Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 11 Czerwca 2022, 14:23:14 »
  Czesław Kacz. zorientowawszy się w sytuacji, niezwłocznie ustawił semafor drogowskazowy na sygnał "stój", ale stało się to już w momencie, gdy parowóz przechodził obok tego semafora i mechanik nie spostrzegł zmiany obrazu na tym semaforze. Dostrzegł natomiast sygnały "stój" podawane przez Kazańcowa i wagony stojące w odległości około 200 m. Użył hamulca nagłego hamowania i piasecznicy, jednak szybkość z jaką biegł parowóz (około 65-70 km/h) i bliska odległość od stojących wagonów nie pozwoliły Sławińskiemu zatrzymać lokomotywy, tym brdziej, że nastąpił poślizg kół i poc. L4301 z szybkością  50 km/h nabiegł na stojące wagony z lokomotywą manewrową. Czy mechanik wykazał się dość dostatecznym refleksem i czujnością? Trudno odpowiedzieć twierdząca, gdyż i on był nietrzeźwy.
  Skutki okazały sie tragiczne. W wypadku ponieśli śmierć: mechanik parowozu manewrowego Paweł Frąckowiak i manewrowy Konrad Kęsik. Pomocnik mechanika Maksymilian Huzarski został ciężko ranny. Dwa parowozy oraz dwa wagony z cennym ładunkiem zostały poważnie uszkodzone. Drużyna trakcyjna parowozu idącego luzem jako poc. L4301 wyszła z wypadku bez szwanku.
   Dla potwierdzenia przytoczonych wyżej faktów nietrzeźwości w służbie podaje się, że organa milicji obywatelskiej około godz. 07:00 w dniu 30-07-1966 spowodowały pobranie od kilku pracowników kolejowych (podejrzanych o współudział w spowodowaniu wypadku) krwi do analizy na zawartość alkoholu. Wynik analizy krwi wykazał, że:
- dyżurny ruchu Jan Dzimi. o czwartej godzinie po wypadku miał we krwi 0,56 ‰ , a mechanik Czesław Sławiński - 0,49 ‰ alkoholu we krwi. U pozostałych pracowników analiza krwi nie wykazała spożycia alkoholu przed służbą lub w czasie jej pełnienia.
  Organizm ludzki spala, neutralizuje itp. w ciągu godziny 0,1 do 0,2 ‰ uprzednio spożytego alkoholu. Pozwala to z całą stanowczością stwierdzić, że w chwili wypadku, to jest o godz. 03:00 w dniu 30-07-1966 Jan Dzimi. miał co najmniej 0,96 ‰, a Czesław Sławiński 0,89 ‰ alkoholu we krwi.
  Z judykatury Sądu Najwyższego wynika, że zawartość alkoholu we krwi od 0,2 do 0,5 ‰ wskazuje na użycie alkoholu i pracownik mający taką zawartość alkoholu w organizmie nie może pełnić funkcji bezpośrednio związanej z ruchem. Zawartość alkoholu we krwi powyżej 0,5 ‰ świadczy o nietrzeźwości danego osobnika. Zawartość alkoholu w organizmach Jana Dzimi., i Czesława Sławińskiego w chwili wypadku wykraczała i poza tę granicę.
   Jak doszło do tego, że w lokomotywowni zwrotnej w Słupsku w dniu 29-07-1966 o 16:20 pijamy mechanik mógł objąć służbę na parowozie? Gdzie był dyspozytor lokomotywowni? Dlaczego nie zareagowali współpracownicy mechanika pomocnik Zygmunt Dreda i praktykant na pomocnika Stanisław Żygowski, który szkolił sie pod nadzorem Sławińskiego (!)
   Czy Ci ludzi nie zdają sobie sprawy z niebezpieczeństwa jakie niesie pełnienie służby w stanie nietrzeźwym? A jeżeli nie, to kto dał im prawo narażać na śmierć lub kalectwo ludzi których przewożą?
   Dwóch ludzi - niegodnych tego miana, wyzutych z poczucia obowiązku dzięki pobłażliwości, tolerancyjności i źle zrozumianej koleżeńskości ze strony kolegów i zwierzchników służbowych - spowodowało śmierć swych towarzyszy pracy.
   Niechże ten tragiczny wypadek będzie przestrogą dla wszystkich bezpośrednio i pośrednio związanych z ruchem pociągów. Czas pojąć w końcu, że dla takich ludzi nie ma i nie może być miejsca wśród dobrze pracujących kolejarzy.
                              tekst inż. Władysław Ryński, uszczegółowienie EN57-002.
2
Testowo / Odp: Problem z blokadą do Zbyszek
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej_ dnia 07 Czerwca 2022, 11:36:37 »
Dziękuję za pomoc, sprawdzę.
3
Testowo / Odp: Problem z blokadą do Zbyszek
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 07 Czerwca 2022, 08:54:52 »
(...) co zrobić aby blokada się wyłączyła jak po wjeździe pociągu?
Należy sprawdzić, czy pociąg przybył w całości (można na podglądzie obejrzeć cały szlak), dać telefoniczne potwierdzenie przybycia pociągu i wprowadzić telefoniczne zapowiadania pociągów. Kolejny pociąg z Borku przyjąć na sygnał na semaforze wjazdowym, z powiadomieniem skp, zastawka nad blokiem końcowym powinna zadziałać (biała kontrolka przy przycisku KoS), co powinno skutkować możliwością zablokowania bloku KoS. Jeśli tak się stanie, można odwołać tzp. Jeśli nie, oznaczać to będzie usterkę blokady liniowej.
4
Testowo / Odp: Problem z blokadą do Zbyszek
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 06 Czerwca 2022, 23:11:43 »
Przycisk dKo był obsłużony przed wjazdem pociągu? Jeżeli tak, czy wystąpiła usterka odcinków za semaforem wjazdowym?
5
Testowo / Odp: Problem z blokadą do Zbyszek
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rutek901 dnia 06 Czerwca 2022, 21:50:26 »
Podlesij plik  sav
Sprawdź. Czy usterka nie wystąpiła, a czy to był planowy skład,  czy jakiś z poza rozkładu?
6
Testowo / Problem z blokadą do Zbyszek
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej_ dnia 06 Czerwca 2022, 16:20:31 »
Dzień Dobry,
Mam problem z blokadą do Borku strzałka przyjazdu świeci się cały czas na czerwono, chociaż pociąg który wjechał wcześniej już wjechał (pociąg wjechał na rozkaz "S" ) i Zbyszki nie wyprawia pociągu.
Wie ktoś co zrobić aby blokada się wyłączyła jak po wjeździe pociągu?
Z góry dziękuję, załączam zrzut ekranu
7
Urządzenia srk / Odp: Działanie tarczy ostrzegawczej przejazdowej.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 05 Czerwca 2022, 12:54:07 »
W obecnie eksploatowanych urządzenia ssp z TOP na szlakach dwutorowych istnieje możliwość wyłączenia czujników tylko po jednym torze (np. w przypadku zamknięcia toru), natomiast po drugim torze (czynnym w przypadku zamknięcia jednego z torów szlakowych) czujniki i TOP są w pełni sprawne i działają zgodnie z zapisami przepisów, to znaczy w stanie zasadniczym TOP są wygaszone, natomiast po najeździe pociągu na czujnik następuje sekwencja działania urządzeń ssp z odpowiednią sygnalizacją - w przypadku prawidłowo działających urządzeń TOP wskaże sygnał Osp 2, w przypadku przeszkód w prawidłowym działaniu ssp TOP wskaże sygnał Osp 1.
8
Urządzenia srk / Działanie tarczy ostrzegawczej przejazdowej.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek123 dnia 05 Czerwca 2022, 09:06:32 »
Cześć. Próbuję trochę się pobawić skryptem przejazdów w Maszynie i uznałem, że tu ktoś szybciej będzie wiedział. Czy podczas wyłączenia czujników SSP na torze zamkniętym z  powodu robót, TOPy dla toru czynnego będą pokazywać Osp2 czy Osp1?
9
Ruch kolejowy / Odp: Semafor wyjazdowy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomiexpress dnia 03 Czerwca 2022, 15:33:36 »
Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale czytamy od góry do dołu. W bloczku wpierw mamy informację o pominięciu semafora z sygnałem "stój", a dopiero później rubrykę 4 o jego unieważnieniu. By mechanik nie miał wątpliwości co do kolejności (nie doczytał, nie zrozumiał itp.), to wpierw S na unieważnienie wskazań semafora i to przyjmuje do wiadomości w pierwszej kolejności, a następnie jak już będzie wiedział, to drugi S na pominięcie semafora unieważnionego, jak przy sygnale "stój". Papier jest cierpliwy, a w razie W, ja jestem chroniony.
Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?
Nie. W pierwszym poście napisałeś, że "Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna)", to też j/w.


Witam , moje trzy grosze....
1. Unieważniłeś semafor d1 więc jest cokolwiek tam jest wyświetlone jest nieważne i ..
2. S na przejechanie obok d1 i to wszystko.

Pozdrawiam
10
Ruch kolejowy / Odp: Semafor wyjazdowy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 03 Czerwca 2022, 11:15:51 »
Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale czytamy od góry do dołu. W bloczku wpierw mamy informację o pominięciu semafora z sygnałem "stój", a dopiero później rubrykę 4 o jego unieważnieniu. By mechanik nie miał wątpliwości co do kolejności (nie doczytał, nie zrozumiał itp.), to wpierw S na unieważnienie wskazań semafora i to przyjmuje do wiadomości w pierwszej kolejności, a następnie jak już będzie wiedział, to drugi S na pominięcie semafora unieważnionego, jak przy sygnale "stój". Papier jest cierpliwy, a w razie W, ja jestem chroniony.
Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?
Nie. W pierwszym poście napisałeś, że "Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna)", to też j/w.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10