ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: EN57-002 w 20 Lipiec 2013, 10:18:53

Tytuł: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 20 Lipiec 2013, 10:18:53
Witam, nastąpiła usterka w rozjeździe nr2 - zablokowanie iglic w położeniu minus. Stał się niemożliwy wjazd ze Ślemienia z toru 1 do stacji. Postanowiłem cofnąć skład do Ślemienia. Zamknąłem tor nr 1, dla poc. podyktowałem rozkaz S na przejechanie obok (ciemnego) wskazującego sygnał stój semafora 185N. Skład pojechał pod Ślemień i stanął pod wjazdowym na torze lewym. Ślemień nie chciał go brać. W prowadziłem TZP i podałem odj. składu, ale również go nie bierze. Jak prawidłowo powinno w symulatorze wyglądać cofanie poc. ze szlaku? W R1 jest o porozumieniu dyżurnych ruchu przy cofaniu ze szlaku, ale tu w centralce takiej opcji nie ma.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 20 Lipiec 2013, 11:01:04
A nie prościej będzie zamknąć 1 wraz z pociągiem na szlaku pod semaforem, i prowadzić ruch po 2? Wtedy co prawda jeden poc będzie miał opóźnienie ale reszta będzie w porządku. Wydaje mi się że chyba nie ma takiej możliwości aby poc zjechał do Ślemienia i następnie wrócił po innym torze.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 20 Lipiec 2013, 12:35:21
Oczywiście, że zamknąłem tor 1 (jest to napisane w pierwszym poście) wraz z trzema poc. na szlaku i ruch jest prowadzony po torze 2 w pakietach dwukierunkowo ze zmiana blokady, ale co z tymi poc., które ugrzęzły na szlaku?
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 20 Lipiec 2013, 13:20:12
Stoją po prostu stoją i czekają na otwarcie toru, bądź naprawy rozjazdu.  ISDR nie ma możliwości aby całą 3 cofnąć do stacji poczatkowej i puścić je po innym torze. Tak samo nie ma możliwości aby wszystko co stoi za 1 składem dojechało do PO Łęki Dolne żeby przesadzić ludzi do innego pociągu. No ale to jest symulator więc skupiamy się na ruchu pociągów a nie na pasażerach.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: gumini_0317 w 20 Lipiec 2013, 18:53:48
Wiem, że może to głupie, ale próbowałeś zmienić mu numer?
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 20 Lipiec 2013, 23:01:34
Ale co ma dać zmiana nr-u? W tym samym czasie po 2-ce jadą poc. nieparzyste. Uruchomiłem ponownie symulator z wcześniej zapisanym stanem i dałem rozkaz N, wcześniej dzwoniłem do Ślemienia podałem nr po lewym, przyjęto wyrażono zgodę na wyprawienie, Ślemień obrócił blokadę i pojechał pod wjazdowy i tam ugrzązł. Nie wiem czy symulator przewiduje coś takiego jak cofanie ze szlaku i przyjęcie do Ślemienia
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: piotrek_wiedenka w 20 Lipiec 2013, 23:13:05
Jak już chcesz na upartego cofnąć pociąg do Ślemienia to tak możesz zrobić. Dyktujesz mu rozkaz S tak jak dla 185N i przejedzie jednak Ślemień już go nie wyprawi, a ponadto trzeba zgłosić, że pociąg został zatrzymany. Inaczej nic nie wyprawi po torze 1 po jego otworzeniu.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: Slowcio1111 w 21 Lipiec 2013, 14:50:35
Ja mu podyktowałem ,,S":unieważnienie SBL od km. 20,000 do 17,500 jazda do kilometra 17,500 (p.o. Łęki Dolne, aby wysadzić pasażerów) i powrót najpóźniej o 2:25 (około 2:20 naprawią zwrotkę). Zadziałało. Wrócił do Testowa, do semafora B i czekał na naprawę zwrotnicy. Później można go było puścić dalej.

EDIT: Aha!, jeszcze zadzwoniłem do post. 17, by zamknął i otworzył przejazd.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 21 Lipiec 2013, 19:17:21
A co przepisy mówią o takim przypadku?
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 21 Lipiec 2013, 20:21:44
Hmm, na moim symulatorze w km. 17.665 mam p.o. Piaski, a drugi raz już czytam, że jest p.o. Łęki Dolne. Czyżby aż taka zmiana zaszła? Wnioskuję, że symulator nie przewiduje cofnięcia do Ślemienia i ponowne puszczenie poc. po torze 2 w ruchu dwukierunkowym.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: miki w 21 Lipiec 2013, 21:45:12
Hmm, na moim symulatorze w km. 17.665 mam p.o. Piaski, a drugi raz już czytam, że jest p.o. Łęki Dolne.

Tak ten posterunek zwał się w dawnych wersjach :)
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 22 Lipiec 2013, 12:59:54
A co przepisy mówią o takim przypadku?

Zamykasz tor i ściągasz.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 29 Lipiec 2013, 00:20:58
Trochę zaniedbałem własny wątek. Odnośnie ostatniego pytania co przepisy mówią o cofaniu ze szlaku to R1:
§69
Cofanie, dzielenie i zabieranie częściami składu pociągu ze szlaku

1.    Bez pozwolenia dyżurnego ruchu nie jest dozwolone cofanie pociągu z wyjątkiem nagle grożącego niebezpieczeństwa.

2.    Pociąg zatrzymany na szlaku może być cofnięty, jeżeli cofanie uzgodniono z dyżurnym ruchu posterunku zapowiadawczego, w kierunku którego pociąg ma się cofać i gdy na pierwszym wagonie w kierunku cofania, wyposażonym w dźwignię nagłego hamowania, będzie znajdował się pracownik, celem obserwacji toru szlakowego i zahamowania pociągu w razie potrzeby.
Drużyna trakcyjna powinna cofać pociąg ze szczególną ostrożnością, nie przekraczając prędkości wskazanej w § 62 ust. 6 pkt 15 i 16 i zatrzymać pociąg po spostrzeżeniu hamowania, zauważenia sygnału "Stój" oraz w miejscach, o których mowa w ust. 5.
4.    Cofanie pociągu ze szlaku bez uzgodnienia z dyżurnym ruchu może odbyć się z prędkością 5 km/h, pod warunkiem że w odległości drogi hamowania pociąg będzie poprzedzał właściwy pracownik z przepisowymi sygnałami i że widoczność nie jest mniejsza niż 100 m.
Wyjątek stanowią następujące przypadki, w których cofanie pociągu jest zabronione:
1)   gdy w czasie przerwy w łączności przewodowej za tym pociągiem miał być wyprawiony na szlak następny pociąg,
2)   jeżeli pociąg jedzie bez obsady konduktorskiej,
3)   na szlaku z blokadą samoczynną, jeżeli na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu,
4)   w czasie, gdy widoczność jest mniejsza niż 100 m, a cofanie nie zostało uzgodnione z dyżurnym ruchu,
5)   jeżeli pociąg jedzie na jednotorowym odcinku linii kolejowej bez obsady stacji oraz mijanek i bez urządzeń sterowania zdalnego, jeśli nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu odcinkowego.

5.    Cofany pociąg należy zatrzymać:
1)   przed obsługiwanym posterunkiem odstępowym - 100 m przed semaforem odstępowym, odnoszącym się do toru i kierunku jazdy pociągu przed cofaniem, jeżeli:
a)    na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu stacji, do której pociąg ma się cofać,
b)   pozwolenie takie otrzymano, lecz dyżurny ruchu z posterunku blokowego nie podaje sygnału Rm 1 "Do mnie",
2)   przed posterunkiem zapowiadawczym:
a)    przed urządzeniem sygnałowym, ważnym dla cofanego pociągu,
b)   gdy urządzenia takiego nie ma - obok semafora wjazdowego, znajdującego się przy sąsiednim torze z prawej strony w kierunku cofania,
c)    gdy semafora przy sąsiednim torze nie widać - w odległości 100 m przed pierwszym rozjazdem (skrzyżowaniem) na drodze cofanego pociągu.

Tyle przepisy odnośnie cofania ze szlaku całego składu poc. W częściach paragrafy są inne.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 29 Lipiec 2013, 09:25:31
Z powodu usterki w rozjeździe koleś cofnął do poprzedniej stacji... wyobrażasz sobie co by było gdybyś tak w rzeczywistości zrobił???? ISDR po byku z ciebie :D
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 29 Lipiec 2013, 15:48:16
Z powodu usterki w rozjeździe koleś cofnął do poprzedniej stacji... wyobrażasz sobie co by było gdybyś tak w rzeczywistości zrobił???? ISDR po byku z ciebie :D

A co w tym nadzwyczajnego?  Cofanie pociągu ze szlaku jest dozwolone.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 29 Lipiec 2013, 16:22:50
no ale nie z powodu rozjazdu  :'( :-X jakby tak było to pociągi w ogóle by nie jeździły
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 29 Lipiec 2013, 22:25:03
Skoro po zgłoszeniu usterki podano mi czas naprawy 100min., a czas przejazdu nawet z prędkością 10km/h to 30min to i tak opłaca się cofnąć poc. i wysłać po drugim torze, ale "piotr1859" trzymałbyś go tam 2h. To dopiero dobre działanie. Po za tym jeżeli rozjazd jest uszkodzony w sposób uniemożliwiający przejazd poc. po nim to i tak byś go puścił, bo przecież to tylko rozjazd.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 30 Lipiec 2013, 11:17:25
Chyba że masz linię jednotorową, to byś się zesrał a zrobił tak aby tylko ten pociąg jakoś wjechał w stacje, ewentualnie gdyby już nie dało się całkowicie ( a jest to prawie nie realne) to byś trzymał pociąg pod wjazdowym ;p. ISDR robi takie rzeczy że chłopie głowa mała :)
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 30 Lipiec 2013, 11:56:58
Chyba że masz linię jednotorową, to byś się zesrał a zrobił tak aby tylko ten pociąg jakoś wjechał w stacje, ewentualnie gdyby już nie dało się całkowicie ( a jest to prawie nie realne) to byś trzymał pociąg pod wjazdowym ;p. ISDR robi takie rzeczy że chłopie głowa mała :)

Jak nie urwało iglicy to montujemy zamek, spone i wjeżdżamy czym się da i od razu zamykamy i ciśniemy drugim torem resztę 8)

Fakt, dyżurni lubią kombinować, nie takie rzeczy się dzieją na kolei  :P
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 30 Lipiec 2013, 16:34:36
Niestety w symulatorze nie mogę wyjść do zwrotnicy, wyciągnąć sworzeń z napędu, albo rozkręcić inne podzespoły i zabezpieczyć aby wjechać.
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 31 Lipiec 2013, 12:41:32
W pewnej książce gdzieś w Polsce
Usterka: Rozjazd nr 1 pęknięta krzyżownica
Naprawa: Zdemontowano krzyżownice


Można? Można :pp
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 31 Lipiec 2013, 14:29:24
Niestety w symulatorze nie mogę wyjść do zwrotnicy, wyciągnąć sworzeń z napędu, albo rozkręcić inne podzespoły i zabezpieczyć aby wjechać.

Odłącz napięcie i zamontuj zamek/sponę. Tylko, że w Testowie nie ma odpinania nn dla poszczególnych napędów.

W pewnej książce gdzieś w Polsce
Usterka: Rozjazd nr 1 pęknięta krzyżownica
Naprawa: Zdemontowano krzyżownice
Można? Można :pp

U mnie na torze, który jest na bocznicę (w sumie to już bocznica) jest odpis: założono sponę, ze względu na demontaż kierownicy w położeniu rozjazdu na żeberko  ;)

Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 31 Lipiec 2013, 23:36:37
Odłącz napięcie i zamontuj zamek/sponę. Tylko, że w Testowie nie ma odpinania nn dla poszczególnych napędów.
Wylacz bezpiecznik?
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 01 Sierpień 2013, 09:11:05
Odłącz napięcie i zamontuj zamek/sponę. Tylko, że w Testowie nie ma odpinania nn dla poszczególnych napędów.
Wylacz bezpiecznik?

No o to chodziło  ;)
Tytuł: Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 07 Sierpień 2013, 10:53:25
ISDR ma działać a nie czekać na działania :P