ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: booster225 w 12 Maj 2021, 07:59:43
-
Witam, mam pytanie czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu, oraz następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów czy traktujemy to tak samo jak w przypadku zaniku napięcia i wyjeżdżamy na sygnał zastępczy bez wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów?
-
Zależy od typu blokady liniowej.
Przy blokadzie samoczynnej utwierdzamy ponownie przebieg po upewnieniu się o braku przeszkód do kontynuowania jazdy.
Przy blokadzie półsamoczynnej będziemy musieli podać sygnał zastępczy, ponieważ szczelina Pwl nie pozwoli na ponowne utwierdzenie przebiegu.
-
I
"czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu"
Warto doprecyzować tą część pytania, np. o informację, o której nastawni jest mowa.
II
"następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów"
Traktujemy to jak mówi instrukcja Ir-1 §28 ust. 9 (pbl)
-
I
"czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu"
Warto doprecyzować tą część pytania, np. o informację, o której nastawni jest mowa.
II
"następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów"
Traktujemy to jak mówi instrukcja Ir-1 §28 ust. 9 (pbl)
Chodzi o zerwana plombe na nastawni wykonawczej.
-
Tu na ratunek przychodzi instrukcja Ie-8 §24 ust. 4:
"Jeżeli uszkodzenie albo przeszkoda w działaniu blokady stacyjnej powstała na nastawni wykonawczej, wymaga się wprowadzenia telefonicznego polecania i zgłaszania przygotowania dróg przebiegów [...]"
-
Tu na ratunek przychodzi instrukcja Ie-8 §24 ust. 4:
"Jeżeli uszkodzenie albo przeszkoda w działaniu blokady stacyjnej powstała na nastawni wykonawczej, wymaga się wprowadzenia telefonicznego polecania i zgłaszania przygotowania dróg przebiegów [...]"
Czyli w przypadku który opisałem wprowadzamy telefoniczne polecanie i zgłaszanie a telefoniczne zapowiadanie jest nam nie potrzebne. Dobrze rozumiem?
-
Dobrze rozumiesz, oprócz wspomnianego już §28 ust.9 Ir-1 zwróć jednak uwagę również na §28 ust.8 Ir-1, ponieważ wystarczy, że pierwszy pociąg będzie wyprawiany w kierunku twojej stacji i wtedy już potrzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów.
-
Dobrze rozumiesz, oprócz wspomnianego już §28 ust.9 Ir-1 zwróć jednak uwagę również na §28 ust.8 Ir-1, ponieważ wystarczy, że pierwszy pociąg będzie wyprawiany w kierunku twojej stacji i wtedy już potrzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów.
Ale to na jednotorówce. A jeśli mamy taka sytuację z wygaszaniem semafora wyjazdowego, ponieważ trzeba przyjąć po tym torze pociąg z sąsiedniej stacji na szlaku dwutorowym z blokadą liniową bez banalizacji to też trzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów czy wystarczy wprowadzenie ruchu dwukierunkowego po tym torze? Bo taki trzeba wprowadzić. A wtedy jest stosowane telefoniczne zapowiadanie pociągów bez jego wprowadzania.
-
W takiej sytuacji tylko stosujesz telefoniczne zapowiadanie pociągów.
-
W takiej sytuacji tylko stosujesz telefoniczne zapowiadanie pociągów.
Dzięki za wyjaśnienie