Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Andrev

Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8
76
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Legitymacja Dyżurnego Ruchu ISDR
« dnia: 03 Sierpień 2013, 11:30:04 »
Kolejowa Drukarnia Symulatorowa już działa. Wirtualny ISDR poszedł do wirtualnych kadr wykupił zniżki, to i bilet kolei zagranicznych dostanie. Niestety kraj trzeba wybrać już całkiem realny...

77
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Co to?
« dnia: 27 Kwiecień 2013, 13:20:06 »
Mniej więcej coś takiego

78
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 20 Kwiecień 2013, 21:32:50 »
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)

Taaa, a później: "Panie dyżurny, jakiś dziwny ten zastępczy. Świeci na zmianę z czerwonym". Ale nie powiem, słyszałem o takich fachowcach.

79
Inne / Odp: Oryginalne hobby kolejowe
« dnia: 17 Kwiecień 2013, 18:50:39 »
O, to bardzo ciekawe co piszesz. Szczególnie interesujące jest sformułowanie "kilka osób". Zatrzymań na trasie miałem dwa. Raz zostałem zauważony przez dyżurnego ze stadionu. Następnie do pociągu podjechali SOK-iści na drezynie, w związku z czym musiałem uciekać. Drugi raz zauważył mnie maszynista kibla i powiadomił maszynistę składu którym jechałem. Mechanik ten wygonił mnie z wagonu i pojechał dalej. Przy okazji nigdzie na napisałem że jeżdżę na wagonach za pozwoleniem moich znajomych.

Powiem tak: oby tylko przez te Twoje "hobby" nikt nie musiał się tłumaczyć przed prokuratorem... Bo z tego, ile nerwów przysparzasz osobom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo ruchu kolejowego (jeśli zauważą), to chyba sprawy sobie nie zdajesz. Bo i po co? Lepiej oburzać się na cały świat, że niektórym osobom się to nie podoba.

80
Inne / Odp: Oryginalne hobby kolejowe
« dnia: 16 Kwiecień 2013, 14:05:36 »
Jak ja kocham to polskie hejterstwo, które nakazuje tłamsić każdego kto robi coś innego. A dlaczego trzeba go tłamsić? No bo to mi się nie podoba.

Moją pasją jest natomiast strzelanie do dzieci z wiatrówki. Jak ja k... nienawidzę tego polaczkowatego hejsterstwa wobec każdego kto ma inną, oryginalną pasję.

81
Inne / Odp: Oryginalne hobby kolejowe
« dnia: 31 Marzec 2013, 13:36:11 »
Chował się, bo był filmik z cysternami gdzie opowiadał, że minusem jazdy nań jest właśnie utrudnione schowanie się.

82
111 pozycji ? o_O

A teraz pomyśl, że piszesz ręcznie rozkaz O. Ile by druczków zeszło na 1 pociąg :D?
Tak z ciekawości to ile stron ma ten rozkaz?

Ale jak Ci padnie SERWO to nie wypisujesz ręcznie ostrzeżeń na całą trasę, a do pierwszej stacji wyznaczonej. Gorzej jeśli między Gdynią i Warszawą pierwszą wyznaczoną jest...Warszawa.  ;)

83
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 13 Luty 2013, 20:52:08 »
63 Jaki jest zakres robót konserwacyjnych, które wykonuje pracownik obsługi? <- to niby do dyżurnego.

"i inne czynności zlecone przez zwierzchników służbowych..." Czyli praktycznie można wpisać tutaj wiele...

System "Rozkaz" obecnie nie istnieje - został zastąpiony przez SERWO. Odnośnie krzyżownic polecam Id-4 i paragrafy dotyczące oględzin rozjazdów.

87 Jakie jest postępowanie, gdy: b: wadliwie działa izolacja zwrotnicowa lub torowa

Jak to jakie? Świecisz zastępczy... ;) A na serio: Ie-10 polecam. Na stronie PLK nie ma niestety... Informacje których szukasz znajdziesz w rozdziałach dotyczących obsługi urządzeń (rozdz IV) oraz dotyczących przeszkód w działaniu urządzeń SRK (rozdz. nr V).

84
Ruch kolejowy / Odp: Nowa numeracja i oznaczenia pociągów
« dnia: 17 Styczeń 2013, 20:30:12 »
W zeszytach służbowych rozkładów jazdy tego nie ma? Nie mam obecnie dostępu, ale wydaje mi się że na którejś z pierwszych stron tegoż były objaśnienia kategorii pociągów i ich skrótów.

85
Nie da rady, bo nastawnia jest dźwiękoszczelna :) A jak nie to praca napędów sprzed okna też powinno słychać, a w nocy tykanie przekaźnika pulsującego.

Do tego stukot kół, czasami z płaskimi miejscami/nalepami. No można też dodać wyklinanie kierowców stojących przed przejazdem, gdy śmiga już 3 brutto z rzędu ;)

86
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Zabawa dla wtajemniczonych - TESTOWO
« dnia: 05 Styczeń 2013, 21:39:58 »
To zależy jeszcze na jakim posterunku... Na węzłowym oczywiście jest większy problem. Aczkolwiek wyobraźcie sobie sytuację, gdy mamy zanik napięcia (także na rezerwie), a agregat odmówił posłuszeństwa. Takie rzeczy się zdarzają ;) Aby po prostym i do przodu, póki bateria Sz na wjazdowym trzyma :D

Też znam podobną sytuację. Do tego dodaj sobie porę nocną, usterkę przetwornic sygnałowych (wszystko ciemne - Sz oczywiście też niet), uszkodzone baterie radiotelefonu...

87
Nie wystarczy Sz z W24? Generalnie tutaj są też 2 szkoły. Jedni dyżurni jak nawet mają blokadę 2 kierunkową i wpuszczają pociąg ze szlaku na posterunek na rozkaz, to nie dyktują "S" na pominięcie semafora, tylko "N" <- podobno tak jest prawidłowo?

Ostatnio się nad tym głowiłem i doszedłem do wniosku, że chyba bardziej powinno się podyktować "N". Par. 52 ust. 12 pkt 3. Przy czym, nie ma tutaj rozgraniczenia do jakiego typu blokady się to odnosi, można to interpretować że do każdej, bądź tylko do nieprzystosowanej - powodem jest konstrukcja tego paragrafu, niemniej następny ustęp już jasno mówi o wyjątkach którymi są sytuacje przy przystosowanej blokadzie, więc chyba powinno się to rozróżniać dla każdego typu blokady.

Co ciekawe jednak, paragraf 57 dotyczący rozkazu "N" nie wyróżnia przypadku doręczania rozkazu "N" na wjazd z toru lewego. ;)

Całe instrukcje  ;)


88
Pytanie: Kiedy zlikwidowano przepis o wprowadzaniu TZP... ? Bo wielu "starych wyjadaczy", ale również młodych, którzy uczą się twierdzi, że ma być TZP....
To świadczy o tym, że starzy nie czytają nowych przepisów i źle uczą młodych adeptów sztuki.

Na pewno w nowej Ir1 tego już nie było (jest paragraf, że jeśli zezwalający zostanie wygaszony to można wyprawić na Sz bez wprowadzania. No i kolejna kwestia odnośnie interpretacji tego paragrafu. Załóżmy że mamy jakieś przebicie na izolacji i za każdym razem nam semafor wygasi się, np. kilkanaście razy z rzędu (dla kolejnych pociągów). Czy w takim wypadku też nie należy wprowadzać TZP?


89
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 23 Październik 2012, 17:28:57 »
No dobra to trzeba zobaczyć kto co ma na stanie na budzie. Ja np mam linki i muszę je zdawać, oraz używać jeśli zachodzi taka potrzeba. Owszem tam, gdzie są monterzy/ drogowcy cala dobę to naturalnie że się dzowni, ale jeśli nie masz ich to jest twoim obowiązkiem. Tak samo jeśli stoją wagony u Ciebie na stacji, stacje masz na wzniesieniu, nagle zaczynają się wagony staczać to co?? Dzwonisz do dyspozytora przewoźnika i mówisz co się dzieje z nimi, czy lecisz z płozą aby je wyhamować bądź kierujesz je na bok??
Co do odśnieżania - RTS się kłania :) No chyba że wy nie musicie bo jesteście Panami.  Ale u nas każdy posterunek musi odśnieżać perony, przejazdy, pędnie, rozjazdy.

W semaforach też żarówki wymieniacie? Przeblokowanie końcowego w przekaźnikowni to dla ISDRa też pestka? I później jeszcze sam sobie odpisuje, że działanie urządzeń prawidłowe i może odwołać obostrzenia? Zgodnie z instrukcjami i wytycznymi jeśli np. monter chce zostać ISDR to musi dostać pisemną zgodę dyrektora. No chyba, że wszystkie te prace macie wpisane do RTS, dostajecie odpowiednią odzież roboczą, ponadto zakład płaci dodatkowe pieniądze za pracę na torach, warunkach niebezpiecznych.

Ja jeśli nie mam w obowiązkach nie pójdę nawet smarować rozjazdów, bo w razie "w" bhpowiec powie że nie powinieneś w ogóle tego robić jeśli nie masz w zakresie obowiązków...

90
Ruch kolejowy / Odp: Sygnał Pc2
« dnia: 14 Październik 2012, 19:08:39 »
Sygnał Pc 2 jest obecnie stosowany w każdym przypadku jazdy po torze przeciwnym do zasadniczego bez względu na rodzja blokady liniowej na szlaku (jest to pokłosie katastrofy pod Szczekocinami). Sygnał ten należy wyświetlić na czole pociągu w momencie wjazdu pociągu na tor przeciwny do zasadniczego.

No ale moment. Poprawki Ie-1 oraz Ir-1 do tej pory nie było, więc na jakiej podstawie należy zmieniać osygnalizowanie w każdym przypadku jazdy na tor lewy? O ile mnie pamięć nie myli, było to zalecenie PKBWK, ale nie widziałem żadnego aktu prawnego który by to wprowadzał.

Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8