ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: uetam w 30 Listopad 2010, 20:43:10

Tytuł: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: uetam w 30 Listopad 2010, 20:43:10
Podobnie jest z przelotami po torach bocznych. Na jednej stacji sa a na stacji obok juz nie ma a teoretycznie moglyby byc.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: Kalach w 05 Grudzień 2010, 16:14:09
Podobnie jest z przelotami po torach bocznych.

Przelotów po torach bocznych raczej nigdy nie ma. Są najwyżej po torach głównych dodatkowych.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: uetam w 05 Grudzień 2010, 19:31:34
Podobnie jest z przelotami po torach bocznych.

Przelotów po torach bocznych raczej nigdy nie ma. Są najwyżej po torach głównych dodatkowych.
Przelotów po torach głównych dodatkowych też nie ma. Są najwyżej przebiegi bez zatrzymania po tych torach.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 05 Grudzień 2010, 19:52:27
To i ja się dołączę :)
Instrukcje mówiły (mówią), że sprzeczne są przebiegi "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla torów niesłużących do przepuszczania pociągów. Moim skromnym zdaniem przez boki w symulatorze nie powinno się dać przepuścić pociągu.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: jageer w 05 Grudzień 2010, 20:20:58
To i ja się dołączę :)
Instrukcje mówiły (mówią), że sprzeczne są przebiegi "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla torów niesłużących do przepuszczania pociągów. Moim skromnym zdaniem przez boki w symulatorze nie powinno się dać przepuścić pociągu.

Póki co w ISDR można stosować mega kombinacje przejazdu pociągu przez stację np ze ślemienia do TF czy TZ, można po trapezie go przepuścić na minus i przez bok. Z tego co wiem to jest poligon doświadczalny, trzeba by było się wzorować na konkretniejszych stacjach to tam można się dowiedzieć, jakiej kombinacji jazdy nie ma.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 05 Grudzień 2010, 20:22:11
Ale jak już to poprzednicy nadmienili, wszystko zależy jak podpięte są urządzenia, oraz jak taką sytuację określa regulamin techniczny stacji.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: Kalach w 05 Grudzień 2010, 20:51:30
Przelotów po torach głównych dodatkowych też nie ma. Są najwyżej przebiegi bez zatrzymania po tych torach.

To dlaczego pisałeś o przelotach? :)
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: uetam w 05 Grudzień 2010, 21:02:42
To i ja się dołączę :)
Instrukcje mówiły (mówią), że sprzeczne są przebiegi "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla torów niesłużących do przepuszczania pociągów. Moim skromnym zdaniem przez boki w symulatorze nie powinno się dać przepuścić pociągu.
W symulatorze tory sluzace do przepuszczania pociagow to wlasnie 1,2,4,6,3 a pozostale to tory dla jazd manewrowych na ktore oczywiscie nie da sie wjechac na semafor.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 05 Grudzień 2010, 21:12:59
No skoro regulamin techniczny tak postanawia, to się nie kłócę :)
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: jageer w 06 Grudzień 2010, 15:59:28
W symulatorze tory sluzace do przepuszczania pociagow to wlasnie 1,2,4,6,3 a pozostale to tory dla jazd manewrowych na ktore oczywiscie nie da sie wjechac na semafor.

Jak to się nie da. Na tory boczne wjazd Vmax20- więc pociąg stoi pod wjazdem, a potem na Sz- to też jest sygnał podawany na semaforze  ;)
Tak też jest w przepisach, że zatrzymujemy skład pod wjazdem, a potem podajemy sygnał wjazdu na boczne informując o tym mecha.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: uetam w 06 Grudzień 2010, 16:11:28
W symulatorze tory sluzace do przepuszczania pociagow to wlasnie 1,2,4,6,3 a pozostale to tory dla jazd manewrowych na ktore oczywiscie nie da sie wjechac na semafor.

Jak to się nie da. Na tory boczne wjazd Vmax20- więc pociąg stoi pod wjazdem, a potem na Sz- to też jest sygnał podawany na semaforze  ;)
Tak też jest w przepisach, że zatrzymujemy skład pod wjazdem, a potem podajemy sygnał wjazdu na boczne informując o tym mecha.
Zastepczy mozesz podac nawet w pole a tutaj chodzilo o typowe przebiegi pociagowe ;)
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: jageer w 06 Grudzień 2010, 16:24:07
No tak  ;) Może usuńmy OT, lub wydzielmy temat  :D
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 06 Grudzień 2010, 17:00:55
Tak też jest w przepisach, że zatrzymujemy skład pod wjazdem, a potem podajemy sygnał wjazdu na boczne informując o tym mecha.
Przez radio możesz poinformować nawet w czasie jazdy :)
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 06 Grudzień 2010, 18:04:55
Ir-1 §37
1. (...) Pociąg przyjmowany na tor boczny należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym) i wprowadzić go do stacji z prędkością do 20 km/h, z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności określonych w rozkazie pisemnym "O".
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 06 Grudzień 2010, 18:37:26
Czy przez pojęcie "tor boczny" rozumie się pojęcie tor główny dodatkowy?
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 06 Grudzień 2010, 18:44:44
Nie. Tor boczny czyli bez możliwości nastawienia na niego przebiegu wjazdowego-wyjazdowego
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 04 Luty 2012, 14:10:39
Paweł przytoczył:
"Ir-1 §37
1. (...) Pociąg przyjmowany na tor boczny należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym) i wprowadzić go do stacji z prędkością do 20 km/h, z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności określonych w rozkazie pisemnym "O"."
Czy faktycznie to bedzie rozkaz pisemny "O"? Jeżeli wjazd ma odbyć się na tor boczny to nie będzie sygnału zezalającego na semaforze stąd jazda jest możliwa na Sz (max.40km/h) i dlastego nalezy mechanika poinformować o takiej jeżdzie i obniżeniu prędkości do 20km/h. W przeciwnym przypadku bedzie to "S" z informacją, która zasaniczo dotyczy "O", jako jazda z prędkością poniżej sygnalu zezwalającego.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 04 Luty 2012, 15:14:48
Sam sobie odpowiedziałeś.
Tytuł: Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 04 Luty 2012, 15:21:54
Chodziło o to, czy zapis w Ir-1 nie mógłby wyglądać inaczej, bardziej precyzyjnie. Dla kandydatów  na ISDR i nie tylko,  Ir-1 jest podręcznikiem do samokształcenia i z tego punktu widzenia widziałbym zmiany w przepisach na rzecz ich doprecyzowania.