Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: 1 [2]
16
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Pulpit kostkowy a symulator.
« dnia: 21 Wrzesień 2015, 00:45:18 »
A sterownik do Haslera już zrobiłeś? Rok temu chwaliłeś się, że działa...
Finalne rozwiązanie falownika do rejestratora RT9.

17
Testowo / Odp: SBL w Testowie
« dnia: 08 Wrzesień 2015, 14:02:20 »
Niedaleko mnie w jednym torze było 20, więc często zdarzało się, że SBL z obu torów świeciły w tę samą stronę. Nawet mi się zdarzyło jechać osobowym, który wyprzedzał po lewym towarowego. Wyjazd i wjazd na Sz, bo stacje chyba nie przystosowane.

18
Inne / Odp: Linia 61 i Linia 144
« dnia: 16 Lipiec 2015, 14:43:15 »
Długo się nad tym zastanawiałem, ale raczej nic mi nie przychodzi. Ewentualnie by mnie interesowało, czy od Liswarty do łuku przed Lisowem tor jest cały czas prosto? Na mapach widać nieznaczne odchyłki (0.2°), ale mogą one wynikać z niedokładności zdjęć. Na podstawie filmów trudno to jednoznacznie stwierdzić, ze względu na małą rozdzielczość i słabo widoczny tor w odległości ~2km.

Aktualnie kończę wieszać sieć nad Kochanowicami wg starego stanu (Lisów zrobiłem). Jeszcze trochę grzebania w drutach, przestawiania wskaźników i będzie można się skupić na przywróceniu przejezdności misji, a następnie na zmianach nazw obiektów. Po drodze pewnie odepnę Lubliniec od reszty.

Wg stanu na 2015-07-17 00:00 poprawione są druty od Liswarty do Jawornicy włącznie.

W archiwum o nazwie linia61-150717!.7z (z wykrzyknikiem) znajdują się pliki po zakończeniu etapu łatania sieci trakcyjnej ze względu na zmiany w torach (aczkolwiek błędy mniejszej wagi jeszcze zostały i będą doraźnie poprawiane). Rozpoczynam teraz etap wydzielania Lublińca oraz jego unifikacji. Po zakończeniu tego etapu będzie możliwy przejazd od Stradomia do Ozimka (jeśli tylko zostaną dostosowane misje).

19
Inne / Odp: Linia 61 i Linia 144
« dnia: 05 Lipiec 2015, 17:04:01 »
Dzięki, pewnie się przyda. Chociaż obecnie szukam informacji o rozwieszeniu sieci, a z tej niewiele zostało. Za to zauważyłem wskaźniki pochylenia, których chyba nie było na filmach sprzed remontu.

Po obejrzeniu tego filmu nie jestem pewien, czy przyjęcie wysokości 261.18m dla główki szyny w Lublińcu to był dobry wybór, bo na łuku przed Jawornicą wyszedł mi lekki nasyp, a na filmach nie jest to takie oczywiste. Być może pierwotny wybór 260.6m dla główki szyny w Lublińcu byłby lepszy. Niemniej jest to błąd rzędu ±0.5m w pionie i wobec braku dokładnych danych geodezyjnych przerabianie scenerii nie ma raczej sensu.

Ps. Zapomniałem załączyć obecny profil pionowy (po lewej Liswarta, po prawej Lubliniec). Czerwony kolor oznacza główkę szyny (pochylenia odczytane ze schematów), zielony to teren z danych geodezyjnych (siatka 100m), żółty to SRTM 3" (różnica do zielonego to np. wysokości lasów), niebieski to poziomice z map topograficznych w miejscach bez nasypów i przekopów.

20
Inne / Odp: Linia 61 i Linia 144
« dnia: 02 Lipiec 2015, 20:11:11 »
Na razie jeszcze nadal przesuwam tory. Wczoraj przestawiłem semafory w Kochanowicach w miejsca widoczne na mapie, a dziś walczę z teksturą podsypki pod krzyżowe. Nie chcę wymyślać alternatywnego ustawienia słupów sieci trakcyjnej, więc tory muszę ułożyć ± zgodnie z mapą.

21
Inne / Linia 61 i Linia 144
« dnia: 27 Czerwiec 2015, 21:27:44 »
Parę godzin temu zacząłem pisać wiadomość o tym, że przerabiam te scenerie do MaSzyny, między innymi aby dało się sterować na nich ruchem przez nowy program Pawła. Niestety, gdy już prawie kończyłem, to zamknęło mi się okno i cały tekst diabli wzięli. Nie chce mi się tego drugi raz pisać, więc napiszę krótko.

1. Zmienione pliki scenerii są do pobrania pod adresem http://rainsted.com/warsztat/, aktualnie najnowsze jest archiwum linia61-150627.7z, wrzucam nowe mniej więcej raz na dobę. Pliki przeznaczone są do MaSzyny 15.04 wraz z paczem i nadpisują stare (najlepiej zrobić sobie wcześniej kopię podkatalogu linia61 albo wręcz całego scenery).

2. Dodany jest profil pionowy pomiędzy Liswartą a Lublińcem, a szlak jest zgodny z mapą. Stacje są zgodne w miarę możliwości (Lisów i Lubliniec zostały skrócone, Kochanowice rozciągnięte, niestety Liswarta w scenerii powinna być o 700m na zachód).

3. Jest jeszcze dużo błędów, szczególnie w sieci trakcyjnej, nie wspominając o roślinności i ścianach lasów. Pomału to oganiam, chociaż wolałbym robić dalsze tory... Gdyby komuś się udało poprawić sieć albo zieleninę, to chętnie przyjmę pliki z poprawkami.

4. Zmiany testuję na scenariuszu "osobowy3", pozostałe mogą nie działać — nie sprawdzałem.

5. Robię wersję sprzed remontu (stan na 2011 r.), gdyż do takiej mam materiały, a remont zmienił zbyt wiele rzeczy (inne słupy, usunięte tory na stacjach). Wzorcami odniesienia są ortofotomapy Geoportalu oraz ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=xesgWNtubBA

Film z ostatniego wagonu, 2012 (przepalone niebo):
https://www.youtube.com/watch?v=ff6x1_U9HNA

Po remoncie (grudzień 2012):
https://www.youtube.com/watch?v=rloE8-mcAek


Najbardziej aktualne informacje pod adresem:
http://rainsted.com/pl/Sceneria/Linia_61

22
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 26 Czerwiec 2015, 00:31:28 »
Logów nie mam, bo przesiadłem się na Buk. Przebieg wyjazdowy mogłem mieć ustawiony, ale go wycofałem i nie pomogło.

23
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 25 Czerwiec 2015, 23:02:17 »
Jak cisnąłem Cis, to chciałem zrobić mijankę. Dałem jeden pociąg na bok, żeby wpuścić drugi, ale nie mógł się zalogować. Dopiero jak dałem wyjazd temu z boku, to ten z przeciwka mógł się zalogować. Nie wiem, co go blokowało.

24
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 21 Czerwiec 2015, 21:16:11 »
Na stacji Dąb, jak przestawiam rozjazdy 3 i 5, to nie mogę zablokować wyjazdu spod semafora C. Podobnie jak przestawiłem 13, to nie mogę podać wjazdu z K. Coś źle robię?

25
Hmm, jeśli wiecie, jak odwzorować krzywe przejściowe bezierami, to w takim razie nie ma powodu, aby ich nie zaimplementować :) Macie może jakąś dobrą metodę na liczenie odległości wzdłuż beziera? Pamiętam, że ta, którą stosowałem w MaSzynie, nie była zbyt dobra, ale może ktoś to zmienił?
Krzywe Béziera w ogólnym sensie są zbędne, do krzywych przejściowych wystarczająca będzie krzywa postaci y=ax³ w 3D (trzy kolejne punkty kontrolne krzywej Béziera są w tym przypadku współliniowe, a odległości pomiędzy nimi są równe), a także łuk koszowy (promień zmienia się liniowo, nie rozpracowałem jeszcze tego — być może wystarczy krzywa drugiego stopnia). Dla takich przypadków krzywych można dobrać funkcje wyznaczające ruch oraz siły. W szczególności krzywa Béziera z dwiema wypukłościami nie ma prawa wystąpić, no chyba że ma to udawać nierówności szyn. Przybliżanie łamaną o odcinkach 5m lub krótszych wydaje się dobrą metodą, aczkolwiek przy małych promieniach odcinków powinno być więcej. Jedynie obliczanie długości poprzez sumowanie długości 10000 odcinków się nie sprawdzało (błędy zaokrągleń rzędu 0.5m na 34m odcinka) i powodowało słynne "walenie w mur" (poprawiłem).

9. Na nastawni przydała by się lornetka, żeby móc się przyjrzeć, czy pociąg minął semafor wjazdowy (jednak do lornetki w lokomotywie nie jestem przekonany).

10. Nastawnia powinna mieć okienko do wywieszania/pokazywania chorągiewki, a w nocy powinien być reflektor do oświetlania składu. Słyszałem ostatnio historię, jak to kierownik nie zdążył wsiąść i jechał na zewnątrz, trzymając się poręczy. Dopiero dyżurny go wypatrzył i doprowadził do zatrzymania pociągu. Zima wtedy była i kilku kolejnych stacji by nie przetrzymał.

Trzeba będzie też podumać, jak ostatecznie rozwiązać sprawę połączeń pomiędzy stacjami/posterunkami, bo takie całkowicie losowe to trochę masakra jest, ale to później :)
Najprościej chyba zerżnąć z rzeczywistości, czyli niech każdy pociąg ma rozkład, a stacje są zawsze w tej samej kolejności. W razie braku żywego dyżurnego obsługę może przejąć automat. Dodatkowo automat mógłby kontrolować działania dyżurnego i w przypadku rażącego niedopełnienia obowiązków wywalać go z roboty. No chyba że wolisz coś a'la Chuggington.

26
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 01 Czerwiec 2015, 22:59:57 »
1. Wysięgniki na liniach dwutorowych na ogół są naprzemienne. Jeśli z jednej strony jest długi, to z drugiej krótki.

2. Zgłoszenie pociągu powinno być wcześniej — po wyjeździe z poprzedniego posterunku. Na Quarku ustawiałem dekodery ok. 1km przed semaforem wjazdowym, także w okolicy To już był sygnał podany.

3. Powinna być lista pociągów oczekujących obsłużenia wraz z informacją, na który tor skierować i czy ma postój.

4. Powinna być możliwość wyjścia z nastawni — aby dostarczyć rozkaz pisemny, przestawić zwrotnicę korbą albo opielić peron. Raz mi się udało wyjść (wypaść).

5. Losowe wstawianie pociągów jest koszmarne, stacja też. Jak ustawiam przebieg z A1 pod C4, to tym czasie na D4 pojawia się pociąg i nie ma jak zrobić mijanki.

6. Da się jednocześnie podać wjazd z D4 i wyjazd na C4.

7. Brak W4 i W5.

8. Obsługa nastawnicy myszą jest bardzo uciążliwa, zwłaszcza gdy FPS spada poniżej 1.

Strony: 1 [2]