Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - matek__9292

Strony: [1]
1
Inne / Aplikacja Semafor
« dnia: 25 Listopad 2024, 20:25:54 »
Cześć!
Na wstępie razem z Pitkiem chcielibyśmy życzyć Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kolejarza!

Od 2015 roku Pitek rozpoczął prace nad aplikacją ułatwiającą naukę przepisów kolejowych, która umożliwia szybki i prosty dostęp do opisów sygnałów i wskaźników stosowanych na PKP PLK. Przez lata przechodziła ona wiele aktualizacji, powstały trzy wersje we współpracy z różnymi osobami.
Dzisiaj została udostępniona czwarta wersja aplikacji, która powstała we współpracy ze mną. W porównaniu z poprzednią wersją aplikacja przeszła sporą metamorfozę, dzięki czemu jest płynniejsza, a także została uaktualniona do najnowszej instrukcji Ie-1 i rozwinięta o dodatkowe moduły. Oprócz samej aplikacji została otwarta również strona internetowa PITKOWA KOLEJ, która pozwala na korzystanie z aplikacji z dowolnej przeglądarki internetowej (na komputerze lub telefonie).
 
Lista obsługiwanych modułów w nowej aplikacji:
  • zmienne układy komór i wyglądu dla:
    • semaforów półsamoczynnych,
    • sygnalizatorów SBL,
    • sygnalizatorów powtarzających,
    • tarcz ostrzegawczych świetlnych,
    • tarcz manewrowych świetlnych,
    • semaforów kształtowych,
  • sygnalizator sygnału zastępczego,
  • tarcza ostrzegawcza przejazdowa,
  • tarcza rozrządowa świetlna i kształtowa,
  • tarcze ostrzegawcze kształtowe nieruchome, dwustawne i trójstawne,
  • tarcza manewrowe kształtowe,
  • tarcza zaporowa kształtowa,
  • wszystkie wskaźniki ogólnoeksploatacyjne, ETCS, sieć trakcyjna,
  • pozostałe wskaźniki,
  • sygnały nadawane przez pojazdy i osoby,
  • współpraca sygnalizatorów

A tutaj zmiany, jakie zaszły w obecnej wersji 4.0.0:
  • oparcie aplikacji o bibliotekę React JS - rezygnacja z Unity Engine,
  • całkowita zmiana wyglądu aplikacji,
  • nowoczesne grafiki,
  • dodano tryb nocny,
  • reakcja elementów aplikacji na zmianę trybu wyświetlania,
  • dodano obsługę języka angielskiego,
  • dodano możliwość zmiany układu komór sygnalizatorów,
  • dodano dodatkowy sposób zaświecania sygnałów na sygnalizatorach - wybór z listy,
  • dodano możliwość wyboru wskaźników / sygnałów z listy lub po kolei za pomocą dedykowanych przycisków,
  • dodano możliwość powiększania wyświetlanych grafik,
  • dodano wskazówki/pomoc w przypadku większości kart aplikacji,
  • nowa zakładka dla sygnalizatorów - sygnalizator zastępczy,
  • nowe zakładki dla sygnalizatorów kształtowych - tarcza ostrzegawcza nieruchoma, dwustawna, tarcza manewrowa nieruchoma,
  • pogrupowanie wskaźników,
  • nowa zakładka - sygnały na pociągowe z interaktywnym pojazdem umożliwiającym zapalanie świateł,
  • nowa zakładka - współpraca sygnalizatorów,
  • nowe dźwięki,
  • semafor kształtowy otrzymał dodatkowo możliwość wyświetlania sygnału zastępczego,
  • zmiana ikony aplikacji

Aplikacja typowo nie jest dostępna na telefony z iOS, ponieważ pełne konto dewelopera kosztuje 99$ rocznie + koszty sprzętu z MAC, telefon do testów - co przy darmowej aplikacji się kompletnie nam nie kalkuluje. Natomiast ze względu na otwarcie strony internetowej (dużo niższe koszty), można aplikację swobodnie wyświetlić w przeglądarce telefonów Apple.
W filmie poniżej Pitek prezentuje aplikację, jest również instrukcja dla użytkowników iPhone'ów, jak dodać stronę z aplikacją do listy swoich aplikacji i mieć bezpośredni dostęp do aplikacji.
PREZENTACJA APLIKACJI

Miłej zabawy i nauki!

2
Inne / Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« dnia: 03 Październik 2024, 23:34:52 »
Na serwerze Discord projektu zauważyłem, że dużo osób prowadzi dokumentację ruchową w różnych formach (papierowo lub przez udostępnione pliki w symulatorze). W związku z tym postanowiłem udostępnić swój arkusz kalkulacyjny zawierający wszystkie dzienniki, które wypełnia dyżurny ruchu.

Początkowo arkusz został stworzony w celach prywatnych, jednak podczas szkoleń na dyżurnego ruchu zauważyłem, że instruktorzy chcąc nauczyć wypełniania dzienników albo nie mają żadnych w wersji elektronicznej, albo mają jakieś bardzo proste, z którymi mają problem (słaba znajomość programów typu Word czy Excel). Postanowiłem więc odkopać stary arkusz i go uzupełnić o brakujące dzienniki oraz nieco zautomatyzować poprzez makra tak, aby osoba która nie zna zaawansowanych operacji w Excelu mogła bez problemu wykreślać rubryki, pisać przez całą szerokość, obramowywać działki w rozkazach pisemnych itp.

W pierwszym arkuszu udostępnionego skoroszytu znajduje się instrukcja wypełniania poszczególnych dzienników oraz lista makr, które uruchamiane są poprzez odpowiednią kombinację klawiszy. Instrukcja jest napisana w taki sposób, aby osoba która nigdy nie używała Excela potrafiła obsługiwać skoroszyt, stąd dla większości cześć informacji będzie oczywista ;). Zapraszam do dyskusji nad ewentualnie znalezionymi błędami, sugestiami lub propozycjami rozwoju. W przypadku większego zainteresowania mogę rozważyć stworzenie wersji dla pakietu LibreOffice.

3
ISDR - Tematy ogólne / Przebiegi pozwalające na wykazywanie rozprucia
« dnia: 05 Sierpień 2023, 00:58:05 »
Niektóre zależności pozwalają na utwierdzanie przebiegów przez rozjazdy ze wspólną izolacją, podczas gdy jeden z tych rozjazdów, po którym aktualnie nie jedziemy nie wykazuje kontroli położenia, przez co jazda po takiej drodze przebiegu prowadzi do wykazywania rozprucia.

Wykaz przebiegów, gdzie występuje takie zjawisko:

Osielec
Brak kontroli położenia 2
- Spod A na tor 2
- Spod Tm1 na tor 2
- Spod E do Makowa
- Spod Em za Tm1

Brak kontroli położenia 14
- Spod N na tor 3
- Spod Tm15 na tor 3b
- Spod M do Jordanowa
- Spod Mm za Tm15

Raciąż
Brak kontroli położenia 3/4cd
- Spod Tm1 na tor 1 lub 2
- Spod Jm za Tm1
- Spod Hm za Tm1

Brak kontroli położenia 12
- Spod P do Sierpca
- Spod R do Sierpca
- Spod Pm za Tm14, Tm15 lub Tm16
- Spod Rm za Tm14, Tm15 lub Tm16
- Spod Z na tor 5 lub 7
- Spod Tm16 na tor 5 lub 7
- Spod Tm15 na tor 5 lub 7
- Spod Tm14 na tor 5 lub 7

Brak kontroli położenia 14/Wk12
- Spod Pm za Tm14, Tm15 lub Tm16
- Spod Tm16 na tor 5
- Spod Tm15 na tor 5
- Spod Tm14 na tor 5

Tomaszów Mazowiecki
Brak kontroli położenia 13/Wk13
- Spod Tm1 na tor 14
- Spod Tm2 na tor 14
- Spod E14m za Tm1 lub Tm2

Brak kontroli położenia 37
- Spod F1m na tor 21
- Spod Tm24 na tor 1a

Brak kontroli położenia 55/Wk55
- Spod G12m za Tm40, Tm58, Tm56, Tm55, Tm54 lub Tm53
- Spod Tm40 na tor 12
- Spod Tm58 na tor 12
- Spod Tm56 na tor 12
- Spod Tm55 na tor 12
- Spod Tm54 na tor 12
- Spod Tm53 na tor 12

Brak kontroli położenia 60/Wk60
- Spod G3m za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54, Tm53, Tm51
- Spod Tm41 za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54, Tm53, Tm51
- Spod Tm42 za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54, Tm53, Tm51
- Spod Tm58 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm56 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm55 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm54 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm53 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm51 na tor 3b, 5 lub 7

Brak kontroli położenia 63
- Spod Tm47 na tor 13
- Spod Tm45 na tor 11

Brak kontroli położenia 64
- Spod G4m za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54 lub Tm53
- Spod Tm58 na tor 4
- Spod Tm56 na tor 4
- Spod Tm55 na tor 4
- Spod Tm54 na tor 4
- Spod Tm53 na tor 4

Wieliszew
Brak kontroli położenia 3/4
- Spod Tm1 na tor 3
- Spod Em za Tm1

Brak kontroli położenia 12/14cd
- Spod Tm10 na tor 3
- Spod Tm12 na tor 3
- Spod R na tor 3
- Spod Km za Tm10 lub Tm12

Brak kontroli położenia 16ab/18
- Spod Tm11 na tor 1 lub 2
- Spod Hm za Tm11
- Spod Jm za Tm11

4
Testowo / Ślemień nie przyjmuje pociągów
« dnia: 10 Maj 2012, 22:15:37 »
Po ok. godzinie symulacji zauważyłem, że ślemień nie przyjmuje pociągów (były zgłaszane). Pod Ślemieniem stoją cztery składy. Wysyłam screen z podglądu i z diagnostyki.

5
ISDR - Tematy ogólne / Nowa stacja
« dnia: 20 Marzec 2011, 15:54:12 »
Jak można zrobić symulator własnej stacji?

Strony: [1]