Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KRZAQ

Strony: [1] 2 3
1
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Savy i R146
« dnia: 11 Lipiec 2011, 16:13:26 »
Powiem tak, wiele sytuacji uzależnionych jest od tego jak określone jest to w RT. W przypadku post. 20 można zrobić tak, że przy prawidłowej pracy kontroli położenia rogatek nie trzeba odpisywać zamknięcia przejazdu. Natomiast przy braku kontroli prowadzić książkę R142 analogicznie jak pisałem powyżej. Wszystko określa RT i to co "mądrzy" w nim napiszą, to tak trzeba stosować ;)

2
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Savy i R146
« dnia: 11 Lipiec 2000, 15:55:15 »
Co do wpisywania godziny polecenia i zamknięcia przejazdu przez dróżnika stacyjnego:
Jak to jest, jak wykonawcza w swoim okręgu ma przejazd? Jak najbardziej dyżurny zapisuje godzinę zgłoszenia i zamknięcia przejazdu. Analogicznie z dróżnikiem. Nie wiem jak jest w innych IZ-tach, tak jak napisał KRZAQ.
Jeżeli przejazd obsługiwany jest z nastawni wykonawczej (nastawniczy pełni obowiązki dróżnika przejazdowego) wówczas nie zapisuje się godziny zamknięcia przejazdu, gdyż jest to jeden z elementów przygotowania drogi przebiegu. Inaczej sprawa się ma gdy jest przejazd w obrębie stacji obsługiwany przez dróżnika przejazdowego ze strażnicy. Wówczas dyżurny ruchu pisze w R142 nr pociągu, nr posterunku i godzinę zamknięcia przejazdu, a dróżnik standardowo prowadzi dziennik pracy dróżnika przejazdowego. Tak jest temat rozwiązany w Lublińcu.

3
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Savy i R146
« dnia: 11 Lipiec 2000, 10:02:33 »
W przypadku jednego z posterunków na którym zdarza mi się pracować - dróżników w stacji powiadamia się dzwonkami (i godzinę podzwonienia notuje w dzienniku).
To zależy od IZtu ;) U nas dyrektor wydał decyzję o numerycznym powiadamianiu dróżników przejazdowych. Bodajże decyzja nr 7 ;)

4
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 12 Marzec 2011, 11:09:37 »
Przyjeżdża do was pociąg 106167 z TEFAMA do TF ?? Planowy przyjazd godzina 14:10. Opóźnienia mam wyłączone i jakoś go nie widzę.
Błąd jest już znany, Mateu z tym walczy ;)

5
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 08 Marzec 2011, 14:17:06 »
Brak Możliwości wyprawienia pociągu w kierunku Wschodniego na semafor.
A konkretniej? Stan bloku pozwolenia? Izolacji? Jaki przebieg?

6
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 07 Marzec 2011, 22:26:15 »
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>

Wcześniej było żądanie pozwolenia, więc wiadomo jaki jest numer pociągu.
To było pytanie prowokacyjne :P Tu macie rację :D chodzi mi o praktyczną kwestię. Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)

7
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 07 Marzec 2011, 21:16:37 »
TW, nie daje odejścia pociągów.
Tak ma byc. Przy tej blokadzie jest to zbedne.
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>

8
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 06 Marzec 2011, 08:24:24 »
Mateu, jak dzwonią Wilamowice to Ryszard Ochucki również powinien się zgłosić na centralce w po Tęcza :D

9
Ruch kolejowy / Odp: Pozmieniali znów SWDRa
« dnia: 29 Styczeń 2011, 10:44:01 »
Tak wygląda najnowsza wersja SEPE (2.0). Sorry za jakość, jednak da się coś z tego odczytać.
284009 jeździ przez Lubliniec ;p Podobno od 1 lutego będziemy mogli wprowadzać czasy przejazdu :D

10
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Telefonogramy
« dnia: 07 Styczeń 2011, 09:27:19 »

Wiesz, dyżurni między sobą też czasami jak polecą formułką to "ojejjj"...
Np... "śmieszny pośpieszny", "burdel", "wypi$%dalaka mocy na zamknięty" czy "luj do szopy"....
Wiesz jak Kalety z Koszęcinem zaczęli sobie lopkować przy zamknięciu to skończyło się wielką kupą w lesie :]
Mieliśmy jednego bohatera co zawsze się śmiał z nas że podczas kontroli jedziemy formułkami. Pewnego dnia odwiedziła go kontrola z UTK. Chłop został odsunięty od czynności i skończyło się dla niego egzaminem ścisłym :D

Jednym z założeń jest to aby program mógł służyć dla szkoleń przyszłych dyżurnych. Niech młodzież przynajmniej szkoli się jak powinno być, a złych nawyków nabiorą później ;)

11
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 02 Styczeń 2011, 22:50:01 »
Dokładnie, zrobić poziomy: amator i profesjonalista  8) Bo raczej początkujący nie będą wypełniać dzienników ruchu. Ja obecnie przy prowadzeniu pełnej dokumentacji czasem nie wyrabiam.
Musisz sobie szlakowego jeszcze posadzić przed kompem :D

12
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 31 Grudzień 2010, 19:26:38 »
Powiem tak, w IZ Tarnowskie Góry jednym z pytań egzaminu pisemnego był opis pulpitu kostkowego. Można opisać kolory przycisków i do czego służą, jak wygląda rozprucie, brak kontroli położenia zwrotnic, zajętość i jaki jest tryb postępowania podczas takich niespodzianek ;), opis blokad liniowych itp. Co do Ir-1 to większość należy wiedzieć, bo chyba nie chodzi nam tu o tworzenie własnej kolei z nowymi zasadami tylko rzeczywiste odwzorowanie pracy dyżurnego ruchu w związku z tym wystarczy załączyć PDFa czy WORDai jak ktoś będzie miał ochotę to się zapozna z instrukcją, a jeśli nie to nie. Co do pozostałych instrukcji też musi być Ie-10,  Myślę, że książki wszystkie należałby posiadać. Kontrolkę zajętości R-292 (przy usterce kontroli zajętości na pulpicie należy prowadzić książkę dla tego toru), Książkę przebiegów R-142 dla post. 20 (ten wątek określiłoby się w RT w jakim przypadku należy ją prowadzić). Pozostałe już są ;)

13
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 26 Grudzień 2010, 22:18:58 »
Chyba chodziło o post. 17, ponieważ tak naprawde nie wiemy czy tam jest przejazd zamknięty. Post. 20 mamy przecież uzależnienie semaforów od zamknięcia rogatek.
Nie, post. 17 nie musisz pisać zaznaczasz w 10 rubryce R-146 jak Ci się dróżnik zgłosi i powtórzy numer.
Co do post. 20, jak padnie uzależnienie tzn. przejazd będzie faktycznie zamknięty ale nie zaświeci się kontrolka na pulpicie i jedziesz na Sz to na jakiej podstawie masz świadomość, że dróżnik zamknął przejazd. Post. 20 jest elementem przygotowania drogi przebiegu. Na słowo to raczej się nie da. Weźmy jazdę po niezorganizowanej jeździe od strony wykonawczej. Wtedy trzeba pisać położenie rozjazdów wchodzących w skład drogi przebiegu w R-142 jak nie ma żadnej możliwości zabezpieczenia drążkiem przebiegowym.

14
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 26 Grudzień 2010, 18:21:38 »
Co do prowadzenia dokumentacji to zaznaczam, że dla zgłaszania przyjazdu i odjazdu dróżnikowi przejazdowemu z post. 20 należy prowadzić R-142. I w związku z tym należy wnieść poprawkę tj. podanie sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym lub wyjazdowym powinno nastąpić po zgłoszeniu przez dróżnika przejazdowego o zamknięciu przejazdu. Dotyczy to tylko post. 20

15
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 26 Grudzień 2010, 09:19:13 »
Mała uwaga. Na tak krótkich odcinkach nie widzę potrzeby nadawania tak długich numerów dla loków. Nie wiem jak w innych rejonach ale u mnie jeżdżą luzaki np Tarnowskie Góry Szopa - Częstochowa Towarowa w planie 00250, 00252 i odwrotnie nieparzyste. W sytuacjach awaryjnych np zerwanie pociągu jadąc lokiem z zerwanego do tylnej stacji celem ściągnięcia np. drugiej części daje się plan bez zgody i polecenia IDDE Lok1, Lok2.

Strony: [1] 2 3