ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Tematy ogólne => Wątek zaczęty przez: piotr1859 w 12 Marzec 2014, 10:41:38

Tytuł: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 12 Marzec 2014, 10:41:38
Czy trwają prace nad nową symulacją stacji... jeśli tak, to jakiej i może jakieś screeny itd
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: jageer w 12 Marzec 2014, 11:24:06
Czy trwają prace nad nową symulacją stacji... jeśli tak, to jakiej i może jakieś screeny itd

Ma być multi Kraków Płaszów - Kraków Główny.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 12 Marzec 2014, 12:06:26
Nie wiem czy jest sens robić koncert życzeń, skoro i tak prawdopodobnie nie zostaną spełnione - jest już z grubsza zaplanowane, co w kolejnych etapach będzie robione, kiedy znajdzie się na to czas. Na ukończeniu jest nowa wersja z wprowadzonymi datami, dalsze prace pójdą w kierunku realnych posterunków oraz wielomonitorowości. Więcej nie będę pisał, bo potem wszyscy się będą dopytywać kiedy co bedzie zrobione.

Zapewne, jeżeli będzie coś robione, to będzie o tym głośno.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 12 Marzec 2014, 16:34:36
Czy są jakieś osoby w miarę biegłe w programowaniu w języku Object Pascal posiadające wiedzę na temat urządzeń SRK chętne do współpracy przy budowie nowych posterunków dla ISDR?
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 12 Marzec 2014, 17:01:04
Próbowałem. Poległem...
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: dedyk w 12 Marzec 2014, 21:11:53
Chyba nawet Paweł już o tym kiedyś wspominał w planach na kolejną wersję, że chciałby wydzielić kod aplikacji od konkretnej stacji, tj. układu torów, urządzeń srk i etc. Z tego co orientuję się to w tej chwili logika działania aplikacji jest bardzo mocno związana ze stacją i zrobienie tego wcale nie będzie łatwe. Trzeba by opisać całą stację, tj. układ torów, urządzeń srk, przejazdów, SSP i ich wzajemnej zależności za pomocą jakiś metadanych. Zadanie na dłuższy okres czasu, ale wydaje się być wykonalne.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 12 Marzec 2014, 21:57:09
Gdyby ktoś chciał pomóc w tworzeniu i zrobić niezbędne modele pewnych elementów stacji - jest to wykonalne. Do tego procesu również będzie dostępna dokumentacja.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: PrC31 w 12 Marzec 2014, 22:02:31
Czy trwają prace nad nową symulacją stacji... jeśli tak, to jakiej i może jakieś screeny itd

Ma być multi Kraków Płaszów - Kraków Główny.

@Jag: Mam dostęp do starych cegieł i dodatków służbowych. Sam Płaszów na przełom lat 80tych i 90tych się zrobi. A potem Ty kratę przynosisz, ja cosik na zagrychę i patrzymy, jak zawodnicy będą odpadać w solowej rozgrywce "błogosławiąc" pod niebiosa  :D
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 12 Marzec 2014, 23:05:05
Trzeba by opisać całą stację, tj. układ torów, urządzeń srk, przejazdów, SSP i ich wzajemnej zależności za pomocą jakiś metadanych. Zadanie na dłuższy okres czasu, ale wydaje się być wykonalne.

Będzie to wymagało kompletnego przerobienia warstwy zależności, o czym już myślałem, i jest to w odległych planach. Być może kiedyś, małymi krokami, do tego dojdziemy. Na razie jednak, jeżeli powstanie coś nowego, to będzie bardzo podobne do Testowa/Liskowa, zarówno w funkcjonalności, jak i w sposobie tworzenia - częściowo specjalnymi narzędziami, a częściowo bezpośrednio w kodzie.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: jageer w 13 Marzec 2014, 12:52:48
Ja planuję się zabrać, ale na razie brakuje mi paru przycisków do pulpitu  :D

@Prc - znajomy już wie, że jak będzie wylatywać płaszów to chętnie przyjmę  :P Wstawię sobie do pracy  ;D
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 13 Marzec 2014, 20:23:41
A te odległe plany można wyliczać ze wzoru:

D = (b+2j)/(e*d*(h/24)*(2/3)*w)

gdzie:
b - liczba błędów, jakie się ujawnią
j - liczba nowych bajerów, jakie jeszcze będę chciał wprowadzić
e - współczynnik uwzględniający moją ochotę do siedzenia przy tym (w przybliżeniu 0,2)
d - współczynnik uwzględniający ilość mojego czasu wolnego w tygodniu (w przybliżeniu 0,4)
h - liczba godzin w dobie
w - zysk przyniesiony przez program [zł]

Tak?  ;D
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: miki w 13 Marzec 2014, 20:55:26
Nie można dzielić przez zero  ;D
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: PrC31 w 14 Marzec 2014, 00:02:29
Ja planuję się zabrać, ale na razie brakuje mi paru przycisków do pulpitu  :D

@Prc - znajomy już wie, że jak będzie wylatywać płaszów to chętnie przyjmę  :P Wstawię sobie do pracy  ;D

Jakby znajomy kluczy na budę zapomniał to mam kolejowego łoma, w sam raz do dyskretneegooo otwierania drzwi ;)
Do pracy go wstawisz.... No nie wiedziałem, że Ci układy torowe na posterunku pozmieniali. Jednak błędem jest myślenie, że przewozy z roku na rok maleją :D

Nie lepiej do sypialni ? Szanowną panią małżonkę wtedy przebrać po arabsku i schować w piwnicy.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Kamil99 w 24 Marzec 2014, 21:36:11
Może warto zrobić prostą małą stację taką jak np. Andrychów. Mógł bym pomóc przy rozkładzie itp.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: dehu w 25 Marzec 2014, 07:35:54
Podepnę się z "koncertem życzeń". Czy są przewidziane zmiany w postaci nadania priorytetów pociągów? W tej chwili mogę wysyłac pociąg za pociągiem na jednotorowym szlaku. Sąsiad zawsze się zgodzi na mój skład. A przecież IC ma na pewno większy priorytet w jeździe niż jakiś towarowy. Sąsiednie posterunki powinny mieć możliwość odmowy przyjęcia składu ze względu na np. kolejkę na jego stacji czy brak miejsca na przyjęcie i wtedy stoi. I jeszcze miodzio by było, gdyby obsługa mogła zgłaszać np. chęć skomunikowania. Takie codzienne życiowe sprawy. :) Dziękuję.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 25 Marzec 2014, 09:31:55
Co do priorytetów, są One już stosowane w symulatorze. Ale tylko w przypadku wyprawiania pociągów przez sąsiedni posterunek do nas.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: jageer w 25 Marzec 2014, 10:59:42
Sąsiad zawsze się zgodzi na mój skład. A przecież IC ma na pewno większy priorytet w jeździe niż jakiś towarowy. Sąsiednie posterunki powinny mieć możliwość odmowy przyjęcia składu ze względu na np. kolejkę na jego stacji czy brak miejsca na przyjęcie i wtedy stoi.

Tak, ale ty zarządzasz swoim "podwórkiem" i decydujesz, co wyprawiasz jako pierwsze od siebie. Jedynie sąsiad może powiedzieć, że nie ma wolnych torów, ale chwile pociąg może stać pod słupem.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 25 Marzec 2014, 11:02:32
Sąsiedni posterunek zawsze zgadza się na przyjęcie, żeby nie powodować problemów typu wszystkie tory zajęte u nas, a sąsiad uparcie chce wypuścić IC zamiast przyjąć coś o niższym priorytecie do siebie. Sytuacja odwrotna (brak wolnych torów u sąsiada) nie występuje - zakładamy, że sąsiad zawsze jest w stanie przyjąć jakiś pociąg. Nad skomunikowaniami będę się zastanawiać.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: jageer w 25 Marzec 2014, 16:39:52
Nad skomunikowaniami będę się zastanawiać.

W sumie, jeżeli pociąg zmienia kierunek np. szynobus nawet, czy EZT, to kierownik powinien powiedzieć:

"....... po próbie gotowi"
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 25 Marzec 2014, 16:44:24
Po prostu szanowni państwo, stację sąsiednie są mają nieskończoną ilość torów, nawet takie Wilamowice, Ślemień i Zbyszki, jakby nie patrzeć muszą mieć gdzieś wagonownię, lokomotywownię, jakieś zakłady dla towarów. Przecież Tefama coś wysyła. A właśnie co się w niej produkuję?

Co do zgłaszania gotowości, jakoś gdy zmienia numer masz podany komunikat że pociąg xxxxxx zmienił numer na yyyyy.
Ja bym dodał opcję dyspozytora liniowego, który dzwonił by w nieodpowiednim momencie, i miał dziwne zachcianki ;p
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 25 Marzec 2014, 17:48:16
Po prostu szanowni państwo, stację sąsiednie są mają nieskończoną ilość torów, nawet takie Wilamowice, ...
Nieprawda. Mnie się wielokrotnie zdarzyło, że poc. z Liskowa jadący do Wilamowic był trzymany na S1 w Tęczy. Zakładam, że to właśnie z powodów jakiś wewnętrznych problemów z upychaniem pociągów, a przynajmniej z dłuższym czasem wjazdu na posterunek, niż przejazd odstępem.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 25 Marzec 2014, 19:48:22
Przeanalizuj jaka tam jest blokada i na jakiej zasadzie działa posterunek odstępowy ;)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 25 Marzec 2014, 21:55:11
Co do zgłaszania gotowości, jakoś gdy zmienia numer masz podany komunikat że pociąg xxxxxx zmienił numer na yyyyy.
Ja bym dodał opcję dyspozytora liniowego, który dzwonił by w nieodpowiednim momencie, i miał dziwne zachcianki ;p

Generalnie moim skromnym zdaniem pociągi towarowe (przede wszystkim te które uruchamiamy do i z TEFAMy) powinny głosić gotowość. Zadać tam jakiś czas na próbę szczegółową (w świat) + ewentualnie próbę uproszczoną (do TEFAMy), albo uproszczone i tu i tu po zapięciu i nadaniu numeru (już tam bez podawania analizy i numerów zgłoszeń). Dałoby radę coś takiego zaimplementować?

Stójki za numerem albo polecenia IDDE na zatrzymanie pociągu to już jest jednak wyższa szkoła jazdy...
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 26 Marzec 2014, 11:22:59
Przecież Tefama coś wysyła. A właśnie co się w niej produkuję?

Załóżmy, że FIAT'y 126p na eksport do Mongolii. :)

Generalnie moim skromnym zdaniem pociągi towarowe (przede wszystkim te które uruchamiamy do i z TEFAMy) powinny głosić gotowość. Zadać tam jakiś czas na próbę szczegółową (w świat) + ewentualnie próbę uproszczoną (do TEFAMy), albo uproszczone i tu i tu po zapięciu i nadaniu numeru (już tam bez podawania analizy i numerów zgłoszeń). Dałoby radę coś takiego zaimplementować?

SKoro towarowym, to i pasażerskim. One też głoszą gotowość.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 26 Marzec 2014, 12:03:31
Przecież Tefama coś wysyła. A właśnie co się w niej produkuję?

Załóżmy, że FIAT'y 126p na eksport do Mongolii. :)


To by nawet pasowało... TeFaMa - Testowa Fabryka Maluchów ;)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 26 Marzec 2014, 13:11:16
To może niech jeżdżą tam Lexy a nie węglarki, chyba że 4 maluchy na 1 węglarkę i do Mongolii pasuję :)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 26 Marzec 2014, 15:31:13
Przeanalizuj jaka tam jest blokada i na jakiej zasadzie działa posterunek odstępowy ;)
Wstępna analiza - blokada dwukierunkowa typu Eap. Posterunek odstępowy działa na zasadzie wpuszczania pociągu na przedni wolny odstęp, z tylnego odstępu. Jeżeli coś pominąłem to proszę mnie poprawić.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 26 Marzec 2014, 15:49:34
No to chyba miła pani dyżurna z Tęczy nie ma możliwości podać S2 jak inny pociąg znajduje się na danym odstepie lub inna miła dyżurna nie zwolni tejże blokady.  ;D
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 26 Marzec 2014, 15:50:09
No więc skoro coś stoi pod klapą w Tęczy, oznacza to, że nie ma dojścia do Wilamowic, a nie, że Wilamowice nie biorą ;)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 26 Marzec 2014, 19:22:34
O oczywistych sprawach nie musicie pisać. Wyjaśnie może skąd się bierze to zamieszanie z Tęczą, która nie podaje zezwalającego. Czasami jak wypuszczę skład to podobnie jak po jakimś czasie Tęcza się pyta mnie co z poc. (niestety często ze tym stojącym u niej, już o tym gdzieś pisałem) to też spr. czemu blok jest tak długo zablokowany i widzę poc. stojący u niej pod wjazdowym, przy otwartych rogatkach. Stwierdzam więc, że nie ma bloku z Wilamowic i tyle skoro nie puszcza. Po spr. odstępu do Wilamowic też widzę, że nic na nim nie ma. Musiałbym spr. w debugu co dzieje, ale przy napiętym rozkładzie nie ma na to niekiedy czasu.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 26 Marzec 2014, 23:41:07
Zatrzymaj czas na chwilę.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: dehu w 27 Marzec 2014, 11:47:43
A jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Podczas łączenia składów znika nr. Jak się zapomni co przyjechało ciężko po czasie dojść bo opis jest "manewr 1". Mozna by stworzyć regułe, która pytałaby, jaki nadać numer? Czy taki jak loka, czy jak pozostałej części składu. Jeśli prawdą jest ten multiplayer z Krakowem i przyjdzie łączyć kilka wagonów itp to można się pogubić. I byłbym wdzięczny za ikonke na pulpicie, która informowałaby, że ktoś dzwoni, może być dodawana w opcjach, żeby nie gubić realizmu. Czasem zapomnę odłożyć słuchawkę, albo nie mam dostępu do głośników i nie wiem kiedy telefon dzwoni.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 27 Marzec 2014, 12:38:38
I byłbym wdzięczny za ikonke na pulpicie, która informowałaby, że ktoś dzwoni, może być dodawana w opcjach, żeby nie gubić realizmu. Czasem zapomnę odłożyć słuchawkę, albo nie mam dostępu do głośników i nie wiem kiedy telefon dzwoni.

Akurat to, jak jest obecnie, oddaje w 100% realizm.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: dehu w 27 Marzec 2014, 17:05:39
Akurat to, jak jest obecnie, oddaje w 100% realizm.
No nie do końca w 100%,  bo w rzeczywistości siedzisz na nastawni obok telefonu i słyszysz jego dzwonek, nie masz go "na oddzielnej zakładce". A jak mówiłem, nie zawsze mam dostęp do głośników (np. na uczelni, w pociągu, etc jest mnóstwo miejsc, w których ciągłe brzęczenie jest uciążliwe), i taka ikonka była by bardzo pomocna. Nie ma być wbudowana na stałe, ale mogłaby być zaznaczona w opcjach - kto chce to sobie ją włączy, albo np zakładka się podświetla jak ktoś dzwoni, jakikolwiek graficzny wyróżnik. To oczywiście tylko moja propozycja, Paweł niech sam oceni jak to wpłynie na jego projekt. :)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 27 Marzec 2014, 21:03:04
To wyobraź sobie dyżurnego ruchu, który w natłoku obowiązków i stresujących sytuacji zapomniał odcisnąć przycisk na centralce.
Następnie zajął się urządzeniami mechanicznymi (wajchami), poszedł do pieca, wykonać inne czynności... a centralka dzwoni...
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: taper w 28 Marzec 2014, 07:23:37
Maku nie wierzę, ze nie potrafisz nacisnąć klawisz na centralce i odłożyć słuchawkę, a po kolejowym zadzwonić do posterunku obok.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 28 Marzec 2014, 07:48:22
Nie mamy już "tarczowych". :-)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 28 Marzec 2014, 08:32:11
Chodzi raczej o to, że w pośpiechu, gdy masz mnóstwo czynności - telefony dzwonią, radiotelefony szczekają, pociągi stoją, a tu trzeba wszystko obsługiwać - czasem dyżurny w pośpiechu może szybko odłożyć słuchawkę i nie dokładnie odcisnąć przycisk centralki nie patrząc na niego, bo wzrok skierowany ma już na coś innego, a myślami jest 5 czynności dalej. Czasami takie sytuacje mogą się zdarzyć. Jak jest luz to jest luz, ale jak się trafi taki moment, że trzeba robić wszystko błyskawicznie, to nie ma wybacz.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: taper w 28 Marzec 2014, 19:30:15
Nie mamy już "tarczowych". :-)
Ale połączenie "po kolejowym" to masz. Hmm, a po rozmowie jak zwolnisz łącze, to jego automatycznie nie wyłącza?
Cytuj
Chodzi raczej o to, że w pośpiechu, gdy masz mnóstwo czynności - telefony dzwonią, radiotelefony szczekają, pociągi stoją, a tu trzeba wszystko obsługiwać
Tak, dobrze jest, jak tak się dzieje, gorzej jak kolega z sąsiedniego zasłabnie i trzeba to sprawdzić, a takie sytuacje sie zdarzają.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: jageer w 28 Marzec 2014, 22:03:02
Nie mamy już "tarczowych". :-)

Może w DO, nie ma, ale typowe centralki jeszcze na dużej ilości nastawni są. Np. chociażby Kraków Płaszów ;)

@dehu słuchawki w uszy i możesz grać w pociągu.  8)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 29 Marzec 2014, 23:55:42
To wyobraź sobie dyżurnego ruchu, który w natłoku obowiązków i stresujących sytuacji zapomniał odcisnąć przycisk na centralce.
Następnie zajął się urządzeniami mechanicznymi (wajchami), poszedł do pieca, wykonać inne czynności... a centralka dzwoni...

Na tych starszego typu (jeśli tablica z urządzeniami łączności jest nieopodal) to słychać też cykanie przekaźnika od centralki. Poza tym można zadzwonić na bazowym, ostatecznie wywołać radiotelefonem. Albo jak już coś pod kołkiem stoi to powiedzieć majstrowi żeby zapodał dłuuuugie Rp1 8)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 30 Marzec 2014, 11:18:26
Na tych starszego typu (jeśli tablica z urządzeniami łączności jest nieopodal) to słychać też cykanie przekaźnika od centralki. Poza tym można zadzwonić na bazowym, ostatecznie wywołać radiotelefonem. Albo jak już coś pod kołkiem stoi to powiedzieć majstrowi żeby zapodał dłuuuugie Rp1 8)

Są różne niekonwencjonalne sposoby komunikowania się. Co nie zmienia faktu, że obecna forma w symulatorze odzwierciedla rzeczywistość.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: krzysiuwroc w 21 Kwiecień 2014, 23:03:37
Witam. Jeśli można wiedzieć, to na kiedy jest planowana ''premiera'' ISDR 2014? Gdzieś na wakacje czy trochę później?
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 21 Kwiecień 2014, 23:54:59
A jakie to ma znaczenie?
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 23 Kwiecień 2014, 12:38:51
krzysiuwroc... nie ma "planowanej >>premiery<< ISDR2014". To nie jest produkt komercyjny, więc nikt nie planuje żadnych eventów na tą okoliczność, a ponieważ autor poświęca swój prywatny czas na wykonanie pracy, za którą nie otrzymuje wynagrodzenia, nie można od niego oczekiwać wydania projektu w wyznaczonym terminie. Jeszcze jakieś pytania?
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 30 Kwiecień 2014, 14:22:18
Powodem, dla którego ja i kilku użytkowników występuje z zapytaniem o nową wersję programu na tym forum jest to, że.... ten syyymulator jest zajefajny itd. Więc te osoby łącznie ze mną nie mogą się już doczekać kolejnej wersji programu.  Wszyscy wiemy, że program jest darmowy, jest wykonywanie nieodpłatnie... i to, że trzeba poświęcać swój prywatny czas na wykonanie takiego cudeńka. Jednak spójrzmy na to z innej strony... pracownik Microsoftu bawił się w poprawki w jądrze Linux, wniósł sporo poprawek czy ktoś mu za to zapłacił? Oczywiście, że nie... , czy chciał nagrody za to? nie ale udowodnił, że jest najlepszy. I właśnie tacy ludzie jak twórcy tego symulatora sami sobie udowadniają, że są najlepsi w tym co robią i tak trzymać.


Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 30 Kwiecień 2014, 22:59:34
Jasne... Powody są oczywiste... ja również jak wchodzę na stronę Pawła, to mam wypieki na twarzy, bo ISDR to ogromny kawał świetnej roboty i czekam też z niecierpliwością na kolejne wersje... Na tyle jednak, na ile znam twórców różnych niekomercyjnych przedsięwzięć, mogę powiedzieć, że unikają podawania konkretnych dat, żeby np. uniknąć ew. tłumaczenia, "dlaczego nie ma, choć miało być"? A wierz mi, że wiele może się wydarzyć w życiu i wówczas coś, co robimy jako hobby nie dla zarobku, ani nawet nie dla czyjegoś uznania, ale dla własnej satysfakcji i z czystej chęci podzielenia się z kimś swoją pracą, jako pierwsze spada na dalszy plan. Ot życie. Oczywiście jeśli Paweł ma jakieś plany konkretne dla ISDR-a i zechce się nimi podzielić, to super. Też chętnie o nich przeczytam, ale ze zwyczajnego szacunku dla autora musimy mieć na uwadze podstawowe sprawy: 1) nie możemy od autora oczekiwać podawania terminów, dead line'ów itp., 2) jeśli nawet autor z własnej woli poda jakieś terminy, to nie traktujmy ich, ajko zobowiąznia autora, a jedynie przejaw dobrej woli; autor chce, żebyśmy wiedzieli, że prace postępują naprzód, że ma ambitne plany co do swojego dzieła, ale jeżeli termin nie sotanie dotrzymany, nie pytajmy: "co z symulatorem", tylko czekajmy cierpliwie na koniec pracy, lub następnego newsa od autora.
Tytuł: New Version
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 05 Czerwiec 2015, 12:17:28
Czy to koniec wersji symulatora ISDR-a czy jest w planie nowa wersja? Może jakieś beta wstawcie
Tytuł: Odp: New Version
Wiadomość wysłana przez: Michał96 w 05 Czerwiec 2015, 14:30:22
Już troszkę czasu czekamy na "coś" nowego...
Nie ukrywam, że jakieś światełko w tunelu przydałoby się.
Wiem, że to czasochłonne i wymagające wielu poświęceń, ale może ujawnilibyście jakiś "rąbek tajemnicy"?
Tytuł: Odp: New Version
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 10 Czerwiec 2015, 10:06:11
Projekt jest cały czas aktywny, z tym że skupia się aktualnie na wersjach do zastosowań dydaktycznych/szkoleniowych, a nie ogólnodostępnych. Prowadzę prace m.in. w kierunku:

- odwzorowania urządzeń i pulpitów komputerowych,
- przystosowania modułów symulatora do pracy sieciowej (wielostanowiskowej),
- przebudowy modułów zależności,
- migracji na Lazarus IDE i przebudowy całego projektu.

Zakładana dotąd budowa nowych posterunków opierająca się na częściowej modyfikacji kodu powoduje za dużo problemów i nie będzie kontynuowana, zatem tworzenie nowych posterunków zostaje wstrzymane do czasu opracowania innego rozwiązania. Jak znajdę czas, pojawią się nowe wersje istniejących symulatorów z kilkoma zmianami. W następnych wersjach wprowadzone będą większe zmiany, jednak może to trochę potrwać.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 21 Czerwiec 2015, 18:28:12
Normalnie przypomina mi się mój uczelniany program. I te kolory strzałek ;p
Czyli jak się domyślam będziemy odchodzić od kostki i przechodzić na Ebilcoki i inne badziewia (tj  urządzenia)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 22 Czerwiec 2015, 09:08:09
Nie chodzi o odejście od kostek. Kostki są i będą. Raczej chodzi o to, żeby można było w dość przystępny sposób odwzorować większość typów urządzeń (w tym komputerowych) na jednej bazie programowej. Poza tym sposób poprawnej budowy nowych posterunków okazał się zbyt trudny i czasochłonny nawet dla dość zaawansowanego użytkownika, co więc też wymaga zmiany, żeby nowe posterunki mogły powstawać.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 22 Czerwiec 2015, 11:28:37
Od kostek nie odchodzimy, też będą rozwijane, co więcej nowe moduły zależności mają przygotowane funkcje pod urządzenia mechaniczne/elektromechaniczne.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: jageer w 22 Czerwiec 2015, 14:20:13
Od kostek nie odchodzimy, też będą rozwijane, co więcej nowe moduły zależności mają przygotowane funkcje pod urządzenia mechaniczne/elektromechaniczne.

Będzie można zazulaka podpiąć pod USB do kompa :D?
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 22 Czerwiec 2015, 14:48:29
Jak wymyślisz, jak zamykać wirtualne zwrotnice rzeczywistymi kluczami, to nie ma problemu ;)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: thecameradoesntlie w 23 Czerwiec 2015, 15:35:47
Kurczę, posiedziałoby się na Wschodzie :)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: jageer w 23 Czerwiec 2015, 19:47:40
Jak wymyślisz, jak zamykać wirtualne zwrotnice rzeczywistymi kluczami, to nie ma problemu ;)

Elektrozamki połączone ze sterownikami :P Jak Or-1 zlikwidują to się zabiorę za to  ;D
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 02 Lipiec 2015, 10:19:22
To może wstawcie jakąś nowszą wersje może być nawet w wersji beta
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 02 Lipiec 2015, 16:18:42
Nikt nie chce testować bet, więc nie ma sensu ich wstawiać.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: melis w 02 Lipiec 2015, 19:05:37
Nikt nie chce testować bet
Skąd taki wniosek?
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: CureQ w 15 Sierpień 2015, 16:06:54
Czekam z niecierpliwością na Ebilocka :D
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: tiol w 15 Sierpień 2015, 21:37:27
Witam z chęcią bym pograł nawet w wersje beta ponieważ jestem fanem takich symulatorów :) :) :)
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: DamDam w 15 Sierpień 2015, 21:40:03
Wstrzymajcie się od tego typu tekstów, bo zaraz dostanę konwulsji ;) Resztę napisali poprzednicy.
Tytuł: Odp: Prace nad symulatorem
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 15 Sierpień 2015, 22:51:03
Wersji beta na razie nie będzie, ponieważ prace są aktualnie prowadzone na poziomie tworzenia/przerabiania pojedynczych klas. Nie ma sensu dawać do publicznych testów takich rzeczy. Ebilock jest w planach.

Zamykam temat, bo nic merytorycznego się tu nie dzieje, tylko pytania o nowe wersje. Proszę nie pytać o to w innych wątkach, bo będę usuwał posty. Jak będzie coś nowego, to pojawi się odpowiednia informacja.

Edycja:
Informacje o aktualnościach pojawiać się będą na wydzielonej podstronie.