ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Lisków Miasto (stara wersja symulatora) => Wątek zaczęty przez: EU07 w 19 Luty 2016, 13:21:08
-
Jako godzinę zwolnienia/zajęcia szlaku wpisywać minięcie posterunku 3 czy wjazd/wyjazd ze/na stacji/e Lisków Miasto?
-
No właśnie też się kiedyś o to pytałem, ale od drugiej strony - Liskowa Głównego.
http://isdr.pl/index.php/topic,558.msg8764.html#msg8764
-
Ale nie dostałeś odpowiedzi... ;)
-
Mi się wydaje, być może błędnie, że zajętość notujemy od Ls do Lr i od Lr do Lm i, odwrotnie.
-
Ale nie dostałeś odpowiedzi... ;)
Częściowo sam sobie odpowiadał.
-
Ja poproszę łopatologiczne wyjaśnienie co wpisywać. :)
-
Częściowo sam sobie odpowiadał.
No nie do końca. Konkretny przykład. W torze 15 stoi 44025. O 12:45. Dzwonię do M-ta, daje zgodę, wpisuję w rubryce 4 - 12:45, podaję zezwalający, wyjeżdża, wpisuję w rubryce 5 - 12:46. Rubrykę 6 wykreskowuje. Za nim z Borku przyjeżdża opóźniony 44023. Wjeżdża na tor 13 o 12:45. Po opuszczeniu przez 44025 odstępu L.-L.R. daję mu zezwalający i rusza na wolny odstęp. To jaką mam mu wpisać godz. odjazdu? Przy czym nie mogę przed jego odejściem z toru 13-go dzwonić do M-ta o wolną, bo jej nie dostanę.
-
Godzinę odjazdu, dajesz z własnego posterunku na szlak - tak mi się wydaje.
-
Czy jest tak jak narysowałem?
Teraz przypomniałem sobie o jazdach poc. z/na SPEDPOL, jak je wpisywać? Chyba nie jako zajętość szlaku (nie dzwonimy do Liskowa). Czy możemy w tym czasie zezwolić na przysłanie poc.?
Pytanie co uznajesz za szlak (semaforami na post. 3 steruje stacja)?
-
Sem na post 3 sterujesz Ty. Czy to w Lm czy w Ls. Ja odnoszę się raczej do Liskowa, gdyż nie gram na Lisków Miasto.
-
To sa screeny z miasta, w liskowie jest tak samo tylko odwrotnie.
PS Ja przez caly czas mowilem o Liskowie Miasto.
-
Godzinę odjazdu, dajesz z własnego posterunku na szlak - tak mi się wydaje.
Wyjdzie dziwoląg, bowiem jeżeli tak, to w konkretnym przykładzie 44023 w rubryce 5 wpisuję 12:52, bo 44025 zwolni mi odstęp o 12:51, ale o wolną będę mógł dopiero się zapytać ok. 12:58 po zjeździe 44025 z drugiego odstępu. W wyniku tego:
rubr. 4 droga wolna - 12:58; rubr. 5 poc. odjechał - 12:52
-
Ale jako, że to jest pociąg do Lisków Miasto, to puszczasz go dopiero gdy, Lm da Tobie pozwolenie, a więc gdy cały szlak będzie wolny. W między czasie przecież mogą odbywać się jakieś manewry między Spedpolem, a Liskowem Rynek ?;) Bądź z Ls będzie konieczność puszczenia składu do Spedpol z pominięciem oblotu na Lm?
-
Czyli nie wyprawiac poc. przed zgoda z liskowa? I zapisywac zajetosc/zwolnienie po wyjezdzie/wjezdzie z/do wlasnego post. (nie 3)?
-
Ale jako, że to jest pociąg do Lisków Miasto, to puszczasz go dopiero gdy, Lm da Tobie pozwolenie,
W drugą stronę to tak nie działa. Jak jedzie do mnie np. 44022 i minie post. 3 wjeżdżając na odstęp L.R.-LS. to L.M., jak ma do wypuszczenia 44018, pyta się o wolną, mimo że szlak jest nadal zajęty przez 44022. Więc autor dopuścił sytuację jazdy w odległości drogi odstępu, a nie szlaku.
-
To użyj telefonogramu "Stój pociąg XXX".
-
Ok ja już się poddaję ;) za niski mam stopień wiedzy i cierpliwości ;)
-
To użyj telefonogramu "Stój pociąg XXX".
Ale po co. Odstęp jest wolny, na szlaku (dwu odstępach) jest izolacja torowa, to po co zatrzymywać poc., który może jechać?
-
No właśnie na tym od początku mówimy, czy mogą być 2 poc. na szlaku (i jak to wpisać) czy jednak nie?
-
Ta wajcha 200/201, powinna być w rozkładzie wpisana jako PZS - tak ja bym to zrobił. Co do wysyłania tam pociągów, na SPEDPOL, to RTS powinien to określić :) Można by zrobić, a spotkałem się raz z taką sytuacją, chociaż to nie jest konieczne, że wpisuje się do dziennika (uzgadnia z sąsiadem) w uwagach "na bocznice" i jak się zwolni izolacja i wyprostuje wajchy, wpisuje się przyjazd i można "normalnie jeździć". Jednak tutaj, są "dwa" odstępy, więc jeżeli nie ma przeszkód w SRK i można puścić 2 składy jednocześnie, to trzeba korzystać ;)
Bo tutaj tak na prawdę, to "wjazdowy do nas" jest Q1, a szlak między SPEDPOL, a naszą stacją jest jakby nasz, sytuacja jak na LCS. Więc w/g tej konkretnej sytuacji, jeżeli nie ma posterunku bocznicowego itp na SPEDPOL, to nie musimy nic tam uzgadniać (jeżeli warunki miejscowe nic o tym nie mówią).
A przy tego typu blokadzie, to wpisuje się tylko poz + odjazd lub przyjazd, zależy czy wyprawiamy, czy przyjmujemy, bo tutaj za "zwolnienie" odpowiada SRK, więc to jest traktowane coś a`la SBL.
-
To jeszcze inaczej niż myślałem. Dziękuję za wyjaśnienie.
PS. Co oznacza skrót PZS?
-
Posterunek Zdalnie Sterowany
-
Ponieważ sprawa jakoś tu nie znalazła rozwiązania to zadzwoniłem do znajomego zawiadowcy stacji. Otóż na podstawie tego jak mu przedstawiłem sprawę szlaku jednotorowego, dwuodstępowego między stacjami Lisków Główny i Lisków Miasto z włączanymi semaforami ze stacji Lisków Główny (dalej st. A) i powiadamianiem post. 3 ze stacji A, co do wypisywania R146 twierdzi, że:
- rubrykę 4 wypisujemy tylko przy pierwszym poc. po zmianie kierunku jazdy, następnie wypisujemy tylko rubrykę 5 - poc. odjechał
- w przeciwnym kierunku wypisujemy rubrykę 4 przy zmianie kierunku (przeblokowaniu blokady), a następnie czasy wjazdów poc. do stacji A w rubryce 6.
-
I co w tym dziwnego? To wynika z przepisów. Tylko pytanie, co to te włączane semafory?
-
I co w tym dziwnego? To wynika z przepisów. Tylko pytanie, co to te włączane semafory?
No tak, tylko nikt tu tego nie był w stanie napisać.
Włączane semafory - miało być obsługiwane przez stację Lisków Główny.
-
A przy tego typu blokadzie, to wpisuje się tylko poz + odjazd lub przyjazd, zależy czy wyprawiamy, czy przyjmujemy, bo tutaj za "zwolnienie" odpowiada SRK, więc to jest traktowane coś a`la SBL.
Napisałem to kilka postów wyżej ;) Może nie dokładnie, ale "to samo".
-
Napisałem to kilka postów wyżej ;) Może nie dokładnie, ale "to samo".
No właśnie niedokładnie "to samo", bo okazuje się, że kolumnę 4 wypisujemy tylko przy zmianie kierunku prowadzenia ruchu przy pierwszym poc. danego kierunku.
-
No fakt, nie dopisałem jednej rzeczy. Tutaj jest tak samo jak przy zmianie kierunku na SBL :)
-
No właśnie, dziwne jest że Lisków M-to za każdym razem, choć ma kierunek dla siebie, pyta się o wolną dla kolejnych poc.? Choć jak na SBL powinien zgłosić po pierwszym poc. danego kierunku (np.) 44038 odszedł, a jednak pyta się za każdym razem o wolną.
-
Bo tu jest "jednotor" ;) Tak samo masz na jednotorach z SBL, a na "C" jak masz poz dla siebie to też pytasz.
-
Wydaje się to logiczne, bo po dwu poc. przyjętych (np.)nie mamy msc. na trzeci dla przyjęcia na wolny tor. Wtedy odmawiamy pozwolenia na wyprawienie (tzw. stójka).
-
Masz 1 tor szlakowy, blok poz u siebie, nie pytasz o wolną. wyprawiasz mi pociąg (brutto), a ja dzwonię, że mam np. opóźniony pośpiech, lub coś ważniejszego, a ty w międzyczasie blokujesz Po ;) u mnie odblokowuje się Ko... i co dalej? Ja nic nie wiedziałem, a tu szlak zajęty.
Stójke to można zrobić w różnych sytuacjach, bo może dotyczyć np. pociągów, trakcji elektrycznej itp. Masz sytuacje - wszystko zajęte, a np luzaka przyjmiesz, który ma zabrać skład. Dlatego też się podaje przyczynę stójki.
-
Co do prowadzenia samego ruchu, to jakoś to ogarniam. Wiadomo, dostosowuje się pracę do miejscowych warunków ruchu. Tu na L.Gł. - L.M. nie ma pośpiechów, co najwyżej można przywalić osobówkę, ale towarów w moim RJ jest 4, choć szlak L.R. - L.M. pokonują dwukrotnie (dla oblotu składu w mieście).
Co do stójek, że są na brutto, na loco, na coś tam innego, to wiem. Czasami jest stójka, a dyspozytor i tak puści, bo wyjdzie coś o czym dyżurny nie wie, np. na bliższej stacji zwolnił się tor i można podciągnąć.