Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 55 56 57 [58] 59 60 61 62
856
Urządzenia srk / Odp: Co to za sygnał?
« dnia: 13 Luty 2011, 15:02:02 »
Sygnał S7 bez dolnego pomarańczowego, czyli sygnał wątpliwy. Obwody projektowane są tak, aby nie dopuścić do takiej sytuacji (zgaśnięcie dolnego pomarańczowego powinno spowodować zgaśnięcie górnego światła i przerwanie obwodu pasa świetlnego, a odwzbudzone przekaźniki kontroli - zapalenie czerwonego). Gdzie widziałeś taki sygnał?

857
Testowo / Odp: Dwukrotnie użyty numer pociągu.
« dnia: 12 Luty 2011, 22:47:28 »
Problem polega na tym, że poc. kursujący w 1÷5 p.7:43 zmienia numer i nie che ruszyć w drogę przed godziną 8:38 ustaloną dla pociągów kursujących w 6,7...

Niestety tego problemu narazie nie da się ominąć. Program tworzy listę numerów i powiązanych z nimi parametrów (godzina odjazdu, postoje na przystankach), które są automatycznie przypisywane składom przy zmianie numeru. Istnienia dwóch numerów w tym samym rozkładzie nie przewidziałem - program ich wtedy nie rozróżnia. Postaram się dodać tu sprawdzenie czy zgadzają się dni kursowania, co powinno załatwić sprawę (choć i tak może być problem gdy składy będą przyjeżdżały/odjeżdżały w pobliżu północy i trafi się opóźnienie).

poc. 53202 z TF do TW w dniach 1÷5, powinno być 1-5 inny znaczek ;)

To chyba nie jest fragment pliku rozkładu, problem siedzi w .exe a nie w złym znaczku - gdyby było 1÷5, to by raczej wogóle nie przyjeżdżał ;)

858
Ruch kolejowy / Odp: Pozmieniali znów SWDRa
« dnia: 30 Styczeń 2011, 23:12:35 »
Na PLK generalnie to co nie jest niezbędne jest albo zaniedbane, albo wogóle nie działa.

SWDR kompletnie nie nadaje sie do zastąpienia dziennika ruchu. Wystarczy porównać SWDR z WSKR-PIP czy innymi komputerowymi systemami śledzenia ruchu. SWDR opiera się o bazę danych tras pociągów, musiał by mieć dodatkowo bazę danych o układzie szlaków i torów szlakowych oraz stacyjnych i potrafić powiązać obie te rzeczy. Niezależnie od aktualizowania opóźnień które przenoszą się na całą trasę system musiał by mieć wprowadzanie na bierząco przez dyżurnych godzin przyjazdu i odjazdu oraz zajmowanych torów. Musiał by mieć też odpowiedni interfejs do prezentowania danych o tych torach i szlakach - skoro mamy już komputer, to nie widzę innej opcji niż właśnie graficzna prezentacja sytuacji ruchowej (uproszczony schemat układu torów na stacji i na szlakach), jest to o wiele bardziej czytelna forma, a tabelka taka jak w tradycyjnym dzienniku ruchu służyła by raczej do ewentualnego sprawdzania co się na szlaku działo wcześniej.

Obecnie SWDR pełni funkcję informacyjną i bardzo ciężko będzie to przerobić tak, żeby odpowiadało za bezpieczeństwo ruchu. Patrząc na wyczyny programistów z bajerami w tabelkach i nie mieszczącymi się legendami wątpie czy to wogóle jest wykonalne ;) Myślę że dziennik elektroniczny o ile będzie, to będzie stworzonym od zera właśnie w tym celu i niezależnym od SWDR systemem.

859
Ruch kolejowy / Odp: Pozmieniali znów SWDRa
« dnia: 25 Styczeń 2011, 21:44:35 »
Jak będą jakieś dokładne screeny jak to wygląda to może zmienię, chociaż inne rzeczy czekają na zrobienie/poprawienie i szczerze mówiąc nie bardzo mi się teraz chce bawić w różowe podświetlenia i zmienianie nagłówków na jakieś gradientowe. Zawsze można zostać przy rozkładzie z 2010 ;)

860
Testowo / Odp: Zwrot bloku końca pociągu
« dnia: 24 Styczeń 2011, 19:16:55 »
No skoro nie ma pozwolenia to nie jest ok. Jak możesz to załącz zapis stanu.

861
Testowo / Odp: Zwrot bloku końca pociągu
« dnia: 24 Styczeń 2011, 18:44:31 »
Powodem może być usterka blokady. Otwórz okno usterek i sprawdź czy blokada jest sprawna, jeżeli nie jest, zgłoś usterkę do usunięcia, a do tego czasu wprowadź TZP.

862
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prośba o pomoc
« dnia: 16 Styczeń 2011, 00:04:11 »
Z tego co widzę system formatuje sobie daty po swojemu. Symulator używa funkcji TimeToStr() bez określonego formatu i zamiast standardowego hh:mm:ss wychodzi coś innego. Postaram się sprecyzować format i problem powinien się rozwiązać. Gorsza sprawa z niepoprawnym wyświetlaniem rozkładu, choć to też może mieć związek z formatem czasu (dla odmiany z odczytywaniem czasu z tekstu, a mianowicie z pliku rozkładu do zmiennych liczbowych). Poza rozkładem i wyświetlaniem godzin coś jeszcze działa źle? Jak wygląda rozkład tabelkowy? Pociągi przyjeżdżają według poprawnego rozkładu?

863
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 12 Styczeń 2011, 16:04:20 »
Po przeróbkach podobieństwo do pierwowzoru jest raczej niewielkie.

864
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 12 Styczeń 2011, 12:57:41 »
Ale piszesz o mechanicznych, a "zastawka" w przekaźnikowych ma tyle wspólnego z zastawką w mechanicznych, że pełni tą samą funkcję i mówi się na nią "zastawka" (faktycznie to jest przekaźnik). Do tego w mechanicznych zwykle do zwalniania jest EON, a w przekaźnikowych odcinki izolowane.

Według opisów na www.automatyk.prv.pl działanie "zastawki nad Ko" przekaźnikowej blokady C wygląda w skrócie tak:

Po zajęciu odcinka za semaforem wjazdowym w czasie, gdy semafor wyświetla sygnał zezwalający wzbudza się przekaźnik W, a po zajęciu drugiego i zwolnieniu pierwszego odcinka, gdy wzbudzony jest przekaźnik W - wzbudza się przekaźnik Z, czyli następuje "zwolnienie zastawki".

Przekaźnik W jest zastosowany po to, aby zwolnienie nie nastąpiło np. przez manewr. Ale dochodzi tu do wyścigu - zaraz po zajęciu pierwszego odcinka obwód sygnałowy normalnie został by przerwany przekaźnikiem torowym i sygnał by wygasł, a warunkiem wzbudzenia W jest jednocześnie zajęcie odcinka i wyświetlanie sygnału (chyba że użyto dKo - wtedy samo zajęcie). Dlatego też obwód sygnałowy semafora wjazdowego rozwiązany jest tak, że zestyk pierwszego odcinka torowego jest bocznikowany zestykiem przekaźnika sygnałowego, a do obwodu włączony jest dodatkowo zestyk przekaźnika W - dzięki temu nie podamy sygnału przy zajętym odcinku, ale zajęcie odcinka nie spowoduje bezpośrednio wygaszenia sygnału, dając czas na wzbudzenie się przekaźnika W, i dopiero jego wzbudzenie przerwie obwód sygnałowy. I tu jest właśnie to uzależnienie możliwości podania sygnału na wjazdowym od stanu zastawki (od stanu przekaźnika W). Efekt uboczny jest taki, że przy niezadziałaniu zastawki (gdy blok pozwolenia jest odblokowany) semafor zgaśnie dopiero po zajęciu odcinka zwrotnicowego.

Nie daję jednak głowy że wszędzie to działa w ten sposób. A jeżeli działa inaczej, to z obserwacji pulpitu praktycznie nie da się odgadnąć co siedzi w środku, więc pewnie będę trzymał się tej wersji, chyba że różnice będą istotne i będzie wiadomo jak wyglądają obwody. Analogicznie np. z obwodami nastawczymi zwrotnic - jest kilka różnych ich odmian różniących się nieco działaniem (różnice mogą być np. w sygnalizacji rozpruć), ale patrząc na pulpit nie bardzo da się je rozpoznać, więc w symulatorze przewidziana jest jedna, uproszczona, uniwersalna wersja z pewnymi możliwościami "personalizacji".

865
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 11 Styczeń 2011, 16:21:55 »
Mam takie pytanie. W natłoku zdarzeń nie poinformowałem SKP o wjeździe pociągu no i oczywiście nie mogę podać bloku końcowego więc jest nie fajnie.
Co w tej sytuacji powinienem zrobić? (Czy w ogóle da się coś z tym zrobić?)

Do zwrócenia bloku Ko w przypadku gdy post. SKP nie potwierdził końcówek (lub gdy uniemożliwia to usterka) służy przycisk pmSKP - wciskasz Ko przy wyciągniętym przycisku pmSKP (tu jest błąd - przycisk powinien być wciskany, a wyciągnięcie powinno zgasić lampkę SKP).

Bloku końcowego też nie mogę podać jak wjedzie mi 675098 ze Zbyszek i posterunek SKP informuje mnie, że pociąg nie ma sygnałów końcowych. Jak to rozwiązać?

Można rozwiązać jak wyżej, ale dlaczego nie ma sygnałów końcowych? Wpuściłeś go zezwalając na jazdę manewrową za semafor wjazdowy?

866
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Telefonogramy
« dnia: 06 Styczeń 2011, 12:36:15 »
Myślę że najlepiej będzie zrobić na liście kilka najczęściej używanych tekstów oraz pole "inne...", które by otwierało okno pozwalające na wybranie dwóch naraz czy też wpisania czegoś niestandardowego. Ramka po lewej jest przeznaczona na centralkę i nie chce tam wrzucać innych rzeczy, elementy od telefonogramów dla wygody i przejrzystości powinny być zgrupowane w jednym miejscu.

867
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 06 Styczeń 2011, 12:11:40 »
Okłamywać to za mocne słowo, każdemu zdarzają się małe błędy, nawet projektantom urządzeń SRK - nieraz zdarza się na PLK że urządzenia działają niezgodnie z przepisami. Nie znaczy to oczywiście że nie należy ich poprawiać.

868
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Telefonogramy
« dnia: 05 Styczeń 2011, 23:24:39 »
Tam też są większe rozdzielczości niż 800x600.

Są też mniejsze. Nieważne jaką co ma rozdzielczość - minimalny rozmiar okna w symulatorze wynosi 800x600 i powinien w takim układzie być w pełni funkcjonalny.

bardziej mi chodziło o to że teraz w isdr maszynista jak jedzie i ma wjazdowy na S1 to ma kilka wersji wypowiedzi... i chodziło mi o to aby dyżurny też miał kilka

Wzory telefonogramów są dokładnie określone przepisami, natomiast to co ma powiedzieć maszynista gdy dojeżdża do S1 już nie. Zmiany będą dotyczyć najwyżej skrócenia niektórych telefonogramów czy też zamiany "Przyjąłem" na "Dzięki" itp., pewną losowość w niektórych miejscach też można wprowadzić. Ale to jest mniej ważna rzecz - w tej chwili myślę głównie nad rozwiązaniem opisów do numerów w zapowiadaniu pociągów.

869
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Telefonogramy
« dnia: 05 Styczeń 2011, 17:29:07 »
Spoko Paweł nikt przecież nie chce grać w ISDR na telefonach komórkowych ;)

Na telefonie to może nie, ale już np. na jakimś Netbooku? Wszystko się obecnie ładnie mieści na 800x600, więc głupio by było to zmieniać przez jeden detal.

870
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Telefonogramy
« dnia: 05 Styczeń 2011, 16:36:52 »
Można wyłączyć w ustawieniach mówienie "Koniec" i powtarzanie treści, wtedy będzie po staremu. Rozważam jeszcze wprowadzenie opcji która zamieniała by niektóre teksty na bardziej "realistyczne".

Na warsztacie jest jeszcze dodawanie opisu pociągu przy wybranych telefonogramach - wstępnie mogło by to wyglądać tak:

http://img5.imageshack.us/img5/1570/luzem.png

Ale pojawiło się kilka problemów.
1. Niezbyt wygodna obsługa przy minimalnej rozdzielczości pracy symka - 800x600.
2. Nie można wybrać dwóch opisów naraz, np. towary niebezpieczne + przekroczona skrajnia.
3. Co zrobić z obecnym sposobem wyprawiania pociągów do kilometra, który pozwala na wpisanie opisu przy ż. poz. na jazdę do km w osobnym okienku i później sam dodaje ten opis do telefonogramu odjazdu?

Strony: 1 ... 55 56 57 [58] 59 60 61 62