Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez booster225 dnia Wczoraj o 18:55:48 »
Dzięki za wyjaśnienie.
2
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba759 dnia Wczoraj o 14:29:32 »
Według mnie to sygnalizatory unieważnia się wskaźnikiem W31, a nie tarczą D1. Tarczą D1 się osłania, ewentualnie osygnalizowuje, ale myślę, że to kwestia nomenklatury.
A będzie to brzmieć mniej więcej tak (działka "Inne"):

S: Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego/wyjazdowego/drogowskazowego/odstępowego XX osłoniętego tarczą D1.

N: [1] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wyjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wyjechać w kierunku XYZ na tor szlakowy lewy [nr].

[2] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wjechać z toru szlakowego [nr] na stację.

Ja to tak widzę. Wszystkie istotne informacje są zawarte. Wydaje się dużo tekstu ale sprawdziłem i się mieści (szczególnie w R-306) ;)
3
Ruch kolejowy / Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia Wczoraj o 12:14:22 »
Z jaką treścią należy wydać rozkaz S i N gdy wyjazd lub wjazd odbywa się na tor lewy/ z toru lewego przy tarczy D1. Od razu zaznaczę że nie interesuje mnie zdjęcie tarczy, tylko np sytuacja gdy semafor jest unieważniony tarczą D1.
4
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Psycho dnia 19 Czerwca 2021, 20:41:46 »
Jeśli wiadomo, że zamknięcie będzie trwało dłużej, niż czas konserwacji to nie ma potrzeby nakładania na siebie obostrzeń tak jak napisał Paweł Piotr.
Natomiast istotne jest to, że jeśli sytuacja ruchowa ulegnie zmianie (skończy się zamknięcie, skończy się prowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze itp), a monter nadal pracuje - ważne nadal są obostrzenia wynikające z wpisu montera usrk.

Tutaj dodam, że one same z siebie (tylko na podstawie wcześniejszego odpisu montera w E1758) nie będą obowiązywały - po otwarciu toru i wznowieniu ruchu jednokierunkowego dwutorowego należy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie (stosowanie telefonicznego obowiązywało jedynie z uwagi na zamknięcie toru...).
 
5
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 19 Czerwca 2021, 17:03:52 »
Monter usrk nie musi znać sytuacji ruchowej - przystępując do określonej pracy ma obowiązek dokonać stosownego wpisu w E1758 - bez względu na bieżącą sytuację ruchową na posterunku ruchu - a dyżurny ruchu ma obowiązek z tym wpisem się zapoznać i go respektować. Jeżeli jego wpis pokrywa się z aktualną sytuacją ruchową, nie ma potrzeby ponownego wprowadzania obostrzeń, które już obowiązują. Natomiast istotne jest to, że jeśli sytuacja ruchowa ulegnie zmianie (skończy się zamknięcie, skończy się prowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze itp), a monter nadal pracuje - ważne nadal są obostrzenia wynikające z wpisu montera usrk. Dopiero po jego powtórnym wpisie o zakończeniu prac w wewnętrznych usrk i zgodzie na zdjęcie obostrzeń, takie można dokonać.
Jeśli monter skończył wcześniej i odpisał koniec obostrzeń, są one nadal obowiązujące, aż do zakończenia prac, związanych z zamknięciem, czy innymi przyczynami, które wymagają tzp. O tym decydują łącznie zapisy w R146 oraz w E1758 (czas ich wprowadzenia i czas ich odwołania).
6
Ruch kolejowy / Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez booster225 dnia 17 Czerwca 2021, 22:15:08 »
Czy w przypadku gdy monter zrobi odpis konserwacji urządzeń SRK w książce e1758 i wymaga wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów po torze nr. 1 i 2, ale mamy taką sytuację ruchową, że po tych torach obecnie stosujemy te obostrzenia, ponieważ np. jeden tor jest zamknięty, to trzeba wprowadzać jeszcze dodatkowo te obostrzenia czy jak to ma wyglądać?
7
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 11 Czerwca 2021, 20:56:13 »
   Teraz przejdźmy do ustaleń kolejowej komisji dochodzeniowej.
  Tak się szczęśliwie złożyło, że nikt z pasażerów ani też z obsługi pociągu pośpiesznego nie odniósł obrażeń, mimo że z 10 wagonów pasażerskich aż 8 zostało wykolejonych i uszkodzonych. Nawierzchnia toru nr 1 (w tym rozjazd) została zniszczona na długości 147 m oraz sieć trakcyjna nad torami nr 1, 2, 6, 8 i 104 wraz z ścięciem bramki trakcyjnej. Straty materialne wyniosły 2 576 000 zł, a koszty pracy pociągów ratunkowych (w tym też dźwigu) osiągnęły kwotę 1 446 000 zł. Całkowita przerwa w ruchu przez stację Ciechanów trwała ponad 7 godzin, a następnie odbywał się ruch pociągów torem nr 2 na dwóch przyległych do Ciechanowa szlakach z przeciąganiem  pociągów trakcją nieelektryczną.
   Ustalono też odpowiedzialność pracowników za wypadek.
   Mechanik pociągów pośpiesznego 14502 Włodzimierz Ł.:
- nie zatrzymał tego pociągu przed semaforem wjazdowym do stacji Ciechanów wskazującym sygnał "stój",
- przyjął dyktowanie treści rozkazu szczególnego "S" w czasie biegu pociągu bez jego zatrzymania oraz nie powtórzył brzmienia tego rozkazu zezwalającego na przejechanie obok semafora wjazdowego wskazującego sygnał "stój" na dowód jego zrozumienia,
- nie zmniejszył prędkości pociągu do 40 km/h, przez co bezpośrednio spowodował wykolejenie się pociągu 14502.
  Naruszył swym postępowaniem postanowienia:
- Przepisów ruchu R1 zawarte w: § 75 ust. 24; § 79 ust. 1; 9 pkt. 5; § 80 ust. 11;
- instrukcji R13c zawarte w § 14 ust. 5,
- instrukcji Mte 61 zawarte w § 4 ust. 2; § 5 ust. 1; § 6 ust. 1 pkt. 13; § 14 ust. 19.
  Młodszy mechanik pociągu pośpiesznego 14502 Marek P. nie reagował na to, że mechanik Włodzimierz Ł nie usiłował zatrzymać tego pociągu przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał "stój". Przyczynił się przez to do wykolejenia tego pociągu.
   Naruszył on postanowienia "Przepisów ruchu" R1 zawarte w § 80 ust. 3 w związku z dyspozycją § 79 ust. 1; 9 pkt. 5
tychże przepisów.
   Dyżurny ruchu dysponujący stacji Ciechanów, Adam W., przez to, że podyktował mechanikowi pociągu pośpiesznego 14502 treść rozkazu szczególnego "S" bez uprzedniego upewnienia się, czy pociąg ten zatrzymał się przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał "stój", naruszył postanowienia § 14 ust. 7 instrukcji R13c.
  Na marginesie tego należało zauważyć, że Adam W. mógł się upewnić, czy pociąg 14502 zatrzymał się przed semaforem wjazdowym przez otrzymanie przez radiotelefon meldunku mechanika. Gdyby jednak miał zastrzeżenia co do tego meldunku, mógł polecić dróżnikowi przejazdowemu przejazdu strzeżonego położonego przed semaforem wjazdowym K1/2 w odległości 36 m by sprawdził, czy pociąg 14502 się zatrzymał.
   Nadto wyciągnięto wnioski służbowe w stosunku do pracowników nadzoru różnych szczebli za zaniedbania lub przewinienia, o których była mowa w pierwszej części artykułu.
                                                                  tekst inż Władysław Ryński, uszczegółowienie EN57-002
8
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krystian dnia 06 Czerwca 2021, 17:43:09 »
Dziękuję bardzo za pomoc :)
9
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba759 dnia 06 Czerwca 2021, 16:14:06 »
Wystarczy przeczytać część ogólną dokumentacji użytkownika, a dokładnie punkt 2.3.3.2.3 "Obsługa blokady liniowej typu Eap w sytuacjach awaryjnych"
10
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krystian dnia 05 Czerwca 2021, 14:29:19 »
Witam, mam problem z pociągiem o numerze 06452, jak wjedzie mi na stacje to nie mogę potem odblokować żeby mi kolejny pociąg mógł przyjechać z Wilamowic, orientuje się ktoś może jak to naprawić albo co z tym zrobić, bo od nowa nie chce grać...


Poniże ss o co mi dokładnie chodzi
Strony: [1] 2 3 4 ... 10