Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 53 54 55 [56] 57 58 59 ... 62
826
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Pulpit nowej stacji.
« dnia: 20 Marzec 2011, 21:30:11 »
A na podstawie czego zrobiłbyś ten pulpit? Masz informacje o urządzeniach łączności, urządzeniach SSP itp.? Rozkład z "Kolejarza" to troche kiepskie źródło - tam nawet rodzajów pociągów nie ma (ale akurat rozkład to najmniejszy problem). Jeżeli jest komplet materiałów, to może przyda się na przyszłość, ale narazie nie ma sensu się bawić w kolejne stacje bo zrobi się bałagan (z TF już jest). Najpierw trzeba dopracować prototyp (TW), a później dopiero ruszymy z produkcją seryjną ;)

827
Testowo / Odp: Testowo Wschód (wydzielone z
« dnia: 20 Marzec 2011, 21:25:06 »
Na pulpicie nastawczym na niektórych tarczach manewrowych  opisanych symbolem Tm światło zasadnicze  czyli wskazujące sygnał "Jazda manewrowa zabroniona" ma kolor czerwony-błąd !

Taki klimacik :P Powtarzacze Tm na niektórych posterunkach mają soczewki innego koloru, zdarzają się też soczewki pomarańczowe zamiast zielonych, nie mówiąc już o złych kolorach przycisków. Akurat jak się później okazało "czerwone" Tm są w rzeczywistości białe, tyle że soczewki są często takie brudne, że trudno odróżnić czerwony od białego. Teraz pytanie jak odwzorować takie Tm na pulpicie - czerwone, białe, pomarańczowe?

Jak jest jakaś starsza stacja to w terenie na semaforze z możliwością podania światła manewrowego może być sygnał "jazda manewrowa dozwolona" podany w taki sposób: czerwone a pod spodem białe ciągłe (nie pomylić z sygnałem zastępczym). Tak jest na niektórych semaforach na stacji W-wa. Wsch.

Racja, tylko nie wiem jaki to ma związek z tematem.

828
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nowa stacja
« dnia: 20 Marzec 2011, 17:18:31 »
Narazie cały czas coś się zmienia i nie ma za bardzo sensu brać się za nowe stacje, ale jak już dojdziemy do wersji "stabilnej" (niedużo zostało, tylko chwilowo wena mi odeszła ;)) to być może zainteresowane osoby dostaną źródła jak sobie na to zasłużą. Zaznaczam jednak że sprawa jest dość skomplikowana i polega w dużej części na programowaniu, trochę wiedzy na temat działania obwodów zależnościowych też będzie potrzebne.

829
Inne / Odp: symulator
« dnia: 20 Marzec 2011, 15:34:33 »
Nie wiem czy to najlepszy pomysł na badanie przepustowości układu torowego. Tego Simutrans nie znam, ale na screenach wygląda to fatalnie - wszędzie "trójkątne" rozjazdy, jak by to był jakiś tramwaj. Nie spodziewam się też żeby realistycznie odwzorowany był tam ruch kolejowy.

Pod tym względem świetnie prezentuje się za to OpenTTD, czyli darmowe rozwinięcie starego TransportTycoona - poza lepszą grafiką i dodatkami ma wreszcie porządnie rozwiązaną sygnalizację, bazującą na koncepcji przebiegów (w oryginalnym TT i wielu innych podobnych grach było tylko coś w rodzaju blokady samoczynnej, co wymuszało budowanie dziwacznych układów torowych).

Najbardziej "fachowo" było by jednak policzyć to na piechotę - poniżej opis prostej metody oceny przepustowości zaczerpnięty z literatury (K. Towpik, "Infrastruktura Transportu Kolejowego").

830
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 15 Marzec 2011, 22:55:58 »
Wy myślicie że do TW powstała jakaś tablica zależności? ;)

831
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 13 Marzec 2011, 22:01:59 »
Rzeczywiście, można podać przy zajętym Iz11.

832
Urządzenia srk / Odp: Sprzężenie kształtowych tarcz manewrowych
« dnia: 13 Marzec 2011, 00:08:45 »
w kształtowych się nie spotkałem.
W świetlnych tak. Najczęściej stosuje się karzełkowe tarcze manewrowe za semaforami wyjazdowymi przed głowicą rozjazdową (najczęściej w przypadku łuków) P(nazwa_semafora)m - np. PCm

Gdzie masz tak oznaczone tarcze manewrowe?

Nie widzę za bardzo sensu takiego rozwiązania - osobne przebiegi od semafora do tarczy i od tarczy dalej zapewniły by większą sprawność ruchu (np. możliwość podjechania do rozjazdów w czasie, gdy dalsza jazda jest jeszcze blokowana przez inny przebieg).

833
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 11 Marzec 2011, 23:23:15 »
Tarcza zaporowa świetlna to stare określenie, obecnie takie sygnalizatory nazywa się semaforami zaporowymi (nie ważne czy wyświetla Ms2, Sz, jedno i drugie, czy wogóle nie ma białej komory) i oznacza dużymi literami tak samo jak pozostałe semafory (dawniej było "Tz" i numer, analogicznie jak tarcze zaporowe kształtowe).

834
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 11 Marzec 2011, 20:10:39 »
Wszystkie zakładki dałoby się wyciągnąć na zewnątrz bez większego problemu.

W jaki sposób? Trzeba by rozdzielić cały kod programu, który teraz jest w jednym kawałku, na osobne moduły programowe (każde okno ma własny) i powiązać je ze sobą. Powstałby niezły burdel - nie mam czasu ani ochoty się bawić w takie rzeczy. Można ewentualnie pomyśleć nad dodatkowym opcjonalnym okienkiem podglądu terenu, które dało by się przesunąć na drugi monitor.

835
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 10 Marzec 2011, 22:20:00 »
2. A czytales instrukcje obslugi raspa ?:)
A skąd ją miałem wziąć? :)
Ja wiem jak się na Wschodzie robiło...

Z instrukcji do Testowa Wschód ;)

836
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 08 Marzec 2011, 22:33:38 »
Aha, bo z TW pamiętam że na Wilamowice był blok Początkowy i Końcowy oraz Blok Pozwolenia który się obsługiwało....
tym właśnie się sugerowałem

mateu uparł się na taką ;)

Szkoda, że tak nie ma na KG, bo tam można dostać ******* od tego pikania Eapa ;/ Ledwo coś wjedzie już trzeba wciskać poz i tak w kółko ;/ Nie mówiąc o dziwnym dźwięku piszczącym ;/

Na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Główny (2 szlaki, w tym jeden z posterunkiem odstępowym Kraków Łobzów) zdecydowanie powinna być blokada samoczynna, tak jak na pozostałej części tej linii. Tam jest za duży ruch na Eap. Pomijając to, że jest to uciążliwe dla dyżurnych, ten kawałek jest wąskim gardłem - raz już się o tym przekonałem siedząc w szynobusie z Balic, który musiał przepuścić 3 pociągi w Mydlnikach, a potem jeszcze poczekać na zwolnienie odstępu w Łobzowie (szybkie połączenie lotniska z centrum miasta :P).

837
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 08 Marzec 2011, 22:14:03 »
Nic nie brakuje, nie jest to blokada półsamoczynna typu C, ale blokada z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym (nie ma chyba konkretnego oznaczenia) przeznaczona dla takich krótkich szlaków. Dużo tego jest w węźle wrocławskim.

838
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 08 Marzec 2011, 22:03:42 »
Sygnał Od2 (tarcza dwustawna) to nie to samo co Ot2 (tarcza trzystawna) - przy Ot2 występuje dodatkowo strzała (ustawiona pionowo).

"Sygnał Od2: Semafor wskazuje sygnał Sr2 lub Sr3 zezwalający na jazdę"
"Sygnał Ot2: Semafor wskazuje sygnał Sr2 Wolna droga"

839
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 08 Marzec 2011, 21:56:59 »
Ale masz problem, na wielu stacjach przycisk pozwolenia w takim przypadku jest stabilny, aby nie trzeba było co chwilę go obsługiwać - na szlaku dwutorowym nie stosuje się żądania pozwolenia.

840
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 07 Marzec 2011, 22:39:36 »
Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)

Tu zdania są podzielone - niektórzy mówią że się wtedy dzwoni z odjazdem, a niektórzy że nie. Pewnie znowu zależy od zwyczajów dyżurnych w danym regionie - w takim razie trzymam się wersji z Ir-1. Akurat przy takiej blokadzie (pozwolenie + izolacja szlaku) prowadzi się tak jak przy SBL, czyli tylko przyjazd/odjazd z własnej stacji.

Strony: 1 ... 53 54 55 [56] 57 58 59 ... 62