ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: Stronek w 18 Listopad 2015, 16:53:31
-
Mam taki problem, ponieważ szkolę się na nastawniczego i nie potrafię zrozumieć jak ułożyć anglika odpowiednio do kierunku jazdy bo wiem, że jeśli jest na krzywo jazda to cały w minusie a jak na prosto to cały w plusie jednakże schody zaczynają się gdy jazda ma odbyć się np. z toru 2 od stacji Płock na tor 4 do stacji Cisów i np. z toru 6 od stacji Cisów na tor 4 do stacji Płock?
Proszę o odpowiedź, będę bardzo wdzięczny.
Tutaj taki schemat.
-
Tak w skrócie i na "chłopski rozum", wygląda jakby jeden na plus, a drugi na minus?
-
Dobrze no ale, który w plus a który w minus? Mam sobie wybrać?
-
Witam
To tak od st. Płock z toru 2 na tor 4 rozj nr 2 minus 4cd minus i 4 ab plus
z toru 6 na tor 4 rozj nr 4ab minus 4cd plus 2 plus jako ochronny
-
W skrócie - tutaj "CD" decyduje czy pojedziesz na tor 4 czy 6... angliki są "odwrócone", najlepiej idź kilka razy na grunt i "jedź" nogą to zobaczysz, czy jest prawidłowo ułożony. A najszybciej nauczysz się na ręcznych ;) a "AB" musisz obrócić z 2.
Albo ułóż na nastawni i spróbuj przełożyć drążek, czy tam wyjąć klucz, nie wiem co tam masz :D
-
I jeszcze jedno, jeżeli sam rysowałeś schemat to skoro zwrotnica 2 jest po prawej stronie i numeracja rozjazdów rośnie w lewo, to wpierw (patrząc od prawej) powinno być a/b, a następnie c/d (dla poprawności rysunku).
-
Mam nadzieję że poniższy rysunek rozjaśni sytuację - po lewej zobrazowanie stanu zwrotnic na pulpicie, po prawej odpowiadający stan rozjazdu na gruncie.
Uwaga odnośnie plusa/minusa: zwykle przy plusie jest jazda na wprost, a przy minusie po skosie, ale na niektórych stacjach może być też tak, że położenie zasadnicze będzie kierować w bok.