu przez swój posterunek i wyprawić na przyległy szlak.

36
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 14 Kwiecień 2013, 14:22:01 »
Przy izolowanych obwodach sbl na pulpicie powinna pojawić się zajętość w przypadku przerwy w tym obwodzie i przy zwarciu toków szynowych również. Po to też taki obowiązek postawiono dr. poc. dla osłony miejsca niebezpiecznego na torze sąsiednim. W przypadku kiedy poc. wjedzie na zajęty ostatni odstęp (sygnał S1), to na tym odstępie może się znaleźć więcej pociągów niż jeden, a pod semaforem wjazdowym stał pierwszy pociąg. Następnie ISDR w czasie wjazdu na zajęty odstęp kolejnego pociągu, pierwszy zostaje przyjęty do stacji. Kiedy ten zwolnił odstęp i tak zostaje jemu na pulpicie zajętość. Gorzej będzie kiedy ten dostrzeże jeszcze sygnał zezwalający (mógł się nie zamknąć na "Stój") i próbuje wjechać do stacji. Przy trudnych warunkach atmosferycznych nie jest to ciekawa sytuacja ruchu.

37
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 14 Kwiecień 2013, 13:16:16 »
Pewnie tak, ale skoro ISDR ma podgląd zajętości tego odcinka (nadzór) i drogi przebiegu na wjeździe, co przekaże maszyniście, kiedy ten zgłosi ciemny ostatni semafor lub zostanie o tym poinformowany, to jaki sens ma jazda 20km/h aż do semafora wjazdowego. To nie jest to samo co odstępy między semaforami sbl, gdzie ISDR ich nie nadzoruje. Tym bardziej kiedy są stosowane liczniki osi.

38
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 14 Kwiecień 2013, 06:51:16 »
Wszystko jasne. A kiedy jest unieważniony, rozumiem, że chodzi tu o rozkaz unieważniający wszystkie sygnały na sbl, należy zachować ostrożność i pociąg może jechać z prędkością wg wskazań semafora wjazdowego a nie cały odstęp 20km/h. Ale co w przypadku kiedy tylko ten semafor jest unieważniony lub ciemny? Ie-1 odnośnie W18 (lit.b) twierdzi co innego niż to co jest powszechnie przyjęte wg Ir-1 §62 ust.6 pkt 17. Albo to jest sprzeczność (nieścisłość) albo Ir-1 nie omawia tego przypadku.

39
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 13 Kwiecień 2013, 19:36:30 »
Zacha, widać że jesteś człowiekiem zdecydowanym, więc jak to powinno być z jazdą pociągu w przypadku S1 na semaforze z W18? Powyżej nikt nie zgadzał się z przepisem Ie-1 odnośnie W18. Wiem, że przyzwyczajenia to jedno a przepisy to drugie. To tylko dyskusja.

40
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 13 Kwiecień 2013, 14:38:26 »
"Ir-1 par. 62 ustęp 3 puknt 12

20 km/h wyjazd poc na szlak z blokada samoczynna na podstawie syganlu zastepczego lub rozkazu pisemnego do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazujacego sygnal zezwalajacy na jazde o ile maszynista nie otrzymal rozkazu pisemnego z informacja ze samoczynne semafory odstepowe sa nie wazne"

Sygnał "Stój" lub ciemny kolejny semafor nie jest sygnałem zezwalającym, a więc ...

41
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 13 Kwiecień 2013, 14:16:09 »
To, że czegoś w instrukcjach brakuje, nie znaczy że jest dobrze. Nie jestem ekspertem ale staram się czytać je ze zrozumieniem i polecam zapoznać się ze znaczeniem wskaźnika W18. To nie jest W1 to wskaźnik, który, w przypadku ciemnego lub unieważnienia tego semafora nakazuje jazdę z prędkością aby mógł się zatrzymać przed sygnałem "Stój" lub odpowiednio do wskazań semafora wjazdowego, a nie tak jak spod semafora sbl bez W18. To, że nie ma tego przypadku w Ir-1 to nie znaczy że przepisy Ie-1 nie obowiązują. 

42
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 13 Kwiecień 2013, 11:38:18 »
do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18. Semafor z W18 jest przede wszystkim To i tak też są traktowane jego sygnały, a to że może jeszcze podać sygnał "Stój" wynika z powiązania z pozostałymi semaforami sbl. Sygnał Sz i Sz z W24 choć razem są sygnałami zastępczymi to jednaj jest między nimi zasadnicza różnica podobnie jest z semaforami sbl i ostatnim z W18. Ie-1 odnośnie W18 wyraźnie nakazuje maszyniście jak mam prowadzić pociąg i nie ma tu nic o zatrzymaniu i jeździe do 20km/h. Przyzwyczajenia chyba wzięły górę.
do odp. ad. 2
Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
do odp. ad.3.
Zgadzam się, ale jeżeli to było możliwe winien być wydany rozkaz, a przynajmniej powiadomić drogą radiową, jeżeli traktujemy sygnalizator za urz. srk. Ir1 & 57 ust 3 pkt 2 lit. f

43
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 12 Kwiecień 2013, 21:52:21 »
ad1. ciemny sem. z W18 nie znaczy że odstęp jest zajęty, a semafor może być po chwili widoczny z S2. Jaki sens ma 20-tka. ISDR ma podgląd zajętości więc przekaże maszyniście sytuacje ruchową. W Ie-1 nic się nie mówi o zatrzymaniu i 20-ce, tylko nakazuje jazdę z ostrożnością i wg wskazań semafora wjazdowego. Ale wielu twierdzi inaczej. Dlaczego?

44
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 12 Kwiecień 2013, 21:29:13 »
No, właśnie tak, ale czemu są różne zdania na ten temat?
ad.1. -  najczęściej słychać o jeździe do 20km/h. Dlaczego?
ad.2. - przed każdym "Stój" zatrzymać i jechać ponownie do 20km/h. Chyba bez sensu.
ad.3. - o stanie urz. srk należy powiadomić rozkazem, ale dlaczego tak się nie dzieje? Sp nie jest urz. srk?

45
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 12 Kwiecień 2013, 20:55:45 »
1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 14