ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: Paweł Piotr w 03 Październik 2020, 13:58:27

Tytuł: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 03 Październik 2020, 13:58:27
Proszę na zdjęciu zlokalizować wskaźniki W 5 (po torze lewym niski, na tle słupa trakcyjnego) a następnie zlokalizować powrotne tarcze manewrowe i porównać ich położenie względem wskaźników W 5...
[stacja Bronów, linia 272 (Id-12)]
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 03 Październik 2020, 14:13:27
Na sieci PKP PLK SA utarł się zwyczaj lustrzanego odwracania obrazu wskaźnika W 13 dla maszynisty pociągu jadącego po torze lewym, chociaż przepisy instrukcji Ie-1 (E-1) wyraźnie pokazują obowiązujący dla wszystkich torów i kierunków obraz wskaźnika W 13, nadto instrukcja Ie-102 na stronie 139 i 140 pokazuje obowiązujący obraz tego wskaźnika wraz z wymiarami dla jego pojedynczej i podwójnej wersji oraz sposób jego malowania - ani jedna z tych instrukcji nie wspomina żadnym słowem o lustrzanym obracaniu obrazu wskaźnika, gdy jest ustawiany dla jazdy po torach lewych...
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 03 Październik 2020, 18:38:40
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2015 roku w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji8 (Dz. U. z 2015 r. poz. 360, z późn. zm.), instrukcją Ie-1 (E-1) oraz instrukcją Ie-4 (WTB-E10), wskaźnik W 24 ma być umieszczany na słupie semafora (lub w przypadku semafora na bramce - nad głowicą semafora). Tyle przepis. Ale od czego wyobraźnia?...
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 03 Październik 2020, 19:39:49
W Poznaniu wskaźniki W 13 ustawiają odwrotnie - włącznie z lustrzanym odbiciem obrazu wskaźnika dla jazdy po torze lewym...  ;D
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 03 Październik 2020, 22:50:01
Dodam od siebie ciekawy sposób ustawienia wskaźników W11 przed tarczą ostrzegawczą stacji Klecza Górna (później zostały poprawione; tak czy inaczej stacja już nigdy nie doczekała się ponownego uruchomienia).
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 03 Październik 2020, 23:25:58
Mnie pewne rzeczy przestały już dawno dziwić. W dobie rozdrobnienia kolei, iluś tam firm zewnętrznych, które robią "coś" dla kolei, przyjmowania pociotków na przeróżne stanowiska, w tym odbiorcze takich robót, co się dziwić, że takie rzeczy się zdarzają.
  I nawet mnie nie dziwi, że mechanicy nie zgłaszają takich wymysłów, bo po co się narażać.
  A ile jest błędów projektowych, które następnie trza w terenie prostować.
  Słynne w Gliwicach przejście rozjazdowe na grupie 6-ej, które projektant zaprojektował do wykonania, tylko że różnica torów mających być połączonych tym przejściem to 6,5 m w pionie. I da się? Da się....
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 08:20:52
Semafory wjazdowe do NHA od wschodu... Nikomu to nie przeszkadza - od lat...
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 08:43:02
Gdzie jest semafor? Ano tam, gdzie pokazuje wskaźnik W 15, czyli... za słupem. Doskonale widoczny dla obsługi pociągu przy tym peronie...
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 09:39:53
Radosna twórczość na stacji Poznań Główny... Jeden? Dwa? No właśnie...
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 13:42:57
Stacja Nakło Śląskie, semafory wjazdowe od strony Tarnowskich Gór - jak ma zachować się maszynista pociągu, jadącego z Tarnowskich Gór w kierunku stacji Nakło Śląskie torem z zieloną strzałką?...  ::)
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 13:56:08
Jadę z Nakła Śląskiego w kierunku Radzionkowa po torze z zieloną strzałką - która tarcza ostrzegawcza jest dla mnie?...  :-\
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 14:04:26
Chciałbym wjechać do Radzionkowa od strony Nakła Śląskiego - wskazania którego semafora mam respektować? ...  :-\
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Październik 2020, 14:17:07
Od kiedy zawodowo w tym siedzę, nie dziwi mnie nic. Obecnie BAiT zabrania stosowania W15 dla sygnalizatorów. Dochodzi do takich absurdów, że nawet trzeba pisać o nietypowe wskazniki, bo nikt np nie przewidział wersji niskiej w11p
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 15:24:25
Od kiedy istnieje kolej w Polsce, pojawiły się wskaźniki uprzedzające maszynistę o zbliżaniu się do tarczy ostrzegawczej, dzisiaj zwane W 11. Były one SYMETRYCZNE w pionie (ukośne pasy były w tej samej odległości od górnej i dolnej krawędzi wskaźnika) - takie zaimplementowaliśmy od Niemiec - i było w porządku, nie było obawy, że ustawiając je w terenie popełnimy błąd stawiając je do góry nogami, bowiem nawet wtedy wyglądały poprawnie. Ale w 2018 roku jakiś "mędrzec" musiał się popisać i w instrukcji Ie-102 podał nowy wzór wskaźnika W 11, już bez pionowej symetrii. Efekt? Na sieci stawianie takich wskaźników nigdy nie było problemem, nie jest i teraz, nie ma znaczenia dla ludzi wykonujących tą pracę, czy będzie normalnie, czy do góry nogami - a to już widać!... Polak zawsze musi być 'mądrzejszy"?...  :-\
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 04 Październik 2020, 19:54:54
Semafory wjazdowe do NHA od wschodu... Nikomu to nie przeszkadza - od lat...

I w czym tu jest problem ?

Radosna twórczość na stacji Poznań Główny... Jeden? Dwa? No właśnie...

Czepianie się , ciężar głowic jest rozłożony równomiernie. Lepiej to wygląda w Poznaniu niż w Częstochowie : https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/48/Czestochowa8.JPG



https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b4/Czestochowa10.JPG  tu są lepsze kwiatki
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 20:18:01
Ie-4 (WTB-E10), paragraf 5, ust. 4, pkt. 4 oraz Ie-1 (E-1), paragraf 16, ust. 14, pkt. 3 łącznie;
Ie-4 (WTB-E10), paragraf 4, ust. 8, pkt. A i B.
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 04 Październik 2020, 22:41:54
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b4/Czestochowa10.JPG
To jest bardziej ciekawostka, nie absurd....  :) Takie rozwiązania są stosowane, gdy wymagają tego warunki miejscowe, należy tylko pamiętać, że gdy na jednym z semaforów wygaśnie czerwone światło, drugiego nie da się ustawić na sygnał zezwalający.
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 05 Październik 2020, 08:24:27
W modelarstwie kolejowym też nie brakuje zaskakujących rozwiązań...  ;D
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: DamDam w 16 Październik 2020, 19:45:20
Może taka droga hamowania w skali  :-\
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 16 Październik 2020, 20:57:12
No, chyba nie...
Skoro tarcza ostrzegawcza semaforowa jest trzystawna, to oznacza, że mamy do czynienia z linią magistralną lub pierwszorzędną (bo tam takie tarcze były wymagane), przyjmując prędkość max. 80 km/h, droga hamowania wynosi 700 m, zatem w skali H0 będzie to 8 m, po modelowej redukcji w granicach 50 % droga hamowania będzie wynosić 4 m... a tu jest... można policzyć po długości taboru...  :)
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: jageer w 16 Październik 2020, 21:52:45
Dlatego też nie ma trakcji, bo na imprezach przeszkadza :)
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 17 Październik 2020, 02:41:41
Pytanie czy to Diorama czy moduł większej makiety ...
Tytuł: Odp: Absurdy kolejowe
Wiadomość wysłana przez: jageer w 17 Październik 2020, 19:37:10
Fakt. Mam na myśli skrzynki modułowe. Kojarzę tylko Wisła Głębce z trakcja :)