Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - TKt48

Strony: [1]
1
Urządzenia srk / Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« dnia: 09 Grudzień 2014, 19:47:07 »
Do lat 50 sygnalizacja rzeczywiście była kierunkowa a nie prędkościowa.

2
Urządzenia srk / Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« dnia: 09 Grudzień 2014, 17:01:23 »
Przypuszczam, że ze względu na brak drogi hamowania pomiędzy O1 oraz S1 semafor O1 nie może podać sygnału S5 i zamiast niego wyświetla S13 (widocznie przy 40km/h droga hamowania jest zachowana). Jeśli podano sygnały zezwalające na semaforach w kolejności J1-> O1-> S1 podany opis sygnałów by się zgadzał.

3
Urządzenia srk / Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« dnia: 08 Grudzień 2014, 13:59:00 »
Odległość od semafora O1 do ukresu wynosi 100m, od S1 do ukresu także 100m. Odległość między semaforami O1 oraz S1 wynosi natomiast 570m. Zmierzone za pomocą Google Earth.

4
Urządzenia srk / Odp: Dawna sygnalizacja kolejowa
« dnia: 01 Maj 2014, 11:25:19 »
Dwa nieczynne sześciokomorowce w Łodzi Kaliskiej. Czterokomorowy powtarzacz - Lublinek. Wszystkie te czterokomorowe powtarzacze zdają się występować na liniach zelektryfikowanych w drugiej połowie lat '60.

Dwa sem. sześciokokomorowe, dwie tarcze ost. trójkomorowe i sem wjazdowy pięciokomorowy ze starym układem świateł: Kraków Batowice, sygnalizacja przerobiona na współczesne sygnały.

Podg. Skierniewka - stara sygnalizacja z sześciokomorowcem. Dodatkowo dwa powtarzacze z głowicami czterokomorowymi.


5
Urządzenia srk / Odp: Dawna sygnalizacja kolejowa
« dnia: 27 Kwiecień 2014, 23:47:35 »
Semafory sześciokomorowe są także we Wrześni oraz Kutnie, jednak mają zdaje się "zmodernizowany" układ komór. Na stacji Herby stare powinien być sześciokomorowiec i tarcza ostrzegawcza trójkomorowa (przynajmniej po 1 sztuce). Kozuby - kilka nieczynnych i przerobionych sześciokomorowców.

6
Urządzenia srk / Odp: Dawna sygnalizacja kolejowa
« dnia: 22 Kwiecień 2014, 21:43:31 »
Taki sygnalizator jest w Pilawie, kilka jest w Skierniewicach (mają jednak nieczynną drugą komorę od góry, bez świateł migających). Obie stacje mają semafory sześciokomorowe. Na linii 7 jest trochę takich sygnalizatorów, jednak przerobionych na współczesne sygnały. Ciekawe są powtarzacze w Życzynie sem. C do F. Dwa cztero- i dwa trójkomorowe, gdzie wystarczyłyby trój- i dwukomorowe. Wg planów ze strony http://semaforek.kolej.org.pl

Stara sygnalizacja: Pilawa, Tarnów, Skierniewice, Rozprza, Pilawa-Otwock (stara SBL, Zabieżki i Celestynów mają jedynie wymienione dolne soczewki wyjazdowych na pomarańczowe - czyli niemal "stara" sygnalizacja na linii, Otwock już nowy, jednak ostatni SBL od strony Pilawy podaje dawny sygnał).
Czechowice-Dziedzice: dwa sześciokomorowe (od góry) p-c-z-p-b-z+dwie trójkomorowe tarcze ostrzegawcze, Czechowice-Dziedzice Południowe: wyjazdowe przebudowane, dwa wjazdowe p-c-p-z-b i dwie trójkomorowe tarcze ostrzegawcze.

Jeśli spotka się wjazdowy p-c-p-z-b to wiadomo, że z dawnych czasów - obecne mają zielone na górze. Tak samo tarcza ostrzegawcza p-z.

7
Urządzenia srk / Odp: Dawna sygnalizacja kolejowa
« dnia: 22 Kwiecień 2014, 20:44:21 »
Mówiłem o latach '60, nie '50. Przed 1956 czy 1959 była jeszcze inna sygnalizacja. Tę stronę akurat znam, tekst E1 z 1951 też mam.

Argument, który przemawia za tym, że sygnalizatory są z epoki jest sposób montażu odchylonych głowic. W tamtym czasie maszt kończył się zaraz za wysięgnikiem, na którym mocowana jest głowica dla sygnalizatorów do czterech komór włącznie. Obecnie odchylone czterokomorowe semafory mają przedłużony maszt, do którego głowica jest montowana u góry. Ponadto ilość takich sygnalizatorów na linii nr 7 jest dość duża.

8
Urządzenia srk / Dawna sygnalizacja kolejowa
« dnia: 21 Kwiecień 2014, 20:55:20 »
Interesuję się sygnalizacją świetlną z lat 60 (z semaforami sześciokomorowymi). Szukam informacji o sygnalizatorach powtarzających. Były trójkomorowe ze światłami od góry p-b-z. Wyświetlały Sp1: p-b, Sp2: b-z oraz Sp3: p-b-z. W obecnej Ie-1 znajduje się Sp3 jako stosowany do odwołania, Sp1 identyczny jest jak obecny. Nie ma natomiast nic o Sp2 - nie jest on przecież taki jak współczesny. Na planach stacyjnych widziałem jednak sygnalizatory powtarzające o układzie komór p-p-z-b (bez świateł migających). Moje pytanie zatem brzmi: czy powtarzacze trójkomorowe stosowane były wyłącznie przed semaforami podającymi jazdę ze zmniejszoną prędkością, a czterokomorowe przed tymi podającymi sygnał zarówno z jak i bez ograniczenia prędkości? Oczywiście jest możliwość, że te czterokomorowe sygnalizatory mają głowicę "z odzysku". Czy posiada ktoś skany E-1 z podanego okresu? Byłbym wdzięczny.

Strony: [1]