Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hako

Strony: [1]
1
Wpadłem właśnie na jedno rozwiązanie uzależnienia kolejności nastawiania semaforów. Tak konkretnie to w schematach sbl typu Ea (do znalezienia np. w serwisie z lubiącym kołowrotki zwierzątkiem w logo :D).
Sytuacja co prawda dotyczy semafora wjazdowego na szlak, i wygląda tak (interesujący fragment oznaczony gwiazdką):

Czyli podsumowując, w szeregu z przekaźnikiem sygnałowym semafora nastawianego jako drugi trzeba wrzucić zestyki SX, KpzX i rozwierny KcX, gdzie X to semafor nastawiany jako pierwszy.

2
Urządzenia srk / Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« dnia: 09 Listopad 2016, 01:20:39 »
Teoretycznie zastąpienie zestyków It/Iz trwałym połączeniem da możliwość podania sygnału zezwalającego... ale jak wtedy zwalniać przebiegi? ręcznie?

3
Cytuj
Zobacz na platformę przetargową PLK (...)
Pogrzebałem pogrzebałem i znalazłem, i ten 1 GB (choć to nie jest komplet Łaz a jedynie część w której tam robili modyfikacje).
Ale wygrzebałem za to komplet rysunków w "Przebudowa urządzeń srk na st. Puszcza Mariańska, linia kolejowa 12 Skierniewice - Łuków"...
I tutaj powiem wam jedno, jestem dosłownie załamany, bo o ile na pierwszy rzut oka rysunki są piękne, cyfrowe (bo co ciekawe z 2015r) to jak się lepiej przyjrzeć to strasznie niechlujne, literówki w nazwach przekaźników itd. itd. brak kilku obwodów (lampki ItP i ItR) i ogółem błędy w obwodach. (np. w semaforze D nie zgaśnie czerwone przy jeździe na wprost. (wiem bo próbowałem to zasymulować)

Po zaczerpnięciu porady, jednak KpzE wystarczy, SE w sumie nic nie daje, raczej nie ma opcji, żeby się semafor wygasił, a przekaźnik nie odpadnie ;)
A gdyby KpzE się zaciął?
Btw, zdaje mi się chyba że tak naprawdę konkretnych rozwiązań problemu będzie tyle ile inżynierów to projektujących. Tak samo można by się teraz pogłowić o sytuacje z dwoma semaforami odnoszącymi się do dwóch sąsiednich torów i postawionych w jednym międzytorzu, zgodnie z instrukcjami na jednym może być sygnał zezwalający tylko wtedy gdy drugi też się świeci. Album i przykłady w książkach też tego nie przewidują.

4
Dzięki za zainteresowanie tematem, macie panowie racje, chyba słuszniej zamiast Ue wsadzić KpzE.
Załączam obrazek jak to teraz wygląda (tym razem z symboliką zgodną z pkp)

Swoją drogą warunkiem wzbudzenia KpzE jest wzbudzony SE i odwzbudzony Ue.
Teoretycznie mógł bym usunąć zestyk SE ale gdyby np. któryś z nich się zaciął to było by wesoło.

PS. Jakbyś np. znalazł taki posterunek i dorwał dokumentację
Niestety do tej pory udało mi się dorwać tylko to co "w internecie wisi", album schematów usrk typu E z 1989 i skany dwóch książek. I nawet po "złączeniu" wiedzy w nich zawartej wiele elementów schematów trzeba czasem zgadywać.

Cytuj
potem na "gruncie" jest inaczej, bo jakbyś podłączył wg projektu, to by nic nie działało
To się łatwo domyślić, w wyżej wymienionionych skanach też zlokalizowałem już kilka bzdur. Ale zasada myślę że dotyczy wszystkiego, nie tylko usrk i nie tylko rzeczy związanych z elektryką/elektroniką/kolejnictwem.

5
Pozwolę się podpiąć pod wątek i zadać pytanie też dotyczące kolejności podawania sygnału.

Grafika ukazująca istotę problemu:
https://www.dropbox.com/s/cd8l831a4w3uxly/kolejnoscsygnalowobwod.png?dl=0

Sytuacja jest taka, jest sobie jakaś niekoniecznie prawdziwa stacja. Na tej stacji jest tor przy którym znajduje się semafor drogowskazowy K, a z semafora tego można dojechać tylko pod semafor E. Jest to ładnie narysowane na załączonej grafice + obrazujący to kawałeczek pulpitu. Odległość od K do E jest dosyć bliska (na pewno mniejsza od wymaganej drogi hamowania), ale wskaźników W19/W20 tutaj nie ma bo jak gdzieś udało mi się doczytać przy założeniu że jest kolejność nastawiania to wskaźnika być nie musi.

Moje pytanie dotyczy natomiast tego jak to się robi, a dokładniej, jak powinny wyglądać obwody w urządzeniach typu E. W grafice poniżej pulpitu dołączyłem rysunki obwodów które niekoniecznie mogą być poprawne a to dlatego że są tylko produktem mojej wyobraźni. I o ile obwód semafora E zdaje mi się być prawidłowym to już obwód semafora K jest już typowym "nie wiem więc zgaduję".
Czy powinno być tak jak narysowałem - przekaźnik SK kontroluje zestyki SE i Ue? Czy powinien np. tylko SE albo tylko Ue?
Czy w obwodzie świateł semafora K też powinny znaleść się SE i Ue (obok SK i Uk)?
Czy semafor K powinien kontrolować też zestyki typu Uem, Iz4, Kn3/4- itd. aż do Ua?

PS. niektóre elementy na tym schemacie/rysunku jak poprawność numeracji zwrotnic/semaforów/torów/tarcz/itd., układ torowy itd. mogą (i pewnie są) bzdurne ale zasadniczo nie jestem specjalistą w tej dziedzinie a po za tym to temat na oddzielną dyskuję

PS2. Mój pierwszy post to i serdecznie witam wszystkich :)

Strony: [1]