Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 30
1
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 06 Listopad 2024, 17:34:58 »
Paweł odetchnął...

2
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 22 Październik 2024, 09:46:25 »
Odpowiem z punktu widzenia realnej rzeczywistości kolejowej.
Semafor wjazdowy do Przedmieścia nie jest żadnym integralnym elementem sterowania stacją Kraków Główny na nastawni KG z pulpitem AC-20, jego wskazania nie mają żadnego znaczenia dla normalnego prowadzenia ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Przedmieściem - tutaj podstawą normalnego prowadzenia ruchu jest blokada liniowa między tymi posterunkami i jej wskazania (Eap), dlatego też semafor ten w symulacji został umieszczony na podglądzie terenu - w rzeczywistości na nastawni KG nie ma żadnego podglądu na taki semafor, bo i po co? Zachowanie tego semafora nie ma żadnego znaczenia dla dyżurnego ruchu na nastawni KG, dla którego jedynym warunkiem normalnego ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Przedmieściem są wskazania blokady liniowej pomiędzy tymi posterunkami.
Napisałeś:
Czasami jest tak, że ten semafor wjazdowy świeci sobie tak przez kilka pociągów i dopiero za którymś razem zmienia się na S1.
To znaczy, że jego wskazania nie mają znaczenia przy wysyłaniu kolejnych pociągów, tylko stan blokady liniowej, której wskazania pozwalają na wyprawianie kolejnych pociągów.
Napisałeś:
(...) gdyby cały czas wisiał na S1 koniec końców z symulacji nie będzie dało się korzystać.
To jest błędny wniosek. Jak już napisałem, stan tego semafora nie ma żadnego znaczenia dla normalnego prowadzenia ruchu między wzmiankowanymi posterunkami. Może być sytuacja, że usterka tego semafora nie pozwala na wyświetlanie na nim sygnałów zezwalających i Przedmieście korzysta z użycia sygnału Sz (wraz z odpowiednią obsługą blokady liniowej), bo jej wskazania są podstawą normalnego prowadzenia ruchu dla obydwu posterunków.
Podgląd tego semafora na symulacyjnym podglądzie terenu jest wyłącznie ciekawostką symulacji - być może, że nie do końca dopracowaną i coś tam się zacina, ale nie ma to żadnego znaczenia, jeśli blokada liniowa pracuje poprawnie i można wysyłać kolejne pociągi.
Trzeba tutaj dodać, że czasem zdarzają się sytuacje, że na pulpicie kostkowym AC-20 jednego posterunku ruchu jest umieszczony powtarzacz semafora wjazdowego do kolejnego posterunku ruchu (najczęściej w formie jednej zielonej lampki), który informuje dyżurnego ruchu, czy kolejny posterunek ruchu podał sygnał zezwalający na wjazd - ma to miejsce wówczas, gdy semafory wyjazdowe jednego posterunku ruchu sa równocześnie tarczami ostrzegawczymi dla semafora wjazdowego do kolejnego posterunku ruchu (brak wymaganej odległości dla postawienia tarczy ostrzegawczej odnoszącej się do semafora wjazdowego) - takie rozwiązania są w gestii projektanta - tutaj mamy taką sytuację, ale projektant nie przewidział zastosowania takiego powtarzacza na pulpicie nastawni KG; jak już wcześniej napisałem, powtarzacz ten ma funkcję wyłacznie informacyjną, bo podstawą prowadzenia normalnego ruchu są wskazania blokady liniowej między tymi posterunkami ruchu.
A zaobserwowaną przez ciebie sytuację na symulacji lepiej może wyjaśnić Paweł - jej autor.

3
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 20 Październik 2024, 14:17:30 »
Czy semafor wjazdowy do Przedmieścia stanowi element integralny sterowania stacją Kraków Główny na nastawni KG z pulpitem AC-20? A gdzie on się znajduje w symulacji KG? I jeszcze jedno pytanie - co jest podstawą normalnego prowadzenia ruchu na szlaku KG - Przedmieście?

4
Ruch kolejowy / Odp: Prowadzenie ruchu na szlaku z bocznicą kolejową
« dnia: 19 Wrzesień 2024, 20:00:31 »
Przeczytaj sobie dokładnie § 34 Prowadzenie ruchu pociągów do obsługi bocznic z instrukcji Ir-1 (R-1) i wszystko będzie jasne.

5
Starzyny / Odp: R-146 na podg. Starzyny
« dnia: 24 Lipiec 2024, 18:29:28 »
Skoro są trzy kierunki ruchu, a dziennik R146 ma tylko dwie strony, więc prosty wniosek, że muszą być dwa dzienniki ruchu. Jeden dla linii D29: 064 - lewa strona dla szlaku Kozłów-Starzyny, prawa strona dla szlaku Starzyny-Koniecpol, drugi dziennik ruchu dla szlaku Starzyny-Psary (D29: 570). Jest też możliwa druga opcja, związana z niewielkim ruchem na szlaku Starzyny-Koniecpol: jeden dziennik dla szlaku Kozłów-Starzyny (lewa strona), dla szlaku Starzyny-Psary (prawa strona); drugi dziennik dla szlaku Starzyny-Koniecpol. Sposób prowadzenia dzienników ruchu oraz ich ilość dokładnie określa RTS post. odg. Starzyny.

6
Testowo / Odp: Dziennik ruchu R-146 na posterunku Tw
« dnia: 27 Czerwiec 2024, 15:43:37 »
2 dzienniki R-146. W pierwszym lewa strona dla szlaku Ślemień - Testowo, prawa strona dla szlaku Testowo - Lisków. Drugi dziennik R-146 dla szlaku Testowo - Borek.

7
Klasyczny przykład źle ułożonej drogi ochronnej.

8
Tomaszów Mazowiecki / Odp: Semafor K
« dnia: 22 Luty 2024, 20:36:48 »
Kłania się nieznajomość zasad budowania dróg przebiegu i ochrony bocznej dla przebiegów pociągowych...

9
Tomaszów Mazowiecki / Odp: R146 na Tomaszowie Mazowieckim
« dnia: 21 Luty 2024, 10:32:35 »
Kwestię sposobu prowadzenia dokumentacji ruchowej reguluje paragraf 37 instrukcji Ir-1 (R-1), według którego na posterunku ruchu Tomaszów Mazowiecki (nastawnia dysponująca Tm) będą prowadzone trzy dzienniki ruchu R-146:
1. Dziennik ruchu: lewa strona - szlak dwutorowy do stacji Skrzynki (D29-025); prawa strona szlak jednotorowy do stacji Jeleń (D29-025) - dziennik ruchu dla jednej linii kolejowej (D29-025);
2. Dziennik ruchu: dla szlaku jednotorowego do stacji Brzustów (D29-022);
3. Dziennik ruchu: dla szlaku jednotorowego do stacji Spała (D29-053).
Pociąg jadący ze stacji Skrzynki przez Tomaszów Mazowiecki do stacji Brzustów jest przenoszony z pierwszego do dugiego dziennika ruchu, wówczas w pierwszym dzienniku ruchu dla szlaku w kierunku stacji Jeleń (prawa strona) wykreślamy jedną linijkę, podobnie dla pociągu ze stacji Brzustów przez Tomaszów Mazowiecki do stacji Skrzynki, przenosimy go na lewą stronę pierwszego dziennika ruchu, wykreślając jedną linijkę z prawej strony (szlak do stacji Jeleń). W ten sposób otrzymujemy przejrzysty obraz przejścia pociągów w stacji Tomaszów Mazowiecki na i z poszczególnych szlaków.

10
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia SRK na stacji Iława Główna
« dnia: 08 Luty 2024, 15:23:59 »
Strona Adriana Karwata:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Warto popatrzeć także tu:
https://www.bsk.isdr.pl/srk_ebilock.php
Warto także poszukać literatury fachowej o urządzeniach sterowania ruchem kolejowym (usrk) oraz urządzeniach kierowania i sterowania ruchem kolejowym (ksr).

11
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia SRK na stacji Iława Główna
« dnia: 06 Luty 2024, 16:29:34 »
A może trochę własnej pracy? Na stronie Adriana Karwata znajdziesz quasi plan schematyczny stacji Iława Główna, a poznając zasady konstrukcji odwzorowania na ekranie monitora urządzenia komputerowego typu Ebilock, możesz samemu odwzorować tzw. pulpit. To doskonała droga, by poznać kolej prawdziwą w jej nowoczesnym wydaniu, a nie tylko bezrefleksyjne powielanie zabawki kolejowej, która z prawdziwą koleją nie ma nic wspólnego...

12
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia SRK na stacji Iława Główna
« dnia: 09 Grudzień 2023, 16:20:38 »
Tam nie ma żadnego pulpitu. Na stacji są komputerowe usrk.

13
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 18 Listopad 2023, 09:17:12 »
No problem, it happens sometimes, even among teachers...

14
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 16 Listopad 2023, 19:30:29 »
Pytanie: "Dlaczego wypisujemy rozkaz Pisemny N podczas wyjazdu na tor lewy" jest pytaniem głupim, bowiem istnieje jeden przypadek, gdy takiego rozkazu się nie wydaje - gdy na szlaku dwutorowym jest blokada liniowa dwukierunkowa po obydwu torach, a semafory wyjazdowe na taki szlak posiadają wskaźnik W 24.

15
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 13 Listopad 2023, 15:55:20 »
Proszę sobie przeczytać paragraf 58, ust. 5 i dalsze w instrukcji Ir-1 (R-1).

Strony: [1] 2 3 4 ... 30