Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - IZKR

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7
61
Urządzenia srk / Odp: Powtarzacz To na pulpicie kostkowym.
« dnia: 03 Maj 2014, 18:38:43 »
Jeżeli jest to pulpit kostkowy to nie ma problemu z podświetleniem (tak jak szczelina) lub przerywacz w przekaźnikowni. No bo jak tarcza wskazuje tylko dwa stany:
1. semafor wskazuje sygnał stój - pomarańczowe ciągłe
2. semafor wskazuje sygnał wolna droga ze zmniejszoną szybkością (40 lub 60) - pomarańczowe migające

62
....Wg mnie pomysł bez sensu, zwiększy biurokrację i doprowadzi do większego olewnictwa przepisów wśród dyżurnych. A nijak ma się do bezpieczeństwa, bo przy wygaśnięciu semafora i tak możemy blokadę obsłużyć prawidłowo.
A jednak. Każde wygaśnięcie semafora czy to z powodu "mignięcia" izolacji czy też problem z izolacją przy dużym poborze prądu przy rozruchu pociągu można w tej chwili podciągnąć pod zanik zasilania. A to jest naciąganie. Bo jak pamiętam przepis zwalniający z wprowadzenia TZP (poprawka nr 13 do Ir-1) zezwalał tylko na niewprowadzanie TZP po wygaśnięciu semafora przy zaniku zasilania. ISDR tego nadużywają. Mam kontakty w dyspozyturze zasilania i w związku z tym wgląd do zestawienia zaników. Porównując je z zapisami w E-1758 ... sami rozumiecie...

A co w przypadku utwierdzenia drogi i wypalenia się kontroli pwl?
Nie wiem. Będzie projekt do konsultacji to będę wiedział.

63
Przypadek z samoistnym wygaszeniem ma być w nowej edycji Ir-1 traktowany tak jak usterka w blokadzie liniowej czyli za każdym razem TZP. Tylko celowe wygaszenie (kontrolowane przez ISDR) będzie traktowane jako sytuacja ruchowa. Podobno...

64
Faktycznie, masz rację.

A'prpos twojego podpisu: przypomniała mi się stara zasada urządzeń kształtowych

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Daje to do mojego podpisu.

65
Urządzenia srk / Odp: Powtarzacz To na pulpicie kostkowym.
« dnia: 03 Maj 2014, 18:07:36 »
Ja spotkałem się z takim jednopunktowym rozwiązaniem: powtarzacz jednokomorowy tarczy ostrzegawczej bez względu na jaki sygnał zezwalający wyświetlony był semafor wskazanie powtarzacza na zielono. Jak semafor był na stój to powtarzacz tarczy był pomarańczowy. Oczywiści to było na pulpicie kostkowym. Zasadą jest, że powtarzacz ma kontrolować (wskazywać pracę sygnalizatora). Na urządzeniach kształtowych taką kontrolę dawały odwrotne/wsteczne światła (w nocy) białe lub matowobiałe.

66
Powiedz mi, z jakiej racji, wyprawiając pociąg na SZ wprowadzasz TZP? Jeżeli blokada dobrze działa, to po co. To jest błędne myślenie... Mrugasz sygnał zasadniczy i używasz dPo i jedziesz....
Nie zgadzam się z tym i wyjaśniam:
Jazda na Sz/R-305/R-306 nie zawsze generuje TZP. Ale.. jeżeli ingerujesz potem w blokadę liniową tj używasz dPo... to wtedy wprowadzasz par 28 ust 16 punkt 2a Ir-1. Jeżeli natomiast semafor ustawiony na "wolna droga" ci wygasł to wtedy blokadę liniową obsługujesz bez dPo... bo Pwl już już zadziałało par 28 ust.9 Ir-1. Dla takiej jazdy dobra praktyka wskazuje stosowanie TZP - upewniasz się, że na pewno blokada liniowa działa prawidłowo. Jest jeszcze sytuacja ruchowa: wyjazd z toru nie posiadającego semafora wyjazdowego, lub na przebieg, dla którego nie da się ustawić semafora. Na zasadzie quizu: co wtedy należy zrobić, jeżeli jazda odbywa się w rejonie nastawni wykonawczej?

67
Urządzenia srk / Odp: Usterki usrk
« dnia: 03 Maj 2014, 17:35:28 »
... ja pracowałem jako ISDR ale ze względu na stan zdrowia... lewizny były, są i będą. Może z tą plombownicą to jazda po bandzie bo w razie czego plomba idzie/może iść do ekspertyzy a nie sądzę, żeby warto było innymi kamieniami plombować. I czemu miało by to służyć? Podstawowa zasada: jak kombinujesz to z głową, tak, żebyś nie dał się na tym złapać bo będzie art 42 w najlepszym wypadku.

68
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 03 Maj 2014, 17:22:18 »
Ale co ci po zwrocie? Co innego, jakbyś miał rachunek od dowolnego przewoźnika. A stracony czas? Jakby to ode mnie zależało to kierownik tegoż pociągu i jego dyspozytor (jeżeli w ogóle był powiadomiony) już by szukali sobie mniej stresującej i wymagającej myślenia pracy.

Kiedyś moja córka wracała z L do domu. W R miała mieć przesiadkę z IR na KM. IR się opóźniał więc dobrze, że zadzwoniła do mnie. Poleciłem jej zgłosić przesiadkę kierownikowi (nie konduktorowi) co też uczyniła. Kierownik z grubsza odpowiedział jej że ma to w... głębokim poważaniu i dla jednej pasażerki nie będzie sobie robił problemów. Poprosiłem córkę o przekazanie telefonu, przedstawiłem się i... odradziłem mu takie podejście do nawet jednego pasażera/pasażerki. W międzyczasie córka spisała nr pracownika. Żadnego pobłażania niechlujstwu. KM poczekał prawie 45 minut (był ostatni w dobie a następny dopiero rano). W opcji był telefon do dyspozytora PR, kontrolera PR i jeszcze kilka znanych mi nr do PR - obyło się bez dodatkowej interwencji.

Warto więc czasami kopnąć i osła. Warto przypilnować kierownika aby zadzwonił do dyspozytora, warto zapisać nr pracownika, trzeba zachować bilet (do interwencji wysyłamy kserokopię).

69
nie można było dać "Nakaz jazdy"
niby jak to ma się do reala? Takie polecenie: "można jechać" nie istnieje. Dlatego właśnie teraz stosuje się do tego R-305

70
Od niedawna pojawiła się sprawa co zrobić, gdy tuż przed pociągiem wygaśnie sygnał zezwalający na semaforze a maszynista nie jest w stanie wyhamować przed sygnalizatorem. Kiedyś wystarczyło "krzyknąć" przez radio, że można jechać ale teraz tak nie wolno. Poleceniem dalszej jazdy jest rozkaz pisemny S, w którym w rubr. 4 wpisuje się tekst: "zezwalam na dalszą jazdę po wygaszeniu/wygaśnięciu semafora wjazdowego/wyjazdowego X"
Przetestowałem to na symulatorze:
1. wygasiłem wjazd ale tak, żeby pociąg nie wyhamował
2. podyktowałem R-305 w wpisanym tekstem (od razu czułem, że nie zadziała ponieważ tekst jest edytowany ręcznie)
i nic się nie stało...
dodatkowo musiałem dać polecenie "do mnie"
Ponieważ jest to teraz normalna procedura (z R-305) dobrze by było poprawić program aby po podyktowaniu rozkazu pociąg ruszył dalej.

Z mojego punktu widzenia przydatność dla mnie takiego symulatora ma sens dla rozwiązywania nietypowych sytuacji.

71
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 01 Maj 2014, 20:09:30 »
Nie do końca się zgadzam, mimo, że wiem o tym problemie. Żaden przewoźnik nie zaryzykuje też zwrotu za rachunek za TAXI... ale też prawdą jest, że ilość klientów lubiących kopać się z koniem nie jest wielu. To jest kwestia odpowiedniej presji na obsługę pociągu i odpowiednią argumentację/straszak spotkaniem np w sądzie. Warunek konieczny: trzeba mieć bilet na czekający pociąg.


72
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 01 Maj 2014, 13:43:00 »
Masz bilet? znaczy to, że zawarłeś umowę na przewóz (Twojej osoby) koleją. A jak zawarłeś umowę to przewoźnik musi się z niej wywiązać. W przypadku opóźnienia TWOIM obowiązkiem jest zgłoszenie obsłudze pociągu zgłosić przesiadkę. A ICH obowiązkiem jest zapewnić ci skomunikowanie. Ale jak na wstępie: musisz mieć wykupiony bilet.
Jak masz bilet podróżnika na TLK to powinieneś mieć również miejscówkę/miejscówki na kolejne pociągi TLK.
Zasady organizowania skomunikowań na opóźnione pociągi są, ale ja ich nie znam. Kiedyś pociągi czekały z urzędu do 10 minut pod warunkiem, że w ciągu najbliższych dwóch godzin był kolejny pociąg. Jak go nie było to czekały do bólu.

73
Testowo / Odp: Amperomierz prądu nastawczego
« dnia: 29 Kwiecień 2014, 21:41:58 »
Zadaniem amperomierza jest wskazanie pracy napędu. Przy założeniu, że amperomierz ma prawidłowy zakres obsługujący go pracownik może wychwycić np zacięcie się zwrotnicy i odpowiednio zareagować. Jak jest tylko "drgnięcie" wskaźnika to równie dobrze może go nie być bo jego wskazanie nic nie daje. Wyłączniki czasowe montowane są dopiero od niedawna (przynajmniej u nas) wraz z nowymi napędami (5). To samo z przekaźnikiem nadmiarowym (odłączanie napędu gdy jest zwiększony pobór prądu).
Tam gdzie jest tylko kontrolne światło pracy napędu to ma ono działać. Tam gdzie jest sygnalizacja dźwiękowa to też ma to działać.
Jeżeli nie działa któryś z wymienionych elementów to kicha.
Jakiś czas temu na jednej ze stacji zakwestionowałem amperomierze napędów trójfazowych. Dwa nie działały - pomiar był tylko na jednej fazie. A potem już działały. Można? można ... tylko trzeba chcieć.
Generalnie nie podoba mi się tumiwisizm...

74
ISDR - Tematy ogólne / Pytanie w kwestii formalnej
« dnia: 28 Kwiecień 2014, 13:24:00 »
Na jakiej zasadzie realizowane jest rozpowszechnianie i użytkowanie programu?
Czy program może być użyty do celów szkoleniowych (oczywiście po przetestowaniu) przez pracowników IZ: instruktorzy (IZIR) oraz kontrolerzy (IZKR).

75
Testowo / Amperomierz prądu nastawczego
« dnia: 28 Kwiecień 2014, 12:13:17 »
Zacząłem testy... testowa.
Pierwsze co zrobiłem to oczywiście osobowy na tor bez sieci... pierwsze śliwki robaczywki

Po wypadku w Sprowej PKBWK zakwestionowała wskazania amperomierza prądu nastawczego. Zakres pomiarowy nie pozwala jednoznacznie wskazać czy pobór prądu na dwóch kolejnych silnikach jest taki jak być powinien. Tu na symulatorze zakres jest do 40A. Zakładając, że silnik pobiera w okolicach 5A (230V) to trzeba by to przeskalować.

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7