Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - booster225

Strony: [1] 2
1
Urządzenia srk / Odp: Brak kontroli i brak drogi oporowej
« dnia: 10 Sierpień 2022, 20:48:18 »
Czyli gdy przydarzy się wyżej opisana sytuacja pracownikowi posterunku ruchu, to nie powinien on puścić żadnego pociągu po tym rozjeździe, nawet z ostrza gdy nie będzie możliwe założenie zamka na iglicę odlegającą, nawet jeżeli iglica dolegajaca będzie zabezpieczona sponą, tylko czekać na monterow i czekać aż usuną usterkę? Dobrze rozumiem?

2
Urządzenia srk / Odp: Brak kontroli i brak drogi oporowej
« dnia: 10 Sierpień 2022, 17:53:44 »
A można wiedzieć co oznacza "warunkowa" jazda z ostrza? Że nie w każdym przypadku można jechać z ostrza?

3
Urządzenia srk / Brak kontroli i brak drogi oporowej
« dnia: 10 Sierpień 2022, 17:20:52 »
Czy gdy podczas braku kontroli położenia rozjazdu oraz braku drogi oporowej w suwaku (przez co nie można zabezpieczyć iglicy odlegającej zamkiem trzpieniowym) można puścić pociąg na zabezpieczonej tylko iglicy dolegającej spona iglicową?

4
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« dnia: 21 Czerwiec 2021, 18:55:48 »
Dzięki za wyjaśnienie.

5
Ruch kolejowy / Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« dnia: 17 Czerwiec 2021, 22:15:08 »
Czy w przypadku gdy monter zrobi odpis konserwacji urządzeń SRK w książce e1758 i wymaga wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów po torze nr. 1 i 2, ale mamy taką sytuację ruchową, że po tych torach obecnie stosujemy te obostrzenia, ponieważ np. jeden tor jest zamknięty, to trzeba wprowadzać jeszcze dodatkowo te obostrzenia czy jak to ma wyglądać?

6
W takiej sytuacji tylko stosujesz telefoniczne zapowiadanie pociągów.
Dzięki za wyjaśnienie

7
Dobrze rozumiesz, oprócz wspomnianego już §28 ust.9 Ir-1 zwróć jednak uwagę również na §28 ust.8 Ir-1, ponieważ wystarczy, że pierwszy pociąg będzie wyprawiany w kierunku twojej stacji i wtedy już potrzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów.
Ale to na jednotorówce. A jeśli mamy taka sytuację z wygaszaniem semafora wyjazdowego, ponieważ trzeba przyjąć po tym torze pociąg z sąsiedniej stacji na szlaku dwutorowym z blokadą liniową bez banalizacji to też trzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów czy wystarczy wprowadzenie ruchu dwukierunkowego po tym torze? Bo taki trzeba wprowadzić. A wtedy jest stosowane telefoniczne zapowiadanie pociągów bez jego wprowadzania.

8
Tu na ratunek przychodzi instrukcja Ie-8 §24 ust. 4:
"Jeżeli uszkodzenie albo przeszkoda w działaniu blokady stacyjnej powstała na nastawni wykonawczej, wymaga się wprowadzenia telefonicznego polecania i zgłaszania przygotowania dróg przebiegów [...]"

Czyli w przypadku który opisałem wprowadzamy telefoniczne polecanie i zgłaszanie a telefoniczne zapowiadanie jest nam nie potrzebne. Dobrze rozumiem?

9
I
"czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu"

Warto doprecyzować tą część pytania, np. o informację, o której nastawni jest mowa.

II
"następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów"

Traktujemy to jak mówi instrukcja Ir-1 §28 ust. 9 (pbl)

Chodzi o zerwana plombe na nastawni wykonawczej.

10
Witam, mam pytanie czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu, oraz następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów czy traktujemy to tak samo jak w przypadku zaniku napięcia i wyjeżdżamy na sygnał zastępczy bez wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów?

11
Urządzenia srk / Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
« dnia: 24 Czerwiec 2020, 16:19:31 »
Dzięki. Też tak myślałem, ale chciałem się upewnić.

12
Urządzenia srk / Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 14:23:07 »
Napęd zwrotnicowy jest elektryczny, rygiel jest mechaniczny. Położenie rozjazdu widać na pulpicie, z którego jest przekładany.

13
Urządzenia srk / Brak kontroli położenia rozjazdu
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 12:55:08 »
Czy podczas wystąpienia braku kontroli położenia rozjazdu bez kontroli napędu, który posiada dodatkowo rygiel trzeba zabezpieczać go na gruncie zamkiem trzpieniowym? Bo przecież gdy jest ten rozjazd zaryglowany to wiemy w jakim jest położeniu.

14
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« dnia: 10 Maj 2020, 20:22:58 »
Dzięki

15
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« dnia: 10 Maj 2020, 17:08:44 »
Czyli jeżeli na tej stacji w "normalnym" ruchu nie obowiązuje telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu to dla pociągu roboczego, który wyjeżdża na tor zamknięty na semafor też nie zachodzi potrzeba wprowadzania tego obostrzenia?

Strony: [1] 2