Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Urządzenia srk / Odp: Blokowanie "w tył" i "w przód"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 10 Listopad 2018, 08:55:25 »
O co chodzi w blokowaniu "w tył", " w przód" ?

Tzw2. blokowanie "w tył" to blokowanie bloku końcowego (Ko) do sąsiedniego posterunku ruchu - tego, który wysłał do nas pociąg na szlak, czyli potwierdzenie przy pomocy urządzeń srk (półsamoczynnej blokady liniowej) faktu przyjazdu pociągu i zwolnienia szlaku.
Tzw. blokowanie "w przód" to blokowanie bloku początkowego (Po), czyli powiadamianie następnego posterunku ruchu przy pomocy urządzeń srk (półsamoczynnej blokady liniowej) o fakcie wyjazdu pociągu z naszego posterunku ruchu i zajęcie szlaku.
Warto dodać, że pojęcie "w tył" i "w przód" odnoszą się do jadącego po linii pociągu - w tył (pociągu) oznacza potwierdzenie jego przybycia na posterunek ruchu, w przód (pociągu) oznacza informację o jego odejściu z posterunku ruchu. Jest to także informacja o zwolnieniu szlaku - blokowanie w tył oraz o zajęciu szlaku - blokowanie w przód.
2
Urządzenia srk / Blokowanie "w tył" i "w przód"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Beata10 dnia 10 Listopad 2018, 07:57:52 »
O co chodzi w blokowaniu "w tył", " w przód" ?

Proszę stosować tytuły wątków opisujące temat. Paweł
3
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia niezblokowane i zblokowane
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 08 Listopad 2018, 22:14:53 »
Chodzi o konstrukcję części zależnościowej urządzeń przekaźnikowych. W urządzeniach niezblokowanych obwody przekaźnikowe muszą zostać zaprojektowane indywidualnie dla każdej stacji, a przekaźniki umieszczane są bezpośrednio na stojakach. W razie usterki monterzy usuwają ją bezpośrednio w obwodach. Do tej grupy należą urządzenia typu E.

W urządzeniach zblokowanych działanie opiera się na blokach przekaźnikowych, tzn. elementach zawierających w fabrycznie zamkniętej obudowie typowe zestawy przekaźników realizujących funkcje związane z danym rodzajem urządzenia - np. zwrotnicą, sygnalizatorem, odcinkiem torowym. Bloki łączone są ze sobą zgodnie z układem urządzeń na stacji i współpracują ze sobą przy realizacji przebiegów. Możliwe na stacji przebiegi nie są projektowane indywidualnie, a wynikają z układu i funkcji bloków. W razie usterki monterzy wymieniają cały blok.

Na PKP stosowane były urządzenia zblokowane typu JZH-111, ale nie było ich wiele i obecnie niemal wszystkie zostały już wymienione na komputerowe. W porównaniu do urządzeń E mają inny sposób obsługi - dla każdej czynności używa się przycisku adresowego, określającego urządzenie (dla przebiegów - dwóch lub więcej przycisków), oraz przycisku funkcyjnego, określającego funkcję (wspólnego dla różnych urządzeń).

Są jeszcze urządzenia półblokowe, w których wykorzystuje się typowe fragmenty obwodów łączone zgodnie z układem geograficznym urządzeń, podobnie jak w urządzeniach zblokowanych, jednak przekaźniki nie są zgrupowane fizycznie w bloki a montowane indywidualnie, jak w urządzeniach niezblokowanych. Urządzenia takie są dość popularne na PKP, w skrócie oznaczane są jako urządzenia typu PB.

W załączniku widok przekaźnikowni urządzeń niezblokowanych i zblokowanych.
4
Urządzenia srk / Urządzenia niezblokowane i zblokowane
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Beata10 dnia 08 Listopad 2018, 19:37:49 »
Jakie to są urządzenia: zblokowane, a jakie niezblokowane?
5
Inne / Odp: Szkolenie nowych pracowników
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zolwik dnia 28 Październik 2018, 21:20:32 »
Po sobie wiem, że czegoś takiego nie ma (przynajmniej w IZ Wrocław)
6
Inne / Odp: Szkolenie nowych pracowników
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 26 Październik 2018, 15:48:22 »
Znając PLK, jest tak, że niektórzy pracujący 30 lat, jeszcze im się wydaje, że jest ten przepis (chociaż się 100 razy zmienił). Zasadniczo też kiedyś się interesowałem tym tematem, natomiast nic w tym zakresie również nie znalazłem, chyba, że są jakieś wewnątrzzakładowe (lub sekcyjne) zarządzenia itp....

Jakby ktoś znalazł jakąś "wykładnię" w tym temacie, proszę o jakieś info.
7
Inne / Odp: Szkolenie nowych pracowników
« Ostatnia wiadomość wysłana przez franklin dnia 26 Październik 2018, 14:10:51 »
Jest coś takiego. Nwm czy to przepis czy interpretacja dyrektora zakładu. U nas w zakładzie tez tak jest ze szkolący pracownik powinien pracować min. dwa lata. Ale to tylko czysta Teoria, praktyce jest jak jest :)
8
Inne / Szkolenie nowych pracowników
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Martyna dnia 26 Październik 2018, 13:18:57 »
Witam, pracuje od niedawna na kolei PLK i kiedyś słyszałam, że był taki przepis, który mówi, że pracownik z krótkim stażem (do 2 lat) nie może szkolić innego nowego pracownika na posterunku. Orientujecie się czy taki przepis jeszcze istnieje? Szukałam ale nic nie znalazłam.
9
Inne / Odp: Kupię kostki! pilne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maszynista222 dnia 25 Październik 2018, 21:53:05 »
Nie mogę nic znaleźć mógłbyś może zarzucić linkiem?
10
Inne / Odp: Kupię kostki! pilne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez cam-tech dnia 25 Październik 2018, 02:47:45 »
na olx widziałem jakieś ostatnio, warto sprawdzić.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10