Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
ISDR Lisków / Odp: Opisy i przejścia składów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MuNiO dnia 19 Październik 2017, 14:45:43 »
Dokładnie to, Dziekuje.
2
ISDR Lisków / Odp: Opisy i przejścia składów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez W.F. dnia 19 Październik 2017, 08:36:25 »
Czy o to chodzi?
3
Ruch kolejowy / Odp: Jazda po lewym a Pbl i Sbl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zolwik dnia 18 Październik 2017, 23:02:22 »
zarówno na SBL jak i PBL przy ruchu po torze lewym przy CZYNNYCH OBU TORACH żądasz wolnej ( bez wprowadzania ruchu dwukieronkowego) dla KAŻDEGO jadącego po lewym, i dla pierwszego dla jadącego po zasadniczym. i w takim przypadku nie stosujemy tzp. godziny odjazd/przyjazd dalej z bloku ( chyba ze rts mówi inaczej)

Jak jedziesz na Sz to zapewne masz jakąś usterkę czy coś innego więc wprowadzasz telefoniczne i wtedy pełna procedura. ( oczywiście może się zdarzyć ze podany semafor wygasł i podano Sz dla pociągu w tym samym kierunku to jedziemy bez TZP)

Rozkaz O dla pociągu jadącego po zasadniczym daje się w przypadku kiedy blokada jest nieprzystosowana. Jeśli blokada jest przystosowana to jedzie bez rozkazu.


na SBL przystosowanej  robisz tak samo jak na PBL,
4
Ruch kolejowy / Odp: Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 18 Październik 2017, 22:38:51 »
Podstawą prowadzenia ruchu pociągów na szlaku jest sprawna blokada liniowa – jednodostępowa półsamoczynna lub samoczynna. Jeżeli występuje usterka w działaniu samoczynnej blokady liniowej (sbl) i konieczne jest wprowadzenie telefonicznego zapowiadania pociągów (tzp), wówczas cały szlak pomiędzy dwoma posterunkami ruchu, pomiędzy którymi wprowadzono tzp uważa się za jeden odstęp (w rozkazie pisemnym unieważnia się wskazania samoczynnych semaforów odstępowych), na którym może znajdować się tylko jeden pociąg. W dzienniku ruchu r-146 należy zanotować fakt wprowadzenia tzp poprzez odpowiedni zapis przez całą szerokość strony, dotyczącej szlaku z uszkodzoną blokadą, oraz w dalszej kolejności wypełnia się rubryki 4, 5 i 6 (czas uzgodnionej wolnej drogi dla jazdy pociągu, godzinę odjazdu pociągu i godzinę przybycia pociągu) – czyli w tzw. pełnym zakresie.
5
Ruch kolejowy / Odp: Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zolwik dnia 18 Październik 2017, 22:18:10 »
co do PBL to może być blokada bez bloku Po i Ko i w takim przypadku też piszemy tylko godzinę odejścia/ przybycia
i przy TZP zarówno na SBL jak i PBL nie oznajmiasz odjazdu jako tako, tylko oznajmiasz odjazd/ przyjazd z podaniem godziny. przy TZP godziny muszą się wszedzie zgadzać

w SBL jak blokada jest sprawna to podajesz numer pociągu i czas o której odjechał lub przyjechał, ale nie z sepe(swdr dokładniej) tylko z zegarka.

i jak masz TZP na SBL to jeździsz w odstępie posterunków, czyli tak jak w przypadku PBL czyli:  jeden szlak= jeden pociąg.
6
Ruch kolejowy / Jazda po lewym a Pbl i Sbl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maria1 dnia 18 Październik 2017, 22:17:20 »
Proszę "jak chlopu do kosy" o wyjaśnienie: na Pbl przystosowanej, czyli jak rozumiem dwukierunkowej , gdy pociąg mamy wyprawic po lewym / ruch jednotorowy dwukierunkowy/ to: stosujemy tzp, zadanie, danie pozwolenia, oznajmienie odjazdu, potwierdzenie
 przyjazdu, pociąg wyjeżdża na sygnał zezwalajacy z w24 ewentualnie "sz" z w24 / r.7 R146 wpisujemy po torze lewym/ a gdy nie można podać tego lub tego to rozkaz N dz. 2. Gdy stacja będzie chciała wyprawic teraz pociąg do nas to będzie on do nas wjezdzal po torze w kierunku zasadniczym to otrzyma on rozkaz O, a dyżurny też będzie pytał o wolną dla tego pociągu jako pierwszego po torze prawym?

Gdy Pbl jest jednokierunkowa to wystawiając po lewym pytamy o wolną i oznajmiamy odjazd/ telefonicznie/ a stacja do której wyprawilismy pociąg potwierdza przyjazd czyli stosujemy tzp. i pociąg wyjeżdża na N dzialki 1, 2 i 4.

Na Sbl nieprzystosowanej jednokierunkowej
: stosujemy tzp dla wszystkich pociągów jadących torem lewym i dla pierwszego , który pojedzie z naprzeciwka? A co z Sbl przystosowana. Jeżeli popisałam bzdury to proszę o wyjaśnienie.
Bardzo mi zależy żeby to dobrze i właściwie zrozumieć. Z góry dziękuję.
7
Ruch kolejowy / Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maria1 dnia 18 Październik 2017, 21:27:33 »
Jestem świeżo po kursie na dyzurnego ruchu, niestety nie mam pewności czy dobrze rozumiem prowadzenie ruchu na Pbl. Potrzebuje mieć to przedstawione bardzo zrozumiale.
Rozumiem, że gdy blokada jest podstawą prowadzenia ruchu to na jednotorowce obowiązuje zadanie i danie pozwolenia/ rubr.4 R146/ a czas odjazdu i przyjazdu stosujemy z blokady. Na dwutorowce podajemy tylko "Pociąg nr...odjechał" a czas odjazdu i przyjazdu też piszemy z bloku.
Gdy jest tzp to na jednotorowce zadanie, danie pozwolenia, oznajmienie odjazdu i potwierdzenie przyjazdu/ wszystko odbywa się ustnie , przez telefon . Na dwutorowce przy tzp.
 telefonicznie oznajmiamy odjazd i przyjazd  .
Na Sbl gdy blokada jest sprawna to: podajemy tylko numer pociągu a czas odjazdu, przyjazdu z sepe.
A co gdy obowiązuje  tzp. na Sbl: potwierdzamy przyjazd ostatniego wyprawionego pociagu i co dalej?
Proszę o wytlumaczenie jak najprostszym językiem i o sprawdzenie czy dobrze rozumiem temat
8
Ruch kolejowy / Odp: Srodki pomocnicze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maria1 dnia 18 Październik 2017, 21:02:24 »
Bardzo dziękuję za zrozumienie i za wyczerpująca odpowiedź.
9
ISDR Lisków / Opisy i przejścia składów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MuNiO dnia 18 Październik 2017, 18:51:31 »
Witam

Był kiedyś wrzucony plik z excela z opisem składów przyjmowanych i wypuszczanych z Liskowa. Ma ktoś ten plik bo nie mogę go u siebie odszukać .
10
Ruch kolejowy / Odp: Jazda na Sz/rozkaz
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 18 Październik 2017, 16:10:07 »
Albo mech ciężkim brutto rusza na ostro i potrafi wygasić kilka razy ;-) tak było u znajomej raz przy czym blokada stacyjna tam była w tym przypadku
Strony: [1] 2 3 4 ... 10