Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: 1 ... 25 26 27 [28]
406
Inne / Czołowe zderzenie pociągów w Warszawie
« dnia: 26 Maja 2012, 15:05:57 »
Zaprezentowany przez TVN film z kabiny maszynisty pociągu SKM wyjaśnia wszystko.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,czolowe-zderzenie-pociagow-oczami-maszynisty,46345.html

407
Urządzenia srk / Odp: Sz-ty na podg
« dnia: 15 Kwietnia 2012, 15:43:35 »
Z dostępnych do dzisiaj informacji wiemy, że dyż. ruchu post. odg. Sprowa po uzyskaniu zgody od dyż. ruchu post. odg. Starzyny na jazdę pociągu 31100/1 po torze 1 ustawiła drogę przebiegu z toru lewego na tor prawy i podała sygnał zezwalający na semaforze A.
W momencie, gdy pociąg 13126/7, jadący od strony post. odg. Starzyny w kierunku Sprowy wjechał na ten sam tor nr 1 (zamiast na tor nr 2), urządzenia kontroli zajętości toru wykryły zajęcie toru i nastąpiło wygaszenie semafora A na post. odg. Sprowa , uprzednio wyświetlonego na sygnał zezwalający. Mimo, że semafor został wygaszony (sygnał S6 został wygaszony i pojawił się sygnał S1), pozostała nadal utwierdzona droga przebiegu. Dyż. ruchu post. odg. Sprowa spostrzegła tą zmianę na ekranie komputera (zatem powinna również dostrzec na tym samym ekranie fakt zajęcia toru nr 1) i po uprzedzeniu maszynisty poc. 31100/1 przez radio,że pojedzie na sygnał Sz po utwierdzonej drodze przebiegu – wyświetliła na semaforze A sygnał Sz.
Aby w tym samym momencie nastąpiło również na semaforze A wyświetlenie wskaźnika W24 (co jest działaniem bez sensu w przypadku już utwierdzonej drogi przebiegu z tory lewego na tor prawy, czyli w kierunku zasadniczym ruchu pociągów), dyż. ruchu post. odg. Sprowa musiałaby przed wyświetleniem sygnału Sz obsłużyć przycisk No (niewłaściwy odjazd), co byłoby działaniem całkowicie irracjonalnym, dlatego informację o wyświetleniu sygnału Sz wraz ze wskaźnikiem W24 dla pociągu 31100/1 przez dyż. ruchu post. odg. Sprowa traktowałbym z dużą wstrzemięźliwością.

408
Urządzenia srk / Odp: Sz-ty na podg
« dnia: 15 Kwietnia 2012, 14:15:23 »
Świecenie się wskaźnika W24 wraz z sygnałem zezwalającym (także z sygnałem Sz) oznacza wyjazd na tor szlakowy kierunku przeciwnego do zasadniczego (dawniej tor niewłaściwy). Nie ma żadnego znaczenia, z jakiego toru ten wyjazd następuje. Jeżeli rzeczywiście nastąpiło wyświetlenie sygnału Sz wraz ze wskaźnikeim W24 dla jazdy z toru lewego w kierunku na tor prawy, czyli na tor szlakowy kierunku zasadniczego, to jest to sygnał bez sensu i maszynista pociągu powinien zareagować (zażądać wyjaśnienia od dyżurnego ruchu, bowiem jedzie niezgodnie z wyświetlonym sygnałem. W przypadku wyświetlania sygnału Sz na wyjazd w kierunku przeciwnym do zasadniczego należy obsłużyć przycisk No (niewłaściwy odjazd) który spowoduje wyświetlenie wskaźnika W24. Co ciekawe, jest możliwe wyświetlenie sygnału Sz oraz wskaźnika W24 obsługując przycisk No, a ustawiając drogę przebiegu na tor właściwy... Tylko po co tak miałaby robić dyżurna ze Sprowy?..

409
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Sygnał zastępczy na SBL
« dnia: 14 Kwietnia 2012, 12:37:38 »
Proszę dokładnie zapoznać się z przepisami Ie-1 (E-1) dotyczącymi sygnału Sz.
Oto ich fragment:
„Wyjazd pociągu na szlak z blokadą samoczynną na podstawie sygnału zastępczego, rozkazu pisemnego doręczonego drużynie pociągowej lub przekazanego za pomocą urządzeń łączności powinien odbywać się ze szczególną ostrożnością, tak aby maszynista mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody, przy tym prędkość jazdy nie może przekraczać 20 km/h; jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę, o ile maszynista nie otrzymał rozkazu pisemnego z informacją, że samoczynne semafory odstępowe są nieważne.”

410
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 06 Marca 2012, 14:39:42 »
Obydwa pociągi wjechały na tor szlakowy nr 1 na sygnał zastępczy Sz:
a) pociąg IR 13126/7 Matejko PR relacji Warszawa Wschodnia - Kraków, prowadzony lokomotywą ET22-1105, został zatrzymany pod semaforem wjazdowym  C na posterunek Starzyny na około 5-10 minut (zgodnie z relacjami pasażerów tego pociągu), a następnie został przyjęty na posterunek na sygnał zastępczy Sz na semaforze C i skierowany na tor szlakowy nr 1 (tor przeciwny do kierunku zasadniczego dla jazdy tego pociągu);
b) pociąg TLK 31100/1 Brzechwa relacji Przemyśl - Warszawa Wschodnia, prowadzony lokomotywą EP09-035, został przyjęty na posterunek Sprowa na sygnał zastępczy na semaforze AN i skierowany na tor szlakowy nr 1 (tor właściwy dla kierunku ruchu tego pociągu).
Niestety nie ujawniono rodzaju przeszkód w prawidłowym działaniu urządzeń srk na tych posterunkach, które spowodowały użycie sygnału Sz.
Gdyby poc. IR 13126/7 wjechał na tor niewłaściwy na sygnał Sz bez wyświetlonego wskaźnika W24, obowiązkiem maszynisty było zatrzymać pociąg i zażądać od dyżurnego wyjaśnień.
I jeszcze jedna ciekawostka. Wczoraj wieczorem portal onet.pl podał następującą informację:
"Prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański powiedział, że urządzenia sterujące ruchem pociągów w Starzynach i w Sprowie były sprawne."
Nietrudno odnieść wrażenie, że ktoś tu kręci...

411
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 10 Lutego 2012, 15:23:22 »
Jageer pisze:
Niby też wychodzimy na czynności "nie związane z ruchem"
A nieprawda. Wyjście to toalety jest jak najbardziej związane z bezpieczeństwem prowadzenia ruchu. Dyżurny ruchu, któremu się chce ... stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, tym większe, im bardziej mu się chce ... bo zamiast myśleć o poprawnym i zgodnym z przepisami wykonywaniu swoich obowiązków służbowych, przebiera nogami i myśli tylko o tym, jak by tu się ... Zatem każde jego wyjście to toalety jest usprawiedliwione, jako ściśle związane z wykonywaną pracą i bezpieczeństwem ruchu na posterunku.

412
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 09 Lutego 2012, 14:37:22 »
Cezar pisze:
Czy dyżurny może ot tak sobie opuścić nastawnię?
Oczywiście, że "tak sobie" nie! Natomiast przy jednoosobowej obsadzie posterunku ruchu (dyżurny ruchu) regulamin techniczny tego posterunku może przewidywać inne czynności dla dyżurnego ruchu (poza czynnościami związanymi z prowadzeniem ruchu), których wykonanie wymaga opuszczenia nastawni i wyjścia w teren, choćby oględziny i smarowanie rozjazdów. Fakt opuszczenia nastawni i jego powód powinien być zgłoszony dyspozytorowi odcinkowemu, podobnie jak powrót na nastawnię.
Również doraźne sytuacje wymagające wyjścia z nastawni (np. konieczność korbowania rozjazdu) też powinien być zgłoszony do dyspozytora odcinkowego.
Każde inne wyjście z nastawni, nie związane z ruchem pociągów oraz jego bezpieczeństwem, a także nie związane z zakresem obowiązków służbowych na posterunku może być podstawą do dochodzenia służbwego..

413
ISDR - Tematy ogólne / Pytanie
« dnia: 22 Listopada 2011, 18:52:02 »
Mam pytanie - dlaczego utwierdzenie drogi przebiegu manewrowego jest pokazywane na pulpicie tylko poprzez podświetlenie szczelin dróg zwrotnicowych, a nie ma podświetlenia odcinka izolwanego toru, na który jest realizowana droga przebiegu manewrowego (oczywiście w przypadku, gdy ten tor jest wolny)? Czy jest to oparte na jakimś przepisie?

414
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 02 Lipca 2011, 22:40:24 »
Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji W prosty sposób. Luzakowi przypisać nr pociągowy, natomiast nr pociągu 88789 należy zmienić na "manewr" - w momencie podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym (sygnał pociągowy) zareaguje nań lok luzem, posiadający numer pociągowy, natomiast skład oznaczony "manewr" na sygnał pociągowy nie zareaguje.

415
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Savy i R146
« dnia: 02 Lipca 2011, 22:23:05 »
Kwestie związane z prowadzeniem dziennika ruchu na posterunku zapowiadawczym reguluje paragraf 36 przepisów Ir-1 (R-1). Ilość dzienników ruchu i przeznaczenie każdego z nich dla poszczególnych szlaków należy dla każdego posterunku zapowiadawczego, a w razie potrzeby i dla posterunku odstępowego, (bocznicowego) ustalić w regulaminie technicznym.
Jeśli zatem TW jest posterunkiem zapowiadawczym na linii Ślemień-TF (Wilamowice), to dla tej linii prowadzi się jeden dziennik R-146, w którym lewa strona będzie dla szlaku dwutorowego Ślemień-TW, a prawa dla szlaku jednotorowego TW-TF. Osobny dziennik R-146 będzie prowadzony dla linii TW-TZ (Zbyszki), gdzie zapisy dokonuje się najpierw na lewej stronie a następnie na prawej, odnoszących się do jednego jednotorowego szlaku TW-TZ.

416
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« dnia: 30 Czerwca 2011, 21:30:05 »
Jeśli mogę się wtrącić - drezyna czy pociąg sieciowy to właśnie są to te jednostki, które można używać do wszelkiego rodzaju napraw, remontów i prac, prowadzonych tak w samej stacji, jak i na szlaku, a więc przy ich pomocy można ćwiczyć zamykanie torów stacyjnych i szlakowych, wyprawianie jednostek roboczych na tor szlakowy zamknięty do km - wraz z wypełnianiem odpowiednich rozkazów pisemnych oraz odpowiednimi adnotacjami w R146 oraz odpowiednimi procedurami obsługi urządzeń srk na pulpicie.
Pozdrawiam  :)
Paweł Piotr

Strony: 1 ... 25 26 27 [28]