ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Lisków (stara wersja symulatora) => Wątek zaczęty przez: EN57-002 w 02 Luty 2016, 10:26:16

Tytuł: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 02 Luty 2016, 10:26:16
   Uruchamiam już od jakiegoś czasu symka z usterkami na max, z własnym RJ, który jest dość pełny przeto przy niektórych usterkach stacja się klinuje. Powoduje to niemożność przyjęcia poc. na tory, z podowu – brak wolnego toru. Po usunięciu usterek, czy tego co było przyczyną klinowania, kolejka poc. rozładowuje się. W zasadzie na którykolwiek kierunek nie wysyłało by się składów na zwrotny, Borek, Testowo, Wilamowice (po za przypadkiem kiedy za towarem leci osobówka i wtedy czeka w Tęczy np. 2min), to każdy łyka poc. jak głodny pelikan i tak mi przyszło do głowy, czy może, w ramach urealnienia symka, nie zrobić opcji, aby także na przyległych stacjach czasami “nie brali”, i poc. stał np. pod wjazdowym 5min wszak tam też mogą mieć problemy. Mogło by to być wpisane jako opcja w “usterkach”. U mnie przy trudnej sytuacji techniczno-ruchowej stoją nawet 45min. Przecież nie pojedzie jeden na drugim.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: krzysiuwroc w 02 Luty 2016, 16:14:21
Ja też gram przy usterkach na max. I czasami jak mam kolejki w kierunku Wilamowic czy Borku to się pytam czy mogę skład po lewym i heja. Jeśli oczywiście w najbliższym czasie nie ma żadnego pociągu do mnie od tamtej strony ;) Ja wpadłem na taki pomysł, żeby na linii w kierunku Wilamowic zrobić SBL-kę. Być może ułatwiłoby to pracę, (albo i też nie, zależy od gustu) ale wiem, że pewnie jest z tym dużo roboty ze strony autora Liskowa.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 02 Luty 2016, 16:43:54
Co do SBL, to jest dobrze, bowiem w Testowie i Liskowie są wykorzystane podstawowe blokady. Do końca nie wiem czy potrzebne jest jakieś jeszcze ułatwienie skoro gramy przy usterkach na max., do tego przy moim RJ już jest trudno, ale to chyba dobrze. Bardziej sugerowałem urealnienie.
Można by wzorem stacji, między którymi jest spory ruch, dobudować trzeci tor do WL, ale to jest przerabianie znacznej części syma. Natomiast przetrzymanie pod wjazdem u innych, chyba aż takich zmian nie wymaga.
Jasne, że daję po lewym, jak się da, nawet w RJ ok. 22:20 jest ujęta planowa jazda do WL po lewym.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 03 Luty 2016, 17:49:39
Panowie, nie wiem co bierzecie ale bierzcie tego połowę ;p
Przy zdrowych zmysłach nie ma takiego czegoś że cały czas jest jakiś maskara. Wszystko kiedyś się naprawia, rozjeżdża i można dalej grać na spokojnie, ale jeśli chcecie na serio mieć mega zajęcie to zamknijcie jeden tor do Wilamowic i Zbyszków, wprowadźcie TZP z powtórzeniem i hasłem koniec, a na szlaku do Ślemienia pękła szyna i ruch wstrzymany na 3 godziny. Wtedy życzę wam powodzenia.

Urealnić, chciałbym zobaczyć czy byłby taki dyżurny co by ogarnął całą taką sytuację przez 12 godzin
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 03 Luty 2016, 22:02:09
Nie wiem co Droznik bierze, że napisał takie coś?
Proponuje czytać ze zrozumieniem za nim się odpowie na wątek, a przynajmniej poczytać mój pierwszy post, w którym napisałem... (no właśnie przetraw może tekst). Pzdr.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 05 Luty 2016, 11:09:08
   to każdy łyka poc. jak głodny pelikan i tak mi przyszło do głowy, czy może, w ramach urealnienia symka, nie zrobić opcji, aby także na przyległych stacjach czasami “nie brali”, i poc. stał np. pod wjazdowym 5min wszak tam też mogą mieć problemy.

Moja odpowiedź jest prosta jak napisałem:

zamknijcie jeden tor do Wilamowic i Zbyszków, wprowadźcie TZP z powtórzeniem i hasłem koniec, a na szlaku do Ślemienia pękła szyna i ruch wstrzymany na 3 godziny.


Efekt podobny, masz korek u siebie i on ma u siebie.  A nie że stoi pod semaforem. Szkoda że jeszcze nie ma opcji cofania się pociągu ze szlaku. To by była zabawa ;p
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 05 Luty 2016, 12:17:20
Moja odpowiedź jest prosta jak napisałem:
zamknijcie jeden tor do Wilamowic i Zbyszków, wprowadźcie TZP z powtórzeniem i hasłem koniec, a na szlaku do Ślemienia pękła szyna i ruch wstrzymany na 3 godziny.
A skąd wiesz jak gram, mam u siebie powtórzenie "koniec".
Chyba nie bardzo rozróżniamy słowa: utrudnienie i urealnienie.
To pierwsze to mogę u siebie zrobić sam, to drugie to już nie - to jest zasadnicza różnica.
Efekt podobny, masz korek u siebie i on ma u siebie.  A nie że stoi pod semaforem. Szkoda że jeszcze nie ma opcji cofania się pociągu ze szlaku. To by była zabawa ;p
Właśnie nie chodzi o korek u siebie i u niego, bo to już dziś jestem w stanie zrobić, ale o coś co w realnej kolei jest na porządku dziennym. Ileż to razy na radiu się słyszy jak mech woła nastawnię czy będzie wjazd;
- nie, nie będzie, brak wolnego toru (odpowiedź z nastawni).
I o to chodzi. Usterkami u siebie nie jestem w stanie spowodować niemożności przyjęcia poc. np. do Borku czy Testowa.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: krzysiuwroc w 06 Luty 2016, 02:34:27
Cytuj
Ileż to razy na radiu się słyszy jak mech woła nastawnię czy będzie wjazd;
- nie, nie będzie, brak wolnego toru (odpowiedź z nastawni).

Mi raz zdefektowała 09 z 1806 przy To od strony Tęczy. I żeby urealnić sobie grę, to zamknąłem tor i wezwałem lokomotywę żeby ściągnęła ją ze szlaku. Korek niesamowity. A tu naglę słyszę przez radio "Lisków, co z wjazdem dla 1806 od Tęczy?" Zdziwienie miałem jak nic. A tak to potrzymaj sobie skład pod wjazdowym z 10 minut to się doczekasz pytania co z wjazdem ;)
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Luty 2016, 16:19:20
Mi raz zdefektowała 09 z 1806 przy To od strony Tęczy. I żeby urealnić sobie grę, to zamknąłem tor i wezwałem lokomotywę żeby ściągnęła ją ze szlaku.
To jakby standardowa procedura, bowiem powstała przeszkoda do jazdy więc tor szlakowy zamykam i wysyłam loka na tor zamknięty do km.

Korek niesamowity. A tu naglę słyszę przez radio "Lisków, co z wjazdem dla 1806 od Tęczy?" Zdziwienie miałem jak nic. A tak to potrzymaj sobie skład pod wjazdowym z 10 minut to się doczekasz pytania co z wjazdem ;)
Jak potrzymam jeszcze dłużej, co przy moim RJ się zdarza to tęcza pyta się co ze składem stojącym u niej pod wjazdowym co opisywałem gdzieś tu na forum.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 06 Luty 2016, 17:20:49
Najlepiej sobie zróbcie stójkę na 12h dla towarowych i same osobowe przepuszczajcie.
Jakieś zamykania torów itp, nie zrobią tu pełnej realności, bo w przypadku większych spraw, pociągi kierowane są objazdami  ;)
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Luty 2016, 20:38:13
Najlepiej sobie zróbcie stójkę na 12h dla towarowych i same osobowe przepuszczajcie.
To odnosi się do symulatora raz, a dwa już pisałem, że utrudnienia mogę w symku zrobić sam.
Jakieś zamykania torów itp, nie zrobią tu pełnej realności, bo w przypadku większych spraw, pociągi kierowane są objazdami  ;)
A to, to do czego się donosi (te objazdy)?
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: melis w 07 Luty 2016, 09:17:00
A to, to do czego się donosi (te objazdy)?
Myslę, że właśnie do realności. Nie wiem czy symek zaliczy pociąg wysłany do Tw przez Bk z zastosowaniem zmienionej trakcji, ale spróbować można. Z Wilamowicami gorzej chyba, bo tam - znając posterunek Lisków Miasto - objazdu nie ma. Bez rozkładania programu na części pierwsze, zastosowanie samego S1 przez posterunek ai mija się nieco z celem. Na jakiej zasadzie miało by to działać, zakładając że nie mamy pojęcia co dzieje się u ai i nie mamy mozliwości uzyskania takiej informacji? Losowo czasowe wstrzymywanie? W końcu z frustracji szły by rozkazy. Ten program jest jaki jest - świetny - i jak na razie mamy co mamy. Można jedynie mieć nadzieję, że kiedyś zostanie upubliczniony kod ze wskazaniem narzędzi do jego ewentualnej modyfikacji.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 07 Luty 2016, 18:05:23
...zastosowanie samego S1 przez posterunek ai mija się nieco z celem.
Dlaczego S1 mijało by się z celem? Celem jest urealnienie.
Na jakiej zasadzie miało by to działać, zakładając że nie mamy pojęcia co dzieje się u ai... ...Losowo czasowe wstrzymywanie?
Dokładnie tak - losowo.
i nie mamy mozliwości uzyskania takiej informacji?
już dziś nie mam takiej informacji, kiedy zdefektuje mi lok przy poc., lub wajcha, albo izolacja
Bez rozkładania programu na części pierwsze...
właśnie dlatego zaproponowałem tylko (wydaje mi się) w miarę proste rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 07 Luty 2016, 19:48:50
To ja mam pomysła :)
Ruch na odcinku Ślemień - Lisków wstrzymany, przez 10h z powodu wypadku. KKZ dla poc osob, dalekobieżne jadą przez Zbyszki a towary stoją u Ciebie. Ciekawe ile czasu dasz radę tak pracować?
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 07 Luty 2016, 20:41:28
Ruch na odcinku Ślemień - Lisków wstrzymany, przez 10h z powodu wypadku.
no i świetnie. Mamy wolne, nie jeżdżą. Jeden kierunek odpada.
KKZ dla poc osob,
KKZ to mnie nie interesuje, bo go nie ma w symku.
dalekobieżne jadą przez Zbyszki
Ale mamy takie coś (w sensie skrypt w programie) co je tam obróci i te dalekobieżne przyjadą do mnie?
a towary stoją u Ciebie.
super, jak stoją to nie jadą. Mogę se zostawić jeden tor na przejazd przez grupę towarową, reszta na stójkę, a i tak też już pracowałem.
Ciekawe ile czasu dasz radę tak pracować?
Do oporu. Więcej jak jeden poc. na szlak i tak nie wjedzie.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: melis w 08 Luty 2016, 07:05:52
już dziś nie mam takiej informacji, kiedy zdefektuje mi lok przy poc., lub wajcha, albo izolacja
Wyrywanie zdań z kontekstu, nie oddaje ich właściwego sensu. Tzn, że co? Na zasadzie usterki S1 po str posterunku ai, którą widzisz w swych usterkach?
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 08 Luty 2016, 10:05:12
Wyrywanie zdań z kontekstu, nie oddaje ich właściwego sensu.
To nie  było wyrywanie zdań, a opracowanie ich w całości.
Tzn, że co? Na zasadzie usterki S1 po str posterunku ai, którą widzisz w swych usterkach?
A czy gdziekolwiek napisałem o usterce semafora wjazdowego do innej stacji?
Stacja "nie bierze" nie oznacza usterki sema wjazdowego, podobnie jak u mnie na stacji. Nie biorę bo taka sytuacja techniczno-ruchowa. Wezmę za 5min i tyle.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: melis w 08 Luty 2016, 15:10:58
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak? Bo ot tak widniejące S1, moim zdaniem jest bez sensu. Jest sobie brak wjazdu... to niech sobie będzie. Może wkrótce będzie wjazd. Może...
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 08 Luty 2016, 16:39:39
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak?
ale to ja, czy mech ma dostać tą informację?
Nie przypominam sobie, aby stacja trzymające skład po wjazdowym do 5min. informowała tylny post. czemu nie bierze.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 22 Luty 2016, 19:27:31
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak? Bo ot tak widniejące S1, moim zdaniem jest bez sensu. Jest sobie brak wjazdu... to niech sobie będzie. Może wkrótce będzie wjazd. Może...

Wystarczy powiedzieć "nie ma wjazdu" i tyle. Nie mam obowiązku się tłumaczyć dokładnie, dlaczego go nie ma.... Na pewnej bocznicy, za dobrych czasów 6-12h pod wjazdem stania, to była norma, ale inaczej sie nie dało.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EU07 w 22 Luty 2016, 19:36:57
Hotel "Pod wjazdem"? :D
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 22 Luty 2016, 20:21:08
Na pewnej bocznicy, za dobrych czasów 6-12h pod wjazdem stania, to była norma
A ja tu o głupie 5min wystąpiłem...
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 22 Luty 2016, 20:43:52
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak?
ale to ja, czy mech ma dostać tą informację?
Nie przypominam sobie, aby stacja trzymające skład po wjazdowym do 5min. informowała tylny post. czemu nie bierze.

No, ale to właśnie na nas, jako wyprawiającym pociąg zgodnie z Ir1 ciąży wyjaśnienie dlaczego nie mamy tzw. "odbloku" - wszak zazwyczaj nie ma powtarzacza semafora przedniego post. następczego na naszym planie świetlnym/pulpicie:

§28 pkt11.  Jeżeli po wyprawieniu pociągu blok początkowy nie odblokował się mimo, że według rozkładowego czasu jazdy pociągu powinno to już nastąpić, należy niezwłocznie dowiedzieć się o przyczynie nieobsłużenia bloku liniowego przez przedni posterunek następczy.
Po stwierdzeniu, że pociąg nie zwolnił toru szlakowego względnie odstępu, należy zastosować środki pomocnicze (zamknięcia pomocnicze i tabliczki ostrzegawcze), zgodnie z postanowieniami §49.


Czas tego postoju teoretycznie nas już nie powinien interesować. Z racji jednak faktu że tor szlakowy jest zajęty, a prowadzić powinniśmy po nim ruch pociągów pasażerskich, to trzeba przedsięwziąć pewne środki w celu ich przeprowadzenia.

Natomiast, tam gdzie prowadzony jest ruch tylko towarowy nie ma to większego znaczenia. No chyba że Panu Mechanikowi skończą się godziny i zechce zamknąć skład na szlaku.

Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: melis w 22 Luty 2016, 20:52:16
Poza tym, np jeśli u nas skład stoi długo to posterunek, który go wysłał zapytuje co z pociągiem xxx. W związku z tym, my także powinniśmy mieć taką opcję. A to już takie proste, pewnie nie jest
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: krzysiuwroc w 09 Sierpień 2016, 14:46:55
A co byście powiedzieli, żeby w ramach urealnienia dodać do symka taką opcję jak Analiza Pociągu czy coś tego typu. Tak jak jest w nastawniach. Wiece o co mi chodzi. Rozumie, że to zajęłoby trochę czasu, ale może warto byłoby wprowadzić taką opcję w przyszłości.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 09 Sierpień 2016, 17:44:23
Dla uruchamianych tak, ale jak przelatuje przez stację to nie wiem co to ma dać? Jedynie długość by się czasem przydała. Reszta, jak go przepuszczam to mnie to...
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 09 Sierpień 2016, 17:45:05
Być może zostanie coś takiego kiedyś dodane, ale raczej nie nastawiam się na rozwijanie szczegółów SWDR. Na razie jednak wprowadzane są zmiany w podstawach działania symulacji (m.in. ostateczna migracja na FPC) i nowe funkcjonalności na razie nie będą dodawane.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 09 Sierpień 2016, 20:14:10
Jedynie to chyba podawanie analizy i gotowości przez maszynistę pociągu, który się uruchamia. Tylko, jeżeli robimy jakieś manewry, podmiany. Np przyjazd z Tefamy, zapinamy loka - to ile by trwała próba?
W przyszłości - to co jest szczególnie na Śląsku - wyjazd pociągu z bocznicy na PLK uzgadniany jest z odcinkowym. Jak nie ma miejsca to pociąg nie wyjeżdża.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 14 Sierpień 2016, 17:51:06
A co byście powiedzieli, żeby w ramach urealnienia dodać do symka taką opcję jak Analiza Pociągu czy coś tego typu. Tak jak jest w nastawniach. Wiece o co mi chodzi. Rozumie, że to zajęłoby trochę czasu, ale może warto byłoby wprowadzić taką opcję w przyszłości.

To by miało sens, jeśli powstaną realne stacje, z realną długością torów. Na Testowie i Liskowie prawie wszystkie pociągi mieszczą się w długości torów, więc brutto czy długość nie jest aż tak potrzebna.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: komandos250319 w 15 Sierpień 2016, 13:06:54
Można by było dodać jeszcze na radiu "wyjazd podany" bo jest tylko "wjazd"
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 15 Sierpień 2016, 20:31:20
Czasami odnoszę wrażenie, że z mechaników, choć powinni mieć pierwszą kategorię wzroku, robi się ślepców. Czyżby on nie widział na semaforze sam z siebie zmiany jego obrazu? Tak, jak do siedzącego przy stole powiedzieć - podano do stołu.
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 18 Sierpień 2016, 20:57:12
Czasami odnoszę wrażenie, że z mechaników, choć powinni mieć pierwszą kategorię wzroku, robi się ślepców. Czyżby on nie widział na semaforze sam z siebie zmiany jego obrazu? Tak, jak do siedzącego przy stole powiedzieć - podano do stołu.
Zapewne nie piszesz o symulatorze?Tak więc, gdyby obraz semafora był zawsze widoczny co najmniej z przepisowych 600m, to takich pytań by nie było... A często mijając wjazd na S5 z rozkładową, muszę podjąć decyzję, czy rozpocząć hamowanie, czy dyżurny łaskawie poda wyjazd, z którym się obija (na stacjach, gdzie nie mam planowego postoju).
Tytuł: Odp: Urealnienie symka.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 18 Sierpień 2016, 23:22:06
(...) gdyby obraz semafora był zawsze widoczny co najmniej z przepisowych 600m (...)
Polecam lekturę paragrafu 9, ustawa 2, Ie-4(WTB-E10) na temat przepisowej odległości widoczności semafora, zanim napiszesz bzdurę...