Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - axtomek

Strony: 1 [2]
16
Urządzenia srk / Semafory kształtowe a urządzenia mechaniczne kluczowe
« dnia: 30 Kwiecień 2014, 16:05:00 »
Mam pewne pytanie. Jeśli na nastawni mamy urządzenia mechaniczne kluczowe, to jak są napędzane semafory kształtowe? Pędnią?

W przypadku semaforów świetlnych sprawa wydaje się prostsza. Przypuszczalnie podłącza się odpowiednie obwody elektryczne do skrzyni kluczowej i gra gitara.

Ale skoro zasadniczo w skrzyni kluczowej nie używa się pędni, to jak jest rozwiązany problem nastawiania semaforów kształtowych w nastawni wyposażonej w urządzenia kluczowe?

17
Ruch kolejowy / Komunikacja w obrębie LCS
« dnia: 15 Luty 2014, 23:31:50 »
Mam pytania odnośnie coraz popularniejszych w różnych zakątkach Polski Lokalnych Centr Sterowania (jakkolwiek to się odmienia). Wiadomo. Jest taki LCS, który ma szereg urządzeń sterowanych w różnych posterunkach. Czy dobrze sobie wyobrażam, że w LCS jest kilka stanowisk dyżurnych, którzy odpowiadają za poszczególne posterunki? A teraz do czego zmierzam: Weźmy na tapetę LCS w Mińsku Mazowieckim. Jeżdżę do pracy pociągami na linii Sulejówek - Warszawa. Rano ruch na linii jest bardzo intensywny, toteż często, gdy trafi się w pobliżu kierpoć, to słyszę komunikację między pociągami dojeżdżającymi do stacji S. Miłosna, a ... no właśnie... wywołania są adresowane do "Miłosna". Jednakże fizycznie w Miłośnie funkcjonuje tylko strażnica przejazdowa, ale z Ebiscreenem. Jeśli prawidłowo sobie to wyobrażam, w LCS w Mińsku siedzi gość, któy obsługuje posterunek "Miłosna" i odpowiada na te wywołania. On też zdalnie ustawia drogę i podaje sygnały w Miłośnie. A może się mylę? Może jest inaczej?

18
Ruch kolejowy / Tarcza manewrowa a tarcza zaporowa
« dnia: 30 Styczeń 2014, 10:45:25 »
Witam. Mamy tarczę manewrową podającą sygnał Ms1/Ms2 oraz dwukomorową tarczę zaporową podającą S1/Ms2/Sz. Rozumiem różnicę co do zasady pomiędzy tymi dwoma. Chodzi mi jednak o pewien szczegół. Kiedy przy torach stacyjnych stosuje się dwukomorową tarczę zaporową z możliwością podania sygnału Ms2, a kiedy manewrową? Czy dobrze rozumuję, że tor, przy którym stoi tarcza zaporowa może przyjąć pociąg bezpośrednio ze szlaku i dalej służyć do obsługi pracy manewrowej, a tor przy którym jest tylko tarcza manewrowa zasadniczo nie może przyjąć pociągu ze szlaku?

19
Ostatnio spotkałem się z nowym pojęciem nastawnicy elektrycznej suwakowej. Czym różni się ona od znanych mi urządzeń elektrycznych przekaźnikowych?
Dzięki.

20
ISDR - Tematy ogólne / Zauważone rozkład Bochnia i SWDR
« dnia: 05 Marzec 2013, 08:50:52 »
Witam.
Bardzo ciekawą opcją jest możliwość wyłączenia SWDR w rozkładach symulujących pracę w latach wcześniejszych. To podkreśla pełen profesjonalizm ISDR-a. Jednak skoro zostawiamy w miejscu SWDR uproszczoną wersję podglądu na godziny planowego przyjazdu, odjazdu pociągu i jego relację, może warto by rozważyć zaimplementowanie wyszukiwarki w tym oknie, żeby po każdym zgłoszeniu/żądaniu posterunku sąsiedniego nie trzeba było wertować niekończącej się listy pociągów w poszukiwaniu właściwego numeru. Ja wiem, że w latach dajmy na to '80 nie było wyszukiwarek, ale zakładam, że dyżurni mieli jakieś egzemplarze podobnych wydruków, które mogli kreślić, zginać itp. Natomiast ja monitora sobie zgiąć nie mogę (możliwość zrobienia wydruku, też mnie jakoś strasznie nie pociesza). Czy taka funkcjonalność, o jakiej wspominam, jest realna i da się ją zaimplementować?  ;)

Strony: 1 [2]