Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Paweł Piotr

Strony: [1]
1
Inne / Filmy "instruktażowe"
« dnia: 22 Kwiecień 2023, 13:10:28 »
Co rusz na kanale youtube pojawiają się filmiki, powiedzmy sobie - "instruktażowe",  które próbują objaśniać kolej i jej działanie. Pomysł zacny i ciekawy, gdyby nie to, że w tych filmikach pojawiają się czasami totalne bzdury, dlatego też należy do nich podchodzić z dużym sceptycyzmem i weryfikować przedstawiane materiały. Oto jeden z nich:
https://www.youtube.com/watch?v=ev3ExZ-02Ic 
Prawda jest zupełnie inna, niż to pokazano na filmie. Rozprucie zwrotnicy polega na tym, że zestaw kołowy W PIERWSZYM MOMENCIE NACISKA NA IGLICĘ ODSUNIĘTĄ (bo taka jest konstrukcja zestawów kołowych oraz konstrukcja samej zwrotnicy), CO POWODUJE OTWARCIE ZAMKNIĘCIA NASTAWCZEGO I DOPIERO WTEDY JEST MOŻLIWE PRZEŁOŻENIE IGLIC. Gdyby przyłożyć nacisk TYLKO na iglicę dosuniętą (próba wciśnięcia się obrzeża koła) - NIGDY NIE DOJDZIE DO PRZEŁOŻENIA ZWROTNICY, bo nie pozwoli na to ZAMKNIĘCIE NASTAWCZE. Co się w takim razie stanie? Albo nastąpi wykolejenie taboru (lekkiego), albo uszkodzenie (zniszczenie) zamknięcia nastawczego. Przy okazji należy zwrócić uwagę na mylenie pojęć - ROZJAZD jest kolejową budowlą techniczną (konstrukcją szynową) i trudno mówić o jego położeniu, które jest ustalone w momencie zabudowy; mówimy o położeniu ZWROTNICY (zwrotnic w rozjeździe krzyżowym podwójnym).Podobnie jest ze zjawiskiem rozprucia ZWROTNICY, a nie ROZJAZDU.

2
Inne / Koty
« dnia: 20 Kwiecień 2023, 13:31:55 »
Koty kochają kolej, a na pewno kolej w miniaturze...
https://www.youtube.com/watch?v=mrFqggk2i-M

3
Ruch kolejowy / "Poradnik dyżurnego SPK"
« dnia: 23 Grudzień 2020, 15:31:07 »
Pulpit z podstawowymi błędami, tłumaczenie obsługi to po prostu bełkot, widzieliście to?
https://www.youtube.com/watch?v=YZKxOI_Uckg

4
Ruch kolejowy / Absurdy kolejowe
« dnia: 03 Październik 2020, 13:58:27 »
Proszę na zdjęciu zlokalizować wskaźniki W 5 (po torze lewym niski, na tle słupa trakcyjnego) a następnie zlokalizować powrotne tarcze manewrowe i porównać ich położenie względem wskaźników W 5...
[stacja Bronów, linia 272 (Id-12)]

5
Urządzenia srk / Do zolwik
« dnia: 07 Maj 2017, 21:54:19 »
Do zolwik -
Brak plomb na przyciskach dPo i dKo, brak oznaczeń izolacji torowych, kompozycja pulpity nieszczęśliwa - przyciski i liczniki sygnałów zastępczych powinny być umieszczone u góry pulpitu po tej stronie, po której są umieszczone semafory - po lewej i prawej stronie, brak posterunku stwierdzenia końca pociągu z lewej strony stacji (szlaki są nieizolowane).
A co to jest za rozwiązanie oznaczone czerwoną ramką 1 i 2? jak nastawnia ma sterować sygnałami Sz bez jakiejkolwiek kontroli położenia zwrotnic?

6
Inne / Czołowe zderzenie pociągów w Warszawie
« dnia: 26 Maj 2012, 15:05:57 »
Zaprezentowany przez TVN film z kabiny maszynisty pociągu SKM wyjaśnia wszystko.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,czolowe-zderzenie-pociagow-oczami-maszynisty,46345.html

7
ISDR - Tematy ogólne / Pytanie
« dnia: 22 Listopad 2011, 18:52:02 »
Mam pytanie - dlaczego utwierdzenie drogi przebiegu manewrowego jest pokazywane na pulpicie tylko poprzez podświetlenie szczelin dróg zwrotnicowych, a nie ma podświetlenia odcinka izolwanego toru, na który jest realizowana droga przebiegu manewrowego (oczywiście w przypadku, gdy ten tor jest wolny)? Czy jest to oparte na jakimś przepisie?

Strony: [1]