Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22
31
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 14 Lipiec 2015, 13:42:31 »
To już, że tak powiem, zależy od uwarunkowań techniczno-terenowych. Zależy jaki pociąg, ile waży, jaki jest typ terenu. Jeśli mechanik sobie raczy jechać z opuszczonymi to może nawet 2200 metrów. Gorzej jak nie będzie miał wystarczającego rozpędu, aby pokonać nawet te 900 m i zatrzyma się np. na 820 m. Wtedy już zaczyna się problem. Więc to wszystko zależy od decyzji maszynisty, czy będzie w stanie przejechać on wskazany odcinek bez patyków w górze. Oczywiście jeszcze może dostać polecenie "z góry", nakaz jazdy jak na przykład jakiś ważny pociąg, ale to już nie jego problem jak się zatrzyma w połowie.  :D
Powinien być jakiś wykres, wzór, który przedstawiałby zależność prędkości do czasu jazdy, przy danej masie składu.
Cytuj
O jeździe z opuszczonym patykiem decyduję najczęściej Energetyka
Tak, lecz maszyniście informacje przekazuje człowiek odpowiedzialny za prowadzenie ruchu na posterunku i przyległych szlakach - dyżurny ruchu  ;)

32
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 13 Lipiec 2015, 20:06:02 »
Do wskaźnika We3 lub do kilometra wskazanego przez dyżurnego.

Cytuj
długość odcinka na jakim można jechać z opuszczonymi pantografami
Jak maszynista chce to MOŻE z opuszczonymi pantografami jechać nawet z Warszawy do Gdańska.  ;)
Inna rozmowa jest jeśli MUSI jechać z opuszczonymi pantografami. A to WYMUSZAJĄ właśnie ww. wskaźniki (We1 - We2). Przy We3 MOŻE podnieść, ale nie MUSI. To zależy od maszynisty i tego, czy warto, bo np. za 150 metrów znowu będzie wskaźnik We1, następnie za 500 metrów We2 i się okaże, że się po prostu w świecie nie opłaca podnosić.


33
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 07 Lipiec 2015, 13:08:24 »
Cytat: Droznik
SPEŁNIAĆ PRACOWNICY ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA

WARUNKI ZDROWOTNE, FIZYCZNE I PSYCHICZNE, JAKIE SĄ OBOWIĄZANI SPEŁNIAĆ PRACOWNICY

1. Wymagania dotyczące ogólnego stanu zdrowia fizycznego i psychicznego

Pracownicy powinni mieć dobry stan zdrowia fizycznego i psychicznego, a w szczególności

nie powinny u nich występować choroby lub niesprawności, lub nie powinni przyjmować

leków lub innych substancji, które mogą powodować: nagłą utratę świadomości, osłabienie

uwagi lub zmniejszenie zdolności koncentracji, nagłą utratę sprawności, utratę równowagi lub

koordynacji, istotne ograniczenie czynności ruchowych, zachowania patologiczne.

2. Wymagania dotyczące narządu wzroku

2.1. Konieczne jest spełnienie następujących wymagań dotyczących narządu wzroku:

2.1.1. ostrość wzroku:

2.1.1.1 w przypadku osób, które nie były dotychczas zatrudnione na danym stanowisku

kolejowym:

2.1.1.1.1. bez korekcji 0,8/0,8 – w odniesieniu do stanowisk: manewrowy, ustawiacz,

prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik maszynisty pojazdów trakcyjnych,

2.1.1.1.2. z korekcją 0,8/0,6 (korekcja ±3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do

stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,

dróżnik przejazdowy oraz automatyk,

2.1.1.2 w przypadku osób, które były albo są zatrudnione na danym stanowisku kolejowym:

2.1.1.2.1. z korekcją 0,8/0,8 (korekcja ± 3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do

stanowisk: manewrowy, ustawiacz, prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik

maszynisty pojazdów trakcyjnych,

2.1.1.2.2. z korekcją 0,8/0,5 (korekcja ± 5,0 Dsph), bez korekcji 0,2/0,1 – w odniesieniu do

stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,

dróżnik przejazdowy oraz automatyk;

ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA STANOWISKACH KOLEJOWYCH

STANOWISKACH KOLEJOWYCH

3 minuty szukania na tym rozległym forum.  :D
Ja przy okazji mam jeszcze jedno poważne, życiowe pytanie. Wzrok u pani przyjumującej do zakładu bada się oko jedno - oko drugie czy oboje oczu? Pytam, bo czasami lekarze do pracy, albo na prawo jazdy badają po prostu oboje oczu. Przy czym ja zawsze spotykałem się ze sposobemoko jedno - oko drugie.   

34
Inne / Odp: Sprzedaż
« dnia: 20 Czerwiec 2015, 20:17:30 »
Solidny metal, solidny kijaszek, dwie solidne śrubki i solidna farba połączone razem = 20 zł
Ja przywożę takie "zabawki" z Wolsztyna. Co rok coś innego. Np. w tym roku zakupiłem za 40 zł trąbkę sygnałową.  ;D

35
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 20 Czerwiec 2015, 00:20:20 »
O! Dzięki za odgrzanie, bo zapomniałem :D .

Dobra.
Po prawie trzech latach istnienia tego wątku wiele się zmieniło i pewnie jeszcze więcej się zmieni.
Pierwsza zmiana: Pisze do Was uczeń na kierunku technik elektroenergetyk transportu szynowego.
"Ale jak kto!? Przecie on jest na wpół ślepy."
Już tłumaczę: Byłem sobie uczniem na innym kierunku. Czułem, że to nie mój świat. Postanowiłem powalczyć za wszystko, o wszystko. W ten sposób dowiedziałem się, że
Druga zmiana: Na kierunek technik elektroenergetyk transportu szynowego nie jest wymagany wzrok wg. rozporządzeń... no tych o kategoriach wzroku i słuchu.

Więc jeśli ktoś chce iść na ten kierunek to niech się nie martwi. Może jak jest wpół ślepy, wpół głuchy... Po tym kierunku i tak jeśli chce się "prowadzić ciuchcię" trzeba zrobić dodatkowy kurs. Czy to będzie kurs na "prowadzenie ciuchci", kierownika pociągu, konduktora, nastawniczego, ISDR'a - to zależy od danej osoby. Zawsze można jeszcze przecież pracować na warsztacie, czy też w firmie produkującej tego typu pojazdy. Nie mówiąc już o sieciach zasilających itd. Można również iść na studia i przy dużych chęciach nawet projektować te pojazdy.

Powracając do ISDRa:
Cytat: Ja
a wszystkie te kierunki typu: "Technik elektroenergetyk transportu szynowego" jak jest np. w dawnej "Kolejówce" w Warszawie mnie nie interesują, bo praktycznie nic nie mają do dyżurnego ruchu.
Na pewno łatwiej jest się ogarnąć na kursie na dyżurnego ruchu po takim kierunku w szkole średniej, niż po np. gastronomi i hotelarstwie. Oczywiście jeszcze stoi solidny mur w postaci PLK, które chętniej przyjmą osoby na które już na poziomie ich edukacji wyłożono pewną ilość pieniędzy, aby się one "zwróciły". Ale dla chcącego nic trudnego...
Tylko trzeba pytać i szukać. I szczerze chcieć.

Nadal nie wiem jak to jest przy kierunkach technika transportu kolejowego oraz technika budowy dróg i mostów kolejowych. Może kiedyś, ktoś nas tu oświeci.  :D
Z mojej strony jako autora tego prawie trzyletniego wątku to już wszystko. Problem został rozwiązany, odpowiedzi odnalezione.

---

Cytuj
i komu to k.... przeszkadzało?....
Powtórzę nauczyciela GOSP (Gospodarka / Podstawy Przedsiębiorczości).
Kiedy PKP przekształcało się i zmieniała się forma szkolnictwa to dawne PKP postanowiło zabrać swoje zabawki ze szkół zawodowych. I powoli szkoły zostawały "na lodzie". Zamykano kierunki kolejowe, bo nie było na czym kształcić. Kiedy postanowiono odrodzić kierunki kolejowe szkoły nie miały tylu chętnych, więc nie miał kto finansować materiałów praktyczno-edukacyjnych. Tak naprawdę zaczęto się tym interesować dopiero 2-3 lata temu. Jeszcze 3 lata temu na technika elektroenergetyka w Warszawie było 15 osób. Ten rocznik ma 30 osób. Na rok 2015/2016 zaplanowano utworzenie dwóch klas po 30 osób o tym kierunku. Dopiero teraz się to wszystko odradza. Po 15stu latach zaniedbań. Dlatego w takim Krakowie zostały ochłapy. Ze starej "Kolejówki" w Warszawie zostały już tylko zdjęcia w holu na parterze przedstawiające makietę i urządzenia... Tak to wygląda z perspektywy polskiego szkolnictwa średniego technicznego. Te osoby, które od 3 lata temu zaczęły uczęszczać do tych klas, będą tak naprawdę pionierami w tym wszystkim. Zobaczymy za rok jak to będzie wyglądało w rzeczywistości, nie w planach. Oni będą zdawali pierwszy od lat egzamin praktyczny, a nie egzamin praktyczny, który był pisemny. W tym roku ostatni rocznik zdawał egzamin praktyczny, na którym się pisało, a nie robiło.

36
Inne / Odp: GSM-R
« dnia: 03 Czerwiec 2015, 17:49:00 »
W 2016 PLANUJĄ testy w okolicach WWK (Warszawskiego Węzła Kolejowego) i na przyległych szlakach. Obawiam się, że po rozpoczęciu tych testów w ogóle zrobi się bigos. Szczególnie na Wiedence gdzie już jest kapuśniak.
170-lecie Wiedenki powinno mieć hasło:  Budowana 5 lat - modernizowana od 10ciu*

Mówimy tu o odcinku Warszawa - Koluszki

37
A filozofia jest taka, że jak nie ma żadnego dyżurnego to po prostu gra będzie się próbowała łączyć, aż do momentu kiedy któryś się pojawi?

38
No to se nie pogram...

39
Dlaczego nie mogę uruchomić tego *.exe
Pisze (Windows 8 ), że "Ta aplikacja nie będzie działać na Twoim komputerze"
A na Windows 7, że aplikacja jest niezgodna.

40
Tylko jakby co to ja nie mam mikrofonu.  :(

41
Utwierdzenie przebiegu jakby nie było to część blokady liniowej. Jedno oddziałuje na drugie. Ale zawsze można prowadzić ruch na telefoniczne zapowiadania. Do tego potrzebna jest (jak nic) rozmowa pomiędzy posterunkami.
Tutaj trochę gadki: https://www.youtube.com/watch?v=FgvX_IfLq5M

42
Cytuj
Aby używać hamowania pneumatycznego w EN57 należy ustawić nastawnik kierunkowy w pozycję 0, lub wyłączyć "wisa" pod pulpitem.
No to robię (tyle co MaSzyna może mi w tej sprawie zaoferować, czyli pierwszy sposób).
Odhamować ep
Nastawnik na 0
Zejść w kranie na pozycję hamowania pneu - hamuje
Pozycja spoczynku.
Pozycja odhamowania - odhamuje.
Przygotowanie do jazdy - przestawienie nastawnika na pozycję N 1 i...
Mimo, że jestem kranem na odhamowania pneu. skład hamuje ep.  :'(
Cytuj
Na lokomotywach typu EU07/ET22 itp. opory są trwalsze, niż się wydaje
To też mi się osobiście wydaje, że są łatwiejsze przez to w prowadzeniu.  ;)

Ale już wychodzimy poza tematykę wątku.  :-\

43
Cytuj
Jak się nie da, to zawsze można ściągnąć pirata (dam głowę, że już dawno na jakimś chomiku jest)
A właśnie, że nie ma. I to jest problem.  ;D

Cytuj
W MaSzynie jest to dobrze rozwiązane?
Hamulec EU07 - tak.
Ale hamulcowi ep (elektropneumatycznemu) w EN57 coś jest. Nie można w MaSzynie hamować hamulcem pneumatycznym na EN57. Chyba, że ja nie umiem ustawić go, ale po nastawieniu kranu w pozycję jazda na pneumatycznym i załączeniu napięcia na nastawnik - załącza się hamowanie ep... 

Cytuj
coś łatwiejszego w prowadzeniu
Z mojego - technicznego punktu widzenia to EU07 jest prostszą konstrukcją niż EN57. I tak samo jest prostszy do prowadzenia (ma się większą kontrolę nad rozruchem oporowym).   

Propos rozruchu oporowego. Można by jeszcze zasymulować przegrzanie się/spalenie obwodu głównego w lokomotywach/jednostkach, bo jak wiadomo - dłuższa jazda niż ok. 1-2 min na oporach może do tego doprowadzić. 

Dźwięki wyślę jak tylko siądę do innego komputera.

44
Ty to chyba na co dzień się tym "bawisz", co? Macie tam na tej bocznicy mechaniczne scentralizowane?  ;D

45
Cytuj
Oczywiście, często drążkami przebiegowymi podaje się tarcze manewrowe,

Ale my tutaj mówimy o sytuacji, w której nie ma tarcz manewrowych. Na małych stacjach z reguły nie były one stosowane.


Realniej?
Pojazd:
Ustawianie kierunku jazdy.
Podnoszenie pantografów.
Nowe dźwięki do jednostek EN57 - szczególnie drzwi i brzęczyka (o ile będą w v2; mogę podesłać dźwięki własnej "produkcji")
Sieć trakcyjna widzę, że już ma druty.
Słupki hektometrowe by dodały uroku.

Sterowanie ruchem:
Szafa
Ten widok na stację powinien nie być "z góry", lecz (najlepiej byłoby) jakby był on ukazywany z czegoś w rodzaju nastawni. W rzeczywistości dyżurny nie ma podglądu "z góry" (chyba, że nastawnie są dość wysokie, aby uzyskać taki efekt, ale nawet "grzybki" nie są takie wysokie).

A co do ceny... To szczerze nie mogę zakupić nawet wersji 1.7, bo te wszystkie sklepy z APKami nie dają mi takiej możliwości przy moim koncie.

EDIT: A jeszcze propos EN57. Przydałaby się lekka zmiana sposobu hamowania. Jak jechałem u kolegi na komórce to nie pasowało mi to. http://pl.wikipedia.org/wiki/Oerlikon_FVel6

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22