ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: robert051 w 08 Marzec 2011, 15:55:15

Tytuł: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 08 Marzec 2011, 15:55:15
Mam właśnie zrobić pracę domową z przedmiotów zawodowych. Chodzi o to że mam przyjąć pociąg o nr 203. Wydać mu rozkaz.  Wyprawić na szlak jako pociąg roboczy. Ponownie go przyjąć ze szlaku i wyprawić jako pociąg o nr 204 dalej w drogę.
Według mojej wiedzy to w takim wypadku pociąg powonień dostać rozkaz pisemny Nrob. Jeśli tak to zaczynają się schody bo nie wiem jak napisać dialog po którym do mnie na nastawnie przyszedł by Kierownik i Maszynista tego pociągu po rozkaz.

Ułożyłem coś takiego ale to mnie się jakoś nie podoba i nie wiem jak to zmienić.
Cytuj
(Pr) – Mechanik od 203 do Pruszkowa
(Rob-1)(Mech) – 203 zgłaszam się
(Pr) – Przyjdzie Pan i Kierownik do Mnie do Nastawni po Rozkaz Pisemny S
(Rob-1)(Mech) – Zrozumiałem
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 08 Marzec 2011, 16:09:53
Maszyniści i drużyny pociągowe zazwyczaj uważają się za hrabiów, więc na nastawnie ci nie przyjdą :P Albo podyktuj przez radio, albo zanieś im do lokomotywy.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Marzec 2011, 16:10:43
Maszyniści zazwyczaj uważają się za hrabiów, więc na nastawnie ci nie przyjdą :P Albo podyktuj przez radio, albo zanieś im do lokomotywy.
A to u mnie jest wręcz przeciwnie, pchają się do tych pań dyżurnych kolejkami :P
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 08 Marzec 2011, 16:13:17
No, to już inna sytuacja :) Ale Robert051 raczej nie jest ładną i zgrabną panią dyżurną więc sam będzie musiał się pofatygować :P
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 08 Marzec 2011, 16:16:15
Czy przepisy nie zabraniają opuszczania czynnej lokomotywy? Kiedyś widziałem sytuację, że rozkaz pisemny "S" dostarczała pani dyżurna (wyjazd na lewy był).
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 08 Marzec 2011, 16:38:54
Zacha_SW - zawsze mogę moją koleżankę posadzić na moim stołku :D.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 08 Marzec 2011, 16:44:55
Z własnych obserwacji wnioskuję, że maszynista po rozkaz przyjdzie na "bude" jak np. stoi blisko nastawni i jest to jego stacja początkowa, gdzie jeszcze jakieś papierki musi podpisać (jeśli chodzi o towarowe). W reszcie przypadków albo podaje się rozkaz do okienka, albo przez radio.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 08 Marzec 2011, 16:52:45
Ale co prawo na to? ;)
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 08 Marzec 2011, 16:59:09
Cytat: urywki z R1
"...rozkaz doręczony maszyniście bądź przekazany za pomocą urządzeń łączności..."
Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Marzec 2011, 17:00:18
Mam właśnie zrobić pracę domową z przedmiotów zawodowych. Chodzi o to że mam przyjąć pociąg o nr 203. Wydać mu rozkaz.  Wyprawić na szlak jako pociąg roboczy. Ponownie go przyjąć ze szlaku i wyprawić jako pociąg o nr 204 dalej w drogę.
Według mojej wiedzy to w takim wypadku pociąg powonień dostać rozkaz pisemny Nrob. Jeśli tak to zaczynają się schody bo nie wiem jak napisać dialog po którym do mnie na nastawnie przyszedł by Kierownik i Maszynista tego pociągu po rozkaz.
Jazda na tor zamkniety jest tylko na rozkaz S.
Wjazd z toru zamkn. na rozkaz lub Sz wiec o zadnym Nrob czy N nie moze byc mowy.
Kierownikowi nie musisz generalnie wydawac rozkazu wystarczy, ze dostanie maszynista ktorego
prosisz po prostu zeby zatrzymal sie pod nastawnia a Ty lub nastawniczy wynosisz, szybki podpisik i po 30 sek pociag moze jechac dalej.
Cytuj
Cytat: urywki z R1
"...rozkaz doręczony maszyniście bądź przekazany za pomocą urządzeń łączności..."
Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.
Rozkaz dorecza dyzurny/nastawniczy/zwrotniczy do lokomotywy. Widziales kiedys, zeby ktos sobie po R307 chodzil na nastawnie ?:P
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 08 Marzec 2011, 17:20:35
Jak ten 203 jedzie jako roboczy to tylko S-ka ?? Nie N(ie)rob??
Jeśli samą S-kę to podyktuje przez radio i po problemie.
Tylko że ten roboczy to ma wjazd i wyjazd na zastępczy.
Jak dam mu S-ke to wyjedzie na rozkaz i tyle.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Marzec 2011, 17:29:15
Jak ten 203 jedzie jako roboczy to tylko S-ka ?? Nie N(ie)rob??
Jeśli samą S-kę to podyktuje przez radio i po problemie.
Tylko że ten roboczy to ma wjazd i wyjazd na zastępczy.
Jak dam mu S-ke to wyjedzie na rozkaz i tyle.
Jezeli na tor zamkniety to nie mozesz wyjechac na sz.
Na tor zamkniety rownie dobrze mozesz wypuscic pociag 203 jak i Roboczy 1 to nie ma znaczenia o ile poinformujesz go w rozkazie o jezdzie na tor zamkniety.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 08 Marzec 2011, 17:33:16
Chodzi o to że pociąg 203 zmienia na czas robót nr na Rob-1 czyli Roboczy jeden. Potem z kolei zmienia nr na 204 i jedzie dalej w świat daleki.
Czyli tak że dyktuję mu S-kę i w rubrykę 4-tą wpisuję. Jazda na tor zamknięty do km 17,100. Powrót najpóźniej do 17:00 ??
Oczywiście rubrykę 1-szą też wypełniam.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Marzec 2011, 18:33:38
Chodzi o to że pociąg 203 zmienia na czas robót nr na Rob-1 czyli Roboczy jeden. Potem z kolei zmienia nr na 204 i jedzie dalej w świat daleki.
Czyli tak że dyktuję mu S-kę i w rubrykę 4-tą wpisuję. Jazda na tor zamknięty do km 17,100. Powrót najpóźniej do 17:00 ??
Mozna i tak. Mozesz tez wypisac esa w dwoch egzemplarzach i jeden dac maszyniscie.
Cytuj
Oczywiście rubrykę 1-szą też wypełniam.
Przy jezdzie na tor zamkniety nie musisz wypelniac rubryki nr 1.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 08 Marzec 2011, 20:15:36
Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.
No spierał się nie będę, ale pozostawianie maszyny ot tak sobie jest nieco nieodpowiedzialne.
Kodeks drogowy zabrania oddalać się od uruchomionego samochodu...
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 08 Marzec 2011, 21:21:36
Kodeks drogowy pozostaw kierowcom i policjantom. A co jak maszynista musi wyjść z kabiny i się urwać/podczepić? A papierki na punkcie kontrolnym?
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Marzec 2011, 21:29:18
Wchodzą jeszcze do tego sytuacje ekstremalne, typu zamknięcie otwartych drzwi w węglarce, rozerwanie składu czy otwarcie kurka w ostatnim wagonie, kiedy trzeba wyjść z lokomotywy.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Marzec 2011, 21:42:25
Kodeks drogowy pozostaw kierowcom i policjantom. A co jak maszynista musi wyjść z kabiny i się urwać/podczepić? A papierki na punkcie kontrolnym?
Od doreczania rozkazu jest dyzurny bo to jego obowiazkiem jest informowanie maszynisty o zaistnialych obostrzeniach i tyle w temacie :P
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 07 Kwiecień 2011, 12:21:44
Witam.
Odświeżę trochę temat...

Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.
No spierał się nie będę, ale pozostawianie maszyny ot tak sobie jest nieco nieodpowiedzialne.
(...)

Owszem mówi się o tym w wewnętrznych instrukcjach przewoźników.
Przed wyjściem z pt (pojazdu trakcyjnego) należy pt i pociąg zahamować hamulcem podstawowym i dodatkowo pt hamulcem postojowym, wyłączyć pt i zamknąć tak aby osoby niepowołane nie miały do niego dostępu. W przypadku wyjścia na dłużej, albo konieczności odpięcia pojazdu z napędem - zahamować hamulcami postojowymi wymagany procent masy pociągu zależnie od profilu linii (jak nie wiadomo ile, to zahamować całość).
Tyle teoria, a praktyka... każdy się może domyślić.
Przy dwuosobowej obsadzie trakcyjnej, pomocnik/maszynista może opuścić pt, bez wykonania powyższych czynności, jeżeli w pt pozostaje maszynista/pomocnik dozorując pracę urządzeń. Czasem w EZT itp zostawia się w kabinie kierownika pociągu "siedź tu i nie ruszaj się stąd".

Co do samego tematu prowadzenia ruchu po torze zamkniętym.
Dodam jeszcze, że rozkaz może być podyktowany przez urządzenia radiołączności, jeżeli na posterunku ruchu znajduje się urządzenie rejestrujące rozmowy, o czym maszynista jest powiadomiony w wewnętrznym rozkładzie jazdy.

Co zaś się tyczy:

Mam właśnie zrobić pracę domową z przedmiotów zawodowych. Chodzi o to że mam przyjąć pociąg o nr 203. Wydać mu rozkaz.  Wyprawić na szlak jako pociąg roboczy. Ponownie go przyjąć ze szlaku i wyprawić jako pociąg o nr 204 dalej w drogę. (...)

to jak poszła praca domowa?
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Kwiecień 2011, 16:30:26
Co do samego tematu prowadzenia ruchu po torze zamkniętym.
  • Wyjazd na tor zamknięty - oczekiwałbym doręczenia rozkazu pisemnego S z określeniem:
    • numeru pociągu zgodnego z kierunkiem jazdy (parzysty 2, nieparzysty 1 jeśli na torze zamkniętym nie ma innych pociągów roboczych);
    • na który tor zamknięty wyjeżdżam (prawy/lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego);
    • czy po sąsiednim torze prowadzony jest ruch pociągów czy też jest zamknięty;
    • określenie posterunków ruchu (odstępowych) nie biorących udziału w prowadzeniu ruchu pociągów po torze zamkniętym;
    • czy tor jest wolny czy zajęty (wyjazd tylko na rozkaz S);
    • prędkość jazdy pociągu (gdy tor zajęty to Vmax=30km/h);
    • ograniczenia prędkości na trasie pociągu (gdy są poniżej prędkości określonej w poprzednim punkcie);
    • miejsce (kilometr) zatrzymania pojazdu i wykonania prac;
    • czy za moim pociągiem zostanie wyprawiony kolejny pociąg;
    • czy z sąsiedniego przyległego posterunku zostanie wyprawiony inny pociąg (jeśli tak, to do jakiego kilometra);
    • kierunek zjazdu pociągu (jeśli wracam na posterunek wyprawienia to wyjazd tylko na rozkaz S).
  • Wjazd z toru zamkniętego na podstawie jednego z poniższych:
    • rozkaz pisemny S;
    • Sz;
    • sygnał zezwalający na semaforze (jeśli USRK na to pozwalają).
Dodam jeszcze, że rozkaz może być podyktowany przez urządzenia radiołączności, jeżeli na posterunku ruchu znajduje się urządzenie rejestrujące rozmowy, o czym maszynista jest powiadomiony w wewnętrznym rozkładzie jazdy.

To chyba kartka A4 by Ci była potrzebna zamiast tej malutkiej rubryki inne aby to wszystko jednocześnie wpisać :P
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 07 Kwiecień 2011, 16:40:21
Heh  ;D nikt nie powiedział, że będzie łatwo ;D
Na szczęście nie zawsze wszystkie informacje będą potrzebne. Linia jednotorowa na ten przykład, tor zajęty a prędkości nie trzeba ograniczać poniżej 30 km/h, za pociągiem nie będzie wyprawiony inny, z przyległego posterunku też nic nie wyjedzie i już kilka pozycji odpadło :)
Podobno w PLK jest tendencja do pozostawienia tylko jednego wzoru rozkazu pisemnego zawierającego wszystkie dane z O, S, N i Nrob. Znaczy tak słyszałem, ale nie wiem czy to prawda... Wówczas pewnie rubryka "inne" będzie jeszcze mniejsza :D
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Kwiecień 2011, 18:33:10
Heh  ;D nikt nie powiedział, że będzie łatwo ;D
Na szczęście nie zawsze wszystkie informacje będą potrzebne. Linia jednotorowa na ten przykład, tor zajęty a prędkości nie trzeba ograniczać poniżej 30 km/h, za pociągiem nie będzie wyprawiony inny, z przyległego posterunku też nic nie wyjedzie i już kilka pozycji odpadło :)
Podobno w PLK jest tendencja do pozostawienia tylko jednego wzoru rozkazu pisemnego zawierającego wszystkie dane z O, S, N i Nrob. Znaczy tak słyszałem, ale nie wiem czy to prawda... Wówczas pewnie rubryka "inne" będzie jeszcze mniejsza :D
Nie wiem o co chodzi z tym jednym wzorem (może R307 wydawany na stacjach wyznaczonych któy może w sobie zawierać informacje z rozkazów O, S i Nrob?)

Cytuj
Dodam jeszcze, że rozkaz może być podyktowany przez urządzenia radiołączności, jeżeli na posterunku ruchu znajduje się urządzenie rejestrujące rozmowy, o czym maszynista jest powiadomiony w wewnętrznym rozkładzie jazdy.
Akurat to kompletna bzdura.
Zapis w Ir-1 odnosi się do sytuacji w której obsada jest dwuosobowa i dyktuje się rozkaz pisemny bez zatrzymania pociągu. W takiej sytuacji owszem można podyktować rozkaz podczas jazdy ale tylko gdy posterunek posiada właśnie to urządzenie rejestrujące rozmowy ;) Dla zwykłego dyktowania z zatrzymaniem nie ma takiego obostrzenia.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 08 Kwiecień 2011, 15:57:30
Nie wiem o co chodzi z tym jednym wzorem (może R307 wydawany na stacjach wyznaczonych któy może w sobie zawierać informacje z rozkazów O, S i Nrob?)

o_O
Wyobrażasz sobie minę kontrolera, który wchodzi na posterunek i widzi wyprawionego roba na zamknięty na rozkaz "O"?

Bynajmniej nie spotkałem się z taką sytuacją. Może chodzi wam o wystawienie pozkazu O + Nrob przez system "serwo". W którym to może być zawarta informacja o zamknięciu jednego ze szlaku i wyjeździe na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego (bez przystosowanej blokady liniowej) na sygnał Sz?
Wtedy, tylko podaje się Sz-ta i jedzie na lewy z Pc2.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Kwiecień 2011, 16:45:17
Nie wiem o co chodzi z tym jednym wzorem (może R307 wydawany na stacjach wyznaczonych któy może w sobie zawierać informacje z rozkazów O, S i Nrob?)

o_O
Wyobrażasz sobie minę kontrolera, który wchodzi na posterunek i widzi wyprawionego roba na zamknięty na rozkaz "O"?

Bynajmniej nie spotkałem się z taką sytuacją. Może chodzi wam o wystawienie pozkazu O + Nrob przez system "serwo". W którym to może być zawarta informacja o zamknięciu jednego ze szlaku i wyjeździe na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego (bez przystosowanej blokady liniowej) na sygnał Sz?
Wtedy, tylko podaje się Sz-ta i jedzie na lewy z Pc2.
No o tym wlasnie mowie :)
Informacja o zamknieciu posterunku ruchu i inne takie bzdety tez sie tam pojawiaja.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 09 Kwiecień 2011, 17:17:40
Podobno w PLK jest tendencja do pozostawienia tylko jednego wzoru rozkazu pisemnego zawierającego wszystkie dane z O, S, N i Nrob. Znaczy tak słyszałem, ale nie wiem czy to prawda... Wówczas pewnie rubryka "inne" będzie jeszcze mniejsza :D
Nie wiem o co chodzi z tym jednym wzorem (może R307 wydawany na stacjach wyznaczonych któy może w sobie zawierać informacje z rozkazów O, S i Nrob?)
Nie twierdzę, że to obowiązuje, ale że podobno PLK do tego dążą. Informacja zasłyszana od kontrolera z PLK, który był ostatnio u nas na szkoleniach.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 10 Kwiecień 2011, 06:31:02
Może inaczej. Dla przykładu podam tutaj Deutsche Bahn. Tam obowiązuje jeden rozkaz ''na wszystko''. Poprostu wypełnia sie odpowiednie rbryki i wsio.

Ja od dawna słyszę o uproszczeniu rozkazów pisemnych. O wprowadzeniu większych blankietów, na których ma być niemożliwe wypisanie głuot, jak to nie którzy potrafią.

Ale słyszy się o tym od bardzo dawna. Może faktycznie coś tam jest w planach...
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 21 Kwiecień 2011, 11:30:56
Jestem tym hrabią co jeździ karetą po torach kolejowych z młotkiem rewidenta w ręku, z gwizdkiem ustawiacza i kierownika pociągu w gębie, z kajecikiem spisywacza i odprawcy pociągów. Mam pytanie czy ktoś z Was wie co to jest instrukcja R-1, bo mam wrażenie, że chyba nie.
Panowie nie tędy droga. Każdy z nas ma swoje obowiązki związane z wykonywaniem swojego zawodu. I nie uczcie się, że ktoś jest hrabią i ktoś komuś robi łaskę. Ten kto wydaje dokument jest zobligowany do doręczenia go.

Instrukcja R-1 z 2008 roku stanowi:
§57 Rozkazy pisemne, warto by się z nimi zaznajomić, jeżeli ktoś z Was wykonuje zawód dyżurnego ruchu, powinien  znać to na pamięć.
§57 ust.9
Rozkaz pisemny wypełnia, podpisuje i doręcza lub w przypadkach określonych w niniejszej instrukcji przekazuje jego treść za pomocą urządzeń
łączności (telefon, radiotelefon) drużynie pociągowej dyżurny ruchu.
Dalej poczytajcie sami. R-1 jest dostępne na necie. I potem możecie się wypowiadać a nie wymyślać legendy. To jest KOLEJ a nie prywatne
podwórko. Jeżeli chodzi o wyjazd pociągu na tor zamknięty to wszystko na temat znajdziesz w R-1 rozdział VI, VIII.
Z życia wzięte:
Sytuacja 1
Maszynista ma wyjechać ze stacji na szlak jednotorowy, wyjazd ze stacji ma odbyć się na rozkaz szczególny S zezwalający na przejechanie
obok semafora wyjazdowego wskazującego sygnał stój. Nastawnia jest w połowie stacji. Maszynista zatrzymuje się na wysokości nastawni
i dyżurna wychodzi z nastawni i wręcz mu rozkaz S. I cała sytuacja jest w porządku nie ma zagrożenia. Pociąg nie miał w tej stacji planowego
postoju. Wcześniej wjazd odbył się normalnie na semafor.
Sytuacja 2
Maszynista z takiego czy innego powodu ma dostać rozkaz szczególny do łapy aby wyjechać ze stacji z pominięciem semafora wyjazdowego
wskazującego sygnał stój. Nastawnia jest dość daleko za semaforem wyjazdowym. Dyżurny prosi mechanika o podjechanie i zatrzymanie się na  wysokości nastawni w celu wręczenia mu rozkazu szczególnego. Maszynista rusza i zatrzymuje się na wysokości nastawni. Dyżurny wręcza
mu rozkaz szczególny. Maszynista stracił pracę a dyżurny zawieszony w czynnościach, każdy otrzymał karę finansową. Całe zdarzenie
obserwował kontroler z UTK, który kontrolował w tym czasie maszynistę na innym pociągu i widział całą sytuację.
Szanujmy się na wzajem, ale z przepisami obowiązującymi na PLK. Rewolucja na koleji spowodowana prywatyzacja zbiera już smutne plony.

Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 21 Kwiecień 2011, 14:17:49
... nie za bardzo kumam do czego to przytknąć :/

BTW... z tego co się orientuję, to instrukcja R-1 z 2008 roku nie obowiązuje. :>
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 22 Kwiecień 2011, 08:26:01
Ir-1
Tekst jednolity przyjęty uchwałą Nr 176/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 2 kwietnia 2008r.,uwzględniający:
   1)tekst instrukcji przyjętej zarządzeniem Nr 18/2007 Zarządu PKP Polskie linie Kolejowe S.A. z dnia 17 lipca 2007r.
   1)zmiany wynikające z uchwały Nr 157/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 19 marca 2008r.

Od 01.06.2011r. będzie obowiązywać:
Ir-1
Tekst ujednolicony uwzględniający:
1)tekst jednolity przyjęty uchwałą Nr 176/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 2 kwietnia 2008r.,uwzględniający:
  a)tekst instrukcji przyjętej zarządzeniem Nr 18/2007 Zarządu PKP Polskie linie Kolejowe S.A. z dnia 17 lipca 2007r.
  b)zmiany wynikające z uchwały Nr 157/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 19 marca 2008r.
2)zmiany wynikające z zarządzenia Nr 3/2011 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 24 stycznia 2011r.
Wystarczy?
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 22 Kwiecień 2011, 08:45:57
ojej... Jak ja uwielbiam zagłębiać się w takie prawne bzdury...
Dobrze już, dobrze. Skończmy tą dyskusję o poszkodowanych maszynistach, z powodu dyżurnych co przepisów nie znają...

EOT
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Kwiecień 2011, 12:26:42
@mirekbrnosim: Ja moge od jutra zaczac pracowac w 100% zgodnosci z obowiazujacymi przepisami tylko potem ewentualne bluzgi od maszynistow bede kierowal do Ciebie ;)
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 22 Kwiecień 2011, 13:32:01
@mateu:  Wiesz dobrze, że zawsze znajdzie sie ktoś kto ponarzekać musi. I co byśmy nie robili i jak byśmy nie pracowali to będzie ''zuo''.

Czy w/g przepisow, czy nie wszystkim się nie dogodzi. Ale.
Najgorsze są sytuacje ekstremalne, gdzie co byś nie zrobił to i tak źle. Więc chyba tylko trzeba do tego przywyknąć...  niestety...
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 22 Kwiecień 2011, 18:19:34
Nie ja zacząłem. Jedynie się bronię. Bo i tak przybyło nam obowiązków. Zrobiono z nas rewidentów, ustawiaczy, kierowników, spisywaczy, itd.
Kiedyś miałem serdecznie gdzieś co mam na haku. Teraz odpowiadam za te kupę złomu, którą mam za lokomotywą i trzęsę się, żeby to się
podczas jazdy nie rozleciało. Zrób oględziny, próbę hamulca, zobaczysz ile się trzeba na latać. No Wy dyskutujecie, że hrabiemu nie chce się iść
po rozkaz szczególny. Wam też dowalono obowiązków, nie macie nastawniczych, kancelistów, dowalono wam kamery, obsługę przejazdów itd.
i musiałbyś mieć oczy jak kameleon aby nad tym zapanować. A góra dalej kombinuje jak jeszcze zaoszczędzić na ludziach.
Pracuje kupę lat na koleji i tyle się już trąbiło na temat rozkazów szczególnych, aby wprowadzić jeden druk, bo poco tyle druków. Ale jest kilka
umysłów(znam nawet z nazwiska), którzy tworzą Ir-1  i inne przepisy obowiązujące na PLK i żadne sugestie od instruktorów, kontrolerów nie
są uwzględniane kompletnie. Mnie uczono kiedyś jak będziesz robił to twoja sprawa, ale jak się coś wydarzy to musisz znać przepisy, żebyś
wiedział jak się bronić, bo nikt ci nie pomoże.
A to pytanie o wyjeździe na zamknięty na jaki rozkaz (zadanie domowe od kolegi), to zawsze pada na egzaminach. I mało który maszynista zna
prawidłową odpowiedź. Mam do Was pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział. Paragraf 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu:
1. Maszynista pojazdu trakcyjnego obowiązany jest:
  f) o ile jest to możliwe, czy pociąg jedzie cały (moje-da się stwierdzić) i czy posiada sygnały końca pociągu - zwłaszcza po ruszeniu pociągu
     towarowego i w czasie jazdy po łukach. (moje-nie znam takiego miejsca abym zobaczył sygnały końcowe swojego pociągu)
A tak poza tym to Wszystkim, życzę zdrowych, szczęśliwych, spokojnych Świąt.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 22 Kwiecień 2011, 19:14:56
Mam do Was pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział. Paragraf 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu:
1. Maszynista pojazdu trakcyjnego obowiązany jest:
  f) o ile jest to możliwe, czy pociąg jedzie cały (moje-da się stwierdzić) i czy posiada sygnały końca pociągu - zwłaszcza po ruszeniu pociągu
     towarowego i w czasie jazdy po łukach. (moje-nie znam takiego miejsca abym zobaczył sygnały końcowe swojego pociągu)
A tak poza tym to Wszystkim, życzę zdrowych, szczęśliwych, spokojnych Świąt.

Haha.... Po ruszeniu pociągu... dać na pierwszą pozycję, wyskoczyć na koniec składu, zobaczyć i biegiem do lokomotywy ponownie ;)
Czyżby szykowali się do likwidacji SKP :D?
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 22 Kwiecień 2011, 19:53:06
No chyba tak, zaś jednego można posłać na zasiłek dla bezrobotnych. A tu link do najnowszych wynalazków PLK: http://www.plk-sa.pl/o-spolce/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Kwiecień 2011, 20:19:26
No chyba tak, zaś jednego można posłać na zasiłek dla bezrobotnych. A tu link do najnowszych wynalazków PLK: http://www.plk-sa.pl/o-spolce/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/
Od dawna wiadomo, ze na kolei jest/byl przerost zatrudnienia i ograniczenie zatrudnienia po prostu trzeba to przyjac "na klate" tak jak PKP Cargo ktore juz w tym momencie przynosi zyski :)
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 22 Kwiecień 2011, 20:35:23
Tylko akurat zwalnia się ludzi nie tam gdzie się powinno zrobić redukcję.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Kwiecień 2011, 21:03:22
Tylko akurat zwalnia się ludzi nie tam gdzie się powinno zrobić redukcję.
Spokojnie. Pozostaje tylko miec nadzieje, ze kiedys sie opamietaja. Nie offtopujmy juz :P
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 22 Kwiecień 2011, 21:43:39
Ja tego mam już dość zwalniam się i idę na bok.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 22 Kwiecień 2011, 22:34:04
Ja tylko na chwilę wrócę do tematu, bo nie nadążyłem ;)

jest kilka
umysłów, którzy tworzą Ir-1  i inne przepisy obowiązujące na PLK i żadne sugestie od instruktorów, kontrolerów nie
są uwzględniane kompletnie. Mnie uczono kiedyś jak będziesz robił to twoja sprawa, ale jak się coś wydarzy to musisz znać przepisy, żebyś
wiedział jak się bronić, bo nikt ci nie pomoże

Święte słowa... Amen...
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 01 Maj 2011, 12:12:09
Dodam jeszcze, że rozkaz może być podyktowany przez urządzenia radiołączności, jeżeli na posterunku ruchu znajduje się urządzenie rejestrujące rozmowy, o czym maszynista jest powiadomiony w wewnętrznym rozkładzie jazdy.
Akurat to kompletna bzdura.
Zapis w Ir-1 odnosi się do sytuacji w której obsada jest dwuosobowa i dyktuje się rozkaz pisemny bez zatrzymania pociągu. W takiej sytuacji owszem można podyktować rozkaz podczas jazdy ale tylko gdy posterunek posiada właśnie to urządzenie rejestrujące rozmowy ;) Dla zwykłego dyktowania z zatrzymaniem nie ma takiego obostrzenia.
:-[ Oczywiście, że bzdurę palnąłem. Masz rację. Tak to jest, jak człowiek jeździ tylko w podwójnej, nie zastanowi się i palnie coś z rozpędu.  :-[
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 01 Maj 2011, 13:16:47
Arkady_1 wylecieliśmy z ustawy o transporcie kolejowym, teraz podlegamy pod dyrektywę unijną. Maszynista będzie mieć licncję. UTK już wydało komunikat do wszystkich przedsiębiorstw o podanie ile zatrudniają maszynistów celem obliczenia ile zamówić jakiś tam plastików.
Przeczytaj sobie te dwie ustawy, jest tego nie dużo ale określone są obowiązki jakie ma spełniać maszynista itd. Licencja będzie ważna w Unii Europejskiej. Będziemy mogli jeździć po Europie. Czy się z tego cieszyć? No jeszcze nie czytałem tak szczegółowo bo masakruje w wolnych chwilach isdr, robię rozkład na dwa pulpity TW i TF. Jak byś chciał linka do tych ustaw to podeślę linka.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Maj 2011, 13:37:09
Będziemy mogli jeździć po Europie.
Jeżeli zdasz osobne egzaminy z przepisów, sygnalizacji i znajomości języka w danym kraju.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 01 Maj 2011, 13:57:32
Tak jest, oprócz tego egzaminy kontrolne będą też obejmować język obcy. Ale ja to mam już gdzieś, po drabinie z PLK już nie będę jeździł.
Z czego niezmiernie jestem zadowolony i szczęśliwy. Nie mam zamiaru resztę życia spędzić w kryminale.
Tytuł: Odp: Dialogi.
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 13:41:04
Otrzymanie licencji maszynisty u przewoźnika jest weryfikowane i czasami okazuje się, że taki kandydat ma duże braki. Więc droga do otrzymania świadectwa dla maszynisty może okazać się jeszcze długa i jeszcze dłuższa dla jazd po sieci innego zarządcy.