Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - maxym

Strony: [1]
1
Ruch kolejowy / Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 06 Luty 2021, 13:49:45 »
Witajcie,

analizując srk na stacji Żagań: https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/f/ff/Zagan.png zachodzi kilka pytań o przyjęte tam rozwiązania, jeżeli chodzi o ustawione semafory i sygnały, które mogą być na nich wyświetlane. Na stacji zabudowano w latach 80tych półblokowe urządzenia przekaźnikowe typu PB. Ogólnie mnie - laikowi, jeżeli chodzi o szczegóły automatyki - urządzenia przekaźnikowe kojarzą się z banalizacją, mnogością tarcz manewrowych oraz maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami ograniczonymi jedynie nawierzchnią kolejową i z tym ostatnim mam problem jeżeli chodzi o stację Żagań. Mianowicie czy ktokolwiek z Was zna genezę lub przypuszcza dlaczego:
- semafory wjazdowe D/F/X/Y/Z zezwalają na wjazd do maksymalnej prędkości 60 km/h a nie z maksymalną dozwoloną prędkością? Schemat stacji sugeruje, że do następnego semafora drogowskazowego jedzie się "na wprost";
- semafory wyjazdowe od strony zachodniej np. T101 czy S121 również - jak wyżej - zezwalają na wyjazd ze stacji z maksymalną prędkością do 60 km/h a nie z maksymalną dozwoloną prędkością? Tym samym np. semafor drogowskazowy K14 nie jest w stanie wyświetlić sygnału, wskazującego że następny semafor wskazuje jazdę z najwyższą dozwoloną prędkością;
Powyższe jest dla mnie tym bardziej zastanawiające, iż Vmax wskazywać może np. semafor wjazdowy W1 i wyjazdowy U201, więc to co wyżej nie jest regułą.

Czy maksymalne przebiegi do 60 km/h w przypadkach opisanych powyżej wynikają z ograniczeń urządzeń typu PB czy są spowodowane kwestiami ruchowymi? Stawiam na to drugie dlatego też wątek pozwalam sobie umieścić w forum "Ruch kolejowy". A jeżeli tak to przypuszczacie jaki był powód przyjęcia takiego rozwiązania?

Strony: [1]