ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: Dantee w 30 Marzec 2017, 20:01:52

Tytuł: Kasowanie rozprucia +2
Wiadomość wysłana przez: Dantee w 30 Marzec 2017, 20:01:52
Witam, zaniedługo pierwsza autoryzacja jako zwrotniczy a mam parę pytań na które otrzymuję różne odpowiedzi. Może jest szansa uzyskać pomoc.

1. Jeżeli wyskoczy rozprucie zwrotnicy po przejechaniu pociągu ( nie pod pociągiem ) punkty które trzeba wykonać wyglądają tak ? kasowanie rozprucia >odpis w d831> sprawdzenie rozjazdu pod względem technicznym ( na tyle na ile może to sprawdzić zwrotniczy ) > założenie zamka/ spony > odpis w e1758 i powiadomienie automatyków,drogowców  ( ruch dozwolony max 40km/h). Czy może kasowanie rozprucia dopiero po powrocie na posterunek ?

2. Kiedy nie posiada się zamka trzpieniowego można zabezpieczyć rozjazd tylko dwoma sponami ?

3. W wypadku gdy dyzurny powiadomi nas o utracie kontroli na rozjeździe, ( u nas wybije bezpiecznik ) należy od razu iść sprawdzić rozjazd i dopiero po powrocie jeśli wszystko bedzie ok włączyć bezpiecznik czy można nie wychodząć włączyć bezpiecznik aby dyżurny sprawdził czy kontrola sie pojawiła i dopiero wtedy gdy wybije bezpiecznik, utaci się kontrola to iśc sprawdzić z gruntu ?
Tytuł: Odp: Kasowanie rozprucia +2
Wiadomość wysłana przez: jageer w 31 Marzec 2017, 07:53:36
Cytuj
1. Jeżeli wyskoczy rozprucie zwrotnicy po przejechaniu pociągu ( nie pod pociągiem ) punkty które trzeba wykonać wyglądają tak ? kasowanie rozprucia >odpis w d831> sprawdzenie rozjazdu pod względem technicznym ( na tyle na ile może to sprawdzić zwrotniczy ) > założenie zamka/ spony > odpis w e1758 i powiadomienie automatyków,drogowców  ( ruch dozwolony max 40km/h). Czy może kasowanie rozprucia dopiero po powrocie na posterunek ?
Jest rozprucie i pozorne rozprucie :) Po rozpruciu przez skład, rozjazd może być używany po sprawdzeniu przez automatyka i drogowca. Co do pozornego, można skasować rozprucie, doprowadzić rozjazd do jednego z położeń i wtedy np. może być i kontrola, a potem na gruncie i tak trzeba sprawdzić, czy wszystko jest ok. Jeżeli jest wszystko ok, to można śmigać, przy czym trzeba powiadomić też odpowiednie osoby i założyć zamek / sponę.

Cytuj
2. Kiedy nie posiada się zamka trzpieniowego można zabezpieczyć rozjazd tylko dwoma sponami ?

Zależy jaka sytuacja, pytanie, czy 2 spony potrzebne nam od razu?

Cytuj
3. W wypadku gdy dyzurny powiadomi nas o utracie kontroli na rozjeździe, ( u nas wybije bezpiecznik ) należy od razu iść sprawdzić rozjazd i dopiero po powrocie jeśli wszystko bedzie ok włączyć bezpiecznik czy można nie wychodząć włączyć bezpiecznik aby dyżurny sprawdził czy kontrola sie pojawiła i dopiero wtedy gdy wybije bezpiecznik, utaci się kontrola to iśc sprawdzić z gruntu ?

Jeżeli włączysz bezpiecznik, wróci kontrola to i tak pasuje iść sprawdzić..... Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik  i bach ;)
Tytuł: Odp: Kasowanie rozprucia +2
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 31 Marzec 2017, 10:40:10
Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik  i bach ;)
Czasem ta "lepsza" opcja właśnie kończy się - bach - i tabor w krzakach... :)...
Tytuł: Odp: Kasowanie rozprucia +2
Wiadomość wysłana przez: belzebiusz w 14 Kwiecień 2017, 16:11:56
Nie ma już pojęć rozpruć pozornych i rzeczywistych. Wszystkie informacje są w tabelkach w instrukcjach Ie-8 i Ie-10.