Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MichałŁ

Strony: [1]
1
Urządzenia srk / Odp: Semafory wyjazdowe za głowicą rozjazdową
« dnia: 11 Marzec 2022, 16:35:09 »
Mam pytanie co jest przyczyną zastosowania takiego układu semaforów jaki występuje np. na stacji Zabrze?
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/3/39/Zabrze.png
Chodzi mi o to że są semafory wyjazdowe C i Y poza rozjazdami ale tylko po torze lewym. Czy to ma związek z np. późniejszą dobudową blokady dwukierunkowej?

2
Urządzenia srk / Odp: Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych
« dnia: 28 Marzec 2021, 16:48:20 »
Dziękuje za  pomoc.

3
Urządzenia srk / Odp: Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych
« dnia: 26 Marzec 2021, 16:37:46 »
Dziękuje za odpowiedź.
Czy istnieje jakaś literatura nt. właśnie takiego łączenia mechanicznych czy kluczowych srk z sygnalizacją świetlną  albo systemami EON ?

4
Urządzenia srk / Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych
« dnia: 24 Marzec 2021, 16:01:34 »
Skoro już jest temat o blokadzie to tak podłączę się na chama ze swoim pytaniem.
Jak jest realizowane albo czy w ogóle da się zrealizować blokadę liniową przy kluczowych urządzeniach srk na stacji ?

5
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 14 Marzec 2021, 13:27:49 »
Wszystkie semafory czy tarcze kształtowe w urządzeniach suwakowych miały napęd elektryczny. Jak to wyglądało możemy zobaczyć tutaj:
https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/doccontent?id=9475
Ciekawą rzeczą był np. elektrycznie sterowany wskaźnik W8 na wjeździe do Opola Głównego od strony Groszowic.

6
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bez rozjazdów
« dnia: 01 Listopad 2020, 08:32:56 »
Mój pierwszy post na tym forum więc chciał bym przywitać się ze wszystkimi.
Cytuj
Na niektórych stacjach wciąż można spotkać rozwiązanie w którym na każdej głowicy znajduje się nastawnia wykonawcza, a dysponująca jest w budynku dworca i nie obsługuje żadnego rozjazdu. Rozumiem, że jej zadaniem jest wyłącznie obsługa blokad liniowych oraz stacyjnej....
Skoro taki typ stacji był popularny w Galicji, to i w Czechach. Więc są filmiki traktujące o czeskich usrk na takich stacjach.
https://www.youtube.com/watch?v=CKEYap8gosk
https://www.youtube.com/watch?v=A26u_v0n8Vs
Z ciekawostek można zobaczyć np. odmiany tych stacji gdzie nastawniczy przekładał rozjazdy bułami, zaś zaś ryglowanie było pędniami z nastawni dysponującej.
Ciekawe było też utwierdzanie przebiegu. Nie było typowego jak u nas bloku na prąd stały, a utwierdzenie realizowano przez odpowiednia wymianę bloków między dyżurnym a nastawniczym.

Cytuj
Wystarczyłoby zlokalizować budynek dworca wraz z nastawnią w pobliżu jednej z głowic. Takie rozwiązania się zdarzają(dworzec nie musi być na wysokości środka stacji).
To prawda. Stacja Przywory Opolskie, czy wszystkie stacje na linni Kędzierzyn-Koźle Strzelce Opolskie albo Zabrze Mikulczyce Brynek. To przykłady stacji gdzie nastawnia dysponująca wraz z budynkiem dworca i peronami była przy jednej głowicy stacji zaś na drugim końcu była mała nastawnia wykonawcza.

Strony: [1]