ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Lisków Miasto (stara wersja symulatora) => Wątek zaczęty przez: MaKu w 22 Listopad 2014, 21:14:55
-
W tym wątku proszę zgłaszać wszelkie błędy i uwagi.
-
Trochę zwariowany ( :) ) układ. Czy obsługa Spedpol będzie całkowicie przeniesiona z Liskowa? Czy zwrotka 25 nie mogłaby być nastawiania centralnie (pytam czysto teoretycznie)?
EDIT: Jakiś błąd się wkradł w dokumentacje (posterunku). Rysunek 3.2. mija się z opisem.
-
Czy obsługa Spedpol będzie całkowicie przeniesiona z Liskowa?
Tak. Obecnie to wygląda w ten sposób w Liskowie "głównym":
(http://img.domeczek.tk/images/2014/11/23/1.jpg)
-
EDIT: Jakiś błąd się wkradł w dokumentacje (posterunku). Rysunek 3.2. mija się z opisem.
W którym miejscu dokładnie?
-
Podczas rozmowy z posterunkiem 3, nie działa komenda przyjazd. Jak się poda komendę odjazd to dróżnik zamyka przejazd, ale już nie otworzy jak pociąg przejedzie i jak się wciśnie otwórz, to mówi, że pociąg nie przejechał. Ale sygnały dzwonkowe działają.
-
Działanie przejazdu, jest podobne do tego, które było.
Dla pociągów nieparzystych, wysyłasz jeden dźwięk centralką i się rozłączasz. Dla parzystych dwa.
Wtedy, przejazd działa bez zastrzeżeń.
-
2.2. Sposób prowadzenia ruchu na przyległych szlakach Do stacji Lisków Miasto przylega jeden szlak jednotorowy, wyposażony w blokadę półsamoczynną typu C z izolowanym torem stacyjnym (tabl 2.2.).
Do poprawienia na szlakowy :) W tabeli jest już ok.
-
W wyciągu napisane jest że wszystkie Regio maja wjeżdżać na tor numer 2. Czy UTK zostało już powiadomione o wysadzaniu ludzi na torach bez krawędzi peronowej?
Do poprawki aby wjeżdżały na tor 3 ewentualnie tor 1
-
OT - instrukcje dopuszczają obsługę podróżnych na torach bez krawędzi ;)
-
@ Maku; Chodzi mi o podpis pod rysunkiem który nijak się ma do tego co widzimy: (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9405f76f60f8.png) (http://naforum.zapodaj.net/9405f76f60f8.png.html)
-
OT - instrukcje dopuszczają obsługę podróżnych na torach bez krawędzi ;)
Ale chyba nie non-stop. ???
-
Ale chyba nie non-stop. ???
Ir-1, §37, pkt. 5
Ruch pociągów pasażerskich, mających postój, należy prowadzić po torach z peronem.
W razie trudności ruchowych (w sytuacjach awaryjnych) dopuszcza się przyjęcie lub wyprawienie pociągu pasażerskiego na tor lub z toru nie posiadającego peronu, pod warunkiem zapewnienia podróżnym bezpieczeństwa przy wsiadaniu, wysiadaniu i przechodzeniu przez tory.
-
Po zakończonym odstawianiu kontenerów na "Odrę" pojawił się taki oto błąd ; symulator przestał działać.
-
Taki błąd pokazuje się, gdy wpuszczamy luzaka na Spedpol dokładnie gdy lok znajduje się na rozjeździe.
Jedynym obejściem jest możliwe wpuszczenie na Sz-ta bez utwierdzonej drogi przebiegowej oraz nie informowanie posterunku 3 o wjeździe pociągu.
-
Tak, swoją drogą, tory 24 i 26 nie powinny być zabezpieczone jakąś Wk, przed przejazdem od strony rampy? Chociaż chyba niby wystarczy "czynna" lokomotywa na czas pracy za/wyładunkowej zabezpieczająca skład.
-
W instrukcji brakowało mi gdzie jaki tor idzie, a poza tym ciekawe.
-
W jaki sposób należy obsłużyć pociąg 684061? :o
-
Taki błąd pokazuje się, gdy wpuszczamy luzaka na Spedpol dokładnie gdy lok znajduje się na rozjeździe.
Jedynym obejściem jest możliwe wpuszczenie na Sz-ta bez utwierdzonej drogi przebiegowej oraz nie informowanie posterunku 3 o wjeździe pociągu.
Możesz podrzucić save'a?
Przejechałem przed chwilą 20 razy na i z SPEDPOL i nic nie wyskoczyło.
-
u mnie dzieje sie tak samo
-
Taki błąd pokazuje się, gdy wpuszczamy luzaka na Spedpol dokładnie gdy lok znajduje się na rozjeździe.
Jak pracujesz na Win7 to odpal program w trybie zgodności Win XP.
-
Jak pracujesz na Win7 to odpal program w trybie zgodności Win XP.
No nie wiem. Ja również jadę na Win7. Pod "ósemką" też sprawdzone.
Bez save'a nie dojdziemy.
-
Dziwne, bo uruchomiłem ręczne generowanie ruchu i owy błąd nie występuje :o W weekend jak znajdę chwilę wolnego dam znać.
-
U mnie jak 7780 jechał na rozjeździe, post. 3, na SPEDPOL, to wyskoczył błąd i nic nie działało, ale zapisałem stan symulacji i normalnie zaczęło chodzić. Po zapisie nie wyłączałem ISDR-a. Posiadam Windows 8.1.
I jeszcze błąd w rozkładzie jazdy, przy pociągu 7783 jest, że jedzie z kierunku "--------", w kierunku "Lisków", a powinno być z kierunku "Lisków Rynek", w kierunku "--------".
-
Mam pytanie dot. post. 3. Mianowicie dlaczego po przejeździe pociągów przez posterunek otrzymuję komunikaty że pociąg nie przejechał? Załączam przykład i save z pociągu 89821.
Edited: Powiadomienie post. 3 o przyjeździe nie działa, działa tylko opcja pociąg odjechał. Jednak po użyciu tej opcji w ogóle nie da się otworzyć przejazdu. Podobnie jest z dzwonkami.
Potwierdzam wykrzaczenie się programu przy wjeździe luzaka na SPEDPOL przy post. 3. System Windows 8.1, tryb zgodności z wcześniejszymi wersjami nie rozwiązuje problemu. Plus dodatek: pociągi dają sygnał parzysty w kierunku zwiększania kilometrażu (od Liskowa do Miasta), a powinien być nieparzysty.
-
Temat poruszany 100 razy. Jak jedzie nr nie parzysty, puszczamy dzwonek nieparzysty na przejazd, on zadzwoni, że zamknął, po przejeździe otwiera :) Ponownie z "parzystym".
MaKu, już tutaj pisał to, dokładnie :)
-
Mam pytanie dot. post. 3. Mianowicie dlaczego po przejeździe pociągów przez posterunek otrzymuję komunikaty że pociąg nie przejechał? Załączam przykład i save z pociągu 89821.
Edited: Powiadomienie post. 3 o przyjeździe nie działa, działa tylko opcja pociąg odjechał. Jednak po użyciu tej opcji w ogóle nie da się otworzyć przejazdu. Podobnie jest z dzwonkami.
Problem jest już rozwiązany. Na dniach wrzucę wersję poprawioną, uwzględniającą wszystkie wcześniejsze uwagi.
Potwierdzam wykrzaczenie się programu przy wjeździe luzaka na SPEDPOL przy post. 3. System Windows 8.1, tryb zgodności z wcześniejszymi wersjami nie rozwiązuje problemu.
Nad tym pracuje.
Plus dodatek: pociągi dają sygnał parzysty w kierunku zwiększania kilometrażu (od Liskowa do Miasta), a powinien być nieparzysty.
Ale kilometraż zwiększa się od Liskowa do Miasta.
Temat poruszany 100 razy. Jak jedzie nr nie parzysty, puszczamy dzwonek nieparzysty na przejazd, on zadzwoni, że zamknął, po przejeździe otwiera :) Ponownie z "parzystym".
MaKu, już tutaj pisał to, dokładnie :)
Parzysty - dwa dzwonki.
Nieparzysty - jeden dzwonek.
-
Sęk w tym, że parzysty podają w obie strony. W sensie, nie numery pociągów tylko same pociągi przed semaforami zawsze, w obie strony, podają dzwonek parzysty.
-
Sęk w tym, że parzysty podają w obie strony. W sensie, nie numery pociągów tylko same pociągi przed semaforami zawsze, w obie strony, podają dzwonek parzysty.
Ale kto podaje?
-
Wciskasz przycisk łącza post 3. I potem
a: Dla numeru nieparzystego raz "pierdzisz" wybieraczem i ponownie wciskasz adresowy, w "konsoli" będzie napisane, że poszedł nieparzysty.
b: Dla "parzystego" "pierdzisz" wybieraczem 2 razy, reszta bez zmian.
-
Witam.
Rejestrator SRK - przy zamknięciu / otwarciu przejazdu w stacji zapisuje: 20.239 Zamknięty / Otwarty.
Powinno być chyba 6.417?
-
Powinna być to tarcza 22 ;)
-
W Liskowie i na post. 3 siedzą ciągle Nowaki, 24 godziny na dobę, tylko się płciami zamieniają.
-
Witam jak podstawic te kontenery na odre probowalem wszelkimi sposobami ale cos nie moge albo cos zle robie. Wydaje mi sie ze tor 11 jest za krotki zeby sie przestawic z wagonami a nie mozna odlaczyc czesci wagonow i wstawic na raty. Prosze o pomoc.
-
Ale kto podaje?
Mechanicy, jadą do mnie dzwonią parzysty, jadą ode mnie też dzwonią parzysty.
-
Na KTE? Chyba Ci sie pomyliło z wywołaniem :P
-
Witam jak podstawic te kontenery na odre probowalem wszelkimi sposobami ale cos nie moge albo cos zle robie. Wydaje mi sie ze tor 11 jest za krotki zeby sie przestawic z wagonami a nie mozna odlaczyc czesci wagonow i wstawic na raty. Prosze o pomoc.
U mnie się daje ładnie dzielić na części i nawet jest zaznaczone gdzie żebym na chybił trafił nie dzielił
Żaden błąd wcześniej zgłoszony u mnie jak na razie niewystepuje ( błędy z luzakami na zwrotkach )
Pozdrawiam
-
A na jaki tor przyjmujesz ten pociag z kontenerami ???? Dzielisz pociag juz po przyjezdzie czy dojezdzasz z czescia wagonow do zwrotki i wtedy urywasz i podstawiasz ????
-
Sposób, w jaki podstawiamy wagony jest zależy tylko i wyłącznie od osoby która to robi.
-
Witam
Mała uwaga do "Dokumentacji użytkownika ISDR Testowo":
str. 10 p. 2a) Telefoniczne danie pozwolenia na wyprawienie pociągu dyżurnemu ruchu stacji Lisków
powinien brzmieć, moim zdaniem
a) Telefoniczne uzyskanie pozwolenia na wyprawienie pociągu od dyżurnego ruchu stacji Lisków
Pozdrawiam
W.F.
-
Czemu osobówki mają być przyjęte na tor 2 zamiast na 1 lub 3? To samo jest z odjazdem. Przy 2 nie ma krawędzi peronowej.
Swoją drogą to rysunki peronu 2 na pulpicie oraz na "Podgląd sytuacji..." są różne.
Jeżeli coś pokręciłem ze swej niewiedzy, to przepraszam.
Aby była krawędź peronowa wystarczy przy torze wbić kilka krawężników i wg PLK jest to peron niski (0 cm nad główką szyny). W wersji "na bogato" można podsypać na długości ok. 60m jakieś kruszywo (tak, tak w sam raz dla kibelka i ew. zrobić prymitywne W4. Przy takim ruchu to i ISDR miałby czas to zrobić. 8)
-
Planujesz zrobić powiadamianie o zakończeniu prac ładunkowych tak jak w Tw?
-
Jak już ktoś pisał:
W zakładce Urządzenia łączności należy wcisnąć przycisk łącza Tfst Post. 3 oraz przycisk dzwonienia PD.
Po zgłoszeniu się pracownika posterunku 3 należy przedstawić się używając przycisku Słucham,
wprowadzić numer pociągu do pola numer i poinformować o wjeździe pociągu używając przycisku Przyjazd.
Podkreślone nie działa.
-
Planujesz zrobić powiadamianie o zakończeniu prac ładunkowych tak jak w Tw?
To działa
-
Działa? No to jestem super talentem że nie zauważyłem :)
A jest to to na wszystkich ładowniach (pytam bo nie miałem jeszcze czasu sprawdzić)?
-
Na razie osobiście sprawdziłem na odrze, ale wg pm z kol. @Maku wywnioskowałem że działa na wszystkich ładowniach
-
Na ,,Odrze" działa prawidłowo ale czekając na zakończenie każdej operacji przeładunkowej opóźniamy pociąg powrotny z tymi kontenerami o około 300 minut. Z drugiej strony jest to fajne bo nikt nie mówił ze ma być wszystko planowo.Pozdrawiam autorów tego wszystkiego,Zrobiliście kawał dobrej roboty.
-
Na "Odrze" działa, oraz na torze 26.
Przyznaje się, że na 101, 102, 111 i 112 nie działa, z powodu literówki podczas pisania.
-
60-90 min załadunku wystarczy na jedną grupę wagonów.
-
60-90 min załadunku wystarczy na jedną grupę wagonów.
To miało być pytanie i brakło pytajnika, czy to stwierdzenie? Jeżeli stwierdzenie to tyle czasu to na jeden wagon chyba w realiach kolejowych.
-
Przecież kontener ściągasz i zakładasz w chwilę.
-
Ze staku na wagon, jak jest dobry operator suwnicy, to kontener schodzi w 2 minuty max ;)
-
Jak zwykle nie doczytałem i myślałem o wagonach innych nie kontenerowych. Zrobiłem niepotrzebne zamieszanie.
-
Wracając do wywołań parzystych i nieparzystych. Wyjazd luzaka 7783 ze Spedpolu, od mechanika przed post. 3 sygnał nieparzysty, przed wjazdem do Miasta już parzysty. O tym wspominałem wcześniej. Od Liskowa 7781 do post.3 - wywołanie parzyste, od Miasta do post.3 7780 również wywołuje parzystym.
-
Możesz dać save? Jedyne co mechan robi, to wywołuje "ZEW" Ciebie, że ma na stój słup, dróżnik nie ma RT, żeby maszynista mu podawał, że już się zbliża.
To jest co innego, niż "puszczenie dzwonka" na posterunek strażnicowy.
-
No właśnie o to wywołanie ZEW mi chodzi, daje zawsze parzysty za wyjątkiem wyjazdu od Spedpolu, kiedy to jest nieparzysty.
-
Ale to nie jest powiadamianie dróżnika... A "ZEW", są 2 wersje, jak dla mnie nie widzę tam parzystej lub nieparzystej? Widocznie masz na myśli, że czasem używa "pojedynczo", czasem "podwójnie".
Ale to chyba widzimisię maszynisty, chyba, że to jest uzależnione w programie?
-
Nie wiem, możliwe, ale w Liskowie i Testowie wywołania były zarówno pojedyncze jak i podwójne.
-
60-90 min załadunku wystarczy na jedną grupę wagonów.
Wystarczy albo i nie!!! Wagony po wyładunku zmieniają swoją nazwę-,, wagony z LM" a wagony przed wyładunkiem zwą się ,,wagony do LM"
-
Spokojnie to tylko program :) Nic się nikomu (a komu się AI poskarzy) nie stanie jak pojadą nierozładowane... Nie dziś to jutro 8)
-
Zauważyłem, że pociągi Regio, które kieruję na tor 3 - ten najbliżej posterunku Lm zatrzymują się słusznie przy krawędzi peronu jak najbliżej semafora B i zajmują tylko odcinek IT3a. Jednak utwierdzony jest cały przebieg na torze 3 aż do tarczy Jm. Nie manewruje tymi składami, tylko czekam w tym samym miejscu, aż do wyprawienia tego pociągu z powrotem do Liskowa. Po odjeździe ze stacji Lisków miasto odcinek toru IT3b jest wciąż blokowany. Nie wiem czy tak samo się dzieje przy wysyłaniu na tor 2 (bo nie chce wysadzać pasażerów na łąkę zamiast na peron ;)).
Dodatkowo moja sugestia, żeby wprowadzić edytowanie tabliczek z własnym opisem, które można przyczepić do pulpitu nastawczego.
-
Swoją drogą to po co liczniki do kasowania przebiegów manewrowych ?
-
Dodatkowo moja sugestia, żeby wprowadzić edytowanie tabliczek z własnym opisem, które można przyczepić do pulpitu nastawczego.
Takie coś już jest od dawna....
Swoją drogą to po co liczniki do kasowania przebiegów manewrowych ?
Na "prawdziwych budach" też są.... Po co? Nie wiem. Może jakby się wywalił manewr, żeby wiedzieć, czy mu nie przełożyłeś wajchy pod nosem po rozwiązaniu przebiegu doraźnie.
-
W Liskowie nie ma liczników :)
-
Są różne sposoby rozwiązywania przebiegów manewrowych. W zależności, czy zamykany, czy nie. Może być licznik, nie musi. Można stwierdzić, że wszystko zależy od charakterystyki stacji / posterunku i projektu urządzeń.
-
Dodatkowo moja sugestia, żeby wprowadzić edytowanie tabliczek z własnym opisem, które można przyczepić do pulpitu nastawczego.
Takie coś już jest od dawna....
Serio? Ja jakoś nie jestem w stanie zrobić cokolwiek innego niż przesunąć lub skasować te opisy. W jaki sposób miałbym je edytować?
-
Klikasz ppm na pulpit, wyskakuje Ci okienko z 3 opcjami. Wybierasz dodaj tabliczkę i na samym dole drugiego rozwinięcia masz własny opis....
-
Koledze chodzi raczej o możliwość edytowania własnych tabliczek, bez konieczności ich usuwania i ponownego dodawania.
-
MaKu dobrze to ujął. Dokładnie chodzi o samo ich edytowanie bez usunięcia i ponownego dodania.
-
Ueh, w rzeczywistości tak nie ma :P Trzeba ściągnąć "starą" i napisać pisaczkiem od nowa :D
-
Heh faktycznie, realizm symulatora nawet to uwzględnia :D.
-
Jestem jeszcze niedoświadczony, jak stwierdzać godzinę przyjazdu i odjazdu pociągu z stacji Lisków do stacji Lisków Miasto, mając tylko blok pozwolenia?
-
Jestem jeszcze niedoświadczony, jak stwierdzać godzinę przyjazdu i odjazdu pociągu z stacji Lisków do stacji Lisków Miasto, mając tylko blok pozwolenia?
Po torze z blokadą z blokiem Poz i izolowanym torem szlakowym ruch prowadzi się tak samo jak w przypadku sbl, więc nie ma potrzeby stwierdzać godzin przyjazdu i odjazdu ze stacji Lisków.
Przy okazji proszę o zamieszczanie w tym wątku jedynie zgłoszeń błędów w opublikowanej wersji ISDR LM. Inne sprawy proszę zamieszczać w osobnych wątkach (jest cały dział dla ISDR LM), bo potem ten wątek rośnie do 40 stron, dyskusja jest prowadzona równocześnie na kilka tematów i nie można nic znaleźć (tak jak w przypadku ISDR Ls).
-
Po zgłoszeniu odjazdu 89940 dla Post. 3 i po przejechaniu tego poc. przez przejazd, rogatki są cały czas opuszczone. Wygląda na to, że w mózgu AI poc. występuje dwukrotnie (patrz. stan.jpg).
-
Przy okazji proszę o zamieszczanie w tym wątku jedynie zgłoszeń błędów w opublikowanej wersji ISDR LM. Inne sprawy proszę zamieszczać w osobnych wątkach (jest cały dział dla ISDR LM), bo potem ten wątek rośnie do 40 stron, dyskusja jest prowadzona równocześnie na kilka tematów i nie można nic znaleźć (tak jak w przypadku ISDR Ls).
To może lepiej zmienić nazwę wątku na "Lisków Miasto - Błędy" i wtedy wszyscy będą wiedzieli o co chodzi. Mało kto sięga do 1 postu (zwłaszcza jak całość ma 40 stron ;) ), żeby wiedzieć jaki jest cel wątku, tylko zwykle czyta jego nazwę i pisze w nim wszystko co się da. :)
-
Witam. Podczas wpuszczania luzaka 7792 na SPEDPOL wyskakuje taki błąd (załącznik)
-
Witam. Podczas wpuszczania luzaka 7792 na SPEDPOL wyskakuje taki błąd (załącznik)
OT: Widać nie tylko w celu zaznajomienia się z tematem, ale z jego zawartością już też. EOT
@Patryk_SPA: Błąd już się parę razy pojawił w tym wątku.
-
Czy ktoś z Was stworzył lub tworzy swój własny rozkład jazdy dla stacji Lisków Miasto? Jestem bardzo ciekawy jakie propozycje ruchowe mogłyby się wywiązać :-\
-
Niby ja sobie zrobiłem rj. dla LM ale to jest realny rozkład dla stacji Wieliczka z sytuacją z 2001r. dużo rzeczy nie jest dopracowanych.
-
Ja powoli tworzę rozkład ale dla Liskowa
-
A na pozostałych ładowniach wyskakuje komunikat tak jak na odrze czy nie?
-
A na pozostałych ładowniach wyskakuje komunikat tak jak na odrze czy nie?
http://isdr.pl/index.php/topic,474.msg7406.html#msg7406
-
Wszystko gra i buczy ;) ... ale czy prędkość szlakowa z Liskowa do Liskowa Miasto mogła by być wyższa :o na te ponad 5 km drogi, np zwiększyć do 50 lub 60km/h? ::) No chyba że, tam jest tor w nie najlepszym stanie i przez to ograniczenie prędkości szlakowej. :)
-
Można powiedzieć, że gdyby stan techniczny pozwalał na to, oraz warunki lokalne, prędkość byłaby wyższa. )
-
A czy mogła by być chociaż szlakowa 50km/h od Liskowa do Liskowa Miasto? ::)
-
Jeszcze trochę i będzie trzeba zrobić kolej dużych prędkości ;P
-
A czy mogła by być chociaż szlakowa 50km/h od Liskowa do Liskowa Miasto? ::)
A do czego szlakowa 50km/h jest potrzebna? Może to naświetli sprawę bardziej, niż zwykłe by było szybciej.
-
Przy szlakowej 40kph jest oszczędność na żarówkach na sygnalizatorach, bo można dawać tylko s2 i s5, oraz oczywiście sz, a i tak mech musi turlać sie czterdziestką po minusie jak i plusie.
-
Przy szlakowej 40kph jest oszczędność na żarówkach na sygnalizatorach, bo można dawać tylko s2 i s5, oraz oczywiście sz, a i tak mech musi turlać sie czterdziestką po minusie jak i plusie.
To można dać szlakową 120 np, a na słupku wjazdowym zawiesić wskaźnik z "4".
-
Przy szlakowej 40kph jest oszczędność na żarówkach na sygnalizatorach, bo można dawać tylko s2 i s5, oraz oczywiście sz, a i tak mech musi turlać sie czterdziestką po minusie jak i plusie.
Nawet To nie trzeba... To może od razu zamknijmy LM i niech pobierają klucze z Liskowa? :D
(Sorry za OT)
-
Wyskoczył nieznany mi błąd podczas testowania smyka Lisków Miasto. Ktoś mi pomoże rozwiązać ten błąd? Nie chcę od nowa zaczynać dyżur "od zera". W załączniku zdjęcie oraz sav.
-
Trzeba trochę poszukać:
Taki błąd pokazuje się, gdy wpuszczamy luzaka na Spedpol dokładnie gdy lok znajduje się na rozjeździe.
Jedynym obejściem jest możliwe wpuszczenie na Sz-ta bez utwierdzonej drogi przebiegowej oraz nie informowanie posterunku 3 o wjeździe pociągu.
Ja nie zaczynam od początku, tylko jak wystąpi ten błąd, to zapisuję stan i wczytuję go.
-
Ja nie zaczynam od początku, tylko jak wystąpi ten błąd, to zapisuję stan i wczytuję go.
Zapis stanu po wystąpieniu błędu? Co ciekawe u mnie np taka sytuacja nie wystąpiła jeszcze, aby błąd się pojawił po wypuszczeniu składu ze Spedpol'u, lub wpuszczaniu. Post nr 3 informuje o jeździe pociągów, tylko sygnałami dzwonkowymi.
-
Panowie. Ja tak trochę z innej beczki. Wyprawiając LMS 7792 do Spedpolu mam go wciągnąć na bocznicę, czy zostawić pod Tz? Druga sprawa. TKS 7795 ze Spedpolu. Niby zabiera stamtąd jakieś wagony do Zbyszek. Problem w tym, że na bocznicy żadnych wagonów nie ma. Wiecie jak to ogarnąć?
-
Wszystkie pociągi jadące ze Zbyszek na Spedpol, wykonują wpierw oblot na Liksów Miasto, a więc kierujesz je do Lm. Potem stamtąd wjazd na Spedpol. Każdy skład zostawia wagony, a zabiera te które zostawił poprzedni. Inna sprawa, że wymienione przez Ciebie numery składów nie istnieją, więc nie wiem o jaki rozkład Tobie chodzi.
-
Wszystkie pociągi jadące ze Zbyszek na Spedpol, wykonują wpierw oblot na Liksów Miasto, a więc kierujesz je do Lm. Potem stamtąd wjazd na Spedpol. Każdy skład zostawia wagony, a zabiera te które zostawił poprzedni. Inna sprawa, że wymienione przez Ciebie numery składów nie istnieją, więc nie wiem o jaki rozkład Tobie chodzi.
Standardowy rozkład jazdy Lisków Miasto, sobota, początek od 18:00. Każdy pociąg zawozi i zabiera wagony. Ok. Tyle że jak rozpoczynam symulację, na Spedpolu nie ma żadnych wagonów, a pierwszy pociąg jaki tam jedzie po rozpoczęciu służby to właśnie 7792 jako luzak.
-
Jest to efekt najwyraźniej rozpoczęcia symulacji od 18stej, gdyż dla tej godziny nie zostały ustawione tam wagony. Możliwe, że się mylę więc, najlepiej jeśli wypowie się autor rozkładu.
-
Przejęzyczyłem się. ;D
A propos tego luzaka, który rozp****la symka - po katastrofie exe wejdź w: Narzędzia > Debugowanie > odbl. TSRK > OK. Powiadamiasz Nowaka z trójki, że feralny poc. jest zatrzymany.
-
Czy jest w planach zrobienie łącznicy do Borku? Bo jakby nie spojrzeć, to "za płotem" jest Borek. ;)
-
Nie no proszę was, zaraz okaże się że nasza symulacja to będzie jedno wielkie koło, tak jak na Lubsku czy Czeremszy. Nie zależenie jaką trasą pojedziesz i tak dojedziesz do celu ;p
-
Już po wyjściu Tf powstał trójkącik ;D bk > ls > tw. Także można było o tym wcześniej pomyśleć, później doszedł Lr i miałem nadzieję, że ten 'tort' już się nie rozrośnie. Aż powstał szlak do Lm. Tak samo jak w MaSzynie, ale to już się zmienia.
-
Także można było o tym wcześniej pomyśleć, później doszedł Lr i miałem nadzieję, że ten 'tort' już się nie rozrośnie. Aż powstał szlak do Lm. Tak samo jak w MaSzynie, ale to już się zmienia.
Małe wyjaśnienie. LM nie było planowane, w zasadzie powstało bez konsultacji ze mną. Moim zdaniem ewentualne fikcyjne stacje powinny być projektowane od podstaw, przedstawiać modelowe układy torowe i typowe rozwiązania usrk. Ls i LM niezupełnie do takich założeń pasują. Niechcący zaczął się robić bałagan taki jak w Maszynie - cóż, będę musiał dokładniej pilnować, co komu udostępniam i jak to jest wykorzystywane. Na razie niech sobie jest to Ls z LM, ale docelowo będziemy się z tego kierunku wycofywać (ale to dopiero, jak uda się ruszyć ze stacjami rzeczywistymi).
-
Fikcyjne obecne w smyku stacje / posterunki, niech tutaj zostaną na zawszę dla innych pokoleń ludzi, nawet jak by pojawił się realistyczny prawdziwy post. - stacja. ;)
-
@Kolejorz9 jak nie zostaną tu, to napewno zostaną na dyskach, czy innych nośnikach pamięci ;)
-
Dlatego większość wersji zarchiwizowałem na poczcie, bo to dość bezpieczne msc. przechowywania.
-
niech tutaj zostaną na zawszę dla innych pokoleń ludzi
Symulator znajduje zastosowanie jako narzędzie dydaktyczne, a w takiej sytuacji fikcyjne posterunki mogą być traktowane jako przykłady. Nie powinny być to zatem przykłady zawierające nietypowe, a tym bardziej nieprzemyślane rozwiązania.
Dlatego większość wersji zarchiwizowałem na poczcie, bo to dość bezpieczne msc. przechowywania.
Nie wiem po co archiwizować inne wersje niż aktualne? Zmiany polegają głównie na usuwaniu błędów. Ls i LM to zresztą cały czas wersje robocze, a nie stabilne.
-
Najlepiej zarchiwizować sobie te stare wersje np.: z alfą na pulpicie, z możliwością zmiany pulpitu, czy z 3D engine.
-
Wiem odbiegamy od wątku, ale dlaczego stare, bo gram np. w wersję Testowa z 2013 ponieważ zrobiłem RJ do niego, a nie da się go zaimpelentować do nowej wersji z innym edytorem RJ.
-
gram np. w wersję Testowa z 2013 ponieważ zrobiłem RJ do niego, a nie da się go zaimpelentować do nowej wersji z innym edytorem RJ.
? No toż się da, to tylko kwestia dorobienia nowych sejwów
-
Jest szansa, że w najbliższym czasie zostaną dodane "aktywne" kozły oporowe? Teraz każdy odprzęg, który leci do przeładowania wykoleja się na końcu toru.
-
Jest szansa, że w najbliższym czasie zostaną dodane "aktywne" kozły oporowe? Teraz każdy odprzęg, który leci do przeładowania wykoleja się na końcu toru.
Nie ma czegoś takiego jak "aktywny" kozioł oporowy. Do wyhamowania odprzęgu służy płoza hamulcowa.
-
Przyjmując stwierdzenia aktywny pasywny to za pasywny można uznać kozioł oporowy na stałe połączony z tokami szyn, zasypany piaskiem przed nim, bez możliwości przesuwania się jego zderzaków, czy części zdrzerznych itp. jak w/g odpowiedniego projektu powinien być zrobiony. Reasumując taki, którego zderzaki się nie przemieszczają.
W Gliwicach za nast. GL23 w stronę podg. SZO jest kozioł oporowy usprężynowany z możliwością przesunięcia się o ok 20m. Pomijam fakt nie robienia na nim odpowiednich prób od lat i teraz jakby coś tam wjechało, to chyba by go połamało całego zamiast prawidłowo zadziałać i raczej robił by za pasywny. Biorąc pod uwagę jego konstrukcyjną możliwość przesunięcia się zderzaków o ok. 20m można go nazwać aktywny czy źle myślę?
-
Trochę namieszałem z tym epitetem ;D Obecnie kozioł nie ma wpływu na nadjeżdżający tabor, czyli jest pasywny (tylko że jest narysowany). Pytam czy jest w planach zrobienie kozła, który będzie zatrzymywał tabor oraz jaki jest priorytet tego przedsięwzięcia.
-
Pytam czy jest w planach zrobienie kozła, który będzie zatrzymywał tabor oraz jaki jest priorytet tego przedsięwzięcia.
Wykolejenie, lub wpadnięcie taboru w poduszkę, jest jego zatrzymaniem :D
-
A jak wygląda pasywny kozioł oporowy?
-
taper: Puszczasz wagony z v=10 km/h i jadą dalej wykolejając się za kozłem.
-
To wiem, dlatego daje płozę przy odrzutach, ale interesuje mnie jakie są róznice miedzy kozłami oporowymi? ;D
-
A jak wygląda pasywny kozioł oporowy?
To taki najczęściej spotykany z poduszką piaskową przed nim, z połączonymi na sztywno tokami szyn do elementu zderznego.
-
@EN57-002 To aktywny sam pcha? Rozumiem o co Wam chodzi(chyba), ale prościej płozę rzucić i odrzut się dotoczy.
-
Chyba im chodzi, że aktywny "odbije" tabor, a pasywny zatrzyma (np wjazd w poduszkę)
-
Witam,
W dniu dzisiejszym wątek zbiorczy w którym dyskutowaliśmy o symulatorze stacji Lisków Miasto został zamknięty.
Wszystkie nowe pomysły, problemy czy pytania prosimy zadawać w nowych tematach zakładanych w tym dziale.
Administracja