Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 47 48 49 [50] 51 52 53 ... 62
736
Testowo / Odp: Testowo Wschód a Krosowo w Linii546
« dnia: 17 Wrzesień 2011, 12:15:05 »
Wygląda mniej więcej jak Podgląd terenu w programie ISDR. Tylko zamiast czarnych kresek na białym tle są szare na czarnym. Zwrotnice w czasie przekładania (od wybrania nowej pozycji do uzyskania potwierdzeń od wszystkich zalogowanych) migają kolorem białym. Tory zajęte rysowane są kolorem czerwonym. Na razie tyle, ale jeszcze planuję rysowanie torów żółtym, zielonym, niebieskim itp.

A co ma oznaczać niebieski? Żółty, zielony - chcesz na podglądzie terenu sygnalizować utwierdzenie przebiegów? Czyli każdy przebieg będzie utwierdzany na poziomie obiektów torów? W rzeczywistości, jak również w ISDR, utwierdzenia istnieją jedynie w poziomie zależności, utwierdzenie danego obiektu (zwrotnica, semafor) oznacza zablokowanie możliwości sterowania nim, ale nie zmienia jego stanu "na gruncie".

Dzięki, edytory sobie jeszcze przejrzę. Czy mógłbyś ewentualnie przygotować program, do którego by się dało wczytać grafikę pulpitu oraz informacje o elementach aktywnych i żeby operacje na pulpicie były wysyłane przez TCP/IP, a zwrotnie odbierane komendy sterowały animacjami grafik?

Tzn. taki zdalny pulpit? Nie powinno sprawić to problemu, ale nie będzie się to nadawało do bezpośredniego sterowania ruchem (pliki pulpitu nie zawierają informacji o tym, które przyciski/lampki odnoszą się do których zwrotnic/semaforów, nie wspominając już o utwierdzeniach - to wszystko siedzi w zależnościach).

Co do zależności, to chodzi mi po głowie zrobienie czegoś między językiem skryptowym a automatem skończonym. Pierwotnym zastosowaniem miało być symulowanie obwodów lokomotyw, ale pewnie da się to też rozszerzyć na systemy uzależnień. Na razie jednak mam zbyt małą wiedzę na ten temat (i ma to u mnie dosyć niski priorytet).

Nie ma potrzeby bawienia się w zaawansowanie symulowanie obwodów, pełnią one wyłącznie funkcję logiczną - metoda podana przeze mnie dwa posty wyżej w zupełności wystarczy. Dla MaSzyny prościej było by zrobić tablicę zależności (nie widzę sensu wchodzenia w szczegóły obwodów, tym bardziej że np. na stacjach z urządzeniami mechanicznymi działa to zupełnie inaczej), w której było by określone które zwrotnice są utwierdzane w których przebiegach, które przebiegi są sprzeczne, jakie odcinki torowe są w nich kontrolowane, jakie mają być wyświetlane sygnały (plus wskazanie na następny sygnalizator, To, Sp itp.), które odcinki mają zwolnić przebieg, ewentualnie dane do powiązania z pulpitem nastawczym itp. Pytanie jeszcze co planujesz zrobić z blokadami liniowymi?

Brak zależności to jeden z podstawowych problemów scenerii - sytuacje typu przestawienie zwrotnicy pod składem z powodu za późnego odjazdu lub wydłużenia składu o dwa wagony są po prostu żałosne. Można by to było na upartego zrobić samymi eventami, ale dla twórców i użytkowników najwyraźniej nie jest to istotne.

To jedynie większe upodobnienie Krosowa do TW może dać np. możliwość wykorzystania rozkładów jazdy, czy doświadczenia osób, które opanowały obsługę ruchu na TW...

Jeżeli ktoś opanował obsługę TW, to na pewno nie będzie miał problemów z obsługą Krosowa, jak również innych posterunków z takimi samymi urządzeniami. Rozkładu jazdy raczej nie wykorzystasz, bo ruch w MaSzynie i ISDR ma całkiem inny charakter - w MaSzynie jest kilka składów jeżdżących cały czas po scenerii, a w ISDR ruch jest dużo większy, ponieważ pociągi pojawiają się na wjazdach i zostają usunięte po dotarciu do końca szlaku.

737
Testowo / Odp: Testowo Wschód a Krosowo w Linii546
« dnia: 16 Wrzesień 2011, 11:29:17 »
Podgląd scenerii na serwerze starałem się upodobnić kolorystycznie do Ebiscreen.

Tzn, schemat układu torów z symbolami, których kolory oznaczają utwierdzenia przebiegów, stan urządzeń itp? Taki schemat pełni rolę właśnie pulpitu nastawczego (trzeba tylko dodać sterowanie) i dodawanie pulpitu kostkowego takiego jak w TW w takim przypadku chyba nie ma sensu.

Chciałbym coś ruszyć w kierunku zależności i utwierdzeń, żeby do przerobionej Linii 546 zrobić coś więcej, niż było dotychczas. Nie bardzo czuję się na siłach, żeby przygotować pulpit dla stacji, więc nie wiem, co jest prościej. Czy dostosować tory do istniejącego pulpitu, czy przerabiać pulpit. Czy ten edytor zapisuje również, jaka kostka jest umieszczona w którym miejscu pulpitu, czy tylko ustawia grafiki?

http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/epk.rar

Pierwszy edytor tworzy tylko tło pulpitu - bitmapę. Drugi opisuje wszystko, co ma być aktywne - położenie przycisków (ale np. nie ich kolor czy wygląd, bo nie są animowane - z wyjątkiem plomb), położenie i wygląd lampek kontrolnych (podczas działania program przerysowuje w danych miejscach grafiki zmienionych lampek), ewentualnie inne rzeczy, takie jak amperomierze, dźwigienki itp. Nie opisuje wyglądu i koloru kostek, bo są elementem statycznym - można w ten sposób tworzyć pulpity o dowolnym wyglądzie, nie tylko kostkowe.

Do tego jest jeszcze komponent Delphi (nie ma go w archiwum) który ładuje oba pliki i odpowiada za ich działanie. Zaznaczam jednak że jest to tylko pulpit nastawczy, czyli urządzenie MMI. Jego działanie polega na generowaniu zdarzeń obsługi przycisków/dźwigienek i podświetlaniu lampek zależnie od otrzymanych poleceń w stylu "zaświeć/zgaś lampkę x". Wszystkie zależności muszą być stworzone oddzielnie.

Zależności z TW raczej nie znajdą zastosowania, bo uwzględniają wiele detali których nie ma sensu odwzorowywać w symulatorze jazdy lokomotywą - np. działanie przekaźników Kzw czy PmUtm, bez których spokojnie można się obejść. Zależności mają formę wyrażeń logicznych, których budowa odpowiada w uproszczeniu schematom obwodów przekaźników, wygląda to mniej więcej tak:

SA:=(wPrz(A) or SA) and (not oPrz(A)) and ItWolny(ItA) and (not Utm1) and ItWolny(Iz1) and KnZwPlus(1) and ...

SA to uzwojenie symulowanego przekaźnika (sygnałowy semafora A), wPrz/oPrz - zestyki przycisków, ItWolny - przekaźniki torowe, KnZwPlus/Minus - kontrola położenia zwrotnic, U - przekaźniki utwierdzające. Koniunkcje odpowiadają połączeniom szeregowym zestyków, alternatywy - połączeniom równoległym, negacje - zestyki rozwierne.

738
Testowo / Odp: Testowo Wschód a Krosowo w Linii546
« dnia: 15 Wrzesień 2011, 20:53:54 »
Co dokładniej masz na myśli? Wykorzystanie pulpitu jako tekstury do modelu nastawni z wnętrzem? W takim wypadku - narysowanie pulpitu dowolnej stacji nie stanowi żadnego problemu, jest do tego prosty edytor. Jeżeli chodzi o działanie - raczej ciężko widzę przenoszenie elementów TW do MaSzyny.

739
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 10 Wrzesień 2011, 18:15:24 »
O ile mi wiadomo, postój zamówiony to minimalny czas postoju na danej stacji zamówiony przez przewoźnika, przeznaczony na wymianę pasażerów, wymianę grup wagonów, zmianę lokomotywy, zmianę drużyny itp. Jeżeli postój zamówiony wynosi 0 a godziny przyjazdu i odjazdu są różne, pociąg ma postój techniczny i oczekuje na krzyżowanie/wyprzedzanie/zwolnienie szlaku (jeżeli nie ma takiej potrzeby, może jechać bez zatrzymania). Nie jestem pewien czy zmiana czoła to postój zamówiony, czy nie.

740
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 07 Wrzesień 2011, 22:25:22 »
A co z pociągami, które mają dłuższe postoje? Nie można potwierdzić osobno godziny przyjazdu i odjazdu?

Nie można, ale można poprawiać wcześniej wpisane godziny (o ile nie zostały już "zatwierdzone przez dyspozytora" - nadal działa potwierdzanie samoczynne, a jeżeli godziny są już wpisane, program sprawdza czy się zgadzają).

W panelu łączności przestał działać RadioStop w radiu.

Trzeba go przytrzymać około 2 s.

741
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 07 Wrzesień 2011, 18:09:19 »
Wciśnij enter po wpisaniu numeru.

742
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 06 Wrzesień 2011, 23:27:31 »
To raczej nie jest błąd ale upierdliwość. Chodzi mi o dźwięk wydawany jak na radiu coś maszyniści powiedzą. Dało by radę go wyłączyć?? Ew. żeby był do wyłączenia w opcjach.

To zostało dodane głównie po to aby było wiadomo jak ktoś coś woła w sytuacji gdy otwarta jest zakładka łączność (nie wyskoczy komunikat) a użytkownik zajęty jest rozmową telefoniczną. Pomysł jednego z użytkowników. Aż tak przeszkadza?

Jak już mówimy o egzaminach itp to przydała by się opcja w Debugowaniu o pominięcie SKP. Chodzi o to że jak się robi zadanie egzaminacyjne to tam bardzo rzadko. Ja jeszcze się z tym nie spotkałem. Jest SKP i powiadamianie go czy też mostkowa nie przy tłumaczeniu jest jednak pewnym problemem.

W obecnej wersji post. SKP potwierdza każdy rozkładowy pociąg, nawet gdy nie zostanie o nim powiadomiony.

743
Testowo / Odp: Data premiery?
« dnia: 06 Wrzesień 2011, 23:02:35 »
A jakieś stwierdzanie, że na przejeździe nie znajduje się samochód/pieszy będzie? ;)

Kto wie, pojawił się już pomysł zrobienia animacji ruchu na przejazdach ;)

Szkoda, bo symulator już obecnie jest naprawdę bardzo dobry dokumentacja też jest czytelna, ale trochę brakuje właśnie urozmaicenia w postaci innych stacji.

P.S. Fajnie by było także jakby się pojawiła w pełni działająca wersja Testowa Fabrycznego

Dokumentacja to obecnie luźny tekst z obrazkami, potrzebne jest coś konkretniejszego i przejrzystszego, i nie jest to tylko moja opinia - po przedstawieniu projektu na uczelni zwrócono mi uwagę właśnie na to. Druga sprawa to dokumentacja do samego kodu i poszczególnych komponentów, nie ma to znaczenia dla użytkownika, ale bez tego nowe stacje (w tym TF) nie ruszą. To są dwie najważniejsze sprawy - drobne przeróbki TW to przy tym pikuś.

744
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 05 Wrzesień 2011, 21:56:10 »
Jak przejdę na te zakładkę z innej to wcześniej zaznaczony pociąg podświetla się na różowo. Czyli kolor wstęgi dla Przyjazdu poc. Co w ogóle nie ma pokrycia z rzeczywistością.

Tak się w SWDR dzieje, nie mnie pytaj jaki to ma sens. Dlaczego nie ma pokrycia z rzeczywistością? Widocznie zaznaczony pociąg jeszcze nie przyjechał, dlatego jest na różowo.

Zresztą oprócz tego błędnie oznacza mi pociąg kolorami.
Jak pociąg 66020 przyjechał to był zaznaczony na zielono a jak odjechał to na różowo.

Zanim przyjechał, był zaznaczony na różowo. Między godziną przyjazdu i odjazdu - na zielono. Po godzinie odjazdu na różowo zaznaczony został następny pociąg.

745
Testowo / Odp: Data premiery?
« dnia: 05 Wrzesień 2011, 19:59:26 »
Nowa wersja na serwerze. Miało być tylko doszlifowanie paru rzeczy, wyszło jak zwykle.

Zadania na chwilę obecną:

- Uporządkowanie projektu i aktualizacja dokumentacji
- Stworzenie nowej dokumentacji użytkownika (obecna jest mało przyjazna dla początkujących)
- Standardowo - testowanie wszystkiego co się da (z pewnością znajdzie się jeszcze kilka niedociągnięć)

Jako że symulator być może wkrótce zostanie szerzej zaprezentowany, pomysły na stworzenie nowych posterunków chwilowo odkładam na bok, za to dokonany zostanie drobny lifting TW w celu uzyskania bardziej "typowej" stacji:

- wydłużenie szlaków do TW i TZ
- zmiana nazw stacji (pomijając fakt że "Testowo" brzmi dość dziwnie, trzy podobne nazwy obok siebie nie są wygodnym rozwiązaniem)
- prawdopodobnie likwidacja posterunku 20, przeniesienie sterowania przejazdem w km. 20,239 do nastawni (w "Urządzeniach dodatkowych" pojawił by się dodatkowo manipulator przejazdu), w zamian za to dodanie przejazdu obsługiwanego z posterunku SKP

746
Testowo / Odp: Jak podać sygnał Ms2?
« dnia: 02 Wrzesień 2011, 23:14:06 »
Ale sieciówka to raczej do sieci trakcyjnej, a nie do zdefektowanej jednostki ;)

747
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 02 Wrzesień 2011, 18:36:58 »
To będzie rozwiązane nieco inaczej - brak podania oznaczenia toru spowoduje zgłaszanie telefoniczne każdego pociągu.

748
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 02 Wrzesień 2011, 18:17:20 »
Dobrze kombinujesz. Trzeba mu powiedzieć że obowiązuje TZP, a jako nazwę toru wpisać "1F" lub "1Z".

749
Testowo / Odp: Jak podać sygnał Ms2?
« dnia: 02 Wrzesień 2011, 18:02:24 »
EDIT: znalazłem  ;) w łączności jest wstrzymanie wyprawiania i można wybrać tor 1.To znaczy,że tor jest już zamknięty? Czy musi się świecić strzałka kierunku na czerwono w SBL typu Eac?

Wstrzymanie wyprawiania to inna sprawa, tego się używa gdy nie możesz przyjąć w danej chwili więcej pociągów (np. brakuje torów na stacji). Żeby zamknąć tor, użyj w łączności telefonicznej przycisku... "Zamknij". Możesz pomocniczo "zastopować" blokadę włączoną w kierunku Ślemienia przyciskiem STOP, ale nie ma to wpływu na działanie blokady po drugiej stronie - jest to po prostu zamknięcie przebiegów na dany tor (odwołanie - przycisk Wbl).

Paweł zablokowałeś ode mnie PW  a chciałem się spytać,czy na prawdę masz tylko 22 lata i skąd taka wiedza w takim wieku? Szacunek.

Nic nie zablokowałem, coś musi być nie tak z forum. Mam 22 lata, tematem USRK interesuję się od około 5 lat, kolejarzy w rodzinie nie mam. Wiedza głównie z książek i innych opracowań, podparta sporadycznymi "wycieczkami" na nastawnie.

Edit: rzeczywiście miałem wyłączone odbieranie PW od wszystkich użytkowników, nie wiem od kiedy i jakim cudem... Teraz powinno być OK.

A w E18 jest obsługa pulpitu? (nie chce mi się czytać ;-) )

Jest.

750
Testowo / Odp: Jak podać sygnał Ms2?
« dnia: 01 Wrzesień 2011, 23:01:29 »
Nie znajdziesz w Ir-1 opisu obsługi pulpitu, natomiast zakres stosowania rozkazów pisemnych i zasady prowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego owszem. Opis obsługi pulpitu (jak i innych rzeczy) zawarty jest w dokumentacji dołączonej do symulatora, jest tam także o zmianie kierunku ruchu SBL.

Strony: 1 ... 47 48 49 [50] 51 52 53 ... 62