Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - IZKR IZ

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
31
Ruch kolejowy / Dziwna sytuacja
« dnia: 03 Luty 2018, 16:05:50 »
Pytanie bardziej do maszynistow.
Czy byście reagowali lub zastanawiali się w takiej sytuacji, mijasz tarcze od wjazdowego, wskazywała ona ze semafor jest na stój zgodnie ze stanem semafora, jesteś coraz bliżej wjazdu i masz podany wjazdowy z tym że na pieciokomorowym świeci Ci się jedna pomarańczowa dolna
Wszystko ok gdyby świeciła się górna, Ale masz dolna.
Teoretycznie gdyby żarówka w górnej spaliła się to semafor na stój powinien osłonic się. Instrukcja mówi tylko o ilości świateł a nie, kolejności komory. No ale stało się, świeci się dolna, a na zegarze masz 120. Droga leży na bok, a semafor mówi że po prostym.
Rozumiem to że takie coś nie ma prawa mieć miejsca, tym bardziej zastanawia fakt że takie coś nie jest ujęte, i jak byłby potraktowany ten fakt, czy dla maszynisty wmawialby że to jest watpiwy, czy od razu winna byłaby na zarzadce.
Równie dobrze ktoś mógłby soczewki podmienić.

32
Urządzenia srk / Odp: Rozjazdy na szlaku
« dnia: 03 Luty 2018, 15:44:35 »
Ogranicza to przepustowość ale jedyne sensowne rozwiazanie w takim przypadku.

33
Urządzenia srk / Odp: Rozjazdy na szlaku
« dnia: 02 Luty 2018, 22:07:49 »
Pewnie tak jak na bocznice szlakowa przy której nie ma posterunku.
Ktoś bierze klucz tor uważamy za zajęty, klucze są, ruch prowadzimy normalnie.

34
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 26 Styczeń 2018, 15:47:47 »
"- Ten wyrok musi być sygnałem dla osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, że ich obowiązki muszą być bezwzględnie przestrzegane  – powiedziała sędzia Karina Maksym cytowana przez Onet. PAP podaje, że sędzia podkreśliła nieumyślne działanie oskarżonych, ale stwierdziła, że nie zachowali ostrożności, a gdyby nie ich błędy, do tragedii by nie doszło.

Wyrok oznacza to podwyższenie pierwotnie zasądzonej wcześniej kary. – Śmiem twierdzić, że gdyby dyżurni ruchu poważniej traktowali wskazania systemu srk, do katastrofy by nie doszło (...). Kara musi spełniać wymogi prewencji ogólnej – tak, by każdy wsiadający do pociągu czuł się bezpiecznie – pisał w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" Przemysław Wierzbicki, partner zarządzający kancelarii WARP reprezentującej w procesie PKP PLK. Zarządca infrastruktury żądał podwyższenia kary dla swoich pracowników. "
Takie uzasadnienie kary.

35
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 26 Styczeń 2018, 11:39:30 »
No ale wyrok już jest: dyżurny że Starzyn dostał  6 lat, a Dyżurna że Sprowy 3,5 lat

36
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 25 Styczeń 2018, 19:57:21 »
Tak, albo gorzej sam siedzi w kurniku i do okoła siebie monitory a przed sobą papiery...

37
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 25 Styczeń 2018, 17:06:13 »
Czekaj, to że mam taka nazwę nie oznacza że jestem kontrolerem.
Wiem jak wygląda to że nie wiadomo jak odpisać, że trzeba dzwonić zgłosić że na Sz jedziesz...  Aby nie oberwac za złe słowo użyte w odpisie Chore jest ze na papierze ma wyglądać lepiej niż na gruncie, byłem nie raz świadkiem gdzie dzwoni liniowy i pruje się
Osobna sprawa jest to że urządzenia działają jak chcą,
Co do dyżurnego, który nie wiedział czy blokadę włączyć i jak wyprawil pociąg nawet za okno nie wyglądając...
Jak dla mnie ta kobieta co puściła pośpiecha już na zajęty nie zawiniła aż tak jak sąsiad obok.

38
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 25 Styczeń 2018, 09:10:54 »
Tak, też zgadzam się z tym, tylko stawiamy bardziej na komfort niż bezpieczeństwo. Niedługo będzie modernizacja Warszawy, zobaczymy jak będzie wszystko działać

39
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 25 Styczeń 2018, 08:59:49 »
Tak, tylko nie raz dzwoni liniowy i opi........ Bo pociąg zamiast 0,5 minuty stał 1 min. Zacząć przypominać o bezpieczeństwie trzeba chyba od góry. Potem skutki takie że przychodzi "premia" do podpisania za opóźnienie...
W raporcie też było zalecenie aby osygnalizowanie czola sygnałem Pc2 obowiązywalo zawsze podczas jazdy po torze lewym, tylko ktoś ma problem z tym bo na szlaku wielotorowym nie wiadomo, który tor będzie torem lewym... Pchamy się na prędkości powyżej 200 łatajac linie jak dziury w drogach, a nie potrafimy głupich urządzeń zrobic tak żeby działy jak powinny a nie żyły swoim życiem... Instrukcja co chwilę zmienia się, jak widać. A taka polityka na pewno nie pomaga w bezpieczeństwie. Fajnie mowi się, bezpieczeństwo jest najważniejsze, a na gruncie widać ze liczą się minuty...
Modernizację też na wariackich papierach byle nie ograniczyć przepustowości...

Po co nam ERTMS  skoro coś szybciej przejedzie i tłuczeń lata...

40
Ruch kolejowy / Szczekociny
« dnia: 24 Styczeń 2018, 12:23:49 »
Może stary temat ale wracając do Szczekocin... Nie rozumem co miała zrobić Dyżurna co wyprawia pociąg na tor prawy, wykazało zajetosc, wprowadziłaby TZP i pojechała na Sz, wszystko ok a skutki byłby takie same. Została wprowadzona w błąd, blokada po obu torach mogła paść że tu jest zajetosc a na drugim torze nie ma. Jak dla mnie winny wszystkiemu wg. Instrukcji jest ten co zamiast na prawy, wyprawil na lewy i wprowadził w błąd. Wskaże mi ktoś co dyżurna  powinna zrobić żeby być "czysta"

41
Ruch kolejowy / Odp: Usterka przejazdu
« dnia: 21 Styczeń 2018, 20:09:48 »
No dobra, wtedy zgodnie z instrukcją trzymamy pociąg zanim zaniesiemy znak lub ktoś go za znas zaniesie?

42
Ruch kolejowy / Odp: Usterka przejazdu
« dnia: 21 Styczeń 2018, 18:16:26 »
No tak zgadza się, wydajemy o z informacją bez ograniczenia prędkości jeśli np jedna rogatkia nie opadnie a jest tam pracownik. Ale co w przypadku gdy dyżurny obsługuje przejazd z odległości, ma iść zanieść znak, włączyć ostrzeganie światłami jeśli może, wydac O z ograniczeniem i tylko tyle? Czy wtedy znaku nie wynosi dyzurny

43
Ruch kolejowy / Odp: Usterka przejazdu
« dnia: 21 Styczeń 2018, 17:55:17 »
No i przedewszystkim zamykać go ręcznie tak 20 min roboty
A przy obsługiwany z odległości to też lecieć i postawić STOP i rozkaz z 20 na przejazd?

44
Ruch kolejowy / Usterka przejazdu
« dnia: 21 Styczeń 2018, 13:11:10 »
Czy dobrze rozumiem że nie mogę wyprawiac/parzyjmowac pociągu do momentu wydania rozkazu z ograniczeniem, i osygnalizowaniem przyjazdu znakiem STOP? A gdy do takiego uszkodzonego przejazdu będzie pracownik zabezpieczający ruch i będzie znak STOP to nie muszę przyznać ograniczać prędkości?

45
Urządzenia srk / Odp: Zanik kontroli
« dnia: 21 Styczeń 2018, 10:58:39 »
No to wtedy jest potrzeba zakładania zamka czy nie?

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8