Przewidziane jest tworzenie nowych posterunków do symulatora przez użytkowników, jednak ze względu na istniejące ograniczenia oprogramowania, niezbędną wiedzę techniczną oraz dla uniknięcia publikowania posterunków niedopracowanych bądź niekompletnych proces ten nie ma charakteru w pełni otwartego. Narzędzia edycyjne mogą zostać udostępnione po uzgodnieniu tworzonego posterunku, a przed publikacją podlega on weryfikacji.
Ogólne założenia i warunki dla tworzonych nowych posterunków:
1. Przewiduje się odwzorowanie posterunków rzeczywistych, ze zgodnym z rzeczywistością typem urządzeń stacyjnych (aktualnie w symulatorze przewidziane są urządzenia przekaźnikowe typu E z pulpitem kostkowym). Możliwe jest także odwzorowanie historycznego stanu posterunku, jeżeli został on przebudowany lub zlikwidowany.
2. Konieczna jest analiza, czy typy urządzeń srk na posterunku, a także specyfika prowadzenia ruchu jest możliwa do odwzorowania w bieżącej wersji symulatora, lub ewentualnie jakie muszą zostać zastosowane uproszczenia lub zmiany względem stanu rzeczywistego - należy jednocześnie określić, dla jakiego okresu czasowego posterunek zostałby odwzorowany (może być to stan archiwalny sprzed przebudowy urządzeń). Aktualnie w symulatorze przewidziane jest odwzorowanie:
- urządzeń stacyjnych typu E z pulpitem kostkowym, bez innych nastawni i blokad stacyjnych, z opcjonalnym przebiegowym nastawianiem typu PN-COB-62,
- blokad liniowych typu C, Eap, Ea, Eac lub z blokiem Poz + it,
- urządzeń na przejazdach kat. A typu SPR-1 (z obsługą z manipulatora lub pulpitu kostkowego), SPR-2/EAB-7, RHR-A, UP-1, z opcjonalnym uzależnieniem jako element przebiegu,
- urządzeń ssp starszego typu z uzk ERP-5, typu SPA-4/ERP-6, RASP-4F, z opcjonalnym powiązaniem z urządzeniami stacyjnymi,
- centralek telefonicznych typu KTE, SLK lub DGT,
- manipulatorów radiotelefonów RADMOR lub Koliber.
3. Do odwzorowania posterunku niezbędne są:
- plan schematyczny,
- schemat lub przynajmniej poglądowe zdjęcie pulpitu nastawczego (z zasady nie jest przewidywane odwzorowanie posterunków z pulpitami "wymyślonymi" na podstawie samego planu schematycznego - aby uniknąć pulpitów z błędami bądź ze znacznymi niezgodnościami, w tym niezgodnego typu z rzeczywistym),
- informacje o przejazdach kolejowo-drogowych w obrębie posterunku i na przyległych szlakach (kilometr, typ i układ urządzeń),
- w miarę potrzeb inne informacje o działaniu urządzeń i specyfice prowadzenia ruchu.
Użyte powinny być do tego celu materiały dostępne oficjalnie, np. fotografie urządzeń opublikowane lub pochodzące z ogólnodostępnych wizyt technicznych, projekty udostępnione w postępowaniach przetargowych, w publikacjach itp. W szczególnych przypadkach (zwłaszcza dla posterunków archiwalnych) dopuszcza się uzupełnienie brakujących materiałów źródłowych elementami zaprojektowanymi we własnym zakresie w oparciu o dostępne informacje o posterunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami projektowania.
4. Zakładane jest przygotowanie i załączenie do plików posterunku przynajmniej skróconego regulaminu technicznego oraz planu schematycznego urządzeń srk obejmującego istotne dla symulacji informacje (oznaczenia urządzeń, kilometraż, odcinki kontroli niezajętości, drogi ochronne itp.), zgodnie z układem urządzeń przyjętym w symulatorze (z uwzględnieniem ewentualnych uproszczeń i zmian).
5. Zakładane jest przygotowanie dla posterunku przynajmniej jednego, domyślnego rozkładu jazdy, spełniającego warunki opisane w
oddzielnym wątku. Rozkład jazdy musi być zgodny z zakładanym okresem czasowym dla którego posterunek ma być odwzorowany (przy czym jako okres odwzorowania rozumiany jest okres między ważniejszymi przebudowami - można pominąć mniej istotne zmiany, takie jak np. wymiana urządzeń ssp).
Osoby chętne do pomocy i posiadające pomysły na odwzorowanie nowego posterunku, który spełnia powyższe założenia oraz dla którego dostępne są niezbędne dane źródłowe, proszone są o kontakt ze mną - po uzgodnieniu pomysłu mogą otrzymać narzędzia edycyjne i dalsze szczegółowe informacje.
Poszukiwane są także osoby chętne do pomocy przy przygotowaniu materiałów źródłowych, przygotowaniu i sprawdzaniu regulaminu technicznego, planów schematycznych srk itp., a także przy opracowaniu bądź zebraniu danych niezbędnych do opracowania rozkładów jazdy.