Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 55 56 57 [58] 59 60 61 ... 64
856
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 10 Marzec 2011, 22:20:00 »
2. A czytales instrukcje obslugi raspa ?:)
A skąd ją miałem wziąć? :)
Ja wiem jak się na Wschodzie robiło...

Z instrukcji do Testowa Wschód ;)

857
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 08 Marzec 2011, 22:33:38 »
Aha, bo z TW pamiętam że na Wilamowice był blok Początkowy i Końcowy oraz Blok Pozwolenia który się obsługiwało....
tym właśnie się sugerowałem

mateu uparł się na taką ;)

Szkoda, że tak nie ma na KG, bo tam można dostać ******* od tego pikania Eapa ;/ Ledwo coś wjedzie już trzeba wciskać poz i tak w kółko ;/ Nie mówiąc o dziwnym dźwięku piszczącym ;/

Na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Główny (2 szlaki, w tym jeden z posterunkiem odstępowym Kraków Łobzów) zdecydowanie powinna być blokada samoczynna, tak jak na pozostałej części tej linii. Tam jest za duży ruch na Eap. Pomijając to, że jest to uciążliwe dla dyżurnych, ten kawałek jest wąskim gardłem - raz już się o tym przekonałem siedząc w szynobusie z Balic, który musiał przepuścić 3 pociągi w Mydlnikach, a potem jeszcze poczekać na zwolnienie odstępu w Łobzowie (szybkie połączenie lotniska z centrum miasta :P).

858
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 08 Marzec 2011, 22:14:03 »
Nic nie brakuje, nie jest to blokada półsamoczynna typu C, ale blokada z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym (nie ma chyba konkretnego oznaczenia) przeznaczona dla takich krótkich szlaków. Dużo tego jest w węźle wrocławskim.

859
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 08 Marzec 2011, 22:03:42 »
Sygnał Od2 (tarcza dwustawna) to nie to samo co Ot2 (tarcza trzystawna) - przy Ot2 występuje dodatkowo strzała (ustawiona pionowo).

"Sygnał Od2: Semafor wskazuje sygnał Sr2 lub Sr3 zezwalający na jazdę"
"Sygnał Ot2: Semafor wskazuje sygnał Sr2 Wolna droga"

860
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 08 Marzec 2011, 21:56:59 »
Ale masz problem, na wielu stacjach przycisk pozwolenia w takim przypadku jest stabilny, aby nie trzeba było co chwilę go obsługiwać - na szlaku dwutorowym nie stosuje się żądania pozwolenia.

861
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 07 Marzec 2011, 22:39:36 »
Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)

Tu zdania są podzielone - niektórzy mówią że się wtedy dzwoni z odjazdem, a niektórzy że nie. Pewnie znowu zależy od zwyczajów dyżurnych w danym regionie - w takim razie trzymam się wersji z Ir-1. Akurat przy takiej blokadzie (pozwolenie + izolacja szlaku) prowadzi się tak jak przy SBL, czyli tylko przyjazd/odjazd z własnej stacji.

862
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 07 Marzec 2011, 22:06:38 »
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>

Wcześniej było żądanie pozwolenia, więc wiadomo jaki jest numer pociągu.

863
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 07 Marzec 2011, 14:08:39 »
Czepiasz się ;) Chyba wiadomo co MaK_86 miał na myśli - pierwotnie było oświetlenie naftowe i nie dało się na zawołanie zapalić/wygasić światła dla danego sygnału, a po wprowadzeniu oświetlenia elektrycznego zasada działania sygnalizatorów pozostała taka sama. Teoretycznie dało by się gasić i zapalać żarówki zestykami elektrycznymi ramion, ale nie wiadomo mi nic na temat zastosowania czegoś takiego w praktyce. Wiem jedynie że w tarczach ostrzegawczych trzystawnych zastosowano elektryczną zależność między żarówkami zamiast komory lustrzanej, stosowanej w celu wykluczenia zgaśnięcia jednego światła (oba światła pochodziły z jednej latarnii).

864
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 06 Marzec 2011, 22:43:54 »
U mnie na podg Szczecin Wstowo na wyjezdzie pala sie 2 pomaranczowe (od strony Wzgorza) a szlak jest z PBL i dalej sa tarcze do Dziewoklicza.

Podobna sytuacja jest na szlaku Bielsko Biała Gł. - Bielsko Biała Wschód, pomimo tarcz ostrzegawczych semafory wyjazdowe powtarzają sygnał na wjazdowym. Tarcze ostrzegawcze stoją kawałek dalej, jeszcze w granicach stacji.

865
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 28 Luty 2011, 15:34:16 »
Tyle tylko, że ta tarcza nie wygląda na nieczynną wskutek przeszkody w działaniu urządzeń nastawczych, tylko jest sztywno przymocowana do masztu. O ile mi wiadomo kilka lat temu na niektórych innych stacjach w tamtych okolicach dobudowali takie same nieruchome tarcze, pytanie w jakim celu?

866
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 27 Luty 2011, 23:48:23 »
No ta zdecydowanie nie jest ruchoma, i świeci się niezależnie od wskazań semafora. Z tego co mi wiadomo przepisy nie przewidywały czegoś takiego jak tarcza ostrzegawcza przelotowa w wersji nieruchomej - chyba że coś się ostatnio zmieniło (tylko po co?). Druga sprawa, zgodnie z przepisami sygnał nocny na tarczy ostrzegawczej nieruchomej to pomarańczowe światło na dysku, a tu mamy światło pod dyskiem, jak w ruchomej.

867
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 27 Luty 2011, 15:26:48 »
Tarcza ostrzegawcza świetlna jest w takiej sytuacji ciemna. Tarcze ostrzegawcze kształtowe najprawdopodobniej świecą się cały czas (nie słyszałem o żadnych mechanicznych zaślepkach latarni), choć teoretycznie możliwe było by proste uzależnienie w przypadku oświetlenia elektrycznego - a innego praktycznie już się nie spotyka. Może jeszcze się wypowie ktoś kto ma styczność z takimi urządzeniami (u mnie sygnalizacja kształtowa w zasadzie już nie występuje). Co do rysunku, nie jestem przekonany czy przy semaforach wjazdowych ustawia się nieruchome To.

868
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 26 Luty 2011, 17:58:17 »
Idea polega na tym, że mamy dwa lub więcej programów, z których każdy kontroluje swoją stację i po połowie szlaku (chyba że szlak prowadzi do AI, wtedy cały - po staremu). Wymiana informacji między programami ogranicza się do przesyłania telefonogramów i komunikatów radiowych, danych dla SWDR, sygnałów USRK (blokady, powtarzacze) oraz informacji o przejeżdżających między okręgami składach.

Na podglądzie terenu pociąg widział będzie tylko jeden dyżurny, natomiast nie ma problemu żeby powtarzać na pulpicie stan urządzeń sąsiedniej stacji - w tym odstępów SBL, semaforów wjazdowych/wyjazdowych itp.

Takie rozwiązanie jest proste i moim zdaniem zupełnie by wystarczyło. Co prawda nie da rady zrobić w ten sposób współpracy dwóch nastawni na jednej stacji - wtedy każdy użytkownik musiał by widzieć cały układ stacji, co wiązało by się z koniecznością synchronizacji działania urządzeń i ruchu składów w obu programach (znacznie bardziej skomplikowana sprawa), ale myślę że nieprędko będzie to potrzebne.

869
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 21 Luty 2011, 14:29:29 »
"Kawałki" edytora od dawna istnieją, ale na pewno nie będzie edytora od wszystkiego. Finalne składanie do kupy odbywa się w Delphi i nie widzę sensu żeby to zmieniać - edytor byłby trudny do zrobienia i bardzo ograniczał by odwzorowywanie nietypowych urządzeń. Jeżeli ktoś by się chciał kiedyś brać za tworzenie własnej stacji to programowanie nie powinno być dla niego przeszkodą (w przeciwnym razie z resztą też sobie nie poradzi).

Na "multi" proszę się nie napalać, na pewno nie powstanie prędko, poza tym szlak TW - TF nie bardzo się do tego nadaje, bo jest krótki - w rozwiązaniu "multi" przewidzianym przyszłościowo w symulatorze każda stacja kontroluje połowę szlaku a pociąg "przeskakuje" między programami i widoczny jest w danej chwili tylko u jednego użytkownika.

870
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 20 Luty 2011, 21:22:00 »
Z przebiegami to będzie problem, bo mateł wymyślił sobie urządzenia CBP-83 (podobne do PB). Częściowo działają blokady liniowe, zwrotnice, zajętości, Sz-ty, AI posterunków próbuje działać. Ale jak się okazuje modułowa budowa symulatora się sprawdza i nie ma poważnych problemów ze zmianą stacji, choć jest trochę zabawy, zwłaszcza z AI.

Strony: 1 ... 55 56 57 [58] 59 60 61 ... 64