Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Najdos

Strony: [1]
1
Tomaszów Mazowiecki / Utwierdzenie drogi po trapezie
« dnia: 16 Październik 2023, 14:54:50 »
Zauważyłem nietypowe zjawisko - w symulacji tej stacji możliwe jest utwierdzenie drogi i podanie semafora po trapezie w różnych kombinacjach z/na tory 1, 2, 3 w/z kierunku Brzustowa i Jelenia. Czy to jest normalne, czy jakieś niedopatrzenie? Na żadnej innej stacji nie jest to możliwe.
W załączeniu przykładowe obrazki, żeby było wiadomo o co chodzi.

2
Tomaszów Mazowiecki / Nie działają przyciski Kr31 i JZ31
« dnia: 29 Wrzesień 2023, 08:15:32 »
Jak w temacie. Nie mogę skasować sygnalizacji rozprucia zwrotnicy 31 z wykolejnicą 31, nie mogę też ich przestawić przy sygnalizacji zajętości. Wyciąganie Kr31 ani JZ31 nie działa. Swoją drogą - czy przyciski nie powinny być opisane Kr 31/Wk31 i JZ 31/Wk31?

3
Tomaszów Mazowiecki / Krzyżowanie pociągów o godzinie 15:20
« dnia: 13 Wrzesień 2023, 10:05:21 »
Cześć!
O godzinie 15:20 zgodnie z rozkładem jazdy przyjeżdża pociąg 12213 ze Skrzynek na tor 2 i jednocześnie o tej samej godzinie odjeżdża pociąg 21248 do Skrzynek z toru 3. Ich przebiegi się krzyżują, więc nie jest możliwe jednoczesne podanie wjazdu dla jednego i wyjazdu dla drugiego przez co jeden z nich ma 1-2 minutowe opóźnienie. Mam w związku z tym pytanie: jak to było rozwiązanie w rzeczywistości, żeby tej kolizji nie było?

4
Osielec / Usterka na przejeździe 16,647
« dnia: 22 Marzec 2023, 13:42:14 »
Chodzi o przejazd z rogatkami w obrębie stacji. Pojawiła mi się usterka: brak kontroli otwarcia napędu rogatkowego. W związku z tym jak rogatki są podniesione to bez przerwy dzwoni dzwonek (zapewne także cały czas działa ostrzeganie akustyczne). Czy jest jakiś sposób, żeby wyłączyć ten dzwonek bez zamykania przejazdu?

5
Starzyny / Problem z blokadą Starzyny - Psary
« dnia: 16 Marzec 2023, 14:44:09 »
Po usunięciu usterki blokady liniowej Starzyny - Psary i odwołania zapowiadania telefonicznego dyżurny z Psar dzwoni, że nie może wyprawić pociągu pomimo, że blokada jest ustawiona z Psar do Starzyn. Pociąg udało się wyprawić dopiero po ponownym wprowadzeniu zapowiadania telefonicznego. Po przejechaniu pociągu nie mogę z kolei wyprawić normalnie pociągu do Psar tj. nie mogę zmienić kierunku blokady. Wyciągam przycisk Zwbl (żółty), biała strzałka w kierunku od Psar przez kilka sekund miga, po czym znowu się zapala i cały czas jest ustawiony kierunek od Psar do Starzyn. Proszę o pomoc. Co robię nie tak?
W załączeniu plik .sav

6
Podczas symulacji na stacji Testowo wystąpiła usterka polegająca na wygaśnięciu semafora wjazdowego do stacji Lisków. Maszynista pociągu wywołał mnie przez radio z informacją o usterce i ja musiałem podać mu rozkaz pisemny na pominięcie semafora, inaczej nie pojechał pomimo, że czekałem ponad godzinę. Trochę to dziwne, bo problem powinien załatwić już Lisków, czyli komputer. Wydaje mi się, że sytuacja może wystąpić na każdej dostępnej stacji, więc piszę w tematach ogólnych.
Podobnie też jest w przypadku kiedy sąsiedni posterunek nie może wyprawić pociągu z powodu usterki w blokadzie liniowej. Równie dobrze on może wprowadzić zapowiadanie telefoniczne, ale dyżurny dzwoni do mnie z informacją o usterce i ja wprowadzam. To jest jednak mniej poważny problem i da się z tym żyć :) natomiast pierwszy to już poważne odchylenie od rzeczywistości.
I jeszcze jedno: podczas wprowadzania zapowiadania telefonicznego sąsiedni posterunek nie informuje mnie o godzinie przyjazdu ostatniego pociągu i nie mam jak się go zapytać (nie ma takiej opcji w rozmowie).

7
Testowo / Tory ładunkowe
« dnia: 16 Sierpień 2022, 19:26:52 »
Chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie funkcjonują tory ładunkowe, tj.:
- Czy obsługują zarówno załadunek jak i rozładunek?
- Czy wstawiając na tor dowolne ładowne wagony, nastąpi rozładunek (i odwrotnie), czy dzieje się to tylko dla zdefiniowanych w rozkładzie?
- Co się stanie jeżeli odstawione wagony ruszę podczas roz/załadunku i znowu zostawię (proces się przerwie i wznowi, zatrzyma całkowicie, rozpocznie od nowa)?
- Czy jeżeli grupa wagonów nie mieści się w całości na torze 5a lub 7a i wystaje na tor 5 lub 7 to załadunek/rozładunek nastąpi?

8
ISDR - Tematy ogólne / Ustawianie i opis składu
« dnia: 16 Sierpień 2022, 19:02:32 »
Chciałbym ustawić sobie wagony towarowe na stacji, żeby później je dołączyć do jakiegoś pociągu lub stworzyć stan początkowy symulacji ale nie wiem jak zrobić opis typu "węglarki pr. (do Śl)" lub podobny. Używając opcji "ustawienie składu" mam tylko do wyboru z listy wagony ładowne lub wagony próżne bez możliwości dodania własnego opisu. Jak dodać taki opis?

9
Mam pytanie, czy symulator uwzględnia priorytety pociągów jeżeli chodzi o wzajemne żądania między graczem a sąsiednim posterunkiem. Tj. czy jeżeli ja chcę wyprawić pociąg o niskim priorytecie do sąsiedniego posterunku i proszę go telefonicznie o zgodę, a od niego za 3 minuty ma wyjechać do mnie pociąg o wysokim priorytecie, ale jeszcze nie poprosił o zgodę, to czy odmówi i poinformuje mnie, że ma ważniejszy pociąg, czy zawsze da zgodę o ile tor jest wolny?
W ogóle czy może wystąpić brak zgody posterunku sterowanego przez komputer z jakiegokolwiek powodu, jeżeli tor jest wolny i wcześniej nie została wydana żadna zgoda na zajęcie?
Chodzi oczywiście o wyprawianie na tor o ruchu dwukierunkowym.

10
Cześć!
Mam pytanie, jak w praktyce wygląda podawanie semafora wjazdowego i powiadamianie posterunków od strony wjazdu pociągu na jednoodstępowej blokadzie liniowej. Tzn. skąd dyżurny wie, kiedy ma te czynności wykonać? Jeżeli zrobiły to zaraz po zajęciu odstępu przez pociąg, a szlak byłby długi i jeszcze mała prędkość pociągu, to przejazdy byłyby zamknięte kilkanaście minut albo dłużej. Trzeba czekać na zgłoszenie maszynisty przez radio o zbliżaniu się do semafora, czy jeszcze są inne sposoby?

11
ISDR - Tematy ogólne / Drukowanie rozkładu jazdy
« dnia: 18 Lipiec 2022, 10:29:08 »
Cześć!
W przypadkach, kiedy nie jest dostępny SWDR i dysponujemy tylko rozkładem jazdy, fajnie by było gdyby można było go sobie wydrukować, jednak nie znajduję ani opcji drukowania z symulatora, ani rozkładu jazdy w wersji do wyświetlenia w plikach stacji. Jest jakiś sposób na wydrukowanie?

12
Osielec / Przyjmowanie pociągu na tor 3
« dnia: 18 Lipiec 2022, 10:20:07 »
Cześć!
Sytuacja wygląda następująco: tor 3 jest podzielony na odcinki IT3a, IT3b i rozjazd 11.
Przy wjeździe pociągu z kierunku Makowa Podh. zatrzymuje się on zazwyczaj przed tarczą Tm10 (jeżeli się mieści). Po zatrzymaniu odcinek IT3b nadal świeci na biało. W związku z tym nie mogę sterować zwrotnicą 15 (która musi być w położeniu "-" przy utwierdzaniu wjazdu) ani zwrotnicami 11/12. Nie mogę podać także tarczy TM10 ani semafora M (ani manewru, ani jazdy pociągowej przy próbie wyprawienia na szlak). Po wycofaniu pociągu za rozjazdy w kierunku Makowa, nadal cały tor świeci się na biało. Wtedy dodatkowo nie mogę podać tarczy Tm1 na tor 3. Próbowałem obsłużyć przycisk "za", ale bez skutku. Jedyne co pozostaje to prowadzić manewry przez radio z nakazami pominięcia sygnałów zabraniających jazdy. Tor się "odblokowuje" dopiero po przejechaniu czegokolwiek przez rozjazd 11 tj. albo odłączę lokomotywę, wyślę ją na odcinek IT3b albo wyślę cały skład na odcinek IT3b pod warunkiem, że się zmieści i zwolni rozjazd 11 z drugiej strony. Jeżeli wjadę na lub za rozjazd 11, ale bez zwolnienia odcinka IT3a i cofnę, zwolnienie nie nastąpi. Muszę przejechać czymkolwiek na drugą stronę. Ponadto zwolnienie odcinka IT3a następuje jednocześnie ze zwolnieniem rozjazdu 11 po zjechaniu z tego rozjazdu na odcinek IT3b. Przy dłuższych składach, które się nie mieszczą przed tarczą Tm10, pociąg po wjeździe zatrzymuje się przed semaforem M i sytuacja jest podobna. Muszę wysłać go za semafor M i dopiero po zwolnieniu rozjazdu 11 tor się odblokowuje. Wtedy cofam go z powrotem na tor 3 i dopiero wtedy mogę sterować zwrotnicą 15 i podawać semafor M.
Przy wjeździe z kierunku Jordanowa krótki pociąg zatrzymuje się za rozjazdem 11 i nie ma problemu, ale przy dłuższym składzie, który nie zwolni rozjazdu 11 sytuacja jest podobna jak wyżej z tą różnicą, że zwrotnica 15 po wjeździe pociągu nie jest zablokowana, więc mogę spokojnie puszczać pozostałe pociągi innymi torami. Po wycofaniu składu za rozjazdy w kierunku Jordanowa, tor 3 nadal świeci na biało i nie mogę podać tarczy Tm15 na tor 3 ani Tm12.
Podsumowując: droga utwierdzona na tor 3 rozwiązuje się po przejechaniu rozjazdu 11 (wjechaniu z jednej strony i zjechaniu z drugiej).
Czy jest jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu?

Strony: [1]