ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: uetam w 30 Listopad 2010, 20:43:10
-
Podobnie jest z przelotami po torach bocznych. Na jednej stacji sa a na stacji obok juz nie ma a teoretycznie moglyby byc.
-
Podobnie jest z przelotami po torach bocznych.
Przelotów po torach bocznych raczej nigdy nie ma. Są najwyżej po torach głównych dodatkowych.
-
Podobnie jest z przelotami po torach bocznych.
Przelotów po torach bocznych raczej nigdy nie ma. Są najwyżej po torach głównych dodatkowych.
Przelotów po torach głównych dodatkowych też nie ma. Są najwyżej przebiegi bez zatrzymania po tych torach.
-
To i ja się dołączę :)
Instrukcje mówiły (mówią), że sprzeczne są przebiegi "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla torów niesłużących do przepuszczania pociągów. Moim skromnym zdaniem przez boki w symulatorze nie powinno się dać przepuścić pociągu.
-
To i ja się dołączę :)
Instrukcje mówiły (mówią), że sprzeczne są przebiegi "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla torów niesłużących do przepuszczania pociągów. Moim skromnym zdaniem przez boki w symulatorze nie powinno się dać przepuścić pociągu.
Póki co w ISDR można stosować mega kombinacje przejazdu pociągu przez stację np ze ślemienia do TF czy TZ, można po trapezie go przepuścić na minus i przez bok. Z tego co wiem to jest poligon doświadczalny, trzeba by było się wzorować na konkretniejszych stacjach to tam można się dowiedzieć, jakiej kombinacji jazdy nie ma.
-
Ale jak już to poprzednicy nadmienili, wszystko zależy jak podpięte są urządzenia, oraz jak taką sytuację określa regulamin techniczny stacji.
-
Przelotów po torach głównych dodatkowych też nie ma. Są najwyżej przebiegi bez zatrzymania po tych torach.
To dlaczego pisałeś o przelotach? :)
-
To i ja się dołączę :)
Instrukcje mówiły (mówią), że sprzeczne są przebiegi "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla torów niesłużących do przepuszczania pociągów. Moim skromnym zdaniem przez boki w symulatorze nie powinno się dać przepuścić pociągu.
W symulatorze tory sluzace do przepuszczania pociagow to wlasnie 1,2,4,6,3 a pozostale to tory dla jazd manewrowych na ktore oczywiscie nie da sie wjechac na semafor.
-
No skoro regulamin techniczny tak postanawia, to się nie kłócę :)
-
W symulatorze tory sluzace do przepuszczania pociagow to wlasnie 1,2,4,6,3 a pozostale to tory dla jazd manewrowych na ktore oczywiscie nie da sie wjechac na semafor.
Jak to się nie da. Na tory boczne wjazd Vmax20- więc pociąg stoi pod wjazdem, a potem na Sz- to też jest sygnał podawany na semaforze ;)
Tak też jest w przepisach, że zatrzymujemy skład pod wjazdem, a potem podajemy sygnał wjazdu na boczne informując o tym mecha.
-
W symulatorze tory sluzace do przepuszczania pociagow to wlasnie 1,2,4,6,3 a pozostale to tory dla jazd manewrowych na ktore oczywiscie nie da sie wjechac na semafor.
Jak to się nie da. Na tory boczne wjazd Vmax20- więc pociąg stoi pod wjazdem, a potem na Sz- to też jest sygnał podawany na semaforze ;)
Tak też jest w przepisach, że zatrzymujemy skład pod wjazdem, a potem podajemy sygnał wjazdu na boczne informując o tym mecha.
Zastepczy mozesz podac nawet w pole a tutaj chodzilo o typowe przebiegi pociagowe ;)
-
No tak ;) Może usuńmy OT, lub wydzielmy temat :D
-
Tak też jest w przepisach, że zatrzymujemy skład pod wjazdem, a potem podajemy sygnał wjazdu na boczne informując o tym mecha.
Przez radio możesz poinformować nawet w czasie jazdy :)
-
Ir-1 §37
1. (...) Pociąg przyjmowany na tor boczny należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym) i wprowadzić go do stacji z prędkością do 20 km/h, z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności określonych w rozkazie pisemnym "O".
-
Czy przez pojęcie "tor boczny" rozumie się pojęcie tor główny dodatkowy?
-
Nie. Tor boczny czyli bez możliwości nastawienia na niego przebiegu wjazdowego-wyjazdowego
-
Paweł przytoczył:
"Ir-1 §37
1. (...) Pociąg przyjmowany na tor boczny należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym) i wprowadzić go do stacji z prędkością do 20 km/h, z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności określonych w rozkazie pisemnym "O"."
Czy faktycznie to bedzie rozkaz pisemny "O"? Jeżeli wjazd ma odbyć się na tor boczny to nie będzie sygnału zezalającego na semaforze stąd jazda jest możliwa na Sz (max.40km/h) i dlastego nalezy mechanika poinformować o takiej jeżdzie i obniżeniu prędkości do 20km/h. W przeciwnym przypadku bedzie to "S" z informacją, która zasaniczo dotyczy "O", jako jazda z prędkością poniżej sygnalu zezwalającego.
-
Sam sobie odpowiedziałeś.
-
Chodziło o to, czy zapis w Ir-1 nie mógłby wyglądać inaczej, bardziej precyzyjnie. Dla kandydatów na ISDR i nie tylko, Ir-1 jest podręcznikiem do samokształcenia i z tego punktu widzenia widziałbym zmiany w przepisach na rzecz ich doprecyzowania.