Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Inne / Odp: Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia Wczoraj o 20:03:49 »
Ale ja śleeeepy jestem :D szok. Dzięki serdeczne! No ślepa kura. Bez ziarna :D
2
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sklox dnia Wczoraj o 19:30:59 »
Polecam użyć debuga (Shift+Alt+D) w którym można podejrzeć w którym miejscu przebieg "się wywala".
3
Inne / Odp: Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek__9292 dnia Wczoraj o 16:11:41 »
Na stronie głównej forum 3 link od góry ;)
4
Inne / Odp: Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia Wczoraj o 16:05:41 »
Na serwerze Discord projektu
ISDR ma kanał na serwerze Discord?
5
Kraków Główny / Odp: Rozkład jazdy do druku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rutek901 dnia Wczoraj o 06:29:03 »
Spoko ja na 3 działam 1 To pulpit nastawczy ,2 SWDR, a 3 to centralka hehe
6
Inne / Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek__9292 dnia 03 Październik 2024, 23:34:52 »
Na serwerze Discord projektu zauważyłem, że dużo osób prowadzi dokumentację ruchową w różnych formach (papierowo lub przez udostępnione pliki w symulatorze). W związku z tym postanowiłem udostępnić swój arkusz kalkulacyjny zawierający wszystkie dzienniki, które wypełnia dyżurny ruchu.

Początkowo arkusz został stworzony w celach prywatnych, jednak podczas szkoleń na dyżurnego ruchu zauważyłem, że instruktorzy chcąc nauczyć wypełniania dzienników albo nie mają żadnych w wersji elektronicznej, albo mają jakieś bardzo proste, z którymi mają problem (słaba znajomość programów typu Word czy Excel). Postanowiłem więc odkopać stary arkusz i go uzupełnić o brakujące dzienniki oraz nieco zautomatyzować poprzez makra tak, aby osoba która nie zna zaawansowanych operacji w Excelu mogła bez problemu wykreślać rubryki, pisać przez całą szerokość, obramowywać działki w rozkazach pisemnych itp.

W pierwszym arkuszu udostępnionego skoroszytu znajduje się instrukcja wypełniania poszczególnych dzienników oraz lista makr, które uruchamiane są poprzez odpowiednią kombinację klawiszy. Instrukcja jest napisana w taki sposób, aby osoba która nigdy nie używała Excela potrafiła obsługiwać skoroszyt, stąd dla większości cześć informacji będzie oczywista ;). Zapraszam do dyskusji nad ewentualnie znalezionymi błędami, sugestiami lub propozycjami rozwoju. W przypadku większego zainteresowania mogę rozważyć stworzenie wersji dla pakietu LibreOffice.
7
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia 03 Październik 2024, 17:07:56 »
No i gdzie można przećwiczyć cokolwiek przed Krakowem? Na Testowie czy Tomaszowie Mazowieckim, gdzie wielkość tych posterunków i skomplikowanie ruchu razem wzięte nie sięga nawet 25% tego, co mamy w Krakowie?
Np na Liskowie też, gdzie stacja jest już jednak większa. Ale nie w tym rzecz. Chodzi o poznanie zasad, a wielkość stacji straci na znaczeniu. Tzn ok, dużo więcej pracy, ale istotne są zasady. I nie chodzi o to, że używać program mogą tylko profesjonaliści, ale o to, że podstawowa instrukcja została napisana bardzo starannie i kosztowała nie mało wysiłku. Teraz dodaj opisy posterunków, rozkłady jazdy oraz ich opisy, pracę nad samym posterunkiem...
8
Kraków Główny / Odp: Rozkład jazdy do druku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiek9825 dnia 03 Październik 2024, 13:59:27 »
Chce tutaj też dodać że jeśli posiada ktoś drugi monitor, zawsze można sobie rozkład jazdy SEPE wydukować na drugi monitor co ułatwia prace.
9
Kraków Główny / Odp: Rozkład jazdy do druku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 03 Październik 2024, 12:47:56 »
Rozkład jazdy można wyeksportować z edytora do pliku html, który można otworzyć i wydrukować w przeglądarce internetowej.

Same przejścia składu opisane są w pliku pdf dołączonym do rozkładu jazdy (w katalogu roz, możliwe jest też otwarcie go z menu Pomoc w symulatorze).
10
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 03 Październik 2024, 12:45:00 »
Wykaz uzależnień w drogach ochronnych zawiera plan schematyczny dołączony do stacji. Uzależnień ochrony bocznej trzeba się domyślić, ale są to typowe zależności, w tym konieczność zamknięcia Wk na torach bocznych (które w położeniu zasadniczym są w tym przypadku otwarte).

Kraków Główny na początek polecam uruchomić bez rozkładu jazdy i ręcznie pododawać jakieś pociągi.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10