Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - EN57-002

Strony: 1 2 [3] 4
31
Inne / Sprzeczne drogi przebiegu.
« dnia: 18 Listopad 2015, 11:55:59 »
Hmm, nie wiem jak tamten symek działa, ale są pewne braki. To co tam jest wyświetlone, to bez mojej ingerencji.

32
Inne / Podst.Tęcza.
« dnia: 17 Październik 2015, 22:49:30 »
Z jakiś niewiadomych przyczyn nie odblokował mi się szlak Tęcza - Lisków. Poc., który w debugowaniu był teoretycznie na szlaku 63490 zgłosiłem jego przybycie o 20:11. Obserwując debugowanie po tym zgłoszeniu zniknął ze szlaku, tzn. nie był na nim, czyli teoretycznie szlak jest wolny. Jednak mimo tego następny poc. 6334 nadal stał pod wjazdowym "D" do Tęczy. Wywołałem 6334 i podykowalem R305 na przejazd obok wskazującego sygnał stój sem. wjazdowego "D". 6334 ruszył, choć to nie mój semafor. Czy to tak powinno być?

33
Lisków (stara wersja symulatora) / Wykolejenie programu.
« dnia: 22 Luty 2015, 19:17:05 »
Namieszałem sam. Otóż, na centralce źle nacisnąłem przycisk i zamiast do LM zadzwoniłem do Wi zgłaszając odejście poc. 4421, który faktycznie odszedł, ale tam gdzie powinien czyli do LM. Tęcza przyjęła na blokadę 4421 i na razie tyle. Wcześniej odszedł do Wi 4621. Po zwolnieniu fizycznie blokady do Tęczy przez 4621 wysłalem 66189. Zgłaszając telefonicznie odejście poc. Tęcza nadała komunikat Stój poc. 66189. Dociekając o co chodzi, wyłapałem pomyłkę. Zadzwoniłem do Wi i Tęczy zgłaszając: Poc. 4421 zatrzymany, aby zszedł z zajętości szlaku. Po tym nastąpiło przy próbie zapisu o 09:45 wykolejenie programu (w screenie). Jak powinno się rozwiązać tą sytuację prawidłowo?

34
Inne / Wykolejenie wagonu.
« dnia: 21 Luty 2015, 17:22:14 »
Wiem, to nie ten symek, ale wszyscy wiedzą, że takowy istnieje, natomiast ktoś za szybko rozwiązał drogę przebiegu, przełożył wajchę pod ostatnim wagonem i podał Sr2 dla drugiego składu. To błąd programu czy RSP?

35
Inne / Zima w symulatorze
« dnia: 27 Styczeń 2015, 17:00:13 »
Trudne warunki zimowe dotarły nawet do symulatora. Opóźnienia po 334 i 496min się zrobiły składom.

36
ISDR - Rozkłady jazdy / Rozkład od EN57-002 dla nowego Liskowa
« dnia: 17 Grudzień 2014, 22:23:04 »
No jakoś udało się zdążyć prawie na nowy RJ obowiązujący na kolei z tym dla symulatora. Ponieważ to już kolejny RJ dla Liskowa dostosowujący go do nowych realiów większego jednak Liskowa pod względem ludnościowym zwiększono w nim ruch aglomeracyjny. Wszak pojawił się nowy przystanek i stacja. Z łączną ilością 4 przystanków dla wysiadania ludności to już nie jest mała miejscowość przeto utrzymałem zatrzymywanie się wszystkich poc. expresowych, pośpiesznych i osobowych dalekobieżnych w stacji Lisków nadto komunikując część ruchu aglomeracyjnego z ruchem dalekobieżnym. Ruch aglomeracyjny głównie na szlaku Lisków Miasto – Lisków i Borek.
Realizując uwagi do poprzedniego RJ zmniejszono ilość poc. towarowych przejeżdżających przez Lisków głównie likwidując poc. 678x i 768x zostawiając z nich tylko jedną parę. Ruch manewrowy dla poc. zbiorowych pozostawiono na poprzednim poziomie dostosowując godziny ich jazdy w związku z rozpoczynaniem symulacji o 06:00 i 18:00 (poprzednio o północy). Ilość poc. obsługujących Spedpol jak i Tefamę pozostawiono jak w poprzednim RJ, w pierwszym przypadku trasując je przez Lisków Miasto. Poc. osobowe, które są skomunikowane między sobą mają opisy w uwagach eksploatacyjnych. Przy poc. osobowych przyśpieszonych dalekobieżnych (4 parach) następuje wymiana loków, zostawiono na to w RJ 15min. Pozostawiono starą numerację poc. z max. 5 cyfrowymi nr-ami, a końcówki w/g dawnej numeracji, czyli:
00-10 poc. ex. i posp.
11-49 osobowe,
50-54 osobowo-towarowe,
55-59 towarowo-osobowe,
60-64 towarowe przesyłkowo-ekspresowe,
65-69 towarowe pospieszne,
70-79 towarowe zbiorowe,
80-99 towarowe pozostałe.
co wydaje mi się ułatwia pracę, bo mniej więcej wiadomo co jedzie. Na Ciągu Testowo - Wilamowice zastosowano numerację 63xx, a powrotna 36xx. Borek podciągnąłem pod Lisków jako wspólny nr 4, więc z Borku (Zbyszek) do Wilamowic to 46xx, powrotne 64xx. Jeżeli jest 43xx tzn. zmienia czoło i jedzie do Testowa, powrotny to 34xx.

37
Inne / Specjalista ds. zamknięć torowych
« dnia: 30 Październik 2014, 11:17:47 »
PLK-a wymyśliła takie stanowisko, na którym do obowiązków należy:

 "-  zbieranie informacji na temat wykonywania robót w rejonie linii kolejowych celem opracowania terminów zamknięć torowych,
   - opracowywanie regulaminów tymczasowych w celu bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów i wykonywanych robót.
 
Wymagania kwalifikacyjne:

  -  wykształcenie średnie,
  -  doświadczenie zawodowe 3 lata na stanowiskach związanych z ruchem pociągów,
 -  egzamin kwalifikacyjny: dyżurny ruchu,
 -  umiejętność rozwiązywania problemów, współpracy oraz organizowania,
 -  procedury – znajomość i stosowanie sumienność."

Ponieważ nie słyszałem o takim stanowisku wcześniej, to kto wykonywał przygotowania zamknięć torowych w sekcjach eksploatacji (przed wymyśleniem tego stanowiska)? I czy ono jest potrzebne po to aby np. naczelnik miał czysty odwłok w razie czego?

38
ISDR - Rozkłady jazdy / Bląd przy wczytywaniu RJ jednego poc.
« dnia: 08 Październik 2014, 09:06:22 »
Nie abym nie sprawdzał przeróżnych konfiguracji, zresztą już kilka RJ zrobiłem, ale tu stanąłem w martwym pkt. Otóż po stworzeniu poc. 4472 z Liskowa Miasta (pierwotnie na bocznicę Spedpol) program wyrzuca błąd przy wczytywaniu tego poc. Usuwałem ten poc. z RJ, tworzyłem go na nowo, zmieniałem wpisy w polach edytora i nic. Nieustająco program nie chce się wczytać z tym poc. nawet jak zadałem mu trasę np. z Wilamowic zamiast z LM. Co może być powodem?

39
Inne / Wakacje kolejowe.
« dnia: 18 Lipiec 2014, 20:31:33 »
Jako, iż nie jestem pracownikiem kolejowym mam z nią styczność tyle na ile sobie zorganizuje, ale co roku staram się jakoś poprzebywać bezpośrednio. Jak w ub. latach wybrałem się ponownie na nieczynną już małą stację, gdzie dzięki znajomemu mieszkam w budynku stacyjnym i jak to z budynku stacyjnego widok na peron i dwa tory: główny zasadniczy i główny dodatkowy. Jednak główną atrakcją jest "posiadanie" na czas pobytu ręcznej drezyny kolejowej, którą można jeździć po ok. 8,500km szlaku, no chyba że oczyści sie wiecej to będzie dłuższy odcinek do jazdy.
   Chciałbym się spytać, czy ktoś z Was również spędza wakacje kolejowe i jak one wyglądają?
   We wstępnie nie chciałem zanudzać tym co tu robię, ale jak ktoś będzie ciekawy to w miarę możliwości opiszę, bo jednak zdecydowana większość dnia jest zajęta przez sprawy związane z budynkiem dworcowym i szlakiem, po którym jeździ się drezyną.

40
Ruch kolejowy / Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« dnia: 12 Lipiec 2014, 14:59:28 »
Dotarłem do wypadku, o którym wspominałem to w częściach, bo na raz to nie jestem w stanie czasowo go tu umieścić.
    Nad ranem w dniu 28 sierpnia 1968r. około godziny 3 minut 40, przyszedł  na nastawnię posterunku odgałęźnego Radoszowy wzburzony maszynista poc. nr 55489 Julian Zieliński i bez zdawkowego pozdrowienia, w ostrych i nieprzyjemnych słowach prawił dyżurnemu ruchu Czesławowi Wyciślikowi uwagi na temat pełnienia przez niego służby. Z potoku słów maszynisty, dyżurny ruchu zrozumiał, że w pobliżu semafora wjazdowego do posterunku odgałęźnego Radoszowy, ustawionego na sygnał „wolna droga” poc. 55489 najechał na kilka wagonów, z których ostatni był oświetlony sygnałem końcowym.
   Czesław Wyciślik, po prostu nie potrafił pojąć tego co się stało i wyjaśniał maszyniście, że ostatni poc. 55791, przejechał obok posterunku odgałęźnego Radoszowy o godzinie 3 minut 17, z sygnałem końcowym, wprawdzie z jednym i do tego ciemnym, ale na pewno poc. 55791 przejechał cały i skąd się znalazły wagony na szlaku tego naprawdę już nie wie.
Maszynista  - Julian Zieliński nie bardzo wierzył dyżurnemu ruchu, był przekonany, że ten go okłamuje i chce zatuszować swoją winę za  spowodowany wypadek, zażądał więc od dyżurnego ruchu powiadomienia sąsiedniej stacji Ruda Kochłowice i dyspozytora odcinkowego o wypadku.
   Czesław Wyciślik przypomniał sobie, że stacja Ruda Kochłowice dała mu potwierdzenie przybycia na poc. 55791, zapytał więc dyżurnego ruchu tej stacji, czy rzeczywiście poc. ten miał sygnały końcowe. Otrzymał odpowiedź twierdzącą z zaznaczeniem, że sygnał końcowy na ostatnim wagonie był jeden i to nieoświetlony – zresztą pociąg minął już dwa posterunki ruchu bez żadnych zastrzeżeń, poza takimi jak poprzednio uwagami, że był tylko jeden sygnał końcowy i do tego nieoświetlony.
    Czesław Wyciślik, choć nadal nie mógł zrozumieć skąd się wzięły wagony między posterunkami odgałęźnymi Panewnik i Radoszowy, był już pewny, że to nie on przyczynił się do powstania wypadku, zgłosił więc dyspozytorowi odcinkowemu, który podobnie jak on nie bardzo rozumiał, jak mogło dojść do wypadku.
Z polecenia dyspozytora, ale i z własnej ciekawości, dyżurny ruchu udał się na miejsce wypadku, by ustalić bliższe szczegóły i jego rozmiary. Przed tym jednak dokonał zamknięcia przyległych szlaków.
 Na miejscu w odległości 200m od semafora wjazdowego stał wagon-węglarka ze zwisającym sprzęgiem śrubowym. Sprzęg ten uchem spoczywał na haku ciągowym wagonu węglarki, a drugi jego koniec, to jest boczne łubki dotykały podkładu, na krawędzi jednej z nich tkwił sworzeń (łączący te łubki poprzez otwór w głowicy haka, z hakiem cięgłowym). Przyczyna rozpięcia się składu pociągu, choć praktycznie niespotykana, była już znana. Tajemnicą pozostało jednak skąd się wziął na przedniej części rozpiętego składu pociągu sygnał końcowy? Kto zamknął kran przewodu głównego przy pierwszej części rozpiętego składu pociągu oraz zawiesił przewód hamulcowy na tzw. „zagłuszkę”?

41
Lisków (stara wersja symulatora) / Niewygaszenie semafora T
« dnia: 27 Czerwiec 2014, 23:36:11 »
Wjechał poc. do Testowa i pozostał niewygaszony semafor wjazdowy T. Zakładam, że mimo, iż teoretycznie nie jest to usterka u mnie to ja wprowadzam TZP ?

42
Inne / Dodatek cz.1
« dnia: 15 Maj 2014, 09:54:01 »
W latach 70-ych na początku wydawano dod. 1 do SRJP warunki tech-ruchowe linii. W tych drukowanych do 1974r była tablica 18 - wykaz odległości między poster.następczymi, osłonnymi, bocznicowymi, przystankami osobowymi, ładowniami i bocznicami, zawierająca nazwy post. zapowiadawczych i bocznic, post. odstępowych telefonicznych, telegraficznych, półsamoczynnych, samoczynnych, post. osł., p.o. i ładowni. W tablicy tej były np. takie informacje jak kilometraże umieszczonych semaforów np. Będzin sem. wj. N 306,55; sem.wj. A 304,93; sem.wyj. E 305,35; sem. wyj. G 305,73. We wznowionych dod. 1 w 1976r tej tablicy już nie było. Czy orientujecie się jakie wydwanictwo (jakiś inny dodatek) przejął te dane, czy były one później drukowane?

43
Inne / Opóźnienia.
« dnia: 30 Kwiecień 2014, 15:48:46 »
Ktoś wie, co się u nich wyprawia, bo jutro jadę na objazd po kraju poc., bilet podróżnika za 74zł jest ważny 4 dni i w większości spędze je w poc. a tu takie coś 63106 opóźniony 200min. Zresztą wczoraj jak układałem rozkład to w rejonie Warszawy też po 90 w plecy miały.

44
ISDR - Rozkłady jazdy / Rozkład od EN57-002 dla Liskowa-zmiany
« dnia: 28 Marzec 2014, 14:30:10 »
W tym rozkładzie jazdy poprawiłem błędy, które nie zostały zauważone wcześniej. Poprawiono literówki przy numerach dwu poc. Dla loka z Wilamowic, który przyprowadzał poc. do Tefamy zorganizowano skład powrotny (wcześniej nie było). Zostały podwyższone prędkości dla poc. towarowych na szlaku do i z  Wilamowic z 70km/h do 80km/h co urealniło czas przejazdu, a dla kontenerowych zwiększono do 90km/h. Skomunikowano dalszą część osobówek, bo czasami można było odnieść wrażenie wygaszania popytu na linii. Klinowanie stacji obniżono, bo faktycznie trudno jest przepuścić tak duży ruch przez stację, przez zlikwidowanie kilku poc., czasami sam nie wyrabiałem. Poprawiono oznaczenia przy wskaźniku W4, aby pośp. nie stawały na przystankach osobowych. W poc. zbiorowych naniesiono na grupy wagonów oznaczenia, którymi poc. (ich numery) odjeżdżają, aby przy manewrach było wiadomo do jakiego poc. je włączyć, bo w czasie manewrów zmieniały nr na np. "Manewr 11". Zwiększono nieznacznie pracę przy poc. zbiorowych, dodano opisy dla grup odstawianych w Liskowie na tory boczne. Dokonano korekty czasów dla niektórych poc. towarowych. Pozostawiono starą numerację poc. z max. 5 cyfrowymi nr-ami, a końcówki w/g dawnej numeracji, czyli:
00-10 poc. ex. i posp.
11-49 osobowe,
50-54 osobowo-towarowe,
55-59 towarowo-osobowe,
60-64 towarowe przesyłkowo-ekspresowe,
65-69 towarowe pospieszne,
70-79 towarowe zbiorowe,
80-99 towarowe pozostałe.
Resztę czyli znaczenie pierwszych cyfr w numerze poc. w poprzednim wątku z rozkładem dla Liskowa. Uwagi mile widziane.


45
Inne / Lokomotywy zapasowe (wydzielone)
« dnia: 28 Luty 2014, 16:48:07 »
Trochę zboczę z tematu, ale to odnośnie loków zapasowych w rzeczywistości. 16-02-2014 w niedzielę kolega wracał z Kołobrzegu. W Szczecinku zdechła EU07, podesłanie zapasowej i odj. skończyły się opóźnieniem 110min., a co ciekawe na trasie Szczecinek - Katowice poc nadrobił 20min. W Ka-ach był 90 w plecy, mimo postojów technicznych w Poznaniu i Wrocławiu. Stąd w moim rozkładzie w nocy przyjeżdżają loki zapasowe jako do średniej wlk. stacji rozrządowej.

Strony: 1 2 [3] 4