Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 30
136
Ruch kolejowy / Odp: Kiedy się osygnalizować sygnałem Pc-2? Konkrety
« dnia: 11 Październik 2020, 19:25:38 »
spotkałem się ze wskaźnikiem "w27c" informującym o tym, że za tym rozjazdem jedzie się na lewy
Chodzi zapewne o wskaźnik W 26c - bowiem zakwalifikowano go do wskaźników kierunku jazdy (W 26a i W 26b) - patrz ilustracja - tylko dlaczego nie ma go w instrukcji Ie-1 (E-1)?
Uważam podobnie, że przy pełnej banalizacji torów szlakowych sygnał Pc 2 jest zbyteczny, podobnie, jak wskaźnik W 26c w każdym przypadku, a o tym, że takie próby zwrócenia uwagi maszynistom, jak wskaźnik W 26c są bez sensu, skutecznie udowodnili maszyniści pod Szczekocinami, dla których istotny wskaźnik W 24 także nie miał żadnego znaczenia...

137
Ruch kolejowy / Odp: Kiedy się osygnalizować sygnałem Pc-2? Konkrety
« dnia: 11 Październik 2020, 17:32:42 »
Dyżurny ruchu powinien sobie dokładnie przeczytać przepisy Ie-1 (E-1):
Sygnał Pc 2 „Oznaczenie czoła pociągu lub innego pojazdu kolejowego jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwu-
i wielotorowego”

Wg innych przepisów granicą stacji i szlaku jest miejsce ustawienia semaforów wjazdowych. Można się umówić, że zmianę sygnału Pc 1 na Pc 2 maszynista może zrobić jadąc po tych rozjazdach, które definitywnie wyprowadzą go na tor lewy (w wielu przypadkach taką zmianę może zaobserwować obsługa nastawni). Maszynista aptekarz zmieni na wysokości semaforów wjazdowych, czyli w miejscu, gdzie rozpoczyna się szlak.
Dyżurny ruchu, zamiast krzyczeć bez racji, powinien po radiotelefonicznej ( lub innej ) informacji o wyjeździe na tor lewy przypomnieć o konieczności osygnalizowania czoła pociągu sygnałem Pc 2. Tak by to wyglądało między kulturalnymi ludźmi...

138
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 05 Październik 2020, 08:24:27 »
W modelarstwie kolejowym też nie brakuje zaskakujących rozwiązań...  ;D

139
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 22:41:54 »
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b4/Czestochowa10.JPG
To jest bardziej ciekawostka, nie absurd....  :) Takie rozwiązania są stosowane, gdy wymagają tego warunki miejscowe, należy tylko pamiętać, że gdy na jednym z semaforów wygaśnie czerwone światło, drugiego nie da się ustawić na sygnał zezwalający.

140
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 20:18:01 »
Ie-4 (WTB-E10), paragraf 5, ust. 4, pkt. 4 oraz Ie-1 (E-1), paragraf 16, ust. 14, pkt. 3 łącznie;
Ie-4 (WTB-E10), paragraf 4, ust. 8, pkt. A i B.

141
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 15:24:25 »
Od kiedy istnieje kolej w Polsce, pojawiły się wskaźniki uprzedzające maszynistę o zbliżaniu się do tarczy ostrzegawczej, dzisiaj zwane W 11. Były one SYMETRYCZNE w pionie (ukośne pasy były w tej samej odległości od górnej i dolnej krawędzi wskaźnika) - takie zaimplementowaliśmy od Niemiec - i było w porządku, nie było obawy, że ustawiając je w terenie popełnimy błąd stawiając je do góry nogami, bowiem nawet wtedy wyglądały poprawnie. Ale w 2018 roku jakiś "mędrzec" musiał się popisać i w instrukcji Ie-102 podał nowy wzór wskaźnika W 11, już bez pionowej symetrii. Efekt? Na sieci stawianie takich wskaźników nigdy nie było problemem, nie jest i teraz, nie ma znaczenia dla ludzi wykonujących tą pracę, czy będzie normalnie, czy do góry nogami - a to już widać!... Polak zawsze musi być 'mądrzejszy"?...  :-\

142
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 14:04:26 »
Chciałbym wjechać do Radzionkowa od strony Nakła Śląskiego - wskazania którego semafora mam respektować? ...  :-\

143
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 13:56:08 »
Jadę z Nakła Śląskiego w kierunku Radzionkowa po torze z zieloną strzałką - która tarcza ostrzegawcza jest dla mnie?...  :-\

144
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 13:42:57 »
Stacja Nakło Śląskie, semafory wjazdowe od strony Tarnowskich Gór - jak ma zachować się maszynista pociągu, jadącego z Tarnowskich Gór w kierunku stacji Nakło Śląskie torem z zieloną strzałką?...  ::)

145
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 09:39:53 »
Radosna twórczość na stacji Poznań Główny... Jeden? Dwa? No właśnie...

146
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 08:43:02 »
Gdzie jest semafor? Ano tam, gdzie pokazuje wskaźnik W 15, czyli... za słupem. Doskonale widoczny dla obsługi pociągu przy tym peronie...

147
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 04 Październik 2020, 08:20:52 »
Semafory wjazdowe do NHA od wschodu... Nikomu to nie przeszkadza - od lat...

148
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 03 Październik 2020, 19:39:49 »
W Poznaniu wskaźniki W 13 ustawiają odwrotnie - włącznie z lustrzanym odbiciem obrazu wskaźnika dla jazdy po torze lewym...  ;D

149
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 03 Październik 2020, 18:38:40 »
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2015 roku w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji8 (Dz. U. z 2015 r. poz. 360, z późn. zm.), instrukcją Ie-1 (E-1) oraz instrukcją Ie-4 (WTB-E10), wskaźnik W 24 ma być umieszczany na słupie semafora (lub w przypadku semafora na bramce - nad głowicą semafora). Tyle przepis. Ale od czego wyobraźnia?...

150
Ruch kolejowy / Odp: Absurdy kolejowe
« dnia: 03 Październik 2020, 14:13:27 »
Na sieci PKP PLK SA utarł się zwyczaj lustrzanego odwracania obrazu wskaźnika W 13 dla maszynisty pociągu jadącego po torze lewym, chociaż przepisy instrukcji Ie-1 (E-1) wyraźnie pokazują obowiązujący dla wszystkich torów i kierunków obraz wskaźnika W 13, nadto instrukcja Ie-102 na stronie 139 i 140 pokazuje obowiązujący obraz tego wskaźnika wraz z wymiarami dla jego pojedynczej i podwójnej wersji oraz sposób jego malowania - ani jedna z tych instrukcji nie wspomina żadnym słowem o lustrzanym obracaniu obrazu wskaźnika, gdy jest ustawiany dla jazdy po torach lewych...

Strony: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 30