Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
31
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KjetPL dnia 05 Kwiecień 2025, 12:51:03 »
Dużo jest torów drewnianych? Niby gdzie? Tor z drewna widziałem raz, szyny pękły po przejechaniu wózkiem torowym 5 razy…
Yyyy okej. Słyszałeś o czymś takim jak dowód anegdotyczny? :) Katowice i szlak Zawiercie-Sosnowiec Główny-Katowice-Brynów, miejscami na lk 137, sporo linii towarowych na śląsku. Przez "dużo" mam na myśli "zauważalnie dużo" a nie "większość".

Tylko ja cały czas miałem na myśli szyny drewniane, o które pytał autor wątku.
32
Inne / Odp: Filmy "instruktażowe"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 04 Kwiecień 2025, 14:28:35 »
Niestety, nie znam rzetelnych kanałów na youtube poświęconych kolei, mogę natomiast polecić dwie profesjonalnie zrobione i prowadzone strony internetowe, będące w rzeczywistości prawdziwą skarbnicą wiedzy o kolei, jej budowie i działaniu.
1) https://transportszynowy.pl/
2) https://www.bsk.isdr.pl/
33
Inne / Odp: Filmy "instruktażowe"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arturak30 dnia 04 Kwiecień 2025, 12:15:14 »
Możesz polecić jakieś sprawdzone i rzetelne kanały na YouTubie?
34
Inne / Odp: Archiwalne zestawienie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arturak30 dnia 04 Kwiecień 2025, 12:13:12 »
Gdzie znajdę starsze zestawienia, sprzed 2000 roku?
35
Inne / Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arturak30 dnia 04 Kwiecień 2025, 12:11:14 »
Zawsze mnie ciekawił przebieg takiej rozmowy, fajnie, że wrzuciliście tutaj informacje. ;)
36
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 02 Kwiecień 2025, 14:15:29 »
   Nieprzestrzeganie tych zasad tak przez nastawniczego nastawni wykonawczej ZP-2, jak i przez dyżurnego ruchu dysponującego (z nastawni ZP) zawsze prowadziło do powstania poważnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, które przy zbiegu niekorzystnych okoliczności miało zakończyć się poważnym w skutkach wypadkiem. I to się stało 28 lipcs w nocy około 02:34.
  Jak zwykle bywa w takich przypadkach, gdy w oparciu o urządzenia srk nie można w pełni odtworzyć przebiegu wydarzeń i zaszłości, należy w dużym stopniu oprzeć się na zeznaniach świadków, jak i bezpośrednio zainteresowanych w sprawie pracowników. W związku z tym przytacza się zeznania lub wyjaśnienia pracowników stacji Zgierz i Zgierz Płn., którzy w tym czasie pełnili służbę.
  Dyżurny ruchu dysponujące stacji Zgierz Stefan W. podał, że ok. godz. 02:00  29 lipca uzyskał od dyżurnego ruchu stacji Zgierz Płn. Marii K. telefoniczną, a następnie blokiem pozwolenia, zgodę na wyprawienie pociągu 40381. Po odejściu tego pociągu do stacji Zgierz Płn. Zablokował blok początkowy i przekazał Marii K. telefoniczną informację. Następny poc. 50111 odszedł ze Zgierza po odblokowaniu się bloku początkowego i jak poprzednio po uzyskaniu telefonicznej i blokiem pozwolenia zgody na wyprawienie do stacji Zgierz Płn. tego pociągu. Blok początkowy został odblokowany dopiero po upływie ok. 15 min od odejścia poc. 50111 ze Zgierza, ale bez telefonicznej informacji o jego przybyciu. Po telefonicznej informacji, dyżurny ruchu Maria K. poinformowała go, że jednostka elektryczna tj. poc. 50111 odszedł do Jedlicz Łódzkich bez potwierdzenia przybycia na poprzednio wyprawiony pociąg.
   Nastawniczy nastawni wykonawczej ZP-1 (położonej od strony stacji Zgierz) Zofia R. zeznała, co następuje:
  28-07 o 02:15 dyżurny ruchu dysponujący Maria K. zamówiła na nastawniach wykonawczych ZP-1 i ZP-2 przygotowanie drogi przebiegu dla poc. 40381 na wejście na tor nr 1 ze Zgierza i wyjście do Jedlicz Łódzkich. Po chwili odblokował się blok otrzymania nakazu i jednocześnie telefoniczne polecenie od dyżurnego ruchu Marii k podania dla poc. 40381 sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym "A". Po sprawdzeniu drogi przebiegu Zofia R. wyświetliła na semaforze wjazdowym sygnał zezwalający. Po wyjściu poc. 40381 z sygnałem końcowym rozwiązała drogę przebiegu, a w tym zablokowała blok końcowy półsamoczynnej blokady liniowej i blok otrzymania nakazu. Nastawniczy Zofia R. podała, że nie słyszała rozmów telefonicznych między nastawniczym nastawni wykonawczej A-2 i dyżurnym ruchu, a w tym odnośnie polecenia podania na semaforze wjazdowym "D" sygnału zezwalającego dla poc. 40381 ustawienia tego semafora na sygnał "stój" po wyjściu przedmiotowego pociągu. Nadto Zofia R. stwierdziła, że nie widziała z uwagi na ulewny deszcz i burzę, czy dla poc. 40381 podany był sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym "D", natomiast upewniła się w świetle błyskawic, że pociąg ten poszedł bez zatrzymania do Jedlicz i tor nr 1 był wolny. Po upływie około 5 min do wejścia i wyjścia pociągu 40381 dyżurny ruchu wywołała nastawniczych nastawni wykonawczych ZP-1 i ZP-2 i poleciła przygotować drogę przebiegu na wejście ze Zgierza na tor nr 1 pociągu 50111 i jednocześnie zażądała od nastawniczego Stanisława W. zablokowania bloku dania zgody mówiąc "nie zapomnij o zgodzie na 50111". Po chwili na nastawni wykonawczej ZP-1 odblokował się blok otrzymania nakazu i Zofia R. podała na semaforze wjazdowym "A" sygnał zezwalający na wejście ze Zgierza poc. 50111 na tor nr1. Jak poprzedni, tak i tym razem Zofia R., wobec intensywnych opadów deszczu, burzy i "egipskich ciemności" na stacji nie widziała czy semafor wyjazdowy "D" z toru nr 1 do Jedlicz Łódzkich wskazywał sygnał "stój" czy też sygnał "wolna droga", ale za to wykazała znacznie  większe zainteresowania pociągiem 50111 niż poprzednim 40381. Nie wiadomo tylko czy to była inicjatywa i ciekawość nastawniczego Zofii R., czy też sugestia dyżurnego ruchu Marii K.
                                                                            c. d. n.
37
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez cody3223 dnia 26 Marzec 2025, 19:25:56 »
Dużo jest torów drewnianych? Niby gdzie? Tor z drewna widziałem raz, szyny pękły po przejechaniu wózkiem torowym 5 razy…
Yyyy okej. Słyszałeś o czymś takim jak dowód anegdotyczny? :) Katowice i szlak Zawiercie-Sosnowiec Główny-Katowice-Brynów, miejscami na lk 137, sporo linii towarowych na śląsku. Przez "dużo" mam na myśli "zauważalnie dużo" a nie "większość".

Cytat: Paweł Piotr
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach
Nie zauważyłem lol  :o
38
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomiexpress dnia 23 Marzec 2025, 21:18:40 »
Cytat z pierwszego postu:
"5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych?"
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach?
Zauważył , tylko nie podjął tematu.
39
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 23 Marzec 2025, 20:26:47 »
Cytat z pierwszego postu:
"5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych?"
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach?
40
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KjetPL dnia 23 Marzec 2025, 15:34:27 »
Dużo jest torów drewnianych? Niby gdzie? Tor z drewna widziałem raz, szyny pękły po przejechaniu wózkiem torowym 5 razy…
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10